Keresés

Részletes keresés

68119 Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3484

sziasztok!

érdeklődni szeretnék HGK-Hanoi repjegyekkel kapcsolatban

hogy mozognak a jegyárak: kb. mennyi idővel előtte érdemes megvenni

amikor tervezgettem az utat 20-25 ezerért voltak jegyek, de most 60 körül van február eleje

és a különbség 3 főre vetítve igen húzos

viszont most tudnék jó áron BUD-HGK-SGN-BUD jegyet venni - csak nem biztos, h. így megéri

zalan98 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 3483

Mi tavaly Hongkongba érkeztünk és az út végén Shanghaiból jöttünk haza.

Az ára 150 000.- volt 

Belföldön gondolkozz nyugodtan vonatban is, pl a Peking-Shanghai út 4,5 óra volt.

Előzmény: M.Emmi (3480)
kb. Creative Commons License 2018.08.30 0 1 3482

Ahogy Zs... írta, A, de még inkább open jaw, sokszor nem kerül többe és így nem kell visszamenni a kiindulási helyre.

Az A és B verziónál nem mindegy hova repülsz először. Ha a kínai szárazföldre (Peking, Shanghai, stb.) és az utazás során átmész Hong Kongba, majd vissza, ehhez kétszeri belépéses kínai vízumra lesz szükséged. Ezért jobb megoldás HK-ba repülni, elég a sima egy belépéses kínai vízum. Ezt is vedd figyelembe amikor a repjegyárakat nézed.

Előzmény: M.Emmi (3480)
Zs... Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3481

A verzió. Esetleg egy C, open jaw. OW jegyek egyértelműen a legdrágább megoldás. Aeroflottal semmi gond, nyugodtan bevállalható.

Előzmény: M.Emmi (3480)
M.Emmi Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3480

#Kína #Peking #Hongkong #Sanghaj #Sanya #retúr Októberi kínai utazáshoz szeretnék segítséget kérni. Skyscaneren egy csomó lehetőséget végigbogarásztam már, hogy lehetne legolcsóbban kijönni, de nem lettem sokkal okosabb, ezért szeretnék érdeklődni, hátha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban.Odafele vagy Hongkongba vagy Sanghajba szeretnének érkezni, visszafele fixen Pekingből indulnának. Van valakinek tapasztalata arról, hogy melyik verzió költséghatékonyabb: A: ha vesznek retúr Bud-Peking jegyet és onnan repülnek tovább Sanghajba, Hongkongba vagy Sanyára (a belföldi utak sorrendje már részletkérdés)B: megveszik single ticket Bud-Shanghai/ Bud- Hongkong/ Bud-Sanya, és vissza Peking- BudIlletve szintén Skyscaneren láttam, hogy a legtöbb "olcsóbb" jegy Aeroflot járatra van, ilyen hosszú távokra megéri bevállalni?

kb. Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3479

Tévedsz, nem csak két nappal indulás előtt tudsz ülést választani, most is megteheted. Hova érdemes ülni: http://www.seatguru.com Ha ki kell kapcsolni a mobilt, előtte be fogják mondani.

Pekingtől 3 óra repülésre van panda központ, Chengduban.

Előzmény: Hirannis (3478)
Hirannis Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3478

Párom kint dolgozik és a kínai bankszámlájáról akar pénzt általam hazaküldeni, csak vagyok olyan peches hogy kiszedjenek a biztonsági ellenőrzésen. Ezért érdekelt, hogy mennyivel jöhetek ki.

 

Konkrétan felmerült kérdés bennem: milyen az Air China repülőjárat? Tényleg ki kell kapcsolni a mobilt? Hová érdemes ülni a gépen? (2 nappal indulás előtt lehet helyet foglalni) Visszafelé mennyire para, hogy leszáll a gép Minszkben?

