Ez elég alacsony, jó fáradtak lehettek már azok a rugók nem? Amúgy meg egy terepjáró célszerszám, ami közúton büntetés. Mint egy Samurai, vagy egy Land Rover Series.
Fapados, és ahhoz képest hogy kívülről mekkora, nem is sok hely van benne. Ez rajta volt a listán. Amúgy olyan, mint a rghi Defender volt: annak is örülni kell, ha nem esik bele az eső :-D
Az autógyártók azt gyártanak, amit a vevőik megvesznek. Ezzel nem nagyon tudunk mit kezdeni.
Félig igaz.
Az autógyártók találnak ki valamit, néha egészen extrém kreálmányt, elindítják a reklámhadjáratot, és tesztelik a népet. Ilyen volt éppen a Multipla is. Van, amiből rengeteget rá lehet ragasztani a közönségre, van ami elbukik. Néha rettenetes kakakupacot dugnak az orrunk alá.
Példa: Jeep Renegade
Csúf? Na ja. Ettől még lehet(ne) jó. De nem az. Valami iszonyat pusztulat igénytelen egyenszürke kopogós plasztik beltér, kényelmetlen, zajos, kis játékmotorral. Elképesztően silány kivitelű, primitív egy jószág.
Aztán.
Abban egyet értünk, hogy a CHR egy szar. De hogy SUV lenne? Miért/mitől? Az csak egy túlrajzolt Yaris.
A Toyota kreált rá meghatározást: "emelt magasságú coupe", de ezt senki nem használja. Hát a BMW X6 ??? Először azt hittem, a bömös leért a formatervezés legalsó szintjére. De nem. Volt / van még lejjebb is. Csakhát amitől az ember szeme először könnybe lábad, azt idővel valamennyire megszokja....
Van nekem itt ugye ez a hivatalosan 5008 SUV-nak becézett jószágom (ami szerintem inkább csak egy szebb egyterű, de ez most mindegy), amit a nép SUV-nak tart. A múltkorában ősszemértük tesómék 508 kombijával (ami amúgy egy érezhetően jobb kocsi...)
Az 5008-as egy arasszal rövidebb és magasabb, és 170 kg-al könnyebb! (1490kg)
Akkor nem voltam elég egyértelmű: semelyik szedán/kombi nem tudja. Na jó, ez is sarkítás, mert néhány azért akad, de azok a kivételek (pl. Pug 307/308 kombiból volt ilyen kivitel)
Amióta az Auris-unkat újonnan megvettük, rendszerese meglátogatom a Toyota szalont/szervizt. Beülök minden kiállított autóba, elölre, hátra. Már a Corolla kombiban és az elsö C-HR-ben is sérelmeztem, hogy a hátsó pad használhatatlan. Rendesen a vállamnál van az ablak, a szemem elött pedig a tetökeret, pedig nem vagyok különlegesen magas (183). Mikor megjött az új Prius, a két gerincsérvemmel (tornázom, de attól valahogy nem múlik el) lemásztam az ülésébe: extrém alacsony. Szóval egyszerüen Európában nincs a Toyota kínálatában rendes, lassan felnövö gyerekekkel használható autó, ami nem SUV. Egy Passat kombi vagy Octavia kombi biztos jó lenne, de sajnos a VW csoport szervize nálunk vállalhatatlan (ezért váltottam VW-röl Toyotára, mert ebben a Toyota szervizben mindenki kedves és segítökész). Szóval sakk-matt. Így lett RAV4, de szigorúan 17-es felnivel és ballonos gumival, mert gyakran járok Magyarországra. :-)
Hogy a gyártók milyen sikeresen lovagolnak egy divathullámot, arra jó példa a Toyota C-HR is.
Nem aprózzák el, már túl vannak a 800,000 eladott példányon.
Világsiker? Az. Személyes véleményem: üveggyöngy a bennszülötteknek.
