Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14352

Ennyit látni a pótból. 

Szerintem telibe kapta rendesen az elejét.

Előzmény: manhattani (14349)
paca664 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14351

Van egy olyan feltételezésem hogy különösen a személyszállító járművek építésénél a gyúlékony, robbanékony cuccokat kerülni szokás vagy legalábbis a kocsiszekrényen kívülre vannak száműzve. Olajtartály, gáztartály is inkább alváz alatt, esetleg kifelé nyitott és a kocsi belseje felé zárt szekrényben vannak.

Előzmény: RhB (14344)
paca664 Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14350

Ezt kösz!

Előzmény: RhB (14344)
manhattani Creative Commons License 2021.06.29 0 0 14349

Kösz, csak annyit hallottam benne, ami erre vonatkozik, hogy egy utas robbanást hallott. Lehet, hogy valami tűzveszélyes anyagot szállított a kamion, vagy a motoros fej kiömlött dízelolaja és a motorbokk-kipufogócső hője okozta a tüzet? Az biztos, hogy sima ütközéstől a személyvagonok nem gyulladnak így ki.

Előzmény: róbertke (14348)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14348

Train Crash in Nevada 2011. jún. 25. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=WZv5MXFuZQw 

Előzmény: manhattani (14347)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14347

Mi volt a teherautóban?

Előzmény: division by zero (14343)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14346

A tuz mindent feleget egy bizonyos hofokon. Ami eszreveheto hogy az inox test nem pusztult el, talan egy picit megnyult az anyag es a teto meghajlott. Ami roncsolt az az utokozes miatt. A terep elhagyatott es nem a szomszed utcabol erkeztek a tuzoltok.

Előzmény: RhB (14345)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14345

Hirtelen nem látok gyúlékonyt, minden villanyról megy, a víz melegítés, a fűtés, a légkondi. De itt a középső rész ég, ezek meg a végén vannak. Azt nem tudom, milyen borítás van bent, ami ennyire ég. A másik két kocsira (coach 34033 és snack-coach 35006) meg erről terjedt át a tűz.

 

Coach 34033. A második képen bal oldalon felnyílt a kocsi oldala (ez a kocsi "B" vége), ott van az aux. és a main reservoir tank, a battery charger ill. a kocsi mindkét végén egy-egy air condition unit.

 

 

Előzmény: RhB (14344)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 1 14344

A középső rész a tippem szerint a teherautótól gyulladhatott ki, ennek a kocsinak az oldalát találta el. Amúgy meg a Superliner alsó szintjén a két végén mindenféle berendezések vannak, majd megnézem a leírásban, hogy van-e valami gyúlékony. Meg pacának úgyis teszek be ilyen rajzokat, csak idő. :-) Előbb az Amfleet-et folytatom neki.

Előzmény: division by zero (14343)
division by zero Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14343

Mi van ezekben a kocsikban ami így ki tud gyulladni?

Előzmény: RhB (14342)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14342

És a 39018 - 39046? Ebben a kupacban is van több balesetes selejt, a 39025, 39040 ill. azóta tiedből a 39013.

 

Ez a 39013 a teherautóval való ütközés után 2011.06.24-én, a poggyászkocsi mögött.

 

 

Előzmény: manhattani (14335)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14341

Nem egy kocsi, hanem egy kocsitípus érdekelt volna. :-) Az égvilágon semmi leírás nincs, csak egy fotó (típusonként) meg a táblázat? Melyik coach-baggage-ről és transition sleeper-ről van kép és milyen dátummal? A coach-baggage már belemezelt ablakú?

Előzmény: manhattani (14334)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14340

Amúgy tényleg nagyon érdekes amit leírtál a cikkedben! 

 

Amíg a kocsi egyik oldalát hűtöd a másik oldalát fűtöd ... 😎

Ilyenre sajnos lassan itthon is figyelni kell majd. 

Előzmény: manhattani (14339)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14339

Uupsz... kösz, javítva.

Előzmény: róbertke (14338)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14338

OLVASOK 

"1835-ben a City of Portland vonat mozdonyának a Vapor-Clarkson gyártmányú generátora a mozdony hátuljában 800 font (363 kg) gőzt tudott előállítani óránként."

Előzmény: manhattani (14337)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14337

A mozdonyon. A végükön szokott lenni.

Erre utalás van az írásban: "A modern generátor sokkal több gőzt fejleszt, mint a régi, és alig foglal el nagyobb helyet. Nem is tehetné, mert egy dízelmozdony belül nagyon zsúfolt. " Érdemes olvasni is, nem csak a képeket nézegetni :-)

Előzmény: róbertke (14336)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14336

Hol volt elhelyezve ez a Vapor-Clarkson gőzgenerátor?

Előzmény: manhattani (14332)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14335

Arról semmit. A 39000 - 39017 mind Transition dorm/sleeper, Bombardier gyártmány, 1993 és '96 között készültek. 

A 39004 Retired, Wreck Bourbonnais, Ill., 4/99-ben.

Előzmény: RhB (14328)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14334

És meg tudnád nézni a 31000-series coach-baggage leírásából,

 

Nincs leírás :-) Egy kocsiról egy sornyi adat van, azt meg látod.

Előzmény: RhB (14311)
róbertke Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14333

Gondolom az is feltűnt neked (miért ne?), hogy a képen látható UP 3026 már az új generációs UP SD70AH-T4 (SD70ACe-T4) családba tartozik. 😎

Előzmény: RhB (14327)
manhattani Creative Commons License 2021.06.28 -1 0 14332
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14331

Ott is vitatkoztak a kommentelők, hogy a Horizon vagy az Amfleet helyett lesznek-e, és ott is mondták a MidWest-et.

Előzmény: Törölt nick (14330)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14330

Ezek az uj Siemens Venture kocsik a MidWest festessel. Ez alhalmazaban lehet a Phase szamoknak, nem hiszem ez lesz az Amfleetek helyett a Keleti Part jaratain. California es a MidWest kulon szintervet szokott kapni az East Coasttol peldaul.

 

Előzmény: RhB (14327)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14329

...éssssss igen! Picivel lejjebb egy másik videóban ott a 39008 jobb oldala, és fent ott az ablak! Azaz ez a kocsi a kettő keveréke - hacsak nem utólag alakították ki lent a kerekesszékes fülkét...

Előzmény: RhB (14328)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14328

Amíg várok az infóra a 31000-series coach-baggage-al kapcsolatban, egy újabb kérdés...

 

Van ugyebár a 39000-series Superliner II transition-sleeper (39000-39046), ami az IC cikkedben a Chicago-ba érkező vonatban is van. Eddig abban a hitben voltam, hogy az alsó szint megegyezik a normál sleeper-rel, ahogy a képeden is, és a többi képen meg a Walthers modellnél is, és fent is van pár eltérés az ablakoknál.

 

Viszont most botlottam bele egy videóban, hogy a távolabb lévő szóló ablak (a kerekesszékes fülke ablaka) hiányzik. Elkezdtem nézegetni a fotókat, és tényleg, az alacsony pályaszámúak ilyenek. És ezeknél a magas átjárónál a jobb oldalon az utolsó ablak is megvan, ami a "normál" esetben nincs. Ráadásul egy kis plusz csavar, hogy a 39000-39011 ez az "újonnan talált" verzió, de a 39008 a "normál" - legalábbis az alsó szint, a fenti miatt kérdéses oldalról nincsen kép.

 

Szóval a könyv mit ír erről a kétfajta verzióról?

Előzmény: RhB (14311)
RhB Creative Commons License 2021.06.28 0 0 14327

Érdekes, hogy Phase VI-nak nevezi. Elvileg a személykocsik mostani festése a Phase VI = Phase IVB, de ezt az átmeneti festést is annak nevezi - bár be is vették a Wikibe.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak_paint_schemes

 

És ezt minek fogják nevezni? :-)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (14315)
RhB Creative Commons License 2021.06.26 0 0 14326

Neked meg már elkezdtem összeszedni pár rajzot, csak időhiányban szenvedek. :-) Majd apránként felteszem őket.

 

Amfleet I coach (a belső rajzra rá kell kattintani) és cafe.

 

 

 

 

Amfleet II coach és lounge belső elrendezés

 

 

 

Előzmény: paca664 (14324)
RhB Creative Commons License 2021.06.26 0 0 14325

Köszi, végre van valami minimális adat az egyes kocsik építési évéről. A teljes Superliner I sorozat érdekelne, akár hónappal kiegészítve. Az azért meglepett, hogy az első étkező 1981-es. A coach-baggage-t is korábbra tippeltem. Azt hiszem a coach-ok jöttek ki először, meg talán a sleeper-ek.

 

És arra szeretnék nagyon de nagyon választ kapni, hogy miért jött ki az összes Superliner I Phase II festéssel?

 

Előzmény: manhattani (14323)
paca664 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 14324

Nagyon jó!

Előzmény: manhattani (14323)
manhattani Creative Commons License 2021.06.25 -1 1 14323
manhattani Creative Commons License 2021.06.25 -1 1 14322

Így van.

A 70000-70049-esek eredetileg a SP számára készültek, ott Class B102-40 típusként. Oregonban, a portlandi Greenbrierben épültek át az Amtrak számára 1997-ben (ez volt a delivery). Aztán a dicsőség múltával SD (stored dead), 2003-ban [David C. Warner Elbert Simon: Amtrak By the Numbers]

Ezeket azért is a vonat végére sorolták, mert így könnyebb volt induláskor ráakasztani őket a vonatra, érkezéskor pedig a peronhoz beállás előtt leakasztani és elvinni a kirakodás helyére.

