2-3 hónapot ment úgy, de nem nagy távokat mentünk vele. (Anyataxi) és már nem most volt az eset (5-6 éve). Én úgy tudom, ha be tudja tömíteni a rést rendesen, lehet vele menni. De inkább kérdezz meg egy gumist. Én a sajátommal nagyobb távokat megyek, én javíttatnám.
uj tipusokbol (Nexen 2, Conto allseasoncont. 2) sajnos nincs 175/65 R14
tesztek es felhasznaloi velemenyek utan ez a listam (mindegyik eleg jo ertek/ar, persze nem egyforma árúak): Nexen, Hankook, Vredestein Quatrac 5, GY Vector 3rd gen
A 4évszakosnak legfőképp az UV sugárzás az ellensége (mint minden guminak), ezért sokat számít hogy garázsban áll-e az autó. Nekem csilag garázsosan 4év 3hónap és 58eKm után még volt 5,2mm a futófelületből, a külső vállövön voltak felületi repedések a NEXEN N'blue 4 season GEN1-nek. Nyáron és esőben nem tapasztaltam furcsát vezetés közben, viszont a havas tapadás természetesen csökkent a futófelület kopása, és az öregedés miatt (jobb volt az első télen, mint a negyedik télen - de ez a téli gumiknáll is fennállő probléma). A gyártó által írt 60eKm élettartamot simán tudta a GEN1, a hátsókba még van pár szezon így is, majd nyáron elöl elvásnak. Most vettem GEN2-es NEXEN N'blue 4 seasonokat előre, azokra már 110eKm kopási garanciát ad a gyártó, remélem jók lesznek. Az autó amin használom 1150Kg-143ló/285Nm, R16-215/60 gumiméretel.
új téliguminak kb. hány km kell hogy "bejáratódjon", elérjen egy biztonságosnak mondható tapadást? 100-tól 500-ig mindent olvasok a neten, elég nagy a szórás..
Gyakorlatban ez mit jelent, ha csak kb. 50-et tudok vele menni városon belül hogy bejárassam, akkor ne is merjek vele elindulni egy hosszabb útra a pályán?
Amit olvastam hogy ilyenkor nem tapad még annyira (mert rajta van még a gyártásnál keletkezett réteg), ami például egy nagyobb fékezésnél para lehet.
Nem vezetek vadul, általában okosban nyomom a külsőben, a belsőt meghagyom a farokméregetőknek, de egy váratlan szitu bármikor beüthet.
Nekem nem kellett új abroncsot vennem. A gumis kitisztította, majd tapasszal lefedte a sérült részt. Ford C-max 205/55-R16 nyári gumi volt. Akkor csinálták meg amikor át lett szerelve a téli. Addig a tömítő paszta (vagy mi) volt benne. De érdemes rendesen is megcsináltatni.
"Ha az egész képet nézzük, akkor tényleg minden más helyzetben teljesen okés ez a gumi, csak forró ne legyen az aszfalt, mert akkor halál. "
Eddig 2 nyáron használtuk a Nexen N' Blue 4 évszakost, de olyat nem tapasztaltunk vele amiről írtál, pedig nem egy prémium gumiról van szó, eddig teljesen jól teljesít téli ill. nyári szezonban is.
kerdes: 175/65 R14 4evszakos gumi kapcsan: öregedes szempontjabol ki ismer biztos különbseget ? melyik a jo ? egyeb (min alapulo) velemeny ??
javítás kapcsán (nem diszkusszio, velemenykeres miatt irom, hanem infonak, aki amennyit elhisz belöle, annyit hisz el, fölösleges vitazni, velemeny persze mindenkinek lehet :-): beszeltem egy gumissal, aki korabban Vredestein kepviselet volt, ma már nem az, nem lehet nála gumit venni, tehat talan e szempont miatt nem elfogult
4evszakos 175/65 R14 kapcsan kerdeztem
azt mondta: Hankook tul van hype-olva, es szinte lehetetlen javitani, olyan müanyagszerü, hoy nem tapad hozza semmi (pl. ha szög lyukat tett bele)
Goodyear vector 4s -re is azt mondta, hogy szerinte nem jo
Barum, Sailun (!) es Vredestein-re mondta egy arlista alapjan, hogy Ö olyat venne
Sailun kapcsan masik forumrol:
Sailun Atrezzo 4Seasons
Írtam, hogy ha lesznek újabb tesztek, akkor azt is megosztom.