Adott egy "merész vonalvezetésű", mások szerint ritka rút forma, mindegy is, feltűnő, és ez a lényeg. Ülj bele. Egy sötét bunker. Hátsó ablak: szinte jelképes méretű, hátsó oldalablakok szintén, mérsékelt kilátás. Kényelmetlen (nekem ) ülések. Kemény(nek tűnő) rugózás. Igénytelen japánautós belső. Magas ugyan, de szűkös. A kínálat jó részét kitevő 98 lóerő összteljesítményű (egyébként kitűnő) hibrid rendszer nem ebbe az autóba való, erőlködik, vonyít, és a japánok ezt nem kompenzálták egy tisztességesebb zajszigeteléssel.
Viszik, mint a cukrot, mert ma ez a trend, ez a frankóság. Na, erre tartunk. Szép új világ :-DDD
A gond az, hogy felkapott divatcikk lett belőlük, és eltűntek a szép arányos limuzinok, megszűnt a gyártásuk. Avensis, Accord, Mondeo, Fiesta, Passat limusin, Camry, meg még ami kimaradt. És a jelenleg létező limuzinok felett is leng a kasza, mert kevesen veszik őket.
Ugyanígy probléma az egyterűek eltűnése is, amelyik sok embert és csomagot nyeltek el. Espace, Galaxy, Sharan, Alhambra, Touran, B-Max, C4 sima és Grand Picasso, Scenic, Verso, stb.
Maradnak piacon a SUV-ok. 22-es vagy 23-as felnivel, 2,5 tonna önsúly, nagy homlokfelület, szemet sértő aránytalanság (vagy csak a mi szemünket sérti?), hol itt a klímaváltozás elleni harc? A CO2 csökkentő jogszabályok kifordultak magukból, és visszafelé sültek el a zöld rendszámos ál-plugin hibridekkel.
Ezt egy Honda FR-V lazán hozta, igaz, magasabb, mint egy sima szgk. Nekem is volt egyterűm, 2023-ból, de sajnos 150+nál nagyon imbolygott, meg 10+ M HUF-ért sajna nem volt benne anyag :-(
A SUVnak, terepjárónak, kisteherjárgánynak megvan a természetes létjogosultsága, célszerű felhasználási területe, alkalmasint még kalaplevétel is kijár egy-egy darabnak. Nem ezekkel a játékosokkal van baj, hanem a részarányukkal.
A probléma ott van (szvsz) hogy részarányuk a járműállományban eszetlen mértéket öltött, felkapott divatcikk lett, messze nem a célszerűség motiválja a legtöbb esetben a megvásárlásukat. lásd: 16008 hsz.
A gyártóknak nagy buli: a divatárun nagyot lehet szakítani. Sajnos beindult egy folyamat: jónéhány korábbi ügyfelünk is szinte kényszerből váltott SUV-ra. Nem látja a forgalmat a "normál" felépítésű autóból. Ez egy spirál, aminek nem látni a végét, ezzel is szaporodik a magasépítésű autók száma, ez is abba az irányba terel embereket, hogy váltsanak magas böszme jószágra.
Elfogadom, hogy vannak olyan részei az országnak, ahol mérsékelt a SUVok aránya, ahol nem zavaró. Errefelé más a szitu, a keskeny utcák, túlzsúfolt utak, ormótlan bazi nagy járgányok tömege. (a ma lőtt Opel + ormótlan társai fotó elég általános )
A tetszési index persze nem túl magas. Miért csodálkozol rajta? Más országokban sem mindenki tapsol tiszta szívből ennek az irányzatnak, sőt, nagyobb az ellenszenv irántuk.
Többszörös SUV és egyterű tulajként nem nagyon értem. Jártam én sokat ültetett MINI-vel és soha nem zavart, hogy mekkorák és mit takarnak ki, pedig azt még Camry is kitakarja. Tudod mi zavart? Az, hogy a meredek szélvédő, az előrenyúló tető miatt nem láttam belőle a közlekedési lámpát :-D
Ey képpel szeretném megvilágítani, hogy miért a suv, mert ezt egy klasszikus autó se tudja:
OK, értem én, de miért kellene ÁtlagJánosnak csilliómillió Forintot beáldozni, hogy ne legyen pl. kiálláskor vagy forgalomban életveszélyben?
