Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160051

Milyen formaterv???
Az a pár lemez meg műanyag héj, ami arra hivatott, hogy elfedje a technikát, meg távolt tartsa az eső nagy részét? XD

Előzmény: Vaporshark (160046)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160050

Ez elég alacsony, jó fáradtak lehettek már azok a rugók nem?
Amúgy meg egy terepjáró célszerszám, ami közúton büntetés. Mint egy Samurai, vagy egy Land Rover Series.

Előzmény: KawaBazsy (160045)
h i r d e t é s
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160049

Fapados, és ahhoz képest hogy kívülről mekkora, nem is sok hely van benne. Ez rajta volt a listán.
Amúgy olyan, mint a rghi Defender volt: annak is örülni kell, ha nem esik bele az eső :-D

Előzmény: Vaporshark (160044)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160048

Á, szűk sajnos, pedig rajta volt a listámon. (mondjuk a gyerekkori haverom vett egyet)

Előzmény: Vaporshark (160043)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160047

Jah, kb annyi volt az előnye. A 2.5 motor nem ment (120 ló), de a 12-t bekajálta..

Előzmény: Vaporshark (160046)
Vaporshark Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160046

Gondolom.. a klassz formaterv nem minden :D 

Előzmény: KawaBazsy (160045)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160045

Az elődje volt 24 éve.. olyan volt vele menni, mint egy szekérrel (elöl-hátul merevtengely, laprugó).

 

Előzmény: Vaporshark (160044)
Vaporshark Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160044

 

ez a formavilág inkább, hogy milyen belül azt nem tudom. :D 

 

 

Előzmény: BmS1 (160042)
Vaporshark Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160043

Sajnos az emberek olyanok amilyenek...  A trend meg talán majd változik, én látok némi elmozdulást a praktikum felé.

 

Addig is mindenki vegyen egy Stelvio-t amíg teheti! :D 

 

 

Előzmény: BmS1 (160025)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160042

Az autógyártók azt gyártanak, amit a vevőik megvesznek. Ezzel nem nagyon tudunk mit kezdeni.

 

Félig igaz.

Az autógyártók találnak ki valamit, néha egészen extrém kreálmányt, elindítják a reklámhadjáratot, és tesztelik a népet. Ilyen volt éppen a Multipla is. Van, amiből rengeteget rá lehet ragasztani a közönségre, van ami elbukik. Néha rettenetes kakakupacot dugnak az orrunk alá.  

Példa: Jeep Renegade

 

 

Csúf? Na ja. Ettől még lehet(ne) jó. De nem az.  Valami iszonyat pusztulat igénytelen egyenszürke kopogós plasztik beltér, kényelmetlen, zajos, kis játékmotorral. Elképesztően silány kivitelű, primitív egy jószág.

 

Aztán.

Abban egyet értünk, hogy a CHR egy szar. De hogy SUV lenne? Miért/mitől? Az csak egy túlrajzolt Yaris.

 

A Toyota kreált rá meghatározást:  "emelt magasságú coupe", de ezt senki nem használja. Hát a BMW X6 ???  Először azt hittem, a bömös leért a formatervezés legalsó szintjére. De nem. Volt / van még lejjebb is. Csakhát amitől az ember szeme először könnybe lábad, azt idővel valamennyire megszokja....

Előzmény: korzo (160032)
FRANKYE Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160041

CHR az crossover nem SUV . De lehet tévedek. :) :) 

Előzmény: korzo (160035)
FRANKYE Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160040

Itt nincs semmi, látszik a tükörből ha  jön valaki.

Előzmény: korzo (160037)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160039

De odaállnék, hogy eltakarjam.. :-)

Előzmény: korzo (160037)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160038

Családtervezés rulez.. :-)

Előzmény: korzo (160036)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160037

Hátöööö XD


Előzmény: FRANKYE (160030)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160036

Három gyerekkel még a 7személyes autók nagy része is kiesik, ha nem akarsz kitolni egyik gyerekeddel sem.