Na szóval, megvolt az esős/vizes úton való használat. (természetesen többször) Ezt, számomra meglepő módon teljesen jól vette a kis kínai. Mint ahogy hideg aszfalton, akár pár fokban is, teljesen vállalható a tapadás. Ugyanígy esős időben. Abban a hideg szutyokban is, ami pl. most van, de nyáron is, amikor esett az eső és melegebb volt, akkor is.
Másik ami még kérdéses volt, az a mínusz. Na ez még csak mínusz 2fok volt, ahol ki tudtam próbálni, de itt se volt semmi gond.
Na, de végére hagytam a fekete levest. Ahogy sejtettem, egy 4 évszakos guminak KELL, hogy legyen gyengéje, pláne, hogy egy kínai gumiról beszélünk.
Na, ez maga a nyár. Ameddig olyan maximum 30 fok van, addig csak-csak OK. Na, de ha 35-40fok lesz, akkor elszabadul a rettenet. A gumi alattad kanyarodáskor, fékezésnél és szinte BÁRMILYEN terhelésnél csúszik, fosódik és ami a legszebb, olyan műanyag csiszkolós (nem tudom máshogy kifejezni) szenvedős hangja van ilyenkor, hogy az már fáj.
A Keletinél kellett egyszer kicsit erősebben befékeznem, ráadásul kanyarban a sor mögött, mert hirtelen beállt. (a városba befelé) Hát majdnem beleálltam az utolsó autóba, ráadásul majdnem kilinccsel előre érkeztem meg..... Szürreális élmény volt, én még ilyet gumival nem éltem meg soha, mintha télen, jeges úton fékeztem volna egy full nyári gumival, azt az "élményt" hozta hirtelen. Ez volt ráadásul az első ilyen meglepő tapasztalat, nem számítottam rá, majdnem baj is lett belőle. Na, utána persze óvatos voltam ilyen melegben mindig, mert már tudtam mire számíthatok.
Ha az egész képet nézzük, akkor tényleg minden más helyzetben teljesen okés ez a gumi, csak forró ne legyen az aszfalt, mert akkor halál.
Én továbbra is azt vallom, hogy legyen az embernek egy JÓ téli gumi szettje, meg egy JÓ nyári garnitúrája és akkor sok baja nem lehet. (persze azért cserélgetni nem árthat )
Én elhiszem, hogy létezik jó 4 évszakos gumi, aminek nincsen ilyen kiemelkedő gyengéje mint ennek a kínai kis fosnak. De azt továbbra sem és kb. sosem fogom elhinni, hogy egy négy évszakos minden körülmények között tud olyan jó lenni, mint egy nyári meg téli gumi a maga körülményei között.
De felni alátétnek továbbra is nagyon jók nekem ezek a gumik is, amire vettem főleg őket.
Ha már útszéli javítás, itt is felteszem a kérdést, mivel nem annyira márkafüggő:
Gondolom a kocsik nagy részébe egyforma defektjavítót pakolnak. (sajnos pótkerekem nincs, ez az új világ)
Szépen le van írva, hogyan is használjuk, de azt nem találtam, hogy a használat, és a javítás után a gumi kuka, vagy ha a gumis bejavítja szakszerűen, akkor használhatom-e tovább?
Az útszélén történő meghibásodások esetén, az útszéli javítások során ez rendben van, de egy ilyen csere után illik elballagni egy szervizbe megjavíttatni a cserélt példányt.
A szervizben pedig illik betartani a gyártó előírásait.
Szerintem a kerék csavar kulcs átlag emberre van méretezve, nem nagyon lehet túlhúzni. (hacsak nem vagy valami nehézatléta) A lazításhoz azért már előfordul, hogy kell egy hosszabbító, ha állat módra meghúzza a zember. (vagy nem fél, hanem 3 évente csavargatja)
7 éves prémiumgumi, még a régebbi gyártású, és mégis felkeményedett, manapság már nincs ilyen gond mert korábban jön el ugyanez.:(
Régen mikor még addig használtuk a gumiabroncsot ameddig el nem kopott ilyen probléma sosem volt, nem volt felkeményedés, és csúszkálás sem csak elkopás.