 

Van Peking közelébe panda központ? Ha nagyon messze van, akkor megelégszem az állatkerttel is. :)

Előzmény: kb. (3476)
kb. Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3477

Az biztos, hogy ki fogom próbálni, már csak azért mert alig 3 metrómegállóra lakom a kantoni déli vasútállomástól, nekem nem kell egy óra odajutni mint  a város másik végéből.
Szárazföldi Kína-HK irányban tuti nem lesz csak West Kowlonban útlevélellenőrzés, kizártnak tartom, hogy felengedjenek Kínában ellenőrzés nélkül a vonatra, Hong Kong felől utazva nyilván gyorsít egy kicsit, hogy egy helyen lesz ellenőrzés kettő helyett, de majd beszámolok róla, hogy milyen lett a megvalósítás.

Előzmény: gereblyepörkölt (3473)
kb. Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3476

Jó utat! A kérdéseid nem igazán világosak, pontosítani kéne őket, hogy érdemi választ lehessen rá adni.

  • Kérdésem lenne még, hogy mennyi pénzzel lehet kijönni az országból?

    Ha behozatalkor bejelented, hogy mennyi pénz van nálad, akkor max. ennyit ki is vihetsz az országból. Amúgy meg 5 ezer USD vagy 20 ezer CNY vihető ki Kínából.
     
Előzmény: Hirannis (3475)
Hirannis Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3475

Üdvözletem Mindenkinek!

 

Jövőhéten megyek ki Kínába (Bp-ről közvetlen járattal) és érdeklődnék, hogy aki járt kint az mit tanácsolna az útra. 16 napot leszek főleg Tiencsin városában és 1-2 napot Pekingben.

 

Kérdésem lenne még, hogy mennyi pénzzel lehet kijönni az országból?

 

Köszönöm a válaszokat!


Üdv,

Hirannis

gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.25 -1 0 3474

Menetidők az új, nagysebességű vasúttal közvetlenül elérhető nagyobb városok és HK között (a leggyorsabb járat esetén):

- Peking: 8 óra 56 perc

- Shanghai: 8 óra 17 perc

- Kunming: 7 óra 38 perc

- Fuzhou: 5 óra 40 perc

- Xiamen: 4 óra 5 perc

- Changsha: 3 óra 12 perc

- Guangzhou: 47 perc

Előzmény: gereblyepörkölt (3471)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.25 -1 0 3473

"...és tuti, hogy nem lesz 45+ perc, a közvetlen vonatoknak és a kompoknak jelenleg is pont az előnyük a gyalogos és közúti határátlépőkkel szemben, hogy egyedi határátkelő pontként működik, így nem lehet tömeg, csak annyi ember érkezik oda, ami az adott vonaton ül, percek alatt át tudnak menni. A komphoz érkezést pl. biztonságosan ki lehet annyira centizni, hogy 15 perccel indulás előtt érsz oda, abba belefér a jegyvásárlás, az útlevélkezelés is kényelmesen." - A 45 percet innen vettem, de aztán majd elválik mennyi idő kell. Meg azért azt is vedd figyelembe, hogy innen, Hung Hommal meg a kikötőkkel ellentétben, nem egy-két óránként mennek majd a járatok, hanem gyakorlatilag folyamatosan, így több járatra való utas is feltorlódhat, melyet ugye a CR-féle csomagellenőrzés is tetéz.

Előzmény: kb. (3472)
kb. Creative Commons License 2018.08.25 0 0 3472

Igen, elég sokat csúszott ez a project, sokat van szó róla, a legtöbben kicsit sokallják a pár hónapja bejelentett árakat.

Jelenleg is van vasúti összeköttetés Hong Kong és a szárazföldi Kína között, ezzel az új vonallal "csak" gyorsabb lesz mindez, egyrészt a sebesség, másrészt a határátlépés egyszerűsítése miatt. Ahogy te is írod, az eddigi kétszeri (ki- és beléptetés indulás előtt és után) helyett egy ponton lesz és tuti, hogy nem lesz 45+ perc, a közvetlen vonatoknak és a kompoknak jelenleg is pont az előnyük a gyalogos és közúti határátlépőkkel szemben, hogy egyedi határátkelő pontként működik, így nem lehet tömeg, csak annyi ember érkezik oda, ami az adott vonaton ül, percek alatt át tudnak menni. A komphoz érkezést pl. biztonságosan ki lehet annyira centizni, hogy 15 perccel indulás előtt érsz oda, abba belefér a jegyvásárlás, az útlevélkezelés is kényelmesen.