Magam láttam Los Angelesben egy chicagói expressz indulásakor, hogy a vonat két szakaszban állt a peron jobb és bal oldalán, a jobb oldali személykocsik mögött az expresszáru kocsik, a bal szakaszon pedig a mozdonyok, vagy három koporsó. A mozdonyos szakasz előrehúzott, aztán visszatolt a másik szakaszra, összeakasztották őket, és elindultak a hosszú útra.

Előzmény: róbertke (14321)
róbertke Creative Commons License 2021.06.24 0 0 14321

Én olvasatomban 1997-től vannak: 

 

Second were the standard-design express boxcars, numbered in the 70000- 71000- and 71200-series numbers. The express boxcars were delivered in 1997, and because they lacked HEP pass-through cabling, they were restricted to rear-of-train service. 

 

Forrás: https://utahrails.net/pass/amtrak-mail-express.php 

 

Előzmény: RhB (14320)
RhB Creative Commons License 2021.06.24 0 0 14320

Khmm, beillesztés...

 

 

 

Előzmény: RhB (14319)
RhB Creative Commons License 2021.06.24 0 0 14319

Ilyeneket? Bár nem tudom, hogy ezek az express boxcar-ok mikortól vannak. És ez a logó csak 2000-tól.  A bal szélen belógó MHC (Material Handling Car) 1986/88-tól van.

 

 

 

Előzmény: manhattani (14318)
manhattani Creative Commons License 2021.06.24 -1 0 14318

Majd körülnézek.

Amire emlékszem, videóztam egy hídról Chicago Union Station-nek a kocsi tárolóját ('99-ben megvolt a Zephyr remize). Megjött egy Amtrak expressz, megállt kinn a tárolón, a végéről leakasztottak egy sor nagysebességű teherkocsit, lehúzták róla, és az expressz csak utána állt be a peronhoz.

Előzmény: RhB (14317)
RhB Creative Commons License 2021.06.23 0 0 14317

Az Amtrak vonatokról nincs több képed? Pl. érdekelne, hogy a Chicagoba érkező expresszben a baggage és a Superliner II transition sleeper kocsikon kívül milyen kocsik voltak még. Persze a másik is, de ott elég közel volt a rendes fotózáshoz.

Előzmény: manhattani (14316)
manhattani Creative Commons License 2021.06.22 0 0 14316
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.21 0 0 14315
róbertke Creative Commons License 2021.06.18 0 0 14314

"Minek másoltam volna ki? "

 

Csak azért, hogy nehogy úgy járj mint én az egyik mozdonyos könyvemmel: - Hiába kötöttem be szépen papírba, a sok olvasástól szét ment a kérge. 

Előzmény: manhattani (14310)
manhattani Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 14313

Nem, kösz! Lementettem.

 

"If you believe you have found a problem in Amtrak By the Numbers, please notify David ."

Mindjárt felteszem a 2505-ösről a könyv adatait, ha gondolod, szólj Davidnek :-)

Előzmény: RhB (14312)
RhB Creative Commons License 2021.06.18 0 0 14312

Itt van a könyvhöz update, nem tudom láttad-e már?

 

http://www.on-track-on-line.com/amtkrinf-amtrakbythenumbers.shtml

 

Előzmény: manhattani (14307)
RhB Creative Commons License 2021.06.18 0 0 14311

Akkor a 2500-ast hagyjuk, van róla valamennyi információ. Amúgy elég méretes betűkkel van ráírva a Dorm Lounge, pár hsz-el lejjebb tettem be:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158596967&t=9126831

 

Akkor ha kettőt választhatok legyen a

 

315xx-series smoking coach (31000-series coach-baggage-ből, a pályaszámhoz hozzáadva 500)

 

37000-series diner-lounge (Superliner I diner-ből átalakítva)

 

És meg tudnád nézni a 31000-series coach-baggage leírásából, hogy mikor kezdték belemezelni a poggyásztér ablakokat? Ebből csak ez az info kellett volna igazán.

 

 

nem illik kapható könyvből

 

A "kapható" egy kicsit túlzás... Ad 1, nekem most nincs nagyon pénzem (munkanélküli vagyok), ad 2, még nem döntöttem el, hogy az $591 vagy a $902 dolláros példányt válasszam. Na jó, használtan már van már 150 dollártól...

 

https://www.abebooks.com/9781932804126/Amtrak-Numbers-Comprehensive-Passenger-Motive-1932804129/plp

 

https://www.amazon.com/Amtrak-Numbers-Comprehensive-Passenger-1971-2011/dp/1932804129

 

https://www.amazon.com/Amtrak-Numbers-Comprehensive-Passenger-2012-08-02/dp/B01LP7RBSU

 

Előzmény: manhattani (14307)
manhattani Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 14310

Miinek másoltam volna ki?
RhB csokoládéjával meg foglalkozzon, akit érdekel :-)

Előzmény: róbertke (14309)
róbertke Creative Commons License 2021.06.18 0 0 14309

Azon sem csodálkoznék ha már kimásoltad volna magadnak azt a könyvet lemezre, és csak a sporttársat (RhB) itt ugratnád egy Milka csoki reményében :-))

Előzmény: manhattani (14307)
manhattani Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 14308

Mi volt az? Ha 120 mph-t tud, akkor RDC nem lehet, az LRC vonat az? Azok a kocsik a lease lejártával visszatértek Kanadába, ahol gyártották őket. Vagy?

 

Előzmény: PanzerMk5 (14306)
manhattani Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 14307

A 2500-as sorozat nem dormitory-lounge, hanem sleeping cars, sleeper-dorm conversions, a felében van handicapped/accessible room, a másik felében nincs. Így is kell? Meg válassz még egy sorozatot a méretes listádból, azt kapod, mert

1. nem illik kapható könyvből tíz oldalakat kiszkennelni és terjeszteni,

2. franc se fog neked órákig szkennelni :-)

 

Előzmény: RhB (14305)
PanzerMk5 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 14306

Nekem az NE Regional is megfelel. 120 Mph-t az is tud.

Előzmény: manhattani (14302)
RhB Creative Commons License 2021.06.17 0 0 14305

A könyvből pár oldalt ki tudnál fotózni/szkennelni, hogy lássam milyen? Legyen mondjuk a lentebb említett 2500-series dormitory-lounge, a Superlinerekből az 31000-series coach-baggage, a 315xx-series smoking coach, a 345xx-series family-coach, a 35000-series snack-coach és a 37000-series diner-lounge. :-) Az átépítésekről szinte semmi adatom nincs, a 31000 kivételével mind az. :-) (Az xx-nél az utolsó két számjegy nem változott.)

Előzmény: manhattani (14300)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14304

Persze... akkor az indianok leskelodtek a fak mogott, a postas meg szortirozta a leveleket a vagonban.

Előzmény: róbertke (14303)
róbertke Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14303

Én ilyenre gondoltam 

Előzmény: Törölt nick (14287)
manhattani Creative Commons License 2021.06.16 -1 0 14302

Majd ha náluink is lesz pl. Pennsylvanian vonat.

 

Előzmény: PanzerMk5 (14298)
manhattani Creative Commons License 2021.06.16 -1 0 14301

Minden járműtípusról.

Előzmény: manhattani (14300)
manhattani Creative Commons License 2021.06.16 -1 0 14300

Még írtam is a számukat :-)

 

 

 

paca644:

 

Jellegrajz, műszaki adatok nincsenek, de fénykép minden Amtrak járműről, nem csak kocsiról.

 

Előzmény: RhB (14290)
paca664 Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14299

Átlagban háromnaponta.

Előzmény: PanzerMk5 (14298)
PanzerMk5 Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14298

Nálunk mikor lehet ilyen táblát látni?

paca664 Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14297

Figyelem amennyire lehet, de nem találtam.

Előzmény: Törölt nick (14295)
paca664 Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14296

Nagyjából az, ami nálunk a 2008-as személykocsi jellegrajz albumnak felel meg. Műszaki adatok, állomány érintőlegesen, jellegrajzok, ilyenek.

Előzmény: RhB (14293)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14295

Pont ebben az evben 50 eves az Amtrak, most erdemes figyelni mi jelenik meg a temakorben.

Előzmény: paca664 (14292)
RhB Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14294

Fotókat meg itt tudsz keresgélni

 

http://www.rrpicturearchives.net/rsList.aspx?id=AMTK

 

A típusokat leginkább a "Group by range" beállítással tudod megkeresni. Persze ehhez tudni kell a pályaszám tartományokat. :-) Ezek itt is benne vannak

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Amtrak_rolling_stock

 

de ez az egyik legjobb összefoglaló

 

http://www.on-track-on-line.com/amtk-roster-cars.shtml

 

A Superliner kocsikról ez is jó, itt egyesével végigveszi őket, benne vannak az átalakítások/átszámozások, valamint a selejtezések:

 

http://www.trainweb.us/web_lurker/test/index.html

 

Előzmény: paca664 (14292)
RhB Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14293

Én nem tudok ilyenről, én is a netről tájékozódok. Vannak könyvek, de a kocsikról, kocsitípusokról csak nagy általánosságban írnak*. Ráadásul nekem régebbi könyveim vannak, nem is figyelem, mik jelennek meg. (Amúgy is lökésszerűen foglalkozok a témával, pár év szünet után most vettem elő megint az Amtrak témát.)