Aztán ahogy "fejlődött" a technológia sikerült rövidebb élettartamú ill. kisebb profilmélységű gumit is gyártani, az autósok meg úgyis megveszik mert nincs más választásuk hiszen a matricára minden fel van tüntetve kivéve a várható élettartam.
A 8-9 mm-es profilmélységű új gumi is már lassan történelem lesz, ugye az új módi ca. 6 mm körül kezdődik.....
Eljutottunk odáig, hogy az ember teljesen tanácstalan gumivásárlás előtt mert a régi bevált, sokat használt megszokott márkájú abroncsok iránti bizalom megcsorbult, kisebb lett a profilmélység, és jött a korai előregedés, és ez mára már egyre több gyártóra érvényes.
Hogyan lehet így hosszabb távra tervezni, nem 10 évre gondoltam ezzel hanem 3-4-5 évre ami nemrégen még teljesen normál volt, megvettem felszerelték, szezononként cserélgettem, és jó esetben 3 szezont vagy talán 4-et is kibírt egy garnitúra, amit persze az éves futásteljesítmény is befolyásolt.
Az első mondatot elfogadom. Viszont eszembe sem jutott a tervezésig visszamenni, fel sem merült, hogy ez valahol le van írva. Megjegyzem, az autótulajok nagy része nem keresgél, vagy meghúzza a csavarokat ahogy tudja, vagy rábízza a gumisra.
Most cseréltük le a 2017 VW Tiguan 4x4-es eredeti gyári téli abroncsait (Continental 235/55/18 gumi). A nyárinak és a télinek külön felnije van.
A kocsi csak kb. 80e km futott és a téli gumi jól volt tárolva, télen mindig garázsba állt a kocsi, legalább 6mm profilt volt még rajta, de csúszott már a vizes úton is- miután november közepén felszereltem. Nagyon fel volt keményedve.
Szóval 7 év a max., feltételezem, hogy 2017-ben még nem a gyorsan felkeményedő prémium (speciális technológiával gyártott) gumikat árulták.
Ne személyeskedj. Maradjunk a tényeknél. Mennyire kell akkor most ezek szerint meghúzni egy 14 collos felni csavarjait? És mennyire egy 20 collost? Mindkettő gyári szerelés.
4 db 245/40 R18 Continental wintercontact abroncsot keresek, ha valaki tud jó áron, kérem emailben írjon rám. Lehetőleg "friss" gyártmány nem pár éves érdekelne... :)
Ezt irtam. Nem lehet olyan kulonbseg altalaban egy szezon alatt altalaban. Ha meg valami evente 80-100-et futo ceges, akkor ugyis szezon kozben is illene forgatni. Vagy leszarni, es kidobni mindig az elsot, amig el nem kopik a hatso is :)
Evente cserelgetve ez elso hatos abroncsokat nem alakulhat ki olyan kulonbseg a kopasban, ami jelentos elterest eredmenyezne barmiben (kiveve az extremebb autokat, de ott meg lehet hogy evente csere kell :)
"...vezetéstechnikai szakértő, Székely Gyula: Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel."
Sose néztem a nyomaték mértékét, mindig rövid erőkarral húztam meg, aztán néhány 10 km után utánahúztam (ha ment) Sosem volt gondom a levétellel,szemben a gumisok által meghúzott csavarokkal.
Tudtad, hogy a legutóbb gyártott gumiabroncs nem jobb, mint a régebbi gyártmány?
Tudtad, hogy a gyártás első 3 hónapjában beszerelt abroncsok 60%-a nem haladja meg a 35 ezer kilométert.. Tudtad, hogy a gyártás első 3-6 hónapjában beszerelt gumik 40%-a nem éri el az 50 ezer kilométert..
Mert a gumiabroncs több mint 102 vegyületből áll.. és ezek az anyagok 150 Celsius-fokot meghaladó hőmérsékleten és nagyon-nagyon magas légköri nyomás alatt parkolnak.. Ezeknek a vegyszereknek a belső vegyületeinek hosszú időre van szükségük, hogy lecsillapítsák reakciójukat és stabilizálják a mozgásukat...
Ezért javasoljuk, hogy a gumiabroncsot legalább 6 hónappal a gyártása után szereljék fel, hogy a legjobb korrózió ellenállóképességet és hosszabb élettartamot Annak tudatában, hogy a gumiabroncsok érvényessége a használat kezdetétől számított 5 év, vagy maximum a gyártás időpontjától számított 10 év.
Nekem azt mondta az Allianz Hungária ügyintézője, hogy elfogadják a 4évszakos abroncsokat évszaknak megfelelőnek. Télinek akkor minősülnek, ha a megfelelő jelzés van rajta - mivel az enyémeket van 3PMS embléma, ezért megnyugodtam a CASCO & kötelező tekintetében is.
Biztosítóm közölte, hogy jövőre 90 lesz a kötelezőm. Írta, hogy hiányzik neki pár adat, többek között, hogy évszaknak megfelelő gumit használok-e. Válaszoltam (pedig megadtam kötésnél), erre 69 lett.😄
Japán autó, pörgős benizmotor, a hibrid hajtáslánc miatt elég nagy nyomatékkal.
Az abroncs a 18-as felniméretéhez képest keskeny. A nagy sebességindexű abroncsok fala rugalmasabb szokott lenni, mind az alacsonyabbé, így a kocsi stabilabban viselkedik nagy sebességeknél- hiszen az abronc is része a felfüggesztésnek. A keskenyebb abroncsnak valamivel kisebb a görgülési ellenállása is, ami csökkeni a fogyasztást- és lehet, hogy gyorsabban eléri az üzemi hőmérsékletét (ami kb. 60 fok és állandó sebességnél kb. 30 perc alatt éri el- egy középes minőségú abroncs) , így jobban tapad: de gyorsabban kopik.
A Falken egy japán prémium.
Írtad, hogy Neked nagyon fontos az abroncs tapadása (ez a fékút függvénye 80km/h sebességnél).
4S gumiban nem fogsz kapni A osztályos tapasási képességű abroncsot, nagy részük a C.
Ez is f.szsag. Direkt megnéztem, nekem az autó matrica a szerint W index kell.
Valójában meg papíron 180-ra (vagy175-re) van korlátozva. Szerintem annál kicsit többet tud, de az adott modellben nincs olyan, aminek 200 fölött lenne a vegsebessege.
Szóval a 270 kicsit indokolatlan. Nincs az a lejtő... :)
Anno én is rendeltem tőle, és mástól is aki értelmes ajánlatot tett itt, aztán szép lassan mind eltűntek hiszen millió webshop van egymással versenyezve kínálják jobb rosszabb árakon az abroncsokat.
Tényleg, juteszembe: nem tudja valaki a régiek közül, hogy mi lett azzal a Laci nevű gumis sráccal, aki itt a fórumon aktív volt pár éve? Asszem szlovákiában volt vállalkozása, olcsón tudott hozni gumit. Évek óta nem elérhető se mélen sem telefonon. :o(
Az utóbbi évek Hankook gumijai már hamar felkeményednek, már kispórolnak belőle vmit ami korábban még benne volt, és emiatt ez a jelenség ismeretlen volt.
A 215 keskeny? :) Amúgy 2019-es benzines (na jó, mild hibrid) Mazda3-ra kell, ez a gyári méret. (215/45R18 89W)
Természetesen benéztem/íméleztem jópár webshopba, de tipikusan 50% lebeszélt pl. a Kumhóról, és rá akart beszélni a Falkenre, vagy éppen fordítva. Ugyanez Uniroyal vs. Semperit, vagy ha a LAUFENN Z FIT EQ LK03 -t említettem, akkor éppen nem röhögtek. Mindenki arra gyúr, hogy a Conti-Michlen-Goodyear szentháromságból válassz, a többi sz@r, vagy hát 'maga tudja, de én még tennék hozzá egy kicsit, és jobbat vennék' duma.
Nyáriban a Hankook K127 felé hajlok, igaz az már 48e,
vagy marad a 4S Vredestein Quatrac PRO+ // Yokohama BluEarth 4S AW21, mindkettő 55e körül.