Előzmény: gracza (160029)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160035

Abban egyet értünk, hogy a CHR egy szar. De hogy SUV lenne? Miért/mitől? Az csak egy túlrajzolt Yaris.

Előzmény: BmS1 (160028)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160034

Van nekem itt ugye ez a hivatalosan 5008 SUV-nak becézett jószágom (ami szerintem inkább csak egy szebb egyterű, de ez most mindegy), amit a nép SUV-nak tart. A múltkorában ősszemértük tesómék 508 kombijával (ami amúgy egy érezhetően jobb kocsi...)

Az 5008-as egy arasszal rövidebb és magasabb, és 170 kg-al könnyebb! (1490kg)

Előzmény: Rumcice (160027)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160033

FR-V???? Fúj, csúnya elszabott másolat! Nekem rendes Multiplám volt. A békalámpás! :-D

(az hondából pont az hiányzott, ami a fiatot zseniálissá tette, hogy tényleg elférni benne elöl hárman és marha jól kilátni belőle minden irányban)

Előzmény: fearfactoryüberalles (160026)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160032

Az autógyártók azt gyártanak, amit a vevőik megvesznek. Ezzel nem nagyon tudunk mit kezdeni.

Előzmény: BmS1 (160025)
korzo Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160031

Akkor nem voltam elég egyértelmű: semelyik szedán/kombi nem tudja.
Na jó, ez is sarkítás, mert néhány azért akad, de azok a kivételek (pl. Pug 307/308 kombiból volt ilyen kivitel)

Előzmény: KawaBazsy (160024)
FRANKYE Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160030

Az Élet nem habostorta. Mindig van nagyobb autó mint a tied. :) :) 

 

Ma délelőtt innen álltam ki 13k. Csanády utca amin viszonylag gyorsan közlekednek mert védett. Nyilván jobbra egyirányú. 

Kamera fejegységgel amúgy 150-200E forintért már viszonylag "jó" kapható.

Régen szóltam az utasnak, hogy segítsen, ha nem volt utas összes ablakot lehúztam. 

 

 

 

 

 

Előzmény: BmS1 (160019)
gracza Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160029

Amióta az Auris-unkat újonnan megvettük, rendszerese meglátogatom a Toyota szalont/szervizt. Beülök minden kiállított autóba, elölre, hátra. Már a Corolla kombiban és az elsö C-HR-ben is sérelmeztem, hogy a hátsó pad használhatatlan. Rendesen a vállamnál van az ablak, a szemem elött pedig a tetökeret, pedig nem vagyok különlegesen magas (183). Mikor megjött az új Prius, a két gerincsérvemmel (tornázom, de attól valahogy nem múlik el) lemásztam az ülésébe: extrém alacsony. Szóval egyszerüen Európában nincs a Toyota kínálatában rendes, lassan felnövö gyerekekkel használható autó, ami nem SUV. Egy Passat kombi vagy Octavia kombi biztos jó lenne, de sajnos a VW csoport szervize nálunk vállalhatatlan (ezért váltottam VW-röl Toyotára, mert ebben a Toyota szervizben mindenki kedves és segítökész). Szóval sakk-matt. Így lett RAV4, de szigorúan 17-es felnivel és ballonos gumival, mert gyakran járok Magyarországra. :-)

Előzmény: BmS1 (160028)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160028

Hogy a gyártók milyen sikeresen lovagolnak egy divathullámot, arra jó példa a Toyota C-HR is.

 

Nem aprózzák el, már túl vannak a 800,000 eladott példányon.

Világsiker?  Az.  Személyes véleményem: üveggyöngy a bennszülötteknek.