Kapáslövés, ma.
A megszokott, "normál" magasságú Opel körül négy autó áll. Egy kicsit magasabb, három sokkal magasabb, az ugye egyértelmű, hogy ez milyen kezelhetetlen helyzeteket teremt. Ezért értem meg (noha nem helyeslem!!) hogy időnként elborul emberek agya, és elkezdenek gumikat szurkálni.
Derékfájásra mozgás és gyógytorna lenne a megoldás, séta, kerékpározás. A SUV nem gyógyít. De legalább aránytalan, ronda, a nagy homlokfelület miatt nagy a kibocsájtása.
Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül),
Biztos, hogy derékfájósnak a SUV a jótétemény? A beszállás sem mindig leányálom.
Én inkább az utastér kényelmét, azon belül leginkább az üléseket tartom fontosnak. Az AGR ülés pl. a Mondeoban Vignaleban tényleg csodás, de pl. az ezt követő felszereltségi szintű Titaniumban én még nem is láttam.
Kevés autógyár építi ezeket, kár. Pl. egyik-másik Opelbe is rendelhető, de nem olcsó :-(
Én SUV-val járok, feleségem sima kombival. Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül), de a méreteit nem szeretem igazán. Ha Toyotáról van szó, a RAV4 helyett egy Camry kombi (ilyen nincs) vagy egy Avensis kombi hibrid (ilyen sincs) sokkal jobban tetszene és meg is venném bármelyiket helyette. Szóval azt gondolom, hogy igaz a tézis, hogy a gyártók kényszerítenek a SUV-okba minket. Engem biztos.
> jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.)
meg ott volt ez a Száb dolog is, azt se csinálják, hogy nőne be az orruk luka. :(( Az SUV dologgal teljesen egyetértek, szerintem egy f@sság az egész. Egy időben jártam valami fokszvágen SUV cégautóval, azóta sem tudok komoly érveket gyűjteni a koncepció mellett.
Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett
Igen. Az EV üzem eléggé behatárolja a designer lehetőségeit, a minden áron alacsony lég / gördülési ellenállás van a célkeresztben. Ebből jön pl. a néha röhejesnek tűnő keskeny gumi, külső tükör helyett kamera, stb...
Egy kis csepp E38-ból egy Vitara is hegyomlásnak tűnik, forgalom átlátásáról nem is beszélve...Szóval én se vagyok oda a SUV mániáért. Család/meló miatt évtizedig csak azzal jártam, most már látom a különbséget. A 20+ éves ócska bömbi is sokkal tehetősebb közúton, mint egy pár éves 10+M Ft-os kommersz SUV, hiába, a tények a fizikában makacs dolgok.
Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett, de a mérete már majdnem jó, egy updated E38 formájú vas jöhetne igazán, min. 120 kWh-s akksival!
Tudom, hogy "széllel szembe pisilek", a mostani trendet baromi kártékonynak tartom.
Alapból: akinek erre tényleg szüksége van (mert erdész, halőr, madarász, természetfotós, ...stb..) persze, járjon terepjáróval, SUVval, kisteherautóval.
A baj az, hogy boldog-boldogtalan ilyennel jár, mert ez a menő, ez a trendi. Ezzel tényleg komoly bajok vannak. Csak párat:
-beáll melléd a parkolóban jobbról-balról egy-egy nagydarab jószág, nem látsz ki, csak a vakszerencse, a Jóisten kegyelme óv meg attól, hogy ne törd össze a saját, és más autóját.
-a környezettudatosság hol a fasorba marad? a nagy jószágok sokkal többet ártanak a környezetnek, mint a normál szgk méret
-túlnyomórészt teljesen feleslegesek, pl. az egyszem gyerkőcöt viszi suliba a mami.