Előzmény: gereblyepörkölt (3471)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.24 -1 2 3471

Történelmi pillanathoz érkezett a Hong Kong és Kína közötti vasúti közlekedés, hiszen a Peking - Shenzhen nagysebességű vasút kiegészítéseként 2018. szeptember 23-án megnyíló Hong Kong - Shenzhen szakasz átadásával összesen 44 kínai állomás válik közvetlenül elérhetővé Hong Kong (Kowloon) belvárosából. (ld. térkép alant)

 

Az üzemeltető MTR a magas költségek ellenére bizakodó a projekt kezdeti létezését illetően, hiszen a Kína - HK határ mellett fekvő Shenzhen belvárosa mintegy 15 perc alatt elérhetővé válik (szemben a mostani kb. egy órával, mely azonban egy átszállást is igényel), míg a HK - Guangzhou táv leküzdéséhez szükséges idő szintén 20-30 percre csökken (a jelenlegi 2 óráról), igaz, utóbbi esetben a városközpontba igyekvők további 30-40 perc metrózásra kényszerülnek, hiszen a HK felől érkező járatok fogadására kijelölt Guangzhou-Déli kissé félreeső helyen található. Természetesen érdemes további 45 perc - 1 órát rászánni a határellenőrzésre is, mely, a Hong Kong-i közvélemény heves tiltakozása ellenére, mind kínai, mind Hong Kong-i oldalon West Kowloon állomáson történik. (Tehát Kína felé igyekezvén már HK-ban megnézi útlevelünket a kínai határőrség is.)

 

Bár a Kínai Vasúttársaság hivatalos honlapjára még nem kerültek fel a viteldíjak, a fontosabb állomások felé leszurkolandó díjak már elérhetőek (ld. alábbi táblázat), ezen felül a Shenzhenben található Futian 78 HKD-ért (kb. 2780 forint), míg Guangzhou-Déli 248 HKD-ért (kb. 8850 forint) válik elérhetővé.

 

W.L. Creative Commons License 2018.08.18 0 2 3470

Nem.

Előzmény: balazs019 (3469)
balazs019 Creative Commons License 2018.08.18 0 0 3469

köszi a gyors választ

az sem változtat a helyzeten, hogy többszöri belépéssel megyünk? (2x2 nap kb)

Előzmény: W.L. (3468)
W.L. Creative Commons License 2018.08.18 0 1 3468

Hongkongba semmifele vizum nem kell.

Előzmény: balazs019 (3467)
balazs019 Creative Commons License 2018.08.18 0 0 3467

sziasztok

próbáltam utána nézni a neten, hogy hogy is működik ez a vízummentesség Hong Kong-ban, de ellentmondásos információkat találtam.

Fülöp szigetekre utaznánk télen, és a repjegyet Hong Kong ig vennénk meg oda vissza, majd egy másik társasággalal tovább a fülöp szigetekre. (Közben odafelé és visszafelé is eltöltenénk 1-2 éjszakát Hong Kongban.

Erre az útra kell nekünk többszöri belépésre jogosító vízum ha nem hagyjuk el Hong Kong területét vagy ezt meg tudjuk tenni a vízummentesség keretein belül?

köszi

kb. Creative Commons License 2018.07.23 0 0 3466

VPN-ből kétféle fizetős használata esetén nagy az esély, hogy nem lesz fennakadás: ha az egyikkel épp alkalmi gond lenne, akkor használod a másikat. WIFI van szinte mindenhol.

Mobilnettel lehet roamingolni, de az magyar szolgáltatóknál drága, de a telecomnál van azért jobb ajánlat, nézz utána. A helyben vásárolható mobilnethez ugyanúgy kell VPN mint a WIFIhez, a külföldi kártyás roaminghoz nem.