Probáljuk meg a fizika szemszögéből végigjárni ezt a jelenséget.:))
1.Megközelítés
Ha levegő felmeledik, az abroncsba szorúlt levegő is felmelegedik és megnő a nyomása (mert megváltozik a térfogat belső energiája). Tehát, ha egy termodinamikai szempontból zárt rendszernek (ami anyagot nem cserél a környezetével, csak sugrázást) tekintjük a gumi belsejét, akkor amikor leszerelted tavasszal a kereket az autóról és feltetted ősszel és a két eseményben azonos volt a hőmérséklet, akkor nem lett volna szabad változzon a nyomás az abroncsban.
De egy tökéletes zárt rendszer valójában nem létezik, ez csak egy matematikia modell, amivel fizikai jelenséget lehet tanulmányozni.
2. Megközelítés
Molekuláris diffúzió: a (molekuláris) diffúzió egy anyagáramlási jelenség, melynek hajtóereje a sűrűségkülönbség. Az anyagáramlás sebessége a sűrűséggradienssel arányos.
Ha más erő nem lép fel, a diffúzió képes megszüntetni a sűrűségkülönbséget.
Az nyilvánvaló, hogy az abronycsban a levegő sűrűsége nagyobb mind a környezetében.
Fél év alatt, a gumi anyagán és felni-gumi illesztésén keresztűl, átjut néhány százmillió levegőmulakula. Ezért esik a nyomás is az abroncsban.
Az, hogy az autóra feltett téli kereken nem változik soha a nyomás , az nem lehet igaz.
Azért mert, ha lehűl a hőmérséklet és nem haladsz eléget, hogy a gördülési ellenállás teljesítménye hővé alakulva felmelegítse a gumidat (ez vagy 15-20 perc alatt történik meg, állandó pályasebességnél), akkor a nyomás csökkeni fog.
Soha ne szereljen fel autója eredeti abroncsánál alacsonyabb sebességindexszel rendelkező gumit. Magasabb sebességindexűt viszont ellenben nyugodtan felszerelhet.
Felrakhatok-e autómra a gyártó által előírtnál alacsonyabb sebességindexű gumit?
A törvény tiltja olyan gumi felszerelését, melynek sebességindexe nem éri el a gyártó általi abroncsét. Ugyanez érvényes a terhelési indexre.
A téli gumik sajátossága
Felszerelhet olyan téli gumit, melynek sebességindexe egy betűbesorolással alacsonyabb a nyári abroncsnál. Ha gépkocsiján például V indexű nyári gumi van, akkor közlekedhet olyan téli gumikkal, melyek mutatója H.
Fél év ( 1 szezon) állás után szvsz nem jelent különösebb problémát az 1-2 tized nyomásvesztés, nálam is ugyanígy van.
Mikor leszerelem az adott szezon kerekeit lemosom elrakom a garázsba, és fél évig a kutya sem néz rá, majd mikor megint felszerelésre előveszem jön a nyomásellenőrzés, és általában 2 tized majd mindig a "veszteség", felfújom, oszt csókolom készen áll szolgálatra..:)
Arra mi lehet a magyarázat, hogy a téli gumijaim a nyáron vesztettek egy kis nyomást, (2,3>2,0) amikor még a kocsin voltak, akkor nem. Felnin természetesen.
Azért kopik, mert nincs hátsó sport diffije- az enyémnek sem. Ezért féjezi a kerekeket az élesebb kanyarokba. A 320 lovasnak a nyári gumi, egy speci A jelölésű típus, ami le tudja vinni az úttestre 650Nm nyomatékot, 230 euró darabja. A vizes út féketési indexe is A. Van competition hajtási programja, a hegyi útakon szoktam használni, szerintem akkor kopika gumi rettentesen. Azon csodálkozon, hogy a VW Touareg nyári Goodyear gumija, hogy tart 60-70e km? Lehet, hogy azért mert a 65-ös a magasága, a hiszterizis hatást csillapítja. Azzal us gázon állva megyek a kanyarokba.
Pilot Sport, benne van a nevében, de ez még messze nem azt jelenti, hogy 29900 km-t nyélgázon ment az autó.
Csak pály anno 150-es tempoval, de azt tökön-babon tartva, hosszú utakon.
29900 után nem radírrá kopásra kell gondolni hanem a 4mm alatti profilmélység( ami nálam cserét jelent) amelynél esőben már gondok lehetnek, persze ez tempofüggő.