Adott egy "merész vonalvezetésű", mások szerint ritka rút forma, mindegy is, feltűnő, és ez a lényeg. Ülj bele. Egy sötét bunker. Hátsó ablak: szinte jelképes méretű, hátsó oldalablakok szintén, mérsékelt kilátás. Kényelmetlen (nekem ) ülések. Kemény(nek tűnő) rugózás. Igénytelen japánautós belső. Magas ugyan, de szűkös.  A kínálat jó részét kitevő 98 lóerő összteljesítményű (egyébként kitűnő) hibrid rendszer nem ebbe az autóba való, erőlködik, vonyít, és a japánok ezt nem kompenzálták egy tisztességesebb zajszigeteléssel.

 

Viszik, mint a cukrot, mert ma ez a trend, ez a frankóság.  Na, erre tartunk. Szép új világ :-DDD

Előzmény: Rumcice (160027)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.19 0 0 160027

A gond az, hogy felkapott divatcikk lett belőlük, és eltűntek a szép arányos limuzinok, megszűnt a gyártásuk. Avensis, Accord, Mondeo, Fiesta, Passat limusin, Camry, meg még ami kimaradt. És a jelenleg létező limuzinok felett is leng a kasza, mert kevesen veszik őket.

 

Ugyanígy probléma az egyterűek eltűnése is, amelyik sok embert és csomagot nyeltek el. Espace, Galaxy, Sharan, Alhambra, Touran, B-Max, C4 sima és Grand Picasso, Scenic, Verso, stb.

 

Maradnak piacon a SUV-ok. 22-es vagy 23-as felnivel, 2,5 tonna önsúly, nagy homlokfelület, szemet sértő aránytalanság (vagy csak a mi szemünket sérti?), hol itt a klímaváltozás elleni harc? A CO2 csökkentő jogszabályok kifordultak magukból, és visszafelé sültek el a zöld rendszámos ál-plugin hibridekkel.

Előzmény: korzo (160022)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160026

Ezt egy Honda FR-V lazán hozta, igaz, magasabb, mint egy sima szgk. Nekem is volt egyterűm, 2023-ból, de sajnos 150+nál nagyon imbolygott, meg 10+ M HUF-ért sajna nem volt benne anyag :-(

Előzmény: korzo (160022)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160025

A "gyűlölet"  szó -részemről- erős túlzás.

A SUVnak, terepjárónak, kisteherjárgánynak megvan a természetes létjogosultsága, célszerű felhasználási területe, alkalmasint még kalaplevétel is kijár egy-egy darabnak. Nem ezekkel a játékosokkal van baj, hanem a részarányukkal.

 

A probléma ott van (szvsz) hogy részarányuk a járműállományban eszetlen mértéket öltött, felkapott divatcikk lett, messze nem a célszerűség motiválja a legtöbb esetben a megvásárlásukat.  lásd: 16008 hsz.

A gyártóknak nagy buli: a divatárun nagyot lehet szakítani. Sajnos beindult egy folyamat:  jónéhány korábbi ügyfelünk is szinte kényszerből váltott SUV-ra. Nem látja a forgalmat a "normál" felépítésű autóból.  Ez egy spirál, aminek nem látni a végét, ezzel is szaporodik a magasépítésű autók száma, ez is abba az irányba terel embereket, hogy váltsanak magas böszme jószágra.

 

Elfogadom, hogy vannak olyan részei az országnak, ahol mérsékelt a SUVok aránya, ahol nem zavaró.  Errefelé más a szitu, a keskeny utcák, túlzsúfolt utak, ormótlan bazi nagy járgányok tömege. (a ma lőtt Opel + ormótlan társai fotó elég általános )

A tetszési index persze nem túl magas. Miért csodálkozol rajta?  Más országokban sem mindenki tapsol tiszta szívből ennek az irányzatnak, sőt, nagyobb az ellenszenv irántuk.

Előzmény: korzo (160022)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160024

Ez nem igaz, minden normál egyterű tudja. Csak a parasztnak nem elég menő az a forma, terepjáró kell neki, a műfaj minden hátránya nélkül.

Előzmény: korzo (160022)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160023

Szerintem az etterűek kafák. (ezt most csak azért írtam, hogy ellentmondjak a Korzónak, a régi szép idők emlékére :D )

korzo Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160022

Honnan/miért ez a borzasztó SUV gyűlölet?