Előzmény: Arendas07 (3465)
Arendas07 Creative Commons License 2018.07.19 0 0 3465

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni. A jövő héten Kínába utazom, kb 3 hétre, de lehet hogy 1 hónapnál is több lesz. Nem nyaralni megyek sajnos, édesanyámat viszem egy kantoni kórházba. A problémám az internet. A munkahelyemről úgy engedtek el, hogy az emaileimet nézem és dolgozom távolról is... de egyre több akadályba ütözik. Nem vesztehetem el a munkámat és persze édesanyámat sem hagyhatom cserben. Tudom hogy VPN-t kell használni, ha biztosan el akarom érni a levelezőrendszert (sőt, a munkám része hogy FB adminisztrátor is vagyok, szóval biztosan kell a VPN) ,de a szolgáltatóm (Telekom) 1500 FT-ért 100mb netet tud adni úgy, hogy 3 naponta meg kellene újítanom...

 

Van erről valakinek tapasztalata? Tud valaki segíteni? Melyik szolgáltatóhoz menjek, ha normális roaming csomagot kapjak? Vagy valami trükk, helyszínen vásárolható mobilnet, vagy bármi más ötlet esetleg?

Kérlek, segítsetek, mert szerdán utazunk és normális adatforgalom és elérés nélkül elveszthetem az állásomat :((

Köszönettel,

Éva

zalan98 Creative Commons License 2018.06.07 0 0 3464

Mindenképpen, mert utánad mentünk.

Az nem kifejezés, hogy tetszett, nagyon-nagyon tetszett.

Volt azért jó pár csoport is, de nem helyi erőt talán egyet láttunk.

Előzmény: trabzonspor (3463)
trabzonspor Creative Commons License 2018.06.07 0 0 3463

Örülök neki,hogy-talán az én véleményem hatására is- elmentetek Zhangje-ba,és főleg annak,hogy tetszett is :)

 

Lehet WL nem ért velem egyet,( :) )de szerintem "méltatlanul mellőzött" látnivaló Kínában.

 

Off

 

szigorúan saját szubjektív:

 

-Japán hibátlan,Ausztrália mellett a kedvenc

-India: soha...

-Peru: turistás helyeken lehúzásokra nagyon figyeljetek

 

On

Előzmény: zalan98 (3458)
zalan98 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 3462

Off. Japán, India, Peru. On.

Előzmény: W.L. (3461)
W.L. Creative Commons License 2018.06.03 0 0 3461

OFF: Mik azok a mas celok? :-)

Előzmény: zalan98 (3460)
zalan98 Creative Commons License 2018.06.03 0 1 3460

Összegzés:

 

A második utunk még jobban sikerült, mint az első.

Minden szállást, vonatjegyet és belső repülőjegyet a Ctripen vettem meg és még otthon ki is fizettem. Yuant is még itthonról vittünk.

Minden foglalásunk rendben volt, a chengdui szálloda cserét is gyorsan levezényelte a Ctrip. A különbséget kifizetik.

 

Az ország gyönyörű, az emberek nagyon barátságosak voltak még Pekingben is. Vidéken ez hatványozottan igaz volt. Nagyon jókat ettünk. Jól éreztük magunkat.

Egy kivételt leszámítva senki nem akart leszedni.

 

Visszamennénk, de most más cél(ok) lebegnek a szemeink előtt.

zalan98 Creative Commons License 2018.06.03 0 1 3459

3. Rész

 

A következő két napban a Nemzeti Parkban (248) voltunk, bár az időjárás nem nagyon támogatott. Főleg a Tianzi-hegy volt makacs: mindkét napon köd volt.

Az Avatar sziklák és a környék nézhető volt. Minden felvonó vagy lift 72 Yuan volt irányonként.

 

A harmadik nap volt a Grand Kanyon (leírás feljebb).

 

A negyedik napon elbuszoztunk Zhangjiajié-be (20), a csomagokat ott hagytuk (15) és elsétáltunk a Tienman-hegyre vivő felvonóhoz (259).

Félórás sorállás után jutottunk fel a hegyre, körbesétáltunk, de a ködtöl sok mindent nem láttunk. Kipróbáltuk az üvegjárdát (5), majd lemozgólépcsőztünk a Menny Kapujához. Utána a 999 lépcső. Itt már megszűnt a köd, úgyhogy elég sok időt töltöttünk az alsó téren. Majd  buszozás a 99 kanyarú úton.