 

Konkrétan mi érdekel? A kocsitípusok leírása? Melyek, van-e valami kedvenc? Milyen mélységben? Amit írsz az alapján úgy sejtem, hogy igazából az Amfleet/Viewliner/Horizon/Superlinerliner kocsik jönnek szóba.

 

Mi a közelmúlt, mikortól?

 

*Van jó pár könyvem a híres vonatokról, de pl. az egyes kocsikról csak a jobbakban van valamennyi leírás. Az engem érdeklő consist meg még kevesebben van. A kocsik leírása, ismertetése szempontjából a Northern Pacific könyv a csúcsszuper a North Coast Limited kocsijairól.

Előzmény: paca664 (14292)
paca664 Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14292

Ha már benne vagytok, egy jó, átfogó személykocsis könyvet tudtok ajánlani? Elég csak Amtrak és csak a közelmúlttól.

Előzmény: RhB (14291)
RhB Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14291

A keleti parti vonatokhoz meg volt dormitory-lounge is, ex-10-6 sleeper, ahol a korábbi roomette-ek a személyzeti hálók, a bedroom-ok helyén meg részben WC-k, zuhanyozók vannak, a maradék meg egybenyitva egy pihenő lounge area. Nekem megvan a Waltherstől, persze az ablakokat nem tömte be (két ill. egy ablak).

 

Alaprajz, egyik és másik oldal, valamint vonatban - nekem pont így van H0-ban, az 1700-as sorozatú ex-coach poggyász, a dormitory-lounge, Viewliner-ek, Amfleet kocsik...

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (14289)
RhB Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14290

Szerintem már nem nagyon lehetnek baggage-dormitory kocsik. A mostani videókon egyáltalán nem látok heritage kocsit, a poggyász már mindenhol az új Viewliner II-es.

 

A Superliner vonatokban általában van dormitory*, ott elvan szerintem a poggyászkocsi kiszolgálója is.

 

*A Superliner II-es Transition Sleeper erre van kitalálva, meg ugye az átmenet a szintkülönbségek között.

Előzmény: manhattani (14289)
manhattani Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14289

"The railroad employee in charge of the baggagcar is called the baggageman." (google, de én is úgy tudom)

 

A courier volt, aki személyesen kísért egy küldeményt, mert nagyon kellett vigyázni rá, vagy mert pl. kis élő állat volt, amit etetni-itatni kellett.

Mai időkben a baggage car ritkán megy 12 óránál hosszabb útra, azt meg a dolgozó kibírja hálóhely nélkül. A több mint egy napos Chicago-Pacific expresszekbe meg tehető baggage-dormitory car, a No 1450 - 1633, vagy a baggagemen átmennek a személykocsiba vécére.

Előzmény: RhB (14285)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.16 -1 0 14288

Tehat egy 5-6 kocsis korridor szerelvenyt megtoldanak 2-3 ures paklikocsival hogy meglegyen a 32 tengely. Jo, nem?!

Előzmény: Törölt nick (14287)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14287

Kutatgattam es ezt talaltam:

 

http://cs.trains.com/trn/f/743/p/271518/3087923.aspx

 

The 32 axle requirement is imposed by CN in Illinois as far south as Carbondale.

The 32 axle requirement is imposed by UP in Missouri only for the Missouri corridor.

Sincerely,  edtrain

 

Itt is:

https://www.trainorders.com/discussion/read.php?4,3724285

 

https://www.amtraktrains.com/threads/baggage-cars-on-end-of-illinois-service-trains.63975/

 

 

A velemenyezok szerint Illinoisban a CN es Missouriban a UP egy-egy szakaszan a jel nem megy el az utatjaro sorompojahoz ha a gyorsabb Amtrak vonat tul rovid.

róbertke Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14286

Na ilyent sem hallottam még, de ez nem zárja ki a technológia létezését. 

Előzmény: Törölt nick (14284)
RhB Creative Commons License 2021.06.16 0 0 14285

Nem, az pont a kocsiban lévő munkahely megszüntetését jelenti.

 

Courier = futár, szinonimái: messenger, dispatch-rider. Most nem emlékszem pontosan, hogy hogyan fogalmazták meg a messengert, de a jelenlétét egy csillag jelölte a poggyászkocsikon. Erre a C&O könyvben azt írja, hogy a "Star cars had heat, light, and washroom facilities to accomodate a crew".

Előzmény: manhattani (14283)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -1 0 14284

Furikaznak Amtrak baggage-ok tokuresen is, egymashoz kapcsolva egy-egy vonaton mert van egy vasuttarsasag (most nem tudom fejbol melyik, CSX talan?) amelyik keri az Amtraktol hogy allitson ki egy minimum hosszusagu szerelvenyt a jelzoberendezes megfelelo mukodese miatt amit tehervonat hosszakra terveztek.

manhattani Creative Commons License 2021.06.15 -1 0 14283

Ha jól sejtem a vége felé már csak ezek az 1100/1200/1800-asok maradtak

 

Azért ezek is voltak vagy 150-en. Meg az 13nn Heritage Fleet Short Baggage Cars, ezekből láttam egyajtósat. Az  1382-es '56-ban a Chief-ben, a Kansas-i balesetben még baggage-dormitory (személyzeti háló) volt, mára csak az 1350-'64-esek maradtak meg, de már dormitory funkció nélkül.

 

Megmaradtak Baggage-Dormitory-nak a 14nn és a 16nn-ek, bár ezekből többet eladtak 95-ben, ki tudja, mi lett belőlük :-) A baggage kocsikba kellett ember, akik út közben az ajtóhoz készítik a kiraknivalót. Lehet, hogy a courier fcilities removal a dormitory jelleg megszüntetése volt, mint a 1350-'64-eseknél a HEP konverziókor.

 

@paca664: a baggage-okban vasutasok utaztak, nem gondolom, hogy bezárták volna őket, még menet közben sem.

 

Előzmény: RhB (14279)
paca664 Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14282

Az egészen nyilvánvaló volt nekem is hogy tolóajtók, ellenben ami nem: Kézzel nyithatóak-e pl. menet közben, vagy villamosan reteszelődnek? Ha igen, akkor gyárilag is van-e bennük ilyen retesz? A kulissza és a retesz helye simán útban lehet az eredeti széles ablakoknak.

Előzmény: manhattani (14272)
RhB Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14281

Illetve amikor kellett volna, akkor már nem volt, ezért jött az MHC, majd tíz évvel később az 1700-as sorozatú ex-coach-ok...

 

 

 

 

 

Előzmény: RhB (14279)
RhB Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14280

Én abban sem vagyok biztos, hogy ezekben volt személyzet. A rajzos képen az utolsó mondat: "Modifications included...removal of courier facilities from some cars."

Előzmény: manhattani (14272)
RhB Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14279

Ha jól sejtem a vége felé már csak ezek az 1100/1200/1800-asok maradtak, nem volt szükség olyan sok poggyászkocsira.

 

A gőzfűtés csak HEH. :DDD Head end heating. :-) A villanyt nem a mozdonyból kapta. :-)

Előzmény: manhattani (14273)
RhB Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14278

Ez más típus, a túlsó végén kétszárnyas az ajtó. Ilyenből is volt egy jó pár, sima és bordás oldalú is. :D

Előzmény: róbertke (14274)
manhattani Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14277

St. Albans, bocs.

Előzmény: manhattani (14276)
manhattani Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14276

Ő a No 1800, vagy az 1801 vagy '02,  a Washington - St. Alans között járó Vermonter expressz számára festették ki őket. 

Előzmény: róbertke (14274)
róbertke Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14275

Visszaböngésztem, a múlt héten itt találtam egy csomót: http://hebners.net/Amtrak/amtBAG1800.html 

Előzmény: manhattani (14273)
róbertke Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14274

Akkor ehhez mit szólnak az urak? 

Kettő fajta ajtaja van  - és festett 😎😎

Előzmény: manhattani (14271)
manhattani Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14273

Majd jött az új ajtó:

 

A HEP-esre alakítottak között is van mindenféle ajtós, azt, ahol lehetett, az átalakításban úgy hagyták.

(A gőzfűtés is HEP, csak azt nem úgy hívják :-) )

Előzmény: RhB (14269)
manhattani Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14272

Ezek tudtommal mind tolóajtók.

Az ablak szerintem inkább kinézésre szolgált, hogy merre járnak. Négy ilyen kis ablak nem sok fényt engedett be a vagon belsejébe.

Előzmény: paca664 (14270)
manhattani Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14271

Igen, az a vonal árnyék lesz, csak jól hangzott volna, hogy biztonsági okból páncélozták a Mail compartmentet, az ablakot meg keskenyebbre cserélték :-)

 

A Nagy Amtrak Könyvben egyetlen kocsi képét találtam, aminek mindkét ajtaján egyetlen, a vörös sáv alá nyúló ablaka van, a No 1852-t és az '54, a festménnyel díszített Heritage Baggage Car-t.

 

 

Don Jilson felvétele.

 

A többi, kb. 40 között is lehet ilyen ablakos, csak festmény nélkül. Az én fényképemen meg tán a nézeti torzulás miatt látszanak keskenyebbnek az ablakok.

Előzmény: RhB (14269)
paca664 Creative Commons License 2021.06.14 0 0 14270

Eredetileg milyen módon nyílt ill. reteszelődött ez az ajtó? Ezzel lehet összefüggésben talán.

A beltérben pedig bizonyára sosem a természetes fény adta a megvilágítást, így az ablakok kicsinyítése nem oszt, nem szoroz vélhetően.

Előzmény: manhattani (14266)
RhB Creative Commons License 2021.06.13 0 0 14269

Jól mondod, átalakítás. HEP-esített ex-Santa Fe kocsik, az ajtót számomra is ismeretlen okból cserélték le ilyen ablakúra.

