Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.09 0 1 13201

Ma vagy holnap futópróbázik.

Előzmény: 50558227103-5 (13172)
manhattani Creative Commons License 2018.11.07 0 2 13200

Vasútparádé Balassagyarmaton, többek között a 206-os Pupossal.

 

EMD sound is music Creative Commons License 2018.10.16 0 0 13199

Eléggé kékes füstöt eregetett.

 

Öreg már az a dízelmotor, ha pedig nem üzemmeleg, akkor bizony megtörténhet az ilyesmi! Ezen a videón például hidegen indul a masina...

Előzmény: kopterg (13198)
kopterg Creative Commons License 2018.10.16 0 0 13198

Reggel láttam kijárni a fűtőháztól Hatvanba!:-) Eléggé kékes füstöt eregetett.

Előzmény: EMD sound is music (13197)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.10.16 0 1 13197

Repeszt az öreg Szolnok felé...

 

smnks Creative Commons License 2018.10.09 0 0 13196

Hahó, "Braun" Úr!

Jó múltkor szóba hoztad a Púposokra -vélhetően utólag- felbarkácsolt zárfények esetét.

Az imént találtam egy régi felvételt, ahol néhány másodpercre mintha egy ilyen -sufnitunning- zárfény is feltűnne! Noha ezt éppen nem az emelőszemben helyezték el, de azért elég "háztáji megoldásnak" tűnik ez is. Mintha Bobó alsó fényszórója lenne, vörös üveggel...

 

(A helyszín egyébként Angyalföld állomás, ráadásul gyerekkorom idejéből, úgyhogy én nagyon örültem a kisfilmnek!  A 211-es amúgy is az egyik utolsó mohikán volt az esztergomi vonalon, mielőtt -1980 körül- a rákosi Púposokat elállomásították máshová, és ezáltal a 2-es vonalon hosszú évekre megszűnt a Púpos üzem.) 

Előzmény: braun (12737)
cseuztompi Creative Commons License 2018.09.28 0 1 13195

Tegnap, Abonyi út mh-magasságában!

Andrew 40 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 13194

A 224-es ezekben a percekben 33 üres Eas kocsival dönget S.tarján felé. :)

Zsivany2 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 13193
Andrew 40 Creative Commons License 2018.09.03 0 2 13192

Holnap a "Diák vonatot",reggelről úgy néz ki a 235-ős Púpos csinálja Hatvan és Pásztó között.Mivel a 002-es Usgyi is megadta magát!

Sir John B. Creative Commons License 2018.08.02 0 7 13191

   Debrecenben, ma délután. A 209-es mellé, a Nagybobót leváltva megérkezett a tesó is. :)

M28-1014 Creative Commons License 2018.07.30 0 3 13190

M40 209 eső után Debrecenben.

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.06.23 0 0 13189

Minek?

Tolatni elég ez is, vonalra meg alkalmatlan felépítése van.

Előzmény: m40 117 (13188)
m40 117 Creative Commons License 2018.06.23 0 0 13188

Pusztán hogy van egy mozdony szekrényük, amibe ez a teljesítmény kihozható.

 

Bobon is elgondolkoztam ez ügyben. A V42 forgóváza meg esetleg a főgenerátora, meg egy haza gyártású pielstick motorral megspékelve 1100-1200KW sikerülhet.  Tudom hogy hülyeségeket írok, de át futott ilyen koncepció a fejemben. :D 

Előzmény: tom sawyer (13184)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.23 0 1 13187

"a hazai remotorizációk egytől-egyig kimerítik a tákolás fogalmát, még akkor is ha esetenként egész használhatóra sikerült (m47 1200, 1300). "

 

A remot szempontjából jól sikerültek.A többiből meg a hazai műszaki "értelmiség" csődje.

Előzmény: tom sawyer (13183)
Dash 9 Creative Commons License 2018.06.23 0 0 13186

Igen. Végül is az eredeti Púposból talán csak a jáműszekrényt és a forgóvázakat lehetne megtartani.

Előzmény: tom sawyer (13184)
sörösgigant Creative Commons License 2018.06.23 0 0 13185

Arról n em is beszélve, hogy megérné-e egy drága, szinte új m ozdony vagy érdemesebb bérelni valami külföldi vackot....

A másik: azok az átépített gépek, illetve a mostani retrottyoknak a Puposhoz semmi, de semmi közük nincs. Vegyük tudomásul, hogy a Puposoknak végük, 1-1 túlélő van de....

A hörgő-haldokló zom biknak meg......Kegyeleti okokból nem is folytatnám....

 

 

Sajnos a mai időkben kevesek, hasznuk szinte semmi sem lenne. Az eredeti állapotuknak megfelelően  meg minek kellene felújítani ? Ami párádézni, anyagolni hogy legyen miből parádézni arra van elég mozdony.....

Előzmény: tom sawyer (13184)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.22 0 2 13184

Inkább a pénz, de az agyon. De játsszunk el a gondolattal mi kéne még hozzá a motoron és a vontatómotorokon kívül:

 

-a motorhoz kell egy új kipufogó rendszer

-át kell építeni a gázolajrendszert

-a régi levegőszűrőt kidobni, a Cat motornak van sajátja

-át kell alakítani a teljes hűtőrendszert, illik kicserélni a hűtőelemeket is

-kell egy új főgenerátor, valószínűleg 3 fázisú lenne

-át kell alakítani hozzá a teljes főáramkört, illetve illik kicserélni a kábeleket is

-ki kéne cserélni, ill felujítani a főáramkörű készülékekeket, kontaktorokat

-át kell alakítani a teljes vezérlési kábel hálózatot, külön választani a motor és a mozdony vezérlését az eltérő feszültségek miatt

-ésszerű korszerűsíteni a segédüzemet is, átalakítani szakaszos üzeműre (villamos vagy hidrosztatikus)

-kell egy hőntartó kazán

-egy segédüzemi dízelmotor

-a VV450/150-es légsűrítő helyett tennék valami korszerűbbet

-át kéne alakítani a levegős rendszert, ki kéne dobni a régi kétnyomásos kormányszelepeket (csere KE0-ra), és a knorr 3 állású pótfékszelepeket (csere MWF-re), beépíteni egy rellumix szűrőt a fővezetékbe, ill egy légszárító is jól jönne.