-hamis biztonságérzetet ad, a magas építési mód éppen a stabilitás ellen dolgozik
-tisztelet a kivételnek, de erőszakos, agresszív, "eltaposlak" stílust vesz fel nagyon sok SUVos, sokszor a tehetősség, magasabbrendűség hangsúlyozása a lényeg, még akkor is, ha tárgyilagosan nézve csak egy rakat szarból tekint le a többiekre. Igazából sajnálni kellene.
-ezek miatt időnként gyűlöletcunami indul el itt-ott, pl. kiszurkálják a kerekeiket, "hogy érezzék a törődést" Ez persze nem frankóság.
-még azokat is ráveszi egy SUV vételére ezeknek az indokolatlan elszaporodása, akik nem lelkesednek érte. Az ok: valahogy ki szeretnének látni.
-ez a (szvsz: idióta) trend arra ösztönzi a gyártókat, hogy tényleg nagyon kiforrott, jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.), mert a kereslet nagyobb a SUVokra.
Képzeld, állítgattam kicsit az ülést úgy, hogy nem ültem benne, és most kicsit javult a komfortérzetem. 270KM ment bele eddig, persze ebben benne van a hazaút is. :D
Hétvégén vittem vele barátnőmet, tetszik neki, szerinte nagyon nyugodt a hangulata az autónak.
Lehet, hogy a körítéssel van baj a Land Rover-ekben, nem is magával a blokkal, és annak a fáradása már csak következmény. Én csak azt tudom, hogy az ősrégi V8-assal és a Jaguar félével szinte semmi baj nincs, a BMW féle meg igényli a törődést. Persze közel se akkora lutri, mint a V6 dízel.
A NiCaSil réteg sérülése nagy gáz ugyan, de Európában viszonylag ritka.
Az USA-ban -a hírek szerint- ez nagyobb probléma, mert magasabb a benzin kéntartalma. Az EU-ban nagyon alacsony (ha jól emlékszem) 10 milliomodrész (ppm) jelenleg a határérték.
Egyébként már hazai vállalkozás is van, ahol vállalnak sérült NiCaSil javítást.
Saját V8 (Nem a 4.4 BMW ami 2005-ig volt) Mindegy, hogy benzines (299-372Le/427-510) vagy dízel (272-308Le/640-700Nm). A kompresszoros V8-ak azért már nagyon melegek, ott már előjönnek emiatt bajok.
Vagy a 3.0 SCV6 kompresszoros benzines (340Le/450Nm), ami úgy készült, hogy a V8-asba nem fűzték be az ucsó’ két dugót 😂 csak ez baromi ritka.
Az én sorrendem: 3.0SCV6 - 3.6TDV8 - 4.4 V8 (szívó)
A kompresszoros? Ne viccelj. Eszik, mint a dög, s attól még nem lesz olyan gyors az a nagy tehén. (7.5 a 0-100). Anno, amikor a kompresszoros Jaguar kabrinyót teszteltem, ennek a lehetőségét visszautasítottam, h ezzel is menjek. :-)
Öö ez egy terepjáró teherautó, miért kéne bökősen fordulnia? Arra ott az ATS. :-)
Nekem is azért van, mert kellett a vállalkozásomba. De csak azt akartam illusztrálni, h nem kell diesel ahhoz, h kedvező legyen a km költség. Amúgy nem lassú, nem tom honnan veszed, s nem is csúnya. :-)
Van pénz lóvéra, nem lesz kendácsolás sztem. :-) Viszont masszírozás sztem nincs benne, legalábbis én nem találtam meg a menüben. Úgyhogy gondolom alap ülés.
Gyenge, lassú, ormótlan, nehezen fordul, csúnya és ráz, kéne a fenének:-))) Én már gázos Dodge Durangón is gondolkoztam, de egyelőre nincs akkora kocsira szükségem, elvagyok a Grandcsirkével is, terepen pláne tehetséges. Ha allrounder kéne, egy új V8 GC L V8 7 személyesben elég is lenne, csak sajna alig futott SQ7 árban van...