 

 

 

Eredetileg ilyen ajtóval volt:

 

 

Majd jött az új ajtó:

 

 

 

 

Pár link:

 

http://www.trainweb.org/amtrakpix/locoshots/baggage/1231A.html

 

http://www.trainweb.org/amtrakpix/locoshots/baggage/1257A.html

 

http://www.trainweb.org/amtrakpix/locoshots/baggage/1857A.html

 

http://users.sisna.com/jimbobnay/AMTK-Aux.htm

 

 

H0-ban a KATO csinálja, de istennek sem akarja Phase III-ban kihozni:

 

https://www.katousa.com/onlineshop/index.php?main_page=product_info&cPath=71_75_88&products_id=2096

 

 

Régen csinálta a Walthers is, de ez még az eredeti szoknyás, valószínűleg nem HEP:

 

https://www.banditsmodeltrains.com/store/p1648/WALTHERS_920-13049%3A_Proto_HO_Scale_73%27_Budd_Baggage_Car%2C_RTR_-_Amtrak_PH_I.html

 

 

Előzmény: manhattani (14266)
RhB Creative Commons License 2021.06.13 0 0 14268

Nincs ott semmi öv, optikai csalódás. :-) Van egy oszlop árnyéka, az zavarhat meg. :-)

Előzmény: manhattani (14267)
manhattani Creative Commons License 2021.06.12 -1 0 14267

Meg mi lehet az az öv féle a kocsi jobb végén? Plusz páncélzat az egykori Mail Compartmenthez?

Előzmény: manhattani (14266)
manhattani Creative Commons License 2021.06.12 -1 0 14266

Azzal van a gond. Heritage baggage, nyilván HEP (tehát nem gőzfűtésű)

Viszont ilyen ablakú baggage még a minden Amtrak járművet tartalmazó könyvben sincs... Tán átalakítás. De hogy miért épp az ajtókon lévő világítást KISEBBÍTENÉK?

 

Előzmény: RhB (14265)
RhB Creative Commons License 2021.06.12 0 0 14265

A Superlinerek felismerhetőek messziről is (ha a lényeg még kivehető), a Hi-Level-nél nincs sok variáció, az egyszintes heritage az a zűrös. :-)

Előzmény: manhattani (14264)
manhattani Creative Commons License 2021.06.11 -1 0 14264

Messziről rosszul látszik. Megnéztem azokat a képeket, és írom az Illinois Central chicagói fővonaláról a cikket, benne lesznek a képek az Amtrak vonatokról. a Heritage Fleet Hi-levelek előtt van egy egyszintes, talán baggage.

Előzmény: RhB (14263)
RhB Creative Commons License 2021.06.11 0 0 14263

Talán ki lehet bogarászni.

 

@róbertke: köszi!

Előzmény: manhattani (14262)
manhattani Creative Commons License 2021.06.10 -1 0 14262

Mert távolról nagyon rosszul lát...szik.

Előzmény: RhB (14259)
róbertke Creative Commons License 2021.06.10 0 0 14261

Amrak = Amtrak

Előzmény: róbertke (14260)
róbertke Creative Commons License 2021.06.10 0 0 14260

RhB találtam neked egy nyitott ajtós Amrak Baggage képet ..... 😎 

Előzmény: RhB (14259)
RhB Creative Commons License 2021.06.10 0 0 14259

Háddemé'? :D Írtad, hogy távoli, de talán a vonatösszeállítás kivehető rajta. :-)

Előzmény: manhattani (14258)
manhattani Creative Commons License 2021.06.10 0 0 14258

Majd rájössz, hogy oktalan a nagy lelkesedésed :-)

Előzmény: RhB (14256)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.09 0 0 14257
RhB Creative Commons License 2021.06.09 0 0 14256

Amtrak jöhet! :-)

Előzmény: manhattani (14254)
manhattani Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14255

Ez akkor lehetett, amikor a T34-es hátulról megkínálta az ágyujával a szekeret :-)

Előzmény: róbertke (14252)
manhattani Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14254

T1-es vonat sosem futott úgy, hogy oda és néhány órán belül vissza is nagy sebességgel.

 

Van Amtrakos vonat képem 1999-ből, de nem nagyon közeli. A Chicago-St. Louis limited, meg Kaliforniában. Ilyen kell? Vegyem elő őket?

Előzmény: Törölt nick (14251)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14253

Tudom! -) Ha-ha!!

 

Ha minden igaz, es az adomanyok mennek szepen, epitenek egy replika T1-est ami az evtized vegere kesz lesz (ez megint ugy hangzik amikor Kennedy elnok bejelentette a holdutazast). Akkor meglatjuk majd.

 

Ellenben nem hiszem Jozsi bacsi szekeret fog epiteni!:-)

Előzmény: róbertke (14252)
róbertke Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14252

Józsi bácsi meg 1944-ben úgy látta, hogy az ő szekere gyorsabban ment mint a T34-es.

Csak hát arra sincs hiteles rekord mérve. :-)) 

 

Előzmény: Törölt nick (14251)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14251

Pennsylvania RR-rajongok/szemtanuk ugy hiszik hogy a T1 gyorsabban ment mint a Mallard. Csak nincs hiteles rekord errol.

Előzmény: manhattani (14247)
róbertke Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14250

Nagyon helyes. :-) Olyan 10...15...20 évvel ezelőttiekről nincsen? :-))) 

 

Sajnos ilyesmivel nem tudok szolgálni. :-))))

 

 

Viszont azt észrevettem, hogy mindkettő vonatban a Baggage 61011 van :-)) 

 

 

Előzmény: RhB (14249)
RhB Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14249

Nagyon helyes. :-) Olyan 10...15...20 évvel ezelőttiekről nincsen? :-)))

Előzmény: róbertke (14248)
róbertke Creative Commons License 2021.06.08 0 0 14248

RhB: - Megjött az ellenvonat .... 

  

Előzmény: róbertke (14244)
manhattani Creative Commons License 2021.06.08 -1 0 14247
RhB Creative Commons License 2021.06.04 0 0 14246

Szuper, köszi! :D Klassz a korai étkező.

Előzmény: róbertke (14244)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.03 0 0 14245
Előzmény: róbertke (14244)
róbertke Creative Commons License 2021.06.03 0 0 14244

RhB Creative Commons License 2021.06.03 0 0 14243

Volt egy sejtésem, hogy nem fog menni, mert zárt csoportból van. Ha másik regisztrációval vagyok bent akkor se, akkor "Ez a tartalom jelenleg nem elérhető" üzenet jön - róbertkénél is szokott ilyen lenni, szóval akkor ezért....

 

Majd teszek be pár screenshotot...

Előzmény: RhB (14242)
RhB Creative Commons License 2021.06.03 0 0 14242

Itt egy videó, amint betolják az állomásra a vonatot, a másikon meg csak úgy megy. Ebben az új poggyászkocsi van, 3D nyomtatott, a klub tulajdonosa csinálta..

 

https://www.facebook.com/Jamesy8444/videos/4233705470026228/

 

 

https://www.facebook.com/Jamesy8444/videos/4233709583359150/

 

 

Ez is egy nagy dilemma, hogy legyen-e benne világítás?

 

Előzmény: hotto (14237)
hotto Creative Commons License 2021.06.03 0 0 14241

Á, dehogy! Egy kolléga csinálja és megláttam nála, aztán elkönyörögtem egy darabot... :)

Előzmény: RhB (14239)
RhB Creative Commons License 2021.06.03 0 0 14240

Ja, most minden vonatban a Viewliner baggage van. Nekem pont az kéne Phase III-ban, amit a Kato csinál. A Phase IV-hez a coach-ból átalakított középen egy ajtós van meg.

 

Egyelőre egy kocsiba szeretnék majd végzárlámpát, a Phase III-as sleeper-be. A Phase IV végén ott az express boxcar, annak a végére kéne egy EOT device. Na meg jöhet még RoadRailer is a múltkori videó alapján, ezek most a keleti parti szerelvény végére vannak szánva.

 

Hát a "The Canadian"-ból még csak a dome-observation van meg. :-)

Előzmény: hotto (14237)
RhB Creative Commons License 2021.06.03 0 0 14239

Akkor ez inkább 1-es méret, nem? Lesz belőle komplett mozdony?

Előzmény: hotto (14238)
hotto Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14238

Ezt csak "véletlenül" került hozzám. Kb. 70 centi hosszú!

Itt készül Magyarországon a fröccsöntő szerszáma.

Előzmény: RhB (14235)
hotto Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14237

Mert a fiam szerint gagyi "szar szürke" a festése, nem olyan csili-vili, mint az új gyeseves kocsiké...

Hiába mondom neki, hogy rozsdamentes acél és nincs festve. :)

 

Igen, ezeket is megfuttattuk. Jól látod, ez az összeállítás. Empire Builder és a Southwest Chief volt a minta. Bár most már inkább az új baggage kellene, de azt még nem láttam modellben.

 

A végzárat is meg lehet oldani, minden elő van benne készítve, de külön alkatrészek kellenek hozzá. Az alvázban ki van képezve a hely 2 dekódernek.

 

Azért egy Rapido "Canadian" szerelvényre gondolkodás nélkül elcserélném... :)

 

 

Előzmény: RhB (14236)
RhB Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14236

Miért lenne szar? Szerintem ugyanolyan szép, mint a Walthers. :-) Ugye ott voltak ezek is a négy évvel ezelőtti találkozón?