-értelemszerűen korszerűsíteni a vezetőállást, klímát, hűtőszekrényt, ill melegítő készséget beépíteni

-mivel kikerült egy csomó fölösleges dolog ezért ballaszt súlyra is szükség van

-fel kell ujítani a forgóvázakat, abroncsozni a kerekeket, fékrudazatot stb.

-meg kell terveztetni és legyártatni az új nagyobb teljesítményű vontatómotorokat (aszinkronban gondolkodnék)

-fel kell ujítani a járműszerkezetet

-a szükséges javításokat, átalakításokat el kell végezni a mozdonyszekrényen

-újra kell fényezni az egészet

-mindezt úgy kell elvégezni ,hogy megfeleljen a vonatkozó előírásoknak

-meg kell tervezni, engedélyeztetni, ha kész hatósági vizsga, futópróba, stb.

-mivel egy teljesen új paraméterekkel bíró mozdonyt építettünk a hatósági eljárások is lényegesen bonyolultabbak és költségesebbek.

 

És van egy csomó kérdés: Alkalmas a forgóvázak a nagyobb nyomatékú vontatómotorok alkalmazására vagy millió helyen módosítani kell (megjegyzem, hogy meglehetősen bonyolult tengelynyomás kiegyenlítő rendszer van az eredeti forgóvázban, így emiatt is kell egy rakás módosítás)? Elbírja a járműszerkezet a nagyobb vonóerőt? Hosszabb távon megéri a beruházás (megtérül valaha)? 

 

Mivel horribilis mennyiségű mérnöki órát kell belepakolni, illetve az egész átépítésnek sem elhanyagolható az anyag és munka költsége, így egy-két darabnál igencsak megkérdőjelezhető a dolog és még nem beszéltünk a gyerekbetegségekről. 

 

Ha a hajtáslánc lényegi elemei (vontatómotorok, főgenerátor marad az eredeti (a mávos átalakításokhoz hasonlóan), már jobb lehet a matek, de akkor búcsút lehet inteni a majd 2x-es teljesítmény növekedésnek (ebben az esetben 735-ről 1500 kW-ra ).

 

Tehát megannyi kérdést és problémát kell megoldani az akaráson kívül és még továbbra is ott van az a huncut gazdasági oldal (ki fizeti a révészt? Megéri egyáltalán?). 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Dash 9 (13182)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.22 0 0 13183

Aha. Életszerű. Egy magán vasútnak pont egy üzemképtelen roncsra van szüksége amire ráköltheti egy új mozdony árát mire elkészül. És nem, a hazai remotorizációk egytől-egyig kimerítik a tákolás fogalmát, még akkor is ha esetenként egész használhatóra sikerült (m47 1200, 1300). 

Előzmény: m40 117 (13180)
Dash 9 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 13182

Ja, és ott a hozzászólásod végén a lényeg: "Csak akarni kell!" Na, ezek szerint pont az akarat hiányzik.

Előzmény: m40 117 (13180)
Dash 9 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 13181

Hát akkor rajta!

 

Csak éppen melyik magánvasút vállalná ezt be? A külföldi gépeknél a gyártó megcsinálta, saját költségén fejlesztett, kísérletezett. Itthon miért nem lépte meg ezt egy járműjavító?

Előzmény: m40 117 (13180)
m40 117 Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 13180

Én ha magánvasutak helyébe megvenném őket ha eladja a MÁV, és tennék a belsejükben egy 1500KW Cat motor + a TC motorokat is ehhez mérten kicserélni. Már is univerzális feladatokra fel lehetne használni, nem a Csehektől venni a felújított szarjaikat, miközben mi is tudunk olyanokat csinálni, csak akarni kell! 

50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.22 0 1 13179

A 006-os púpos úgy néz ki, hogy sajnos marad eddigi állapotában. Közben Szolnokon összegyűjtötték az oda vitt selejt gépeket.

(M43 1142, M40 911, M40 910, M44 214, 448 207) A személypályaudvar leghátsó vágányán vannak Szolnokon. 

Előzmény: cseuztompi (13178)
cseuztompi Creative Commons License 2018.06.21 0 0 13178

...bízzunk benne!

Előzmény: 50558227103-5 (13176)
Sabee Gigant Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13177

Hát S.újhelyre decemberig biztos nem jut el semmi, maximum Kassán és Kisújhelyen keresztül, lévén Sárospatak és S.újhely között átépül a pálya.

Előzmény: hkv (13163)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13176

Reméljük ez mind nem hiába lesz.

Előzmény: hkv (13174)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13175

Megnézik őt is Záhonyban. 

Előzmény: hkv (13174)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13174

arról nem tudok, hogy megnézik e, ma csak a két 900-as gépről volt szó.

Előzmény: 50558227103-5 (13173)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13173

Igen. A 006-ost is megnézik Záhonyban.

Előzmény: hkv (13171)
50558227103-5 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 13172

A 220-asból meg lett a 219-es. 

Előzmény: zsiráftotya (13169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!