Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2024.12.15 0 0 111533
Előzmény: _DREAM_ (111532)
_DREAM_ Creative Commons License 2024.12.14 0 0 111532

KÖszi, végül a szervizbe is ezt mondták. :) Nem értem honnan jön ez a sok vad km a neten, 100-500km...

Előzmény: csakhogymegmondjamII (111530)
_DREAM_ Creative Commons License 2024.12.14 0 0 111531

Köszi!

Előzmény: sr1 (111526)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2024.12.12 0 1 111530

Pár km alatt lekopik a futófelületről a forma leválasztó réteg,nyugodtan lehet menni vele. 

Előzmény: Cry of Mankind (111525)
Ikarus44 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 111529

2-3 hónapot ment úgy, de nem nagy távokat mentünk vele. (Anyataxi) és már nem most volt az eset (5-6 éve). Én úgy tudom, ha be tudja tömíteni a rést rendesen, lehet vele menni. De inkább kérdezz meg egy gumist. Én a sajátommal nagyobb távokat megyek, én javíttatnám.

Előzmény: lapar (111524)
kisfo Creative Commons License 2024.12.12 0 0 111528

köszi

 

garazsos auto

 

uj tipusokbol (Nexen 2, Conto allseasoncont. 2) sajnos nincs 175/65 R14

 

tesztek es felhasznaloi velemenyek utan ez a listam (mindegyik eleg jo ertek/ar, persze nem egyforma árúak): Nexen, Hankook, Vredestein Quatrac 5, GY Vector 3rd gen

Előzmény: Róbert Gáspár (111527)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2024.12.12 0 0 111527

A 4évszakosnak legfőképp az UV sugárzás az ellensége (mint minden guminak), ezért sokat számít hogy garázsban áll-e az autó. Nekem csilag garázsosan 4év 3hónap és 58eKm után még volt 5,2mm a futófelületből, a külső vállövön voltak felületi repedések a NEXEN N'blue 4 season GEN1-nek. Nyáron és esőben nem tapasztaltam furcsát vezetés közben, viszont a havas tapadás természetesen csökkent a futófelület kopása, és az öregedés miatt (jobb volt az első télen, mint a negyedik télen - de ez a téli gumiknáll is fennállő probléma). A gyártó által írt 60eKm élettartamot simán tudta a GEN1, a hátsókba még van pár szezon így is, majd nyáron elöl elvásnak. Most vettem GEN2-es NEXEN N'blue 4 seasonokat előre, azokra már 110eKm kopási garanciát ad a gyártó, remélem jók lesznek. Az autó amin használom 1150Kg-143ló/285Nm, R16-215/60 gumiméretel. 

Előzmény: kisfo (111521)
sr1 Creative Commons License 2024.12.12 0 0 111526

Nem kell bejáratni, ha felmeledik akkor jól tapad. 

Olyan 20km kell neki, hogy jól felmelegedjen, lehetőleg állandó sebességen. 

Azért puhább a szerkezete, hogy gyorsabban felmelegedjen.  

 

Előzmény: Cry of Mankind (111525)
Cry of Mankind Creative Commons License 2024.12.11 0 0 111525

Üdv,

 

új téliguminak kb. hány km kell hogy "bejáratódjon", elérjen egy biztonságosnak mondható tapadást? 100-tól 500-ig mindent olvasok a neten, elég nagy a szórás.. 

 

Gyakorlatban ez mit jelent, ha csak kb. 50-et tudok vele menni városon belül hogy bejárassam, akkor ne is merjek vele elindulni egy hosszabb útra a pályán? 

Amit olvastam hogy ilyenkor nem tapad még annyira (mert rajta van még a gyártásnál keletkezett réteg), ami például egy nagyobb fékezésnél para lehet. 

 

Nem vezetek vadul, általában okosban nyomom a külsőben, a belsőt meghagyom a farokméregetőknek, de egy váratlan szitu bármikor beüthet.

 

köszi

lapar Creative Commons License 2024.12.11 0 0 111524

Tehát akkor nem is javíttadtad azonnal (másnap),hanem  szezon végéig fent volt? 

Előzmény: Ikarus44 (111523)
Ikarus44 Creative Commons License 2024.12.11 0 0 111523

Nekem nem kellett új abroncsot vennem. A gumis kitisztította, majd tapasszal lefedte a sérült részt. Ford C-max 205/55-R16 nyári gumi volt. Akkor csinálták meg amikor át lett szerelve a téli. Addig a tömítő paszta (vagy mi) volt benne. De érdemes rendesen is megcsináltatni.

Előzmény: lapar (111519)
saválló Creative Commons License 2024.12.11 0 1 111522

"Ha az egész képet nézzük, akkor tényleg minden más helyzetben teljesen okés ez a gumi, csak forró ne legyen az aszfalt, mert akkor halál. "

 

Eddig 2 nyáron használtuk a Nexen N' Blue 4 évszakost, de olyat nem tapasztaltunk vele amiről írtál, pedig nem egy prémium gumiról van szó, eddig teljesen jól teljesít téli ill. nyári szezonban is.

Előzmény: kisfo (111521)
kisfo Creative Commons License 2024.12.11 0 0 111521

kerdes: 175/65 R14 4evszakos gumi kapcsan:  öregedes szempontjabol ki ismer biztos különbseget ? melyik a jo ?   egyeb (min alapulo) velemeny ??