 

Ha jól látom baggage + 3 x sleeper + diner + lounge + 3 x coach az összeállítás, és a legelső kocsi is normál sleeper, nem a transition.

 

Nekem rövidebb a Phase IVb szerelvényem (Superliner II), csak a sleeper-ből van kettő (+ a transition sleeper, Phase IV). A coach-okat Superliner I-esekkel terveztem bővíteni, aztán úgy maradt. Viszont diner-ből van Phase IV és IVb is. És van egy MHC, egy baggage és két express boxcar.

 

A Superliner I-esek Phase III-ban vannak, mindenből egy darab, plusz egy ex-Santa Fe step-up coach/dormitory. Itt is elmaradt a bővítés, de ehhez van 2 MHC. Kéne hozzá egy baggage is, az amit a Kato csinál, de nem adta ki Phase III-ban.

 

Jól látom, hogy a Kato-nál ott a kocsiban a helye a végzárlámpa paneljének? Adnak is hozzá vagy külön kell megvenni?

Előzmény: hotto (14232)
RhB Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14235

Csak nem 0-ás? :-) Vannak/lesznek hozzá Superlinerek is? :-)))

Előzmény: hotto (14233)
RhB Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14234

Ezt még a kórházban láttam, de az okosteló kijelzőjén a kallerokat nem vettem észre. :-)

Előzmény: róbertke (14231)
hotto Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14233

Ez is csak úgy:

 

Biíbií, az enyém nagyobb... :)

 

 

Előzmény: RhB (14219)
hotto Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14232

Ez ugyan KATO "szar szürke", de ehhez is kell a két gép...

Ha kiherélném a gyári áramszedési lehetőséget, az sokat segítene.

 

https://www.youtube.com/watch?v=C9BQbldYWn4&t=11s

 

Előzmény: RhB (14230)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14231

Láttad egy hónapja mit találtam neked? 

Amtrak szerelvényből integető kallerokat 😍 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158232117&t=9213084

Előzmény: RhB (14230)
RhB Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14230

Nem gyengébb, hanem lassabb. De még egyrészt meg kell kenni őket és úgy bejáratni, másrészt ha kapnak dekódert azzal talán be lehet játszani az azonos sebességet.

 

Kell a két gép a vonóerő miatt, a Superliner kocsik alapban hajlamosak nehezen gurulni. Egyszer párat már megkentem, de nem mindet. Az Amfleet kocsik viszont botrányosak, egy mozdony két kocsit alig vonszol el, ezekkel kéne valamit csinálni. Lehet, hogy a kenés segít, kérdés, hogy elég lesz-e ha több kocsi van.

Előzmény: róbertke (14225)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14229

CN Zebránál a kapcsolónál lehetett látni a feszülést v. tolást. Az erősebb gép egy kissé köszörűlt. 

Előzmény: manhattani (14228)
manhattani Creative Commons License 2021.06.02 -1 0 14228

Mit csináltak a különböző vonóerejűek? Eltépték a kapcsolót, vagy letolták egymást a vágányról?

Előzmény: róbertke (14227)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14227

Még anno a Pécsi modellkörben tanítottak meg a tapasztaltabbak ilyesmire. 

NDK-ból frissen hozott 5-6db Piko E44-ek szét lettek szedve. 

Forgóvázaikat egymással megversenyeztettük, bemértük. 

Az azonos paraméterű párok egy kasztni alá kerültek vissza.  

Egy pár maradt a végére, amiket elektromosan kellett összehangolni. 

Legvégűl a kész mozdonyokat hasonlítottuk össze, hogy kiállításon melyik 

kettő járatható párban. Jó játék volt. :-)

Előzmény: manhattani (14226)
manhattani Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14226

Nagyvasútnál nem gond a vonóerő különbség, szerették a GP7-est a DDA40X előtt járatni, mert a GP7-nek Cadillac rugózása volt, és még csendesebb is volt, mint a DDA. Az ami vasutasok azt mondják, hogy ha egy besorozott mozdony elviszi a saját súlyát, akkor már összekapcsolható akármivel.

Különböző vonóerejű modell mozdonyokat nem próbáltam még.

Előzmény: róbertke (14225)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14225

Bachmann CN Zebra gépekkel jártam így, a gyengébből Dummy gépet kellett csinálnom. 

Viszont a kitermelt hajtással feltámasztottam egy Bach. CSX gépet. Valamit valamiért. :-)) 

Előzmény: RhB (14224)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14224

Ja persze, csak a VIA-nál van, utólag szerelték fel.

 

Kicsit megjárattam a Genesiseket, sajnos a párban járatandók között van valamennyi sebesség különbség. Gyönyörű szép a VIA metállzöldje. :-)

Előzmény: Törölt nick (14223)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14223

Az a gyanum az a lampa csak kanadai Genesiseken van, az Amtrak nem hasznalja.

Előzmény: Törölt nick (14222)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14222

Az a Charger kep egy 2018-as koncepcio rajz lehet, azota veglegesitettek.

 

Erdekes kerdest vetsz fel az orron levo szam alatti fenyszoro kapcsan. Mind az igazin mind a modelleken, ami fotok elerhetoek, latni vele vagy nelkule.

Előzmény: RhB (14221)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14221

10 évvel ezelőtt fotóztam, amikor megjött. :-) Azt kéne még megnézni, hogy mikor tették fel a harmadik fényszórót? Az LRC-s fotón még nincs, a Renaisssance-oson már van. Mostanában láttam az infót, csak nem jegyeztem meg, hogy hol?

 

 

Itt egy másik színterv, lehet, hogy kimondottan erre a vonalra.

 

https://www.masstransitmag.com/rail/vehicles/article/21036777/via-rail-to-replace-qubeccity-windsor-corridor-fleet-with-siemens-trainsets

 

Előzmény: Törölt nick (14220)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14220

Piszok jol nez ki, gratulalok!

Ha kivinned a szabadba a fotozast a szint jobban hozna a kepeken.

Előzmény: RhB (14219)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 1 14219

Ezt meg csak úgy...

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (14209)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14218

Kicsit szűkszavúan fogalmaztam. A sleeper miatt mint a szerelvény mozdonya nem oda való. Ettől még tolatómozgást végezhet, és ha a sleeper helyett egy egyszerű coach-ot képzelünk oda, akkor is teljesen oké lenne egy mellékvonalra.

Előzmény: róbertke (14217)
róbertke Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14217

Te magad raktál fel egy külön hozzászólásban egy CN képet hozzá tartozó szövegleírással. 

Na most én erre reagáltam. 

Előzmény: RhB (14215)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14216

Tudom, van róluk anyag bőven. :D

 

Ez jó fotó, még rajta van a piros CN logó. Két 4-8-4 duplex sleeper (egy CN, egy VIA), az ex-Milwaukee vista dome is még CN színekben - ez az egyik Walthers kocsim, a másik egy ex-NYC 4-4-2 sleeper. Amúgy nekem szinte az összes Walthers személykocsim 932-es, egyedül az UP CoLA tail sign-os dome-lounge observation 920-as.

 

Viszont a jobb szélső kocsit nem tudtam beazonosítani. Először azt hittem, hogy a Le Champlain szerelvényéből van (ex-Reading Crusader), de azok szoknyás kocsik.

 

Vegyesen továbbra sem láttam ex-CN kocsik között CP Budd kocsit, fordítva előfordult a The Canadian-ban kék-sárga smooth side kocsi. Persze ha több képet látnánk, akkor talán...

Előzmény: Törölt nick (14208)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14215

Igen, számunkra ez egy rosszul összerakott vonat, mivel a VIA-ról van szó 1970-es évektől napjainkig (a fekete-fehér CN kocsik csak egy kis kitérő a 60-as/70-es évekbe), ez a fotó viszont 1952 januárban készült Cross Point állomáson Quebec tartomány CN vasúti szempontból legkeletibb részén a Gaspe félszigeten. A mozdony egy Fairbanks-Morse A1A-A1A dízel a legelsők közül, a gyenge alépítmény miatt kellett a plusz tengely.

 

Az általunk tárgyalt kocsik a két társaság legelitebb expresszeihez készültek (CP: The Canadian, CN: Super Continental; 1952-ben mindkettő még csak egy pajzán gondolat volt), nem sok köze van egy sok-sok évvel korábban mellékvonalon baktató heavyweight kocsikhoz...

Előzmény: róbertke (14210)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14214

Jo nagy a meretkulonbseg a P42 es a kocsik kozott.

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14213

Azokat Skociabol szedtek ossze jutanyos aron miutan egy uzleti kezdemenyezes ott bedolt. Szukos kocsik hireben jarnak, angol urszelvenyes.

Előzmény: RhB (14212)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14212
Előzmény: Törölt nick (14209)
manhattani Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 14211

Köszönöm!

Helyes, olvasd! Csak így tovább! :-)

Előzmény: Törölt nick (14198)
róbertke Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14210

RhB akkor ez egy rosszul összerakott vonat?? :-) 

CN 7603 mögött CN 15613 steam generator car, aztán a vonat....

 

Előzmény: RhB (14207)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14209

Ha mar a szintervekrol beszelgetunk...

Ez a kedvencem a VIA kozul:

 

 

 

Ez pedig a masodik legcsufabb foliazas amit kitalalt valaki. Nem is latni a szerelveny alakjat:

 

 

Ez pedig a legeslegcsufabb. Egy totalis fiasko:

 

http://tracksidetreasure.blogspot.com/2017/02/via-rails-canada-150-wraps.html

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14208

Megneztem, a VIA Budd kocsik volt CP kocsik mind.