Többszörös SUV és egyterű tulajként nem nagyon értem. Jártam én sokat ültetett MINI-vel és soha nem zavart, hogy mekkorák és mit takarnak ki, pedig azt még Camry is kitakarja. Tudod mi zavart? Az, hogy a meredek szélvédő, az előrenyúló tető miatt nem láttam belőle a közlekedési lámpát :-D

Ey képpel szeretném megvilágítani, hogy miért a suv, mert ezt egy klasszikus autó se tudja:

Előzmény: BmS1 (160019)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160021

Mekkora ötlet!  Gratula :-))

Előzmény: Rumcice (160020)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.18 0 1 160020

A fehér furgonokat és kamionokat is tiltsák be. A házak földszintje kötelezően üvegből legyen, különösen a sarokházak.

Előzmény: BmS1 (160019)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160019

OK, értem én, de miért kellene ÁtlagJánosnak csilliómillió Forintot beáldozni, hogy ne legyen pl. kiálláskor vagy forgalomban életveszélyben?

 

Kapáslövés, ma.

 

 

A megszokott, "normál" magasságú Opel körül négy autó áll. Egy kicsit magasabb, három sokkal magasabb, az ugye egyértelmű, hogy ez milyen kezelhetetlen helyzeteket teremt. Ezért értem meg (noha nem helyeslem!!) hogy időnként elborul emberek agya, és elkezdenek gumikat szurkálni. 

Előzmény: FRANKYE. (160017)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160018

Derékfájásra mozgás és gyógytorna lenne a megoldás, séta, kerékpározás. A SUV nem gyógyít. De legalább aránytalan, ronda, a nagy homlokfelület miatt nagy a kibocsájtása.

FRANKYE. Creative Commons License 2024.02.18 0 0 160017

Ha mindkét oldalon melléd áll egy nagy autó arra  van megoldás : 180 fokos kamera. Kuga már tudja.

Előzmény: BmS1 (160008)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160016

Egy plug-in RWD Camry jöhet, nekem megteszi a limó is! :-)

Előzmény: gracza (160013)
Bateman Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160015

ma lekaptuk a tetőt és mentünk a kicsivel egy szépet. tetőillesztések kaptak szilikon zsírt, minden patent.

BmS1 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160014

Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül),

 

Biztos, hogy derékfájósnak a SUV a jótétemény? A beszállás sem mindig leányálom.

Én inkább az utastér kényelmét, azon belül leginkább az üléseket tartom fontosnak. Az AGR ülés pl. a Mondeoban  Vignaleban  tényleg csodás, de pl. az ezt követő felszereltségi szintű Titaniumban én még nem is láttam. 

Kevés autógyár építi ezeket, kár. Pl. egyik-másik Opelbe is rendelhető, de nem olcsó :-( 

Előzmény: gracza (160013)
gracza Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160013

Én SUV-val járok, feleségem sima kombival. Alapvetően vannak előnyei a SUV-nak (derékfájással könnyebb kiszállni belőle, négy felnőtt is elutazik benne ezer km-t gond nélkül), de a méreteit nem szeretem igazán. Ha Toyotáról van szó, a RAV4 helyett egy Camry kombi (ilyen nincs) vagy egy Avensis kombi hibrid (ilyen sincs) sokkal jobban tetszene és meg is venném bármelyiket helyette. Szóval azt gondolom, hogy igaz a tézis, hogy a gyártók kényszerítenek a SUV-okba minket. Engem biztos.

Előzmény: BlackStar (160011)
gracza Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160012

@Korzó Köszi mindent és jobbulást!

BlackStar Creative Commons License 2024.02.17 0 0 160011

> jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.)

meg ott volt ez a Száb dolog is, azt se csinálják, hogy nőne be az orruk luka. :((
Az SUV dologgal teljesen egyetértek, szerintem egy f@sság az egész. Egy időben jártam valami fokszvágen SUV cégautóval, azóta sem tudok komoly érveket gyűjteni a koncepció mellett.