Közben kiderült, azért a titkolózás, mer a közös haverunk W221 S500-át vette meg, erre nem gondoltam.. Rendben van az a kocsi, de luxusautóból csak sportosabbat vennék, mint pl S8 V10, vagy Maserati Quattro.
A pickupom 16-ot eszik - gázból. Ha kiszámolod, pont úgy jössz ki, mintha egy midsize 4 hengeres dieselt hajtanál, s azért nagyon nem mindegy.. A nyomaték 475 Nm, s ez szívó motor. :-)
Persze, hogy a fajlagos teljesítmény / fogyasztás témában előnyben van a CR dízel, ez rendben van.
A nagyon igényes, drága presztízsautót igénylő célközönség jó része új autó vásárlásakor nem azért hordja talicskával a kasszába a zsetont, mert az üzemanyagon spórolni akar. A kulturált motorműködés sokkal előrébb van a rangsorban ebben a vásárlói szegmensben.
A dízel hangját, kopogását meg lehet ugyan szokni, de aki igényes benzinesekhez szokott, az nemigen vágyik rá. Ezért van mérsékelt sikere a drága presztízsautókban a dízelnek.
Ha már a saját V8 dízel példáját hoztad: a sikeres 7-es BMW-k (benzines nekem is volt) közül mennyit sikerült V8 dízelmotorral a BMW-nek eladni? Elenyésző számút, Pesten a Szabadság teret összesen nem töltenék be :-DDD Valószínűleg nem véletlen...
Kiöregedetten meg hiába olcsók már, riasztó a jellemző motormeghibásodás esetén bejöhető gatyára vetkőztetés esélye.
Azért a V8 dieselek nem annyira rondán muzsikálnak, még alapjáraton sem, meg azért hangtompítás/hangolás kérdése a dolog. Nekem bejön a mormogása. Ja, ha kopottas, akkor már tud furán vartyogni. Persze ha egy kb. 22 q-s benzines 500-600 Nm-rel enne átlag tízet meg-meg szorítva, akkor az se lenne rossz, de azért az ilyenek ritkák.
Valami egészen elképesztő összegből kifejlesztett presztízsautó, nagyrészt kézi összeszerelés anno. Pompás királyság, és hatalmas bukás.
Eleve: az über / hűha / presztízs / méregdrága személyautót beindítod... és ott ketyeg-kopácsol a dízel motor. Jobb esetben V6 TDI, de létezett 5 literes V10 dízel játékos is.
Persze, kevesen vették, ha vki ekkora zsetont kifizetett a kasszánál, nem biztos, hogy hallgatni akarja a harkály kopogását a motortérből. (SUV, haszongépjármű, kisbusz.. olcsóbb, igénytelenebb szgk... stb esetében persze ésszerű döntés lehet egy CR dízel)
Meghát a 12 hengeres benzines se biztos, hogy az üzleti siker záloga. Bonyolultsága révén öregebb korára a Phaeton eladhatatlan rémálom lett, pl. 2005-ös (elvileg) keveset futott W12-es 2 millióért kelleti magát, és nemigen tolonganak érte.
Aha, én aszittem hogy V8 gázolajos mindenképpen. EU szívós V8-cal nem lehet túl friss modell, AMG, vagy esetleg a 4.8 mocija a bömbiéknek. Vagy Jaguar/LR, de az már más világ.
13 litereket hallok normális használattal. Persze ez lehet sokkal több is, de azért 10 alá se vihető. Persze azt is vedd figyelembe, hogy egy ilyen LR az minimum 2,7 tonna, üresen.
Érdekes, h ebben a méretkategóriában már nem nagyon van a dieselnek fogyi előnye. A pickup kb 16literrel jár, benzinnel gondolom 1-2 literrel kevesebb lenne, egy ilyen 4.4 diesel se eszik lényegesen kevesebbet sztem.