 

 

javítás kapcsán (nem diszkusszio, velemenykeres miatt irom, hanem infonak, aki amennyit elhisz belöle, annyit hisz el, fölösleges vitazni, velemeny persze mindenkinek lehet :-): beszeltem egy gumissal, aki korabban Vredestein kepviselet volt, ma már nem az, nem lehet nála gumit venni, tehat talan e szempont miatt nem elfogult

 

4evszakos 175/65 R14 kapcsan kerdeztem

azt mondta: Hankook tul van hype-olva, es szinte lehetetlen javitani, olyan müanyagszerü, hoy nem tapad hozza semmi (pl. ha szög lyukat tett bele)

Goodyear vector 4s -re is azt mondta, hogy szerinte nem jo

Barum, Sailun (!) es Vredestein-re mondta egy arlista alapjan, hogy Ö olyat venne

 

Sailun kapcsan masik forumrol: 

Sailun Atrezzo 4Seasons

Írtam, hogy ha lesznek újabb tesztek, akkor azt is megosztom.


Na szóval, megvolt az esős/vizes úton való használat. (természetesen többször) Ezt, számomra meglepő módon teljesen jól vette a kis kínai.  Mint ahogy hideg aszfalton, akár pár fokban is, teljesen vállalható a tapadás. Ugyanígy esős időben. Abban a hideg szutyokban is, ami pl. most van, de nyáron is, amikor esett az eső és melegebb volt, akkor is.

Másik ami még kérdéses volt, az a mínusz. Na ez még csak mínusz 2fok volt, ahol ki tudtam próbálni, de itt se volt semmi gond.


Na, de végére hagytam a fekete levest. Ahogy sejtettem, egy 4 évszakos guminak KELL, hogy legyen gyengéje, pláne, hogy egy kínai gumiról beszélünk.

Na, ez maga a nyár.
Ameddig olyan maximum 30 fok van, addig csak-csak OK. Na, de ha 35-40fok lesz, akkor elszabadul a rettenet.   
A gumi alattad kanyarodáskor, fékezésnél és szinte BÁRMILYEN terhelésnél csúszik, fosódik és ami a legszebb, olyan műanyag csiszkolós (nem tudom máshogy kifejezni) szenvedős hangja van ilyenkor, hogy az már fáj.

A Keletinél kellett egyszer kicsit erősebben befékeznem, ráadásul kanyarban a sor mögött, mert hirtelen beállt. (a városba befelé) Hát majdnem beleálltam az utolsó autóba, ráadásul majdnem kilinccsel előre érkeztem meg.....   Szürreális élmény volt, én még ilyet gumival nem éltem meg soha, mintha télen, jeges úton fékeztem volna egy full nyári gumival, azt az "élményt" hozta hirtelen. Ez volt ráadásul az első ilyen meglepő tapasztalat, nem számítottam rá, majdnem baj is lett belőle. Na, utána persze óvatos voltam ilyen melegben mindig, mert már tudtam mire számíthatok.   

Ha az egész képet nézzük, akkor tényleg minden más helyzetben teljesen okés ez a gumi, csak forró ne legyen az aszfalt, mert akkor halál. 

Én továbbra is azt vallom, hogy legyen az embernek egy JÓ téli gumi szettje, meg egy JÓ nyári garnitúrája és akkor sok baja nem lehet. (persze azért cserélgetni nem árthat   )

Én elhiszem, hogy létezik jó 4 évszakos gumi, aminek nincsen ilyen kiemelkedő gyengéje mint ennek a kínai kis fosnak. De azt továbbra sem és kb. sosem fogom elhinni, hogy egy négy évszakos minden körülmények között tud olyan jó lenni, mint egy nyári meg téli gumi a maga körülményei között.

De felni alátétnek továbbra is nagyon jók nekem ezek a gumik is, amire vettem főleg őket. 

saválló Creative Commons License 2024.12.11 0 0 111520

De ha rövidebb élettartamú gumiabroncsokat gyártanak szándékosan akkor még több alapanyag kell a gyártáshoz a hiány ellenére.

Előzmény: sr1 (111515)
lapar Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111519

Ha már útszéli javítás, itt is felteszem a kérdést, mivel nem annyira márkafüggő:

Gondolom a kocsik nagy részébe egyforma defektjavítót pakolnak. (sajnos pótkerekem nincs, ez az új világ)

Szépen le van írva, hogyan is használjuk, de azt nem találtam, hogy a használat, és a javítás után a gumi kuka, vagy ha a gumis bejavítja szakszerűen, akkor használhatom-e tovább?

Előzmény: qtc (111518)
qtc Creative Commons License 2024.12.10 -2 0 111518

Igazad van.

 

Az útszélén történő meghibásodások esetén,  az útszéli javítások során ez rendben van, de egy ilyen csere után illik elballagni egy szervizbe megjavíttatni a cserélt példányt.

 

A szervizben pedig illik betartani a gyártó előírásait.

 

 

Előzmény: lapar (111517)
lapar Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111517

Szerintem a kerék csavar kulcs átlag emberre van méretezve, nem nagyon lehet túlhúzni. (hacsak nem vagy valami nehézatléta) A lazításhoz azért már előfordul, hogy kell egy hosszabbító, ha állat módra meghúzza a zember. (vagy nem fél, hanem 3 évente csavargatja)

Előzmény: qtc (111516)
qtc Creative Commons License 2024.12.10 -2 0 111516

Még soha meg nem fordult a fejemben, hogy megnézzem az autóim gépkönyvét..."

 

Teljesen felesleges.

Te amúgy is sokkal jobban tudod.

 

"Aki tudja csinálja, aki nem tudja, az pedig tanítja"!

 

 

Előzmény: saválló (111514)
sr1 Creative Commons License 2024.12.10 -2 0 111515

 

Szerintem

Nagykereskedés monopólium.

A nyers gumi nagyon drága lett és nagyon nagyott nőtt az abroncsok piaca, de más termékek piaca is, amit csak minőségi kaucsukból lehet gyártani. 

Vegyük pl. egy nagy mezőgazdasági traktorgumit. Kell belőle 6 vagy 8 a legnagyobb teljesítményű gépre. 

Annak legalább 45% nyers gumiból kell legyen, másképp úgy elsűllyed és csak egy lánctalpas menti ki.

Vannak nagy dömperek is, bányagépek - kűlszíni fejtésnél, azoknak óriási abroncsok vannak. Darabja 20.000 eurótól kezdődik.

Aztán ott van a sok-sok nagy repülőgép, azoknak is szinte kizárólag kaucsukból lehet abroncsokat késziteni, mert rettentő terhelést kapnak.  

Nem maradt nyersgumi az évi 75millió új személykocsira. Helyetesítik szintétikus gumival és tőltőanyagokkal.

    

Most:

http://technika.gmgi.hu/uploads/termek_1926/kaucsuktermeles_es_kaucsuktermelo_farmerek.pdf

A kezdetek:

https://publicatio.bibl.u-szeged.hu/6505/1/Kaucsuklaz_a_Perui_Amazoniaban_u.PDF

Előzmény: saválló (111513)
saválló Creative Commons License 2024.12.10 -1 0 111514

Még soha meg nem fordult a fejemben, hogy megnézzem az autóim gépkönyvét a kerékcsavarok meghúzási nyomatéka miatt.

Neten 1x rákerestem, oszt azóta mindig ugyanannyival húzom meg a csavarokat.

Előzmény: kopiteki (111510)
saválló Creative Commons License 2024.12.10 0 2 111513

7 éves prémiumgumi, még a régebbi gyártású, és mégis felkeményedett, manapság már nincs ilyen gond mert korábban jön el ugyanez.:(

Régen mikor még addig használtuk a gumiabroncsot ameddig el nem kopott ilyen probléma sosem volt, nem volt felkeményedés, és csúszkálás sem csak elkopás.

Aztán ahogy "fejlődött" a technológia sikerült rövidebb élettartamú ill. kisebb profilmélységű gumit is gyártani, az autósok meg úgyis megveszik mert nincs más választásuk hiszen a matricára minden fel van tüntetve kivéve a várható élettartam.

 

A 8-9 mm-es profilmélységű új gumi is már lassan történelem lesz, ugye az új módi ca. 6 mm körül kezdődik.....

 

Eljutottunk odáig, hogy az ember teljesen tanácstalan gumivásárlás előtt mert a régi bevált, sokat használt megszokott márkájú abroncsok iránti bizalom megcsorbult, kisebb lett a profilmélység, és jött a korai előregedés, és ez mára már egyre több gyártóra érvényes.

 

Hogyan lehet így hosszabb távra tervezni, nem 10 évre gondoltam ezzel hanem 3-4-5 évre ami nemrégen még teljesen normál volt, megvettem felszerelték, szezononként cserélgettem, és jó esetben 3 szezont vagy talán 4-et is kibírt egy garnitúra, amit persze az éves futásteljesítmény is befolyásolt.

 

Előzmény: sr1 (111508)
qtc Creative Commons License 2024.12.10 -1 0 111512

"Viszont eszembe sem jutott a tervezésig visszamenni,"

 

Ezt nem is feltételeztem, de szerintem nem is rendelkezel ilyen mértékű gépészeti szaktudással.

 

Nincs is rá szükséged. Annyi a feladvány, amit vagy tudsz avagy nemtudsz abszolválni, hogy meg kell ismerni és be kell tartani a gyártó előírásait.

 

Ennyire egyszerű.

 

Olvasni pedig tudsz, mint tapasztaltuk, tehát nincs más hátra, mint ... ELŐRE... meg kell érteni a leírtakat.

 

 

Előzmény: kopiteki (111510)
qtc Creative Commons License 2024.12.10 -1 0 111511

Pedig le van írva.

A user's manualok tartalmazzák:

 

Például:

 

1.: FORD "135nm"

 

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?variantid=6071&languageCode=hu&countryCode=HUN&Uid=G1951334&ProcUid=G1868862&userMarket=HUN&div=f&vFilteringEnabled=False&buildtype=web

 

2.: MAZDA

"

tightening torque

Nˇm (kgfˇm, ftˇlbf)

108―147 (12―14, 80―108)"

 

https://owners-manual.mazda.com/gen/en/mazda2/mazda2_8hg7ee19g/contents/08020300.html

 

"Megjegyzem, az autótulajok nagy része nem keresgél, vagy meghúzza a csavarokat ahogy tudja, vagy rábízza a gumisra.

Én itt befejeztem."

 

Szerencsére a tervezési tartalékok a legtöbb esetben biztosítják azt, hogy ne legyen komolyabb baj, de előfordulhat.

 

A gyártó előírásait illik, sőt be kell tartani.

 

Előzmény: kopiteki (111510)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111510

Az első mondatot elfogadom. Viszont eszembe sem jutott a tervezésig visszamenni, fel sem merült, hogy ez valahol le van írva. Megjegyzem, az autótulajok nagy része nem keresgél, vagy meghúzza a csavarokat ahogy tudja, vagy rábízza a gumisra.

Én itt befejeztem.

Előzmény: qtc (111509)
qtc Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111509

kopiteki számára:

 

A meghúzási nyomaték felnimérettől független.

Megtalálod a gépjárműved kezelési útmutatójában.

 

Javaslom, hogy először a fent említett dokumentációkból tájékozódj.

Az egységsugarú szerelő, gumis és társai manapság egyre kevésbé

tűnnek olyan fazonoknak, akik valódi szakképzésben részesültek, illetve ha igen, az el is jutott a cortex-ükbe.

 

A mai trend: bízz a szerelődben, Ő biztosan jobban tudja, mint a mérnök.

 

Ide is eljutottunk, szerencsénkre?

 

 

Előzmény: varjúistván (111502)
sr1 Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111508

Most cseréltük le a 2017 VW Tiguan 4x4-es eredeti gyári téli abroncsait (Continental 235/55/18 gumi). A nyárinak és a télinek külön felnije van. 

A kocsi csak kb. 80e km futott és a téli gumi jól volt tárolva, télen mindig garázsba állt a kocsi, legalább 6mm profilt volt még rajta, de csúszott már a vizes úton is- miután november közepén felszereltem. Nagyon fel volt keményedve. 

Szóval 7 év a max., feltételezem, hogy 2017-ben még nem a gyorsan felkeményedő prémium (speciális technológiával gyártott) gumikat árulták.     

 

 

 

 

   

Előzmény: saválló (111501)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111507

Feltettek egy kérdést. Jószándékkal válaszoltam, mivel nemrég szó volt erről a gumisnál. Leírtam, mit mondott a gumis.

Erre belémálltok, mintha bármi rosszat mondtam volna. Nem értem, komolyan.

 

Tudod mit: nem kell válaszolni.

Előzmény: kopiteki (111506)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111506

Te miről beszélsz?

Előzmény: varjúistván (111505)
varjúistván Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111505

Inkább hiszel a sarki a gumisnak? Nem a gyártónak aki megtervezte, legyártotta...

A sarki gumis Józsi jobban tudja. Aha.

Előzmény: kopiteki (111503)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111504

Én sem :o)

De korábban találtam 2018-as évjáratú gumit, jóval drágábban. Nem vettem meg. Ettől még lehet valakinek jó

Előzmény: saválló (111496)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111503

Keress rá a guglin, nem vagyok gumis.

Indoklás nem volt, én meg nem kérdeztem. Évek óta oda járok, nem baxott még át, inkább hiszek neki, mint bárki másnak.

varjúistván Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111502

Ne személyeskedj. Maradjunk a tényeknél. Mennyire kell akkor most ezek szerint meghúzni egy 14 collos felni csavarjait? És mennyire egy 20 collost? Mindkettő gyári szerelés.

Előzmény: kopiteki (111495)
saválló Creative Commons License 2024.12.10 0 0 111501

Mondjuk az ára alapján én is azt feltételezem, mindegy hány éves végülis nem használt, és nagyon olcsó.

Előzmény: RadiX (111497)
t.lantos Creative Commons License 2024.12.09 0 1 111500

Elolvastam. Leirtad egy full kretén véleményét.

Ipari hülyeség, de indokolj. Vicces lesz 😁

Előzmény: kopiteki (111495)
blaze73 Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111499

Urak, 

4 db 245/40 R18 Continental wintercontact abroncsot keresek, ha valaki tud jó áron, kérem emailben írjon rám.
Lehetőleg "friss" gyártmány nem pár éves érdekelne... :) 

lapar Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111498

Megtaláltam a régi hsz. az előre-hátra gumi ügyben.

Igaz, ez téli gumiról szól, de akkor is bizonyítja, hogy ha a biztonság számít, akkor hátra kell a jobb.

Ha meg ki akarom egyenlíteni a kopást, akkor előre teszem. (kivéve, ha BMW-m lenne)

Előzmény: rvf400 (111488)
RadiX Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111497

de ha valaki tudja, hogy 1-2 év alatt elhasználja, miért ne venné meg? Taxisok, utcai versenyzők, satöbbi.

Előzmény: saválló (111496)
saválló Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111496

De ez DOT 18-as nem 2 éves, én egy megveszekedett buznyákot sem adnék érte.

Előzmény: kopiteki (111494)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111495

Megint ostoba vagy. Olvasd el mit írtam.

Előzmény: t.lantos (111486)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.09 -1 0 111494

Símán. Én 2 éves új gumikat vettem 20/db áron.

Ez már nagy méret, meg fogják venni

Előzmény: saválló (111493)
saválló Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111493

Megint belebotlottam egy kissé "túltárolt " (DOT 18 ) gumiabroncsba, ezt tényleg vki meg is veszi?

https://olcsogumik.hu/termek/imp_13_2455018yucvxd.html

t.lantos Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111492

Ezt irtam. Nem lehet olyan kulonbseg altalaban egy szezon alatt altalaban. Ha meg valami evente 80-100-et futo ceges, akkor ugyis szezon kozben is illene forgatni. Vagy leszarni, es kidobni mindig az elsot, amig el nem kopik a hatso is :)

Előzmény: saválló (111491)
saválló Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111491

Mindig van különbség az első, és a hátsó abroncsok között, hiába van cserélgetés szezononként ha egyáltalán több, mint 1 szezont kibír a gumi.

Nálam az elsők jobban kopnak, igaz nincs nagy különbség, de felszerelés előtti mérés után dől el melyik hová kerül.

 

Ezt már nem teszem előre:-))

 

Előzmény: t.lantos (111490)
t.lantos Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111490

Evente cserelgetve ez elso hatos abroncsokat nem alakulhat ki olyan kulonbseg a kopasban, ami jelentos elterest eredmenyezne barmiben (kiveve az extremebb autokat, de ott meg lehet hogy evente csere kell :)

Előzmény: saválló (111487)
saválló Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111489

Ahogy írtam én is inkább előre teszem a jobb abroncsokat ugyanezért.

Előzmény: rvf400 (111488)
rvf400 Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111488

Nálam ez örök kérdés, mert nekem fontosabb, hogy később ússzon fel.

Előzmény: saválló (111487)
saválló Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111487

Mindenki előre teszi a jobb abroncsot, de "hivatalosan" a hátsóra érdemes.

https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070418d/

 

"...vezetéstechnikai szakértő, Székely Gyula: „Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel."

Előzmény: HUBbAsztikus (111484)
t.lantos Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111486

Megis mi koze van a meretnek a nyomatekhoz? Ulj le fiam, 1-es.

 

Előzmény: kopiteki (111482)
RadiX Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111485

Mit szeretsz jobban határhelyzetben, az alulkormányozottságot, vagy a túlkormányozottságot?

 

Én előre szoktam rakatni azt, amin még több profil van, mert úgyis ott kopik gyorsabban, aztán a következő szezonban lehet hogy az kerül már hátra.

Előzmény: HUBbAsztikus (111484)
HUBbAsztikus Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111484

elsőkerék meghajtású autón, az első vagy hátsó tengelyre kell szerelni a jobb állapotú gumikat?

a gumis előre tette...

varjúistván Creative Commons License 2024.12.09 0 0 111483

Ebben is érdemes inkább a gyártó előírását betartani, mintsem az ilyen "kiváló szakemberek" jótanácsait.

Előzmény: kopiteki (111482)
kopiteki Creative Commons License 2024.12.07 0 1 111482

Úgy mondta a kerékszerelő, hogy 16-osig 120 Nm, 17-estől 130 Nm

mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.12.07 0 0 111481

Eddig én is, de nemrég vettem a Lidl-ben egy nyomaték kulcsot, azóta úrnak érzem magam! :)))

Előzmény: lapar (111480)
lapar Creative Commons License 2024.12.07 -2 0 111480

Sose néztem a nyomaték mértékét,  mindig rövid erőkarral húztam meg, aztán néhány 10 km után utánahúztam  (ha ment) Sosem volt gondom a levétellel,szemben a gumisok által meghúzott csavarokkal. 

Előzmény: mosogep-szerelo (111475)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.12.07 0 0 111479

Köszönöm válaszod!

Előzmény: csakhogymegmondjamII (111476)
saválló Creative Commons License 2024.12.07 0 1 111478

Benne van a nevében tehermentesítő gyűrű, tehát tehermentesít, központosít.

A csavarok is megfogják a felnit igaz, de ha azok elegek lennének akkor miért találták ki a tehermentesítő gyűrüket?

Csavarok nélkül is fel lehet szépen tenni a felnit az agyra a gyűrűvel passzol, felül, nélküle a csavarokkal kellene szöszmötölni.

Előzmény: lapar (111477)
lapar Creative Commons License 2024.12.06 -1 0 111477

Valóban hasznos, de :

Az előző autómban 2 kerékről is hiányzott, nem volt vele gondom.

Most csak egyről hiányzik, ezzel sincs, de azért majd szerzek.

Szerintem a kúpos kerékcsavarok központosítanak.

Előzmény: saválló (111473)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2024.12.06 0 1 111476

Jó. 

Előzmény: mosogep-szerelo (111475)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.12.06 0 0 111475

Sziasztok!

Suzuki SX4 2008 16" lemezfelni kerékanyákat 120 Nm-re húztam. Jó, vagy más értékre kell?

Köszönöm a válaszokat!

Tandil Creative Commons License 2024.12.06 0 0 111474

Köszi megy a +.:)

Előzmény: Fer52076 (111472)
saválló Creative Commons License 2024.12.06 0 0 111473

Ez egy hasznos link, lementve.:)

Előzmény: Fer52076 (111472)
Fer52076 Creative Commons License 2024.12.06 0 2 111472

Sziasztok, 

ha esetleg felni cserénél szükségetek lenne központosító gyűrűre, itt találtok sok méretben:

https://autoalkatreszabc.hu/tehermentesito-gyuru

 

Róbert Gáspár Creative Commons License 2024.12.04 -1 0 111471

Mindig tanul az ember 😯 

https://www.facebook.com/share/p/1CwF99fK8x/

Tudtad, hogy a legutóbb gyártott gumiabroncs nem jobb, mint a régebbi gyártmány?

Tudtad, hogy a gyártás első 3 hónapjában beszerelt abroncsok 60%-a nem haladja meg a 35 ezer kilométert..
Tudtad, hogy a gyártás első 3-6 hónapjában beszerelt gumik 40%-a nem éri el az 50 ezer kilométert..

Mert a gumiabroncs több mint 102 vegyületből áll.. és ezek az anyagok 150 Celsius-fokot meghaladó hőmérsékleten és nagyon-nagyon magas légköri nyomás alatt parkolnak..
Ezeknek a vegyszereknek a belső vegyületeinek hosszú időre van szükségük, hogy lecsillapítsák reakciójukat és stabilizálják a mozgásukat...

Ezért javasoljuk, hogy a gumiabroncsot legalább 6 hónappal a gyártása után szereljék fel, hogy a legjobb korrózió ellenállóképességet és hosszabb élettartamot
Annak tudatában, hogy a gumiabroncsok érvényessége a használat kezdetétől számított 5 év, vagy maximum a gyártás időpontjától számított 10 év.

varjúistván Creative Commons License 2024.11.24 0 1 111470

"hogy évszaknak megfelelő gumit használok-e."

"Kérdésem: a 4 évszakos annak számít vajon? "

Igen.

Előzmény: lapar (111468)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2024.11.23 0 0 111469

Nekem azt mondta az Allianz Hungária ügyintézője, hogy elfogadják a 4évszakos abroncsokat évszaknak megfelelőnek. Télinek akkor minősülnek, ha a megfelelő jelzés van rajta - mivel az enyémeket van 3PMS embléma, ezért megnyugodtam a CASCO & kötelező tekintetében is. 

Előzmény: lapar (111468)
lapar Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 111468

Biztosítóm közölte,  hogy jövőre 90 lesz a kötelezőm.  Írta, hogy hiányzik neki pár adat,  többek között, hogy évszaknak megfelelő gumit használok-e. Válaszoltam (pedig megadtam kötésnél), erre 69 lett.😄

Kérdésem: a 4 évszakos annak számít vajon? 

Nem érint, mert téli m van.

saválló Creative Commons License 2024.11.23 0 0 111467
sr1 Creative Commons License 2024.11.19 -1 0 111466

Japán autó, pörgős benizmotor, a hibrid hajtáslánc miatt elég nagy nyomatékkal. 

Az abroncs a 18-as felniméretéhez képest keskeny. A nagy sebességindexű abroncsok fala rugalmasabb szokott lenni, mind az alacsonyabbé, így a kocsi stabilabban viselkedik nagy sebességeknél- hiszen az abronc is része a felfüggesztésnek. A keskenyebb abroncsnak valamivel kisebb a görgülési ellenállása is, ami csökkeni a fogyasztást- és lehet, hogy gyorsabban eléri az üzemi hőmérsékletét (ami kb. 60 fok és állandó sebességnél kb. 30 perc alatt éri el- egy középes minőségú abroncs) , így jobban tapad: de gyorsabban kopik.

A Falken egy japán prémium. 

Írtad, hogy Neked nagyon fontos az abroncs tapadása (ez a fékút függvénye 80km/h sebességnél).    

4S gumiban nem fogsz kapni A osztályos tapasási képességű abroncsot, nagy részük a C.

 

 

 

Előzmény: wwhy (111449)
qtc Creative Commons License 2024.11.18 0 0 111465

Az autómon a B oszlopon a gumiméret 205/60-R16 és 92 V terhelési és sebességindex van feltüntetve.

 

A járműkísérő lap ehhez a mérethez 92 H és ( a korábban idézettekkel összhangban ) az alternatív téli gumira 92 Q

értéket ad meg. A gyártó által megadott végsebesség 200km/h.

 

 

 

 

 

Előzmény: t.lantos (111463)
lapar Creative Commons License 2024.11.18 -1 0 111464

Csak érdekességként, az előző autómra az egyik legolcsóbb Taurus gumit vettem és ZR jelű volt, ami még az Y-nak is megfelel. )300 km/H)

Előzmény: t.lantos (111463)
t.lantos Creative Commons License 2024.11.18 0 0 111463

Ez is f.szsag. Direkt megnéztem, nekem az autó matrica a szerint  W index kell.

Valójában meg papíron 180-ra (vagy175-re) van korlátozva. Szerintem annál kicsit többet tud, de az adott modellben nincs olyan, aminek 200 fölött lenne a vegsebessege.

Szóval a 270 kicsit indokolatlan. Nincs az a lejtő... :)

Előzmény: qtc (111447)
raider Creative Commons License 2024.11.18 0 0 111462

Megszüntette a vállalkozását, sajnálatos családi okok miatt. Én is vásároltam tőle sokszor.

Előzmény: kopiteki (111458)
saválló Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111461

" 17fölött már drága. Ez van"

 

"Ezer éve" 18"-ost használok ráadásul 2 garnitúrát, ennél is nagy a szórás, prémium nélkül is létezhet biztonságos autózás, arról már leszoktam.:)

Középkategóriából kell választani ha a prémium drága.

Előzmény: kopiteki (111460)
kopiteki Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111460

Én sajna, nem ezt tapasztalom. Mindenhol drága. Lehet azért, mert eddig minőségi gumijaim voltak, most meg nagyobb kell, 17fölött már drága. Ez van

Előzmény: saválló (111459)
saválló Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111459

Keresgélni kell máshol, választék van bőven, és olcsóbb-drágább kereskedők ill. webshopok, elég nagy a szórás egyazon gumiabroncsnál.

Előzmény: kopiteki (111458)
kopiteki Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111458

Jóval olcsóbb volt mindenkinél. Más áfa, stb. 

Nem veszik fel a telefont, nem válaszolnak a mailre

Előzmény: saválló (111457)
saválló Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111457

Anno én is rendeltem tőle, és mástól is aki értelmes ajánlatot tett itt, aztán szép lassan mind eltűntek hiszen millió webshop van egymással versenyezve kínálják jobb rosszabb árakon az abroncsokat.

Előzmény: kopiteki (111456)
kopiteki Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111456

Tényleg, juteszembe: nem tudja valaki a régiek közül, hogy mi lett azzal a Laci nevű gumis sráccal, aki itt a fórumon aktív volt pár éve? Asszem szlovákiában volt vállalkozása, olcsón tudott hozni gumit. Évek óta nem elérhető se mélen sem telefonon. :o(

Most kéne gumi megint, azért jutott eszembe 

kopiteki Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111455

Nincs a Falkennel semmi baj.

Előzmény: wwhy (111449)
lapar Creative Commons License 2024.11.17 -1 0 111454

Ez a gumi márka hit pont olyan, mint a motorolaj.

"Olyat használtam, és nem volt soha gond" jellegű vélemények. A csúcs, amikor olajcsere után megváltozik a kocsi hangja, és jobb lesz.

Guminál ilyen a "soha nem csúsztam meg vele".

Hogy akkor honnan tudja a júzer, hogy jó, az rejtély.

Előzmény: wwhy (111449)
lapar Creative Commons License 2024.11.17 -1 0 111453

"az autóra feltett téli kereken nem változik soha a nyomás , az nem lehet igaz."

 

Biztosan változik, de vagy a TPMS nagyon okos, vagy a tűréshatárán belül van, mert nem jelzett soha.

Előzmény: sr1 (111448)
lapar Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111452

nem is mondtam, hogy probléma, csak érdekesség.

Korábban is mexoktam a nyomás csökkenést.

Előzmény: saválló (111446)
saválló Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111451

Az utóbbi évek Hankook gumijai már hamar felkeményednek, már kispórolnak belőle vmit ami korábban még benne volt, és emiatt ez a jelenség ismeretlen volt.

Előzmény: wwhy (111449)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111450

Nekem  a Kumhoval nincs bajom, tesz a dolgát, pályázva. A Yokohama a másik favoritom.

Előzmény: wwhy (111449)
wwhy Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111449

A 215 keskeny? :) Amúgy 2019-es benzines (na jó, mild hibrid) Mazda3-ra kell, ez a gyári méret. (215/45R18 89W)

 

Természetesen benéztem/íméleztem jópár webshopba, de tipikusan 50% lebeszélt pl. a Kumhóról, és rá akart beszélni a Falkenre, vagy éppen fordítva. Ugyanez Uniroyal vs. Semperit, vagy ha a LAUFENN Z FIT EQ LK03 -t említettem, akkor éppen nem röhögtek. Mindenki arra gyúr, hogy a Conti-Michlen-Goodyear szentháromságból válassz, a többi sz@r, vagy hát 'maga tudja, de én még tennék hozzá egy kicsit, és jobbat vennék' duma.

 

Nyáriban a Hankook K127 felé hajlok, igaz az már 48e,

vagy marad a 4S Vredestein Quatrac PRO+  // Yokohama BluEarth 4S AW21, mindkettő 55e körül.

 

 

qtc: köszönöm a pontosítást.

Előzmény: sr1 (111434)
sr1 Creative Commons License 2024.11.16 -1 0 111448

Probáljuk meg a fizika szemszögéből végigjárni ezt a jelenséget.:)) 

1.Megközelítés 

Ha levegő felmeledik, az abroncsba szorúlt levegő is felmelegedik és megnő a nyomása (mert megváltozik a térfogat belső energiája).  Tehát, ha egy termodinamikai szempontból zárt rendszernek (ami anyagot nem cserél a környezetével, csak sugrázást) tekintjük a gumi belsejét, akkor amikor leszerelted tavasszal a kereket az autóról és feltetted ősszel és a két eseményben azonos volt a hőmérséklet, akkor nem lett volna szabad változzon a nyomás az abroncsban.

De  egy tökéletes zárt rendszer valójában nem létezik, ez csak egy matematikia modell, amivel fizikai jelenséget lehet tanulmányozni.    

2. Megközelítés

Molekuláris diffúzió: a (molekuláris) diffúzió egy anyagáramlási jelenség, melynek hajtóereje a sűrűségkülönbség.  Az anyagáramlás sebessége a sűrűséggradienssel arányos.

Ha más erő nem lép fel, a diffúzió képes megszüntetni a sűrűségkülönbséget.

Az nyilvánvaló, hogy az abronycsban a levegő sűrűsége nagyobb mind a környezetében.

Fél év alatt, a gumi anyagán és felni-gumi illesztésén keresztűl, átjut néhány százmillió levegőmulakula. Ezért esik a nyomás is az abroncsban.

 

Az, hogy az autóra feltett téli kereken nem változik soha a nyomás , az nem lehet igaz.

Azért mert, ha lehűl a hőmérséklet és nem haladsz eléget, hogy a gördülési ellenállás teljesítménye hővé alakulva felmelegítse a gumidat (ez vagy 15-20 perc alatt történik meg, állandó pályasebességnél), akkor a nyomás csökkeni fog.

 

 

 

Előzmény: lapar (111443)
qtc Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111447

"

lemaradt a terhelési és a sebességindex.

nekem nem fontosak , 2 személy és abszolút legális sebességhatárokon belül"

 

Pedig számodra is fontos:

 

https://www.maxigumi.hu/gumiabroncs-tanacsadas/auto-gumi-sebesseg-index?_gl=1*1620ouu*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI943N9djhiQMVqpKDBx3wfB7HEAAYASAAEgI5LvD_BwE

 

 

Figyelem!

Soha ne szereljen fel autója eredeti abroncsánál alacsonyabb sebességindexszel rendelkező gumit. Magasabb sebességindexűt viszont ellenben nyugodtan felszerelhet.

Felrakhatok-e autómra a gyártó által előírtnál alacsonyabb sebességindexű gumit?

A törvény tiltja olyan gumi felszerelését, melynek sebességindexe nem éri el a gyártó általi abroncsét. Ugyanez érvényes a terhelési indexre.

A téli gumik sajátossága

Felszerelhet olyan téli gumit, melynek sebességindexe egy betűbesorolással alacsonyabb a nyári abroncsnál. Ha gépkocsiján például V indexű nyári gumi van, akkor közlekedhet olyan téli gumikkal, melyek mutatója H.

Előzmény: wwhy (111433)
saválló Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111446

Fél év ( 1 szezon) állás után szvsz nem jelent különösebb problémát az 1-2 tized nyomásvesztés, nálam is ugyanígy van.

Mikor leszerelem az adott szezon kerekeit lemosom elrakom a garázsba, és fél évig a kutya sem néz rá, majd mikor megint felszerelésre előveszem jön a nyomásellenőrzés, és általában 2 tized majd mindig a "veszteség", felfújom, oszt csókolom készen áll szolgálatra..:)

Előzmény: lapar (111443)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111445

Kb. Igen,de az is igaz hogy leszereléskor nem is mértem, de nem rinyált a TPMS a tavaszi 2,3 beállítása után. 

Előzmény: RadiX (111444)
RadiX Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111444

Azonos külső hőmérsékleteken mérted mind a kétszer?

Előzmény: lapar (111443)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111443

Arra mi lehet a magyarázat, hogy a téli gumijaim a  nyáron vesztettek egy kis nyomást, (2,3>2,0) amikor még a kocsin voltak, akkor nem. Felnin természetesen. 

sr1 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111442

Azért kopik, mert nincs hátsó sport diffije- az enyémnek sem. Ezért féjezi a kerekeket az élesebb kanyarokba. A 320 lovasnak a nyári gumi, egy speci A jelölésű típus, ami le tudja vinni az úttestre 650Nm nyomatékot, 230 euró darabja. A vizes út féketési indexe is A. Van competition hajtási programja, a hegyi útakon szoktam használni, szerintem akkor kopika gumi rettentesen. Azon csodálkozon, hogy a VW Touareg nyári Goodyear gumija, hogy tart 60-70e km? Lehet, hogy azért mert a 65-ös a magasága, a hiszterizis hatást csillapítja. Azzal us gázon állva megyek a kanyarokba.

 

Előzmény: saválló (111440)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111441

Milyen mély volt a mintázat újkorában?:))

Előzmény: saválló (111440)
saválló Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111440

Pilot Sport, benne van a nevében, de ez még messze nem azt jelenti, hogy 29900 km-t nyélgázon ment az autó.

 

Csak pály anno 150-es tempoval, de azt tökön-babon tartva, hosszú utakon.

29900 után nem radírrá kopásra kell gondolni hanem a 4mm alatti profilmélység( ami nálam cserét jelent)  amelynél esőben már gondok lehetnek, persze ez tempofüggő.

Előzmény: lapar (111439)
lapar Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111439

Azért az durva!

Valamelyik pedált nagyon kell nyomogatni hozzá.

És az nem a kuplung 😃

Előzmény: saválló (111438)
saválló Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111438

Nem duplaturbós, nem 320LE-s, nem Allroad autó, oszt mégis elkopott a Michelin Pilot Sport 3 29900 km alatt.

Előzmény: sr1 (111436)
lapar Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111437

Hát  ne nyomjad annyira a gázat.😃

Audi, oszt  nem elöl hajt alapból? 

Előzmény: sr1 (111436)
sr1 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111436

Conti A-s nyári gumim van a duplaturbós 320 lovas A6 Allroad. 35e km alatt elkopott a hátsó. 

Előzmény: t.lantos (111435)
t.lantos Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111435

" a nagyobb indexű gumik jobban tapadnak"

jajj, de meghallgatnam Diablo elemzeset...

Előzmény: sr1 (111434)
sr1 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111434

ez a keskeny gumi elektromos autóra szükséges?

Nézz be néhány webshopba. 

Ebben az árban normális minőségű gumit nem fogsz kapni nyár és 4S sem.

 

Conti-Michlen-Goodyear jó gumik.

Nexxon- Hankook- Kumho a következő szint, de azok is drágábbak mind 40e forint, a nyári.

A 4s jóval drágább. A sebbeségindex is sokat számít, a nagyobb indexű gumik jobban tapadnak, de a B a maximum amit tudnak.

A-a gumi ritkaság. 

 

 

Előzmény: wwhy (111433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!