Előzmény: BmS1 (160008)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160010

Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett

 

Igen.  Az EV üzem eléggé behatárolja a designer lehetőségeit, a minden áron alacsony lég  /  gördülési ellenállás van a célkeresztben. Ebből jön pl. a néha röhejesnek tűnő keskeny gumi, külső tükör helyett kamera, stb...

Előzmény: fearfactoryüberalles (160009)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160009

Egy kis csepp E38-ból egy Vitara is hegyomlásnak tűnik, forgalom átlátásáról nem is beszélve...Szóval én se vagyok oda a SUV mániáért. Család/meló miatt évtizedig csak azzal jártam, most már látom a különbséget. A 20+ éves ócska bömbi is sokkal tehetősebb közúton, mint egy pár éves 10+M Ft-os kommersz SUV, hiába, a tények a fizikában makacs dolgok.

 

Remlélem lesz még pofás EV limo is a piacon, a Ioniq6 elég rusnyára sikeredett, de a mérete már majdnem jó, egy updated E38 formájú vas jöhetne igazán, min. 120 kWh-s akksival!

Előzmény: BmS1 (160008)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160008

Tudom, hogy "széllel szembe pisilek", a mostani trendet baromi kártékonynak tartom.

 

Alapból: akinek erre tényleg szüksége van (mert erdész, halőr, madarász, természetfotós, ...stb..) persze, járjon terepjáróval, SUVval, kisteherautóval.

 

A baj az, hogy boldog-boldogtalan ilyennel jár, mert ez a menő, ez a trendi. Ezzel tényleg komoly bajok vannak.  Csak párat:

 

-beáll  melléd a parkolóban jobbról-balról egy-egy nagydarab jószág, nem látsz ki, csak a vakszerencse, a Jóisten kegyelme óv meg attól, hogy ne törd össze a saját, és más autóját.

 

-a környezettudatosság hol a fasorba marad? a nagy jószágok sokkal többet ártanak a környezetnek, mint a normál szgk méret

 

-túlnyomórészt teljesen feleslegesek, pl. az egyszem gyerkőcöt viszi suliba a mami.

 

-hamis biztonságérzetet ad, a magas építési mód éppen a stabilitás ellen dolgozik

 

-tisztelet a kivételnek, de erőszakos, agresszív, "eltaposlak" stílust vesz fel nagyon sok SUVos, sokszor a tehetősség, magasabbrendűség hangsúlyozása a lényeg, még akkor is, ha     tárgyilagosan nézve csak egy rakat szarból tekint le a többiekre. Igazából sajnálni kellene.

 

-ezek miatt időnként gyűlöletcunami indul el itt-ott, pl. kiszurkálják a kerekeiket, "hogy érezzék a törődést"  Ez persze nem frankóság.

 

-még azokat is ráveszi egy SUV vételére ezeknek az indokolatlan elszaporodása, akik nem lelkesednek érte. Az ok: valahogy ki szeretnének látni.

 

-ez a (szvsz: idióta) trend arra ösztönzi a gyártókat, hogy tényleg nagyon kiforrott, jó szgk típusok gyártásár szüntessék be (pl. Toyota Camry, Mondeo...stb.), mert a kereslet nagyobb a SUVokra.

 

 

Szóval: jó irányba megyünk?

KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160007

Az enyém szeret a nagy dögben ülni, szimpi neki, h mindenki olyan udvarias vele. :-)

Előzmény: gracza (160006)
gracza Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160006

Az-az. Asszony nem is járna mással. (Amúgy Auris kombi.)

Előzmény: KawaBazsy (160005)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.16 0 1 160005

Ev, meg eco mód.. ez vmi V8-as brutál vadállat lehet.. :-)

Előzmény: gracza (160003)
gracza Creative Commons License 2024.02.16 0 1 160004

Amúgy épp az új szerzemény Tech2-táska szárad a fürdőszobában, egy alapos takarítás után.