 

Ilyen  osszeallitasra gondolok ha CN-es all csak rendelkezesre:

 

 

 

Itt van meg tobb erdekesseg:

http://www.trainweb.org/oldtimetrains/photos/via/gallery.htm

 

A Walthers kiadasokbol van a 920-as (Proto) sorozat ami dragabb, es a 910-es (Main line) ami olcsobb. Erre ertettem hogy talan nem exact, de ha mondod akkor lehet hogy a szellozok, ablakszam es szelesseg, es a forgovazak kovetik az igazit, meg akkor is ha mas vasuttarsasagtol jon. Van csikozas nelkuli nevtelen kiadas is, csak acel/inox a szine.

RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14207

De, a Walthers kocsik exakt modellek, csak mindegyik más vasúttársaság kocsija. :-) Nem tudom mindet, de mint írtam a dome car az CP, az 52 seat coach (középen nagyobb távolság két ablak között) az C&O, a Slumbercoach úgy rémlik CB&Q (vagy NYC?). Ezek a Budd kocsik, a smooth side kocsiknál ugyanez a játék van.

 

Aztán elkezdték kihozni a name train-eket, ott már egy-egy szerelvény (majdnem) minden kocsiját kihozták.

 

A Roco gyári tápegysége olyan, hogy nincs lekorlátozva a feszültség, akár 20-25 V is kimehet a sínre, amitől egyes dekóderek elfüstölnek. Azóta laptop tápot használunk.

 

Amúgy meg itt van pár kocsi a CN vonatból, itt egy nem hozzá való P2K GP7-essel -  Rapido steam generator car (ez volt a korábbi hozzászólásban a +1), TruLineTrains express boxcar, és egy Rapido 4-8-4 duplex sleeper. A háttérben nem az én cuccaim.

 

 

Előzmény: Törölt nick (14206)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14206

Igen a Walthers Budd kocsik egy generikus kiadas, nem specifikus es exakt. Ezert olcsobb. Viszont ugyeskezuek biztos kepesek modositani rajta.

A mai VIA tudtommal barmikor kombinal egy Toronto-Quebec viszonylatra ha nincs mas beallithato kocsi, Buddal. A Toronto-Montreal es Toronto-Ottawa viszonylat kizarolag LRC. 

Maskeppen pedig az kocsiaidbol lehetne egy nosztalgia/charter/karacsonyi kutyult szerelvenyt csinalni. Csak CP-s vonalon azok legyenek, a CN-es vonalon pedig csak CN. VIA lehet mindketton logo nelkul. (En nem mericskelem hogy melyik idopontban melyik palyaszam volt besorozva, akkor bedilizne az ember.)

 

Valahol olvastam itt a forumokon hogy a Roco digitalis tapegysegnek tul nagy az alapfeszultsege?

Masoktol azt hogy a NCE tapegysege is tul eros feszultsegu, nem ajanlott. Nem valasztottam egyiket sem.

Olvasva a digitalis forumokat ez egy allatkert ami a tapegysegek korul folyik, hiaba NMRA es NEM DCC szabvanyok. 

Előzmény: RhB (14205)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14205

De a Walthers kocsik nem korrektek kanadainak, kivéve a dome, ami CP kocsi alapján készült. Ez meg is van SP felirattal, át akartam feliratozni CP-re (meg is van hozzá a matrica szett), csak mivel kihozta a Rapido, okafogyottá vált. Csak mire összeszedem a vonatot... A dome-observation már megvan, a többit nem tudom, ezeket sem figyeltem mostanában. Először 10-es szettekben volt csak, úgy esélytelen volt, pár éve kezdték egyesével is kiadni.

 

Az a baj, hogy a fotók szerint nem keverték a VIA korszakban sem az ex-CN és ex-CP kocsikat, ez utóbbi gyakorlatilag továbbra is a "The Canadian" szerelvénye. Persze lehet, hogy lazábban fogom venni, és az SP dome-ból VIA lesz.

 

A CN kocsikkal úgy-ahogy el vagyok látva (7+1 Rapido, 2 korrekt Walthers, 1 TrueLineTrain express boxcar). Mozdonyból van egy TrueLineTrains CN zebra CPA-16-5, csak a Roco tápegység hazavágta benne a Quantum dekódert.

 

Viszont nem tudom, lesznek-e valaha Rapido FP9-eseim (CN, CP Rail, VIA)?

Előzmény: Törölt nick (14204)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14204

Relative mersekelt aron aruljak a Walthers VIA Budd kocsijait, szerintem azokkal osszekeverheted/kibovitheted barmelyik korszakos meglevoket szinntol es tipusstol fuggetlenul, igaziban mennek mind a mai napig az otvenes evektol. Csak kell hozza fogantyu kit amit kulon arulnak, ha akarsz ragasztgatni. 

(Maskulonben a kanadai modell kocsikiadasokra azonnal le kell csapni kulonben eltunnek. Kisszeriasok, custom run-ok altalaban.)

Előzmény: RhB (14203)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14203

Az én P42-esem 2011-es PWRS különkiadás (#916, katalógus szám 99429). Lehet hogy azóta volt újabb is. Meg picit később volt egy olyan is, ahol a zöld helyett kék szín van, meg is volt rendelve, de aztán végül visszamondtam - egyedi mozdony volt, annyira nem volt rá szükségem, a pénzre jobban. :-)

 

Az a pár VIA kocsi ami van - egy baggage, egy dayniter coach, egy 4-8-4 duplex sleeper és egy 38 seat club-galley - az a kék, sárga csíkos, az FP9-esekkel nézne ki jól (amúgy azon ugyanilyen nagy VIA felirat van, mint a Siemens gépen), de mentek az F40PH-val is. Most emiatt egy kicsit belelapoztam a VIA könyvbe. Sajnos ez a négy kocsi így eléggé bicebóca, kis csalással CN kocsikkal tudnám felbővíteni (a CN logó már volt rajtuk).

 

A második linken lévő változat kell, az első gyakorlatilag ugyanaz a dizájn, mint a P42-esen. És jó lenne hangdekóderrel...

Előzmény: Törölt nick (14202)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14202

Az Az Athearn F42-rol lehet hogy igazad van, es lehet hogy dealer rendelte, ugy emlekeztem hogy lattam nemreg webshop-ban de valoszinu mar nem letezik.

 

Viszont Walthers F40PH lesz hamarosan:

 

https://www.trainworld.com/manufacturers/walthers-ho-n/walthers-mainline-ho-910-series/mainline-engines/mainline-f40ph/walthers-910-9471-emd-f40ph-phase-iib-via-rail-canada-6400-/

 

https://www.trainworld.com/manufacturers/walthers-ho-n/walthers-mainline-ho-910-series/mainline-engines/mainline-f40ph/walthers-910-19469-emd-f40ph-phase-iib-w-dcc-sound-via-rail-canada-6402/

 

A legalso kepeden a komplett uj VIA szerelvenyrol, nem lattam ezelott, de pont igy kepzeltem el a csikozast a betetkocsikon.

Előzmény: RhB (14201)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14201

Én még anno szerettem volna venni LRC kocsikat, csak akkor éppen nem volt rá pénzem. Most meg annyira nincs pénzem, hogy nem is nézem mik jelentek meg, hogy ne idegesítsem magam. :-) Ami nekem van P42 az valami külön széria volt, asszem csak a PWRS-nél volt kapható.

 

Megnéztem a Walthersnél, a digit hangos már most sold out. :-( Jó, mondjuk nem is igazából ez kéne, hanem még soldoutabb Rapido FP7...

 

https://www.walthers.com/emd-f40ph-phase-ii-esu-sound-dcc-via-1

 

Az Athearn-nál nem találtam VIA P42-est az előrejelzéseknél sem.

 

 

 

Az ide is betett VIA színterv fent van az amcsi FB csoportban is, ott vannak a kocsik is. Nem tudom, hogy ez egyáltalán mennyire hivatalos terv, aki feltette (Charise Austin) ilyen színtervek készítésével foglalkozik. Itt van a kocsik színterve is, meg egy fotó a mozdonyról a jelenlegi állapotában. És amit hozzá írt szöveg:

 

Hi, Here My first Via Rail Siemens Charger SCB-40 and Venture Trainset, I'm not finished yet with the locomotive I going to Redo the Canada Flag and paint scheme again, this for my early start, so I hope you guys like it.

 

 

Ez az alap:

 

 

 

A fotó:

 

 

Ezt egészítette ki:

 

 

és a kocsikkal:

 

 

Előzmény: Törölt nick (14200)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14200

A VIA 32 komplett szerelvenyt vasarol tender utan a Siemenstol. Ez a Charger mozdony a kepen, kocsikrol meg nem kozoltek kepet, ezert csak gyanitom a szinterv folytatolagossagat. Hasonlo a Brighline vagy az Amtrak korridor rendeleseihez, olyan Railjet-utanzatok csak diesel.

 

H0 modellben a Rapido Trains tavaly elott keszitett egy utolso sorozatot a jelenlegi LRC kocsikbol, csak elorendelesre, es szerintem gyorsan elment mind. P42-es mozdonyokat most keszit az Athearn, a Walthers pedig a P40PH-et. Mind kaphato lesz hamarosan.

Előzmény: RhB (14199)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14199

Nem követtem mostanában az eseményeket, milyen új kocsijai vannak a VIA-nak?

 

Amúgy nekem tetszik ez a festés is. Épp most vettem elő a P42-es H0-ás modelljét, annak is látványos a festése. Sajnos kocsik nincsenek hozzá. Ami van VIA kocsi, ahhoz meg mozdony nincs...

Előzmény: Törölt nick (14197)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14198

Koszonom szepen manhattani, nagyon szinvonalas munka es magyar nyelven ugy gondolom hianypotlo! Eddig is hebe-hoba olvasgattam irasaid.

Előzmény: manhattani (14193)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 0 0 14197

Egyetertek ugyszinten. Ez a trend szinte mindenhol (a MAV is ludas benne most mar): nagy logo, eros szinek es kontrasztok. 

Mintha a Brightline-al versenyezni kivanna. A legutobbi VIA foliazasok is ezt sugaltak ahol a sarga erosen dominal, es nagyot rontottak az izleses hagyomanyos osszkepen. 

 

Feldobtak a kerdest ezzel a kozolt keppel hogy vajon a VIA uj kocsijai folytatjak-e a harom szines vonalat ami a mozdony hatso fertajarol kiindul? 

Egy kicsit fura hogy a kek es a zold szin eltunik. Csak ugy feladtak oket. 

Előzmény: manhattani (14195)
RhB Creative Commons License 2021.05.29 0 0 14196

Most ez az új trend, pont most linkeltem be a fészbúkra egy videót az Amtrak festésesekről, ott beszélnek erről.

Előzmény: manhattani (14195)
manhattani Creative Commons License 2021.05.29 -1 0 14195

Érdekes. Bár nekem jobban tetszenek a hagyományosabb, nem ennyire vibráló liveryk.

Előzmény: Törölt nick (14194)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 1 14194

VIA Rail uj szinterve:

 

manhattani Creative Commons License 2021.05.26 -1 1 14193
manhattani Creative Commons License 2021.04.17 -1 0 14192

Kösz, naponta kb. 130-an gondolják így.

Előzmény: segélyvonókészülék (14191)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.16 0 0 14191

Jók ezek a cikkeid, örömmel olvastam.

Egy kis üdítő vasút- és technikatörténet.

Előzmény: manhattani (14190)
manhattani Creative Commons License 2021.04.16 -1 2 14190
manhattani Creative Commons License 2021.03.23 -1 2 14189
manhattani Creative Commons License 2021.03.08 -1 2 14188
manhattani Creative Commons License 2021.02.03 -1 1 14187

Ok.

Előzmény: manta66 (14186)
manta66 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 14186

Nagyon köszönöm!

Előzmény: manhattani (14185)
manhattani Creative Commons License 2021.02.02 -1 0 14185

Nincs benne nem reefer, és REA jelvényes kocsi, de máshol sem találtam ilyet. A nem reefer, head end vagy teherkocsikra betűkkel írták ki, hogy Railway Express Agency, nem logóval.

 

Találtam egy REA-X emblémás kocsit, ott a képe a roster alatt.  vilagvasutai.hu, amerikai vasutak, Társaságok, REA, az írás alján.

Előzmény: manta66 (14184)
manta66 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 14184

Igen, az lesz az.

Elvileg a 77.oldalon van egy roster.

Megtennéd nekem, hogy valahogy kivarázsolod?

Kifotózod, vagy szkenneled?

És megkérnélek, hogy lapozd már át légyszi a könyvet, van-e benne kép sima REA festésű boxcarról.

Nem a reeferek, vagy átépített troop sleeperek, hanem sima egyszerű 40' boxcar érdekelne engem.

ilyen:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUUKoqOlGR2Xv2V9jykHyrkzkzLFNKA_ivTg&usqp=CAU

Előzmény: manhattani (14183)
manhattani Creative Commons License 2021.02.01 -1 0 14183

A "V. S. Roseman: Railway Express Agency  [1]"-et látom a források között, az megvan.

Előzmény: manta66 (14182)
manta66 Creative Commons License 2021.02.01 0 1 14182

manhattani!

Írtál egy cikket a REA-ról a világvasutain, ott az egyik hivatkozás a Roseman-féle "Model Railroading's Guide To Railway Express Agency".

Azt szeretném kérdezni, hogy ez a könyv megvan neked?

manhattani Creative Commons License 2021.01.29 -1 0 14181

Szia, jogos, a forrás is ezt írja, én gépeltem el, javítva, kösz!

Előzmény: Alien Angel (14180)
Alien Angel Creative Commons License 2021.01.28 0 0 14180

Szia Manhattani! A cikkben a legelső archív kép melletti aláírás évszáma helyesen 1879 tudomásom szerint, az utolsó két számjegy felcserélődhetett.

Előzmény: manhattani (14173)
manhattani Creative Commons License 2021.01.23 -1 0 14179

Kissé meginogtam a véleményemben:

Előzmény: manhattani (14175)
RhB Creative Commons License 2021.01.15 0 0 14178

Ezt én is gyanítottam, de még nem olvastam el a cikket. :-) Éjjel 3-kor részben azért is tettem be, hogy majd el tudjam olvasni.

Előzmény: manhattani (14175)
manhattani Creative Commons License 2021.01.15 -1 0 14177

Oopsz, kösz, javítva.

Előzmény: segélyvonókészülék (14176)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.01.15 0 0 14176

Apropó: Werner von Siemens

Előzmény: manhattani (14175)
manhattani Creative Commons License 2021.01.15 -1 0 14175

Szerintem túlzó, bulvárosra sikeredett írás. Meg: én a porter-t   (hálókocsi) kalauznak fordítottam volna.

Amikor arról írtak, hogy a szovjet távolsági vonatokon a hálókocsiban dolgozó vasúti alkalmazott teát főzött az utasoknak, az kalauz volt, nem portás :-)

 

Előzmény: RhB (14174)
RhB Creative Commons License 2021.01.15 0 0 14174

Heverjünk el a díványon, és olvasgassunk...

 

https://divany.hu/vilagom/2021/01/14/pullman-portas-vonatinas-luxusvonat/

 

manhattani Creative Commons License 2020.12.29 -3 1 14173

Világvasutai: A villamos vasúti vontatás Amerikában, a kezdetek és a B&O Howard alagútjának a villamosítása

róbertke Creative Commons License 2020.12.17 0 1 14172

manhattani Creative Commons License 2020.12.10 -1 0 14171

Szia Manhattani!

 

Jó írás! Köszönjük, hogy egosztottad! Nagyon érdekes, hogy 1924-ben már dízel-elektromos hajtást gyártottak kisebb sorozatban. Ez két kérdést is felvet:

 

- Miért bajlódtak később a hidraulikus hajtásokkal?

- Miért maradhatott meg mégis évtizedekig nemcsak a gőzvontatás, hanem az új mozdonyok gyártása. 

 

Azt értem, hogy ezek az első fecskék a maguk 300, majd 600 lóerejükel nem voltak elég erősek minden feladathoz, de ez a 600 lóerőre fejlődés is pár év alatt sikerült, és még mindig 1930 előtt vagyunk. 

 

Eddig azt hittem, hogy a nagy teljesítményű, viszonylag szűk fordulatszám tartományban üzemelő dízelmotorok hajtásának átvitelét nem tudták megoldani megbízhatóan.

 

Bocs, ha kicsit off a téma, de végülis a gőzvontatás késedelmes kiszorulásáról van szó.

 

Üdv.

 

Zoli

 

Szia!

Kösz! 

Amerikában nem sok hidraulikus hajtású mozdony volt, a németektől vettek kis darabszámban, de nem terjedt el.

 

A gőzmozdonyra szükség volt a távolsági és a nagy súlyú vonatokhoz, mert 1939, az EMD FT-jének megjelenése előtt nem volt vagy teljesítményű vonali dízelmozdony. A mozdony erőátvitele elbírt a dízelmotorja teljesítményével, a megbízható, nagy teljesítményű és kis súlyú dízelmotor hiányzott.

 

AKF996 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 14170

Huhh, akkor ezt rendesen benéztem! :) Az a baj, hogy bár a jelenlegi Class I vasutak közül abszolút a CP a kedvenc, de ezekkel a(z észak-)keleti területekkel nem igazán vagyok képben, vagy legalábbis közel sem annyira, mint a nyugatiakkal. Vagyis nem is gondoltam volna, hogy speciel New York államban még ilyen meredek sziklás partok is vannak! 

 

"A Kamloops-nál is van ennyire meredek sziklás rész?"

 

Hát ami azt illeti nem, valóban nincs is talán ENNYIRE meredek rész, főleg, hogy ott ennél azért lejjebb mennek a sínpárok a tó völgyében. Ha mást nem, legalább ebből gondolhattam volna, hogy nem lehet a Kamloops - ha már ennyire ismerem elvileg - dehát mindegy, egy kérdést azért megért. :) Meg mondjuk azért az aránylag dús növényzet is árulkodó a képen, arrafelé (a Parti-hegység keleti részein) egyáltalán nincs ekkora növényzet, mi több, elég kopárak a sziklák arrafelé... 

Ami a meredekséget illeti, azért ott is vannak talán kevésbé meredek(ebb) partszakaszok, csak mondjuk nem ennyire magasan. Mint pl. ez:

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.alamy.com%2Fstock-image-cpr-intermodal-train-eastbound-led-by-locos-8612-and-8637-between-169408353.html&psig=AOvVaw0sD89yH2TA8IHLajnBqb5d&ust=1603213285697000&source=images&cd=vfe&ved=0CAMQjB1qFwoTCPCCsIuRwewCFQAAAAAdAAAAABAD 

 

Egyébként később/lejjebb, amikor a Thompson folyó völgyében megy lefele a CP vonala - ugyebár a CN-ével egyetemben - ott még lehetnek a hegyoldalban magasabban futó részek, de ott meg nincsenek ennyire meredek -sziklás- szakaszok.