Lehetett volna fordítva is csinálni a kört, de a többség így csinálta és mi is így terveztük.

Útban a buszállomásra megálltunk kajálni, ahol a tulaj csaj nagyon le akart szedni.

Némi kiabálás és police-szozás után eljöttünk, 150 Yuant hagytam ott nála, bár 258-at kért tőlünk.

A reptérre taxi, majd repülés Pekingbe.

 

Késtünk, hajnali háromra értünk csak a szállodánkhoz, de gond nélkül be tudtunk csekkolni.

Utolsó napunkon bepótoltuk a pandákat, elmentünk az Állatkertbe (19).

A terület hatalmas, nagyon szép parkos, vizek is vannak, úgyhogy tetszett a környezet.

zalan98 Creative Commons License 2018.06.02 0 3 3458

2. Rész

 

Zhangyéban taxival mentünk a hotelba. A sofőr tudott angolul, úgyhogy másnap vele (240) mentünk a Színes Hegyekhez (72).

 

A parkba az elsők közt érkeztünk. Buszok viszik az embereket a kilátópontok között. A táj eszméletlen volt, órákig  gyönyörködtünk benne.

A szervezés profi volt, mint mindenhol. A park után már csak ebédre volt idő és mentünk is a pályaudvarra. Még maradtunk volna Zhangyéban, de sajnos nem volt több időnk.

 

18 órás vonatút után érkeztünk másnap reggelre Chengduba. Délelőtt szállodát kellett cserélnünk, mert amit foglaltam a ctrip-en, az nem fogadott külföldieket.

Kaptunk egy jobb (és drágább) hotelt, majd sétáltunk a városban.

Ebédre és vacsorára is sikerült a chili tengerbe belecsapni, de kibírtuk, bár a másnap kemény volt.

Reggel korán elvonatoztunk Leshanba a Buddhához (90). nem volt (még) nagy sor, megnéztük a környékét is, majd hajóról (70) néztük meg a szobrot.

Oda taxival (35) mentünk, vissza pedig  a 3-as busszal (1). A busz végigvitt a városon, tetszett a város.

Délután még Chengduban sétáltunk egyet és este felszálltunk a Tongrenbe menő vonatra.

 

Reggel szereztünk egy autót (150), ami elvitt minket Fenghuangba.

Itt letettük a csomagokat a buszpályaudvaron és elmentünk az óvárosba.

A városka tetszett, bár a belépős helyekre nem mentünk be, csak a folyóparton és a sikátorokban nézelődtünk.

Délután ment a buszunk Wulingyuanba (100), öt órás út után estére érkeztünk meg.

 

A hotelünk 100 méterre volt a pályaudvartól és 500 méterre a park bejáratától.

A szálláson derül kit, hogy a vacsorát, esti snacket és fürdő belépőt is tartalmaz a foglalásunk. Nem bántuk.

zalan98 Creative Commons License 2018.06.02 0 1 3457

1.Rész

 

Pekigbe reggel érkeztünk, a Yikatong kártya (20Y) megvétele után bevonatoztunk (25).

 

Másnap (vasárnap) reggel megcéloztuk a hatórás 877-es buszt (6) és hétre már a falnál is voltunk. A helyieket nem sikerült megelőzni, mert addigra kb 150 turista busz is volt ott. A belépő (40) megvétele után felmentünk a hegyre (80/100).

Nagyon sokan voltak, de volt egy meredek, lépcsők nélküli szakasz, oda már nagyon kevesen merészkedtek el. Úgyhogy meg voltunk elégedve a látottakkal.

Visszabuszoztunk a városba és a Hohuai parkban és környékén sétáltunk.

Este pedig a Nanluoguxiang utcát néztük meg, hangulatos volt a sok fiatallal.

 

Másnap az olimpiai részhez mentünk, most bementünk a Vizes Kockába(30) és a Madárfészekbe (80) is. A stadion tetején is ki van alakítva egy út, ahonnan látni a stadiont és a környéket is.

Utána a Tianmen térre mentünk és körbe sétáltunk majd a Qianmen- kapu mögötti részen sétáltunk.

A következő napon az Ég Temloma parkba mentünk, ahol a helyi nyugger tornász válogatottal edzettünk egy kicsit.

Este pedig elvonatoztunk Xi'anba. Soft sleepert vettem az összes vonatútra, azaz csak négyen voltunk a kupéban.

 

Reggel 8.30-kor Xi'Anban voltunk a sima Railway Stationon. Ez azért gond, mert a metróhoz kb 500 m-t kellett gyalogolni a melegben a csomagokkal.

Kajáltunk a muszlim negyedben, majd késő délután a városfalra (40) mentünk fel, mert a múltkori utunkon ez kimaradt. Kiváló bicikliket (45) béreltünk és körbetekertük a 14 km -es falat sok megállással.

Már sötétedéskor értünk vissza, ami szerencsés volt, mert így láttuk kivilágítva is a várost.

Másnap délelőtt egy palotát (15) és a mecsetet (25) néztük meg a muszlim negyedben. A palota a shanghai Yu-kertre emlékeztetett kicsiben és  tömeg nélkül.  Délután elrepültünk Zhangyébe.

zalan98 Creative Commons License 2018.06.02 0 1 3456

Megjöttünk körutunkról, az útvonal ez volt:

Peking (von) Xi'an (rep) Zhangye (von) Chengdu (von) Fenghuang (busz) Wulingyaun (rep) Peking.

Mindhárom vonatozás hálókocsi volt.

 

Wanbonak megígértem a Grand Kanyonos beszámolót, úgyhogy azzal kezdem:

 

Wulingyaunból indultunk a buszpályaudvarról. A buszok 10 percenként indultak és irányonként 12 yuant fizettünk. A menetidő kb 30-40 perc volt.

A busz a bejáratnál tesz ki és vissza pedig a kijárat melletti parkolóból indul.

Aznap csak teljes jegyet lehetett venni (üveghíd+kanyon+biztosítás) 259-ért.

Kis sorban állás után megkaptuk a vászoncipőnket és már mehettünk is a hídra.

 

Az üveghíd felületének kb 50%-a üveg, a két korlát mellett végig lemez van és az üvegtáblák között is lemezbetétek vannak. Nagyon sokan voltak, de nem volt zavaró. Jó párszor szelfiznünk kellett a helyiekkel. Szép a kilátás a hídról, de az sem rossz, amikor lefekszel az üvegre és onnan nézel le a néhány százméteres mélységbe. Ezt egy óra múlva meguntuk, lesétáltunk a hídról, leadtuk a cipőket és egy hosszú lépcsősoron lesétáltunk a kanyonba. Az út egy részét lehet lifttel is megtenni (fizetős).

A kanyonban végig lehet (és kell) sétálni a patak mellett, szép a táj, van barlang (ahol banditák rejtőztek régen), vízesés,  egy rövid drótkötélpálya (30Y), majd a legvégén egy hajóút a kijárathoz. Az egész program 4 órát vett igénybe.

 

Maga a kanyon szép és megnézhető, de nem éri el a Tianzi- vagy a Tianmen-hegy szintjét. Az üveghíddal együtt és tekintve közelségét Wulingyaunhoz mindenképpen megérte megnézni.

Fél három körül már a nagy parkban voltunk, ahol végre meg tudtuk nézni a Tianmen-hegy szikláit. Legjobban a Töltőtoll tetszett.

kb. Creative Commons License 2018.05.31 0 0 3455

Elküldtem az emailt. Nem tudok kifejezetten ajánlani időjárás előrejelzésre semmit, én általában csak az alap android widgeten lévő előrejelzést nézem, ha kell esetleg plusz infó, akkor a szokásos nemzetköziek nem igazán térnek el a kínaiaktól emlékeim szerint. Emlékszem olyanra, hogy láttam 1-1 fok eltérést ugyanannak a cégnek a webes és mobil app verziója között is az előrejelzésben, de csak nevettem rajta, nem tudom melyik a pontosabb. Pontos előrejelzést még amúgy se láttam. :) 

Előzmény: domonyiferenc (3454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!