 

gracza Creative Commons License 2024.02.16 0 0 160003

Feleségemnek kiadtam, hogy figyeljen és álljon meg fényképezni, ha átfordul. Január 31-én történt. Szépen félreállt az út szélére lefotózni.

 

Előzmény: BlackStar (160000)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.14 0 0 160002

Ja nem, csak épp erre jártam, aztán kijött belőlem a mindannyiunkban benne lakó dévúfan (vagynemistommá', ki gyorsult mindig ennyire a kerek számokra)

Előzmény: BmS1 (160001)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 160001

Ész megáll, hogy figyelsz  :-D

Előzmény: BlackStar (160000)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.14 0 0 160000

160000 (csak fenntartandó a régi nemes hagyományokat :D )

BlackStar Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159999

159999

korzo Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159998

De csak addig, amíg ki nem száll belőle a jó nő 😂

Előzmény: Vaporshark (159993)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159997

2008 körüli.

 

Szívesen használnék egyet, nem szívesen tartanék egyet sem :-)

Előzmény: Vaporshark (159995)
Vaporshark Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159996

ja én én is, de most kicsit úgy érzem, ez az autótól is függ. :D

Előzmény: KawaBazsy (159994)
Vaporshark Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159995

Ez mikori modell ? 

 

Képzeld, állítgattam kicsit az ülést úgy, hogy nem ültem benne, és most kicsit javult a komfortérzetem. 270KM ment bele eddig, persze ebben benne van a hazaút is. :D

 

Hétvégén vittem vele barátnőmet, tetszik neki, szerinte nagyon nyugodt a hangulata az autónak. 

Előzmény: BmS1 (159979)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159994

Én már öreg vagyok ilyen gavallérrajtokhoz. Persze ha vki elém akarna pofátlankodni kanyarodósávból, az más tészta.. :-)

Előzmény: Vaporshark (159992)
Vaporshark Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159993

Pheaton lesz az!

 

 

Abban az autóban is van valami vonzó. :D

Előzmény: korzo (159972)
Vaporshark Creative Commons License 2024.02.14 0 0 159992

Ma a zebra után elrúgta egy accord amikor indult, dupla vég volt rajta, eszembe jutottál. :D

Előzmény: KawaBazsy (159970)
korzo Creative Commons License 2024.02.08 0 0 159991

Lehet, hogy a körítéssel van baj a Land Rover-ekben, nem is magával a blokkal, és annak a fáradása már csak következmény.
Én csak azt tudom, hogy az ősrégi V8-assal és a Jaguar félével szinte semmi baj nincs, a BMW féle meg igényli a törődést. Persze közel se akkora lutri, mint a V6 dízel.

Előzmény: BmS1 (159989)
9kcse Creative Commons License 2024.02.08 0 0 159990

Semelyik...

Előzmény: KawaBazsy (159982)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159989

A NiCaSil réteg sérülése nagy gáz ugyan, de Európában viszonylag ritka. 

 

Az USA-ban -a hírek szerint- ez nagyobb probléma, mert magasabb a benzin kéntartalma. Az EU-ban nagyon alacsony (ha jól emlékszem) 10 milliomodrész (ppm)  jelenleg a határérték.

Egyébként már hazai vállalkozás is van, ahol vállalnak sérült NiCaSil javítást. 

 

 

Előzmény: korzo (159987)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159988

Jah, ez eléggé élére vasalt hang. :-) A Jaguarnál viszont azt hallottam, h a sor6osok strapabíróbbak, de az Range-ben nix.

Előzmény: korzo (159987)
korzo Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159987

Nem rossz, de a Jag jobb, strapabíróbb. Pl. nem nikasil-os.
Meg jobb a hangja is :-)

Előzmény: KawaBazsy (159986)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159986

Mi a baj a BMW 4.4-el? Nem hallottam róla eddig rosszakat, az van a haver 540i-jében is.