 

Előzmény: RhB (14169)
RhB Creative Commons License 2020.10.19 0 0 14169

Én rögtön felismertem az ex-D&H vonalat. :-) Elég jellegzetes, és igencsak kedvelt fotóhely. A Kamloops-nál is van ennyire meredek sziklás rész?

Előzmény: AKF996 (14167)
róbertke Creative Commons License 2020.10.19 0 1 14168
Előzmény: AKF996 (14167)
AKF996 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 14167

Ez merre? :) Kamloops Lake?

Előzmény: róbertke (14165)
AKF996 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 14166

Szívesen! :)

Nagyjából az elmúlt évek alatt (mondjuk úgy, a 2015-ös vonali close óta) összeírt jegyzeteimből raktam össze mindezt. Maga a vasúttársaság engem sosem érdekelt különösebben - leszámítva a járműparkjuk érdekes színezetét - ellenben ez a vasútvonaluk annál inkább! 

Előzmény: manta66 (14164)
róbertke Creative Commons License 2020.10.19 0 0 14165

manta66 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 14164

Nagyon jó írás! Köszi!

A Clinchfield nagy kedvencem.

Előzmény: AKF996 (14163)
AKF996 Creative Commons License 2020.10.18 0 1 14163

A Carolina, Clinchfield & Ohio (CC&O) vasútvonal a sárga-szürke fényezésű Clinchfield Vasúttársaság égisze alatt:

Két F7A (EMD) mozdony 2 Geep társaságában húzza felfelé nehéz vegyes tehervonatát a "Clinchfield Loops", avagy 'Clinchfield hurok' néven elhíresült Appalache-hegységbeli vonalszakaszon. A képen a vonat éppen a Ridge alagútba való behaladását örökíti meg a Szerző - amely a vonal egyik legmagasabban fekvő pontja is egyben - amint keresztülhalad eme hurok-szakaszon. A kép az Észak-Karolina nyugati részén elterülő appalache-i régióban készült 1971. novemberében. A kép készítője: Warren Calloway.

 

 

 

Amit erről az érdekes múltú vasútvonalról érdemes tudni:

 

 

Egy valóságos mérnöki csoda volt a megépülésének idején, tekintve, hogy egy sor (akár 360°-ban is) csavarodó, illetve kanyarodó ív és hurok létrehozásával született meg a vonal, Spruce Pine-tól délre, Észak-Karolinában. Cserébe viszont a vonalon sehol nincsenek nagyon komoly szintkülönbségek; vagyis a vonal teljes hosszán maximum 2% alatti emelkedőkkel épült meg, a magas-hegyvidéki környezet ellenére, ami semelyik másik Appalache-n keresztül haladó vasútvonalról nem volt elmondható, így komoly versenyelőnybe került a megnyitása után (illetve a mai napig egy nagyon kedvezőnek mondható vonalvezetésnek számít mindez), mivel a standard hegyvidéki pályák jellemzően mind 2% feletti emelkedőkkel tudtak csak megépülni akkoriban. Ennek a CC&O vasúttársaságnak az anyacége évtizedeket áldozott és töltött a vasútvonal megépítésével, hogy létrejöjjön egy teljes összeköttetés Kentucky államából egészen Dél-Karolináig. A hurkok, ívek és önmagában ez a vasútvonal természetesen extrém drága projekt volt a vállalat számára - főleg akkoriban (!) - az összességében szó szerint mérföldnyi-hosszúságot kitevő számtalan alagút és híd (viadukt) megépítése miatt. Azonban a rendkívül kedvező vonalvezetéseinek, alacsony szintkülönbségeinek hála, hamar nagyon profitálóvá vált elsősorban a szénszállítás miatt ez az útvonal az átadást követő években. 

((Annyira jó a vonalvezetése, hogy a legtöbb hegyvidéki (így például Sziklás-hegység-beli) vasútvonallal ellentétben, itt a későbbiekben, illetőleg a modernebb vasutak korszakában sem volt szükség nyomvonal-korrekciókra, hogy kiváltsák a legkomolyabb szint-akadályokat.))

 

A vonal a 80-as években a CSX hálózatának lett a része, és vált egyben az egyik fontos korridor-vonalává, hiszen a vasútvonal a mai napig a CSX azon kevés fővonalai közé tartozik, amely teljesen átszeli az Appalache-hegységet, és ezáltal alternatívát nyújt a rendkívül jelentős kelet-nyugati irányú transzkontinentális áruszállításban. 

 

Az utóbbi években többször is hírekbe került a vasútvonal - elsősorban az amerikai vasútbarátok körében - mégpedig azzal, hogy a CSX a szénszállítás folyamatos csökkenésével, illetve az új vezető(k) által meghirdetett vállalati költség-csökkentések és "optimalizálások" részeként - amelynek során több rendező-pályaudvart és vasútvonalat is bezártak a 2010-es évek közepén - megszüntetnék a vasútvonalon keresztülhaladó átmenő teherforgalmat. Ezért egy 2015 és 2017 közötti 2 éves periódus során a vasútvonal ki lett zárva, mint az átmenő-korridor részeként működő vasútvonalak sorából.

A vasútvonal teherforgalmának jó része, azaz a kelet-nyugati korridor-vonatok, amik ezen a vonalon közlekedtek a CSX más, az Appalache-n keresztülhaladó - vagyis gondolom hogy elsősorban a pittsburgh-cumberlandi és meadow creek-clifton forge-i - fővonalára kerül(t) át... Hogy ez így mennyire éri meg a CSX-nek, és mennyire jelent logisztikai hátrányokat, problémákat a számára, az már egy más kérdés... Ugyanis a pittsburgh-i vonal egy része például még mindig egyvágányos Pennsylvania-ban, nem kis túlterheltséget okozva az amúgy sem gyér forgalmú vonalnak; ráadásul a dél-keleti kikötőkből így csak nagyobb kerülővel tudják célba juttatni a tehervonataikat például Chicago felé...

 

A vasútvonallal azóta csak mint lehetséges kerülő-útvonal alternatívaként számolnak a vállalatnál a transzkontinentális teherforgalmat illetően. Bár hivatalosan nincsen bezárva, üzemelő vasútvonal, de leginkább csak a helyi teherforgalom számára. Illetve természetesen a kerülő korridor-vonatok előtt is mindig nyitva áll továbbra is, mely funkciót elvileg elég rendszeresen, sőt egyre gyakrabban be is tölti (az első, 2015-ös bezárás után mindössze néhány hónappal például szinte azonnal újra is nyitották a vonalat, mert egy komolyabb terelés miatt újra nagy szükség lett rá!).

manhattani Creative Commons License 2020.10.17 -1 0 14162

Mi az a szén-dioxid-hajtómű?

Előzmény: CB&Q kedvelö (14160)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2020.10.15 -1 1 14161

Visszaútban a négy tológép. 

Előzmény: CB&Q kedvelö (14160)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2020.10.15 0 1 14160

BN a Crawford Hill-en, 1994. március. Az SD70MAC-ok számban érkeznek, és végül az SD40-2-k és C30-7-ek végét fogják megfogalmazni, mint a szén-dioxid-hajtómű fejét. A videókat Bellmontnál, a domb csúcsánál kezdik, az alagutat felváltó nagy vágás körül és környékén, valamint körülbelül 2 mérföldnyire a pályákon az S-kanyarok egyik kedvenc területéig. Eredetileg 8 mm-es szalagon készült Sony videokamerával.

https://www.youtube.com/watch?v=OgU1-XjN9vA 

35perc BN

 

A felvételből kimondottan ez ragadott meg: 

 

róbertke Creative Commons License 2020.10.05 0 1 14159

William Franckey 1974 

 

róbertke Creative Commons License 2020.09.22 0 1 14158

William Franckey gyűjteménye; 

Mike Bartels Ezüst kupola, az első. Most a Mad River és NKP vasúti múzeumban található, Ohioban.

 

manhattani Creative Commons License 2020.07.28 -1 1 14157
Előzmény: manhattani (14156)
manhattani Creative Commons License 2020.07.28 -1 0 14156
manhattani Creative Commons License 2020.06.11 -1 1 14155

Ezekről csak annyit tudok, amennyit a neten látok.

A TRAINS minden hónapban ír a mozdony mozgásokról a társaságoknál, de nem nagon figyelem, pláne nem jegyzem meg :-)

Előzmény: EMD sound is music (14152)
AKF996 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 14154

Húú, te jó ég, mekkora baki!

Természetesen a 'Geep'-ekre gondoltam, vagyis az EMD GP38(-2) sorozatára...:) Az SD38 sorozat nem is volt vagy lett olyan elterjedt és népszerű az SD40-esek árnyékában, mint a Geep-es sorozatszám-rokonaik.

Magam sem értem, hogy írhattam SD-t, amikor még hozzá is tettem, hogy a négy tengelyesekre gondoltam.. Nagyon fáradt lehettem.. Hát mindenesetre köszönöm a pontosítást. 

Előzmény: EMD sound is music (14153)
EMD sound is music Creative Commons License 2020.06.10 0 0 14153

SD38-asokra is a négytengelyes kategóriában

 

 

Az 'SD' (Special Duty) rövidítés hattengelyes mozdonyra utal, míg a 'GP' (General Purpose) négytengelyesre.

Előzmény: AKF996 (14149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!