Előzmény: korzo (159985)
korzo Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159985

Saját V8 (Nem a 4.4 BMW ami 2005-ig volt) Mindegy, hogy benzines (299-372Le/427-510) vagy dízel (272-308Le/640-700Nm). A kompresszoros V8-ak azért már nagyon melegek, ott már előjönnek emiatt bajok.

Vagy a 3.0 SCV6 kompresszoros benzines (340Le/450Nm), ami úgy készült, hogy a V8-asba nem fűzték be az ucsó’ két dugót 😂 csak ez baromi ritka.

 

Az én sorrendem: 3.0SCV6 - 3.6TDV8 - 4.4 V8 (szívó)

 

Előzmény: KawaBazsy (159982)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159984

A kompresszoros? Ne viccelj. Eszik, mint a dög, s attól még nem lesz olyan gyors az a nagy tehén. (7.5 a 0-100). Anno, amikor a kompresszoros Jaguar kabrinyót teszteltem, ennek a lehetőségét visszautasítottam, h ezzel is menjek. :-)

Előzmény: korzo (159983)
korzo Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159983

XJR 😁 Csakis.

Előzmény: KawaBazsy (159977)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159982

HA Range Roverban gondolkodik az ember, melyik motor a legmegbízhatóbb, legtartósabb, amivel érdemes megvenni?

Előzmény: korzo (159972)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159981

Öö ez egy terepjáró teherautó, miért kéne bökősen fordulnia? Arra ott az ATS. :-)

Nekem is azért van, mert kellett a vállalkozásomba. De csak azt akartam illusztrálni, h nem kell diesel ahhoz, h kedvező legyen a km költség. Amúgy nem lassú, nem tom honnan veszed, s nem is csúnya. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159978)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159980

Van pénz lóvéra, nem lesz kendácsolás sztem. :-) Viszont masszírozás sztem nincs benne, legalábbis én nem találtam meg a menüben. Úgyhogy gondolom alap ülés.

Előzmény: BmS1 (159979)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159979

Kifinomult darab.

 

 

Mondjuk a zsetont vastagon lehet önteni rá, szükség esetén.

A tényleg pazar multikontúr ülések... soha rosszabbat.  :-)  Apró bibi: a bal első ülés + kezelőkonzol úgy másfél-két misi között. 

 

Második-harmadik tulaj ezt már ritkán lépi meg.  Indul a mókoló, kendácsoló időszak.  

Előzmény: KawaBazsy (159977)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159978

Gyenge, lassú, ormótlan, nehezen fordul, csúnya és ráz, kéne a fenének:-))) Én már gázos Dodge Durangón is gondolkoztam, de egyelőre nincs akkora kocsira szükségem, elvagyok a Grandcsirkével is, terepen pláne tehetséges. Ha allrounder kéne, egy új V8 GC L V8 7 személyesben elég is lenne, csak sajna alig futott SQ7 árban van...

Előzmény: KawaBazsy (159976)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159977

Közben kiderült, azért a titkolózás, mer a közös haverunk W221 S500-át vette meg, erre nem gondoltam.. Rendben van az a kocsi, de luxusautóból csak sportosabbat vennék, mint pl S8 V10, vagy Maserati Quattro.

Előzmény: korzo (159972)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159976

A pickupom 16-ot eszik - gázból. Ha kiszámolod, pont úgy jössz ki, mintha egy midsize 4 hengeres dieselt hajtanál, s azért nagyon nem mindegy.. A nyomaték 475 Nm, s ez szívó motor. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159974)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159975

Persze, hogy a fajlagos teljesítmény / fogyasztás témában előnyben van a CR dízel, ez rendben van. 

 

A nagyon igényes, drága presztízsautót igénylő célközönség jó része új autó vásárlásakor  nem azért hordja talicskával a kasszába a zsetont, mert az üzemanyagon spórolni akar. A kulturált motorműködés sokkal előrébb van a rangsorban ebben a vásárlói szegmensben.

 

A dízel hangját, kopogását meg lehet ugyan szokni, de aki igényes benzinesekhez szokott, az nemigen vágyik rá. Ezért van mérsékelt sikere a drága presztízsautókban a dízelnek.

Ha már a saját V8 dízel példáját hoztad:  a  sikeres 7-es BMW-k (benzines nekem is volt) közül mennyit sikerült V8 dízelmotorral a BMW-nek  eladni?  Elenyésző számút, Pesten a Szabadság teret összesen nem töltenék be :-DDD  Valószínűleg nem véletlen...

 

Kiöregedetten meg hiába olcsók már, riasztó a jellemző motormeghibásodás esetén bejöhető gatyára vetkőztetés esélye.

 

üdv

Előzmény: fearfactoryüberalles (159974)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159974

Azért a V8 dieselek nem annyira rondán muzsikálnak, még alapjáraton sem, meg azért  hangtompítás/hangolás kérdése a dolog. Nekem bejön a mormogása. Ja, ha kopottas, akkor már tud furán vartyogni. Persze ha egy kb. 22 q-s benzines 500-600 Nm-rel enne átlag tízet meg-meg szorítva, akkor az se lenne rossz, de azért az ilyenek ritkák.

Előzmény: BmS1 (159973)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159973

Na, a Phaeton megér egy misét.

 

Valami egészen elképesztő összegből kifejlesztett presztízsautó, nagyrészt kézi összeszerelés anno.  Pompás királyság, és hatalmas bukás.

 

Eleve: az über / hűha / presztízs / méregdrága  személyautót beindítod...  és ott ketyeg-kopácsol a dízel  motor.  Jobb esetben V6 TDI, de létezett 5 literes V10 dízel játékos is.

 

Persze, kevesen vették, ha vki ekkora zsetont kifizetett a kasszánál, nem biztos, hogy hallgatni akarja a harkály kopogását a motortérből. (SUV, haszongépjármű, kisbusz.. olcsóbb, igénytelenebb szgk... stb esetében persze ésszerű döntés lehet egy CR dízel)

 

Meghát a  12 hengeres benzines se biztos, hogy az üzleti siker záloga. Bonyolultsága révén öregebb korára a Phaeton eladhatatlan rémálom lett, pl. 2005-ös (elvileg) keveset futott W12-es 2 millióért kelleti magát, és nemigen tolonganak érte.  

Előzmény: korzo (159972)
korzo Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159972

De mivel szerinted német, remélem Pheaton lesz az! Had' szívjon :-D

Előzmény: korzo (159971)
korzo Creative Commons License 2024.02.06 0 0 159971

Az még mindig bármi lehet: Maserati, Jaguar, Volvo, Audi/BMW/Mercedes/Volkswagen de még akár Porsche is, ha elfogadjuk a Panamerát szedánnak.

Előzmény: KawaBazsy (159970)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159970

Sedan állítólag. Kapja be, h nem árulja el. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159969)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159969

Jogos, csak hülyülök már elfele, karosszéria formára lehetne-e szűkíteni találgatást?

Előzmény: korzo (159966)
BmS1 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 159968

Ez már történelem...  :-DD

 

Épp 20 éve volt 7-es BMW-m, igaz, benzines.  Akkor még finom friss darab volt, 4-5 évesen királyság. A fiamnak akkoriban Rover volt.

 

KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159967

Spúr a csóka, diesellel, meg hibriddel jár, pedig ki bírná fizetni a benzinszlát is. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159965)
korzo Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159966

Ugyanmá' a franciák kivételével kvázi mindenkinek volt szívó V8-asa (német, olasz, angol, svéd) nem is olyan régen.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159965)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159965

Aha, én aszittem hogy V8 gázolajos mindenképpen. EU szívós V8-cal nem lehet túl friss modell, AMG, vagy esetleg a 4.8 mocija a bömbiéknek. Vagy Jaguar/LR, de az már más világ.

Előzmény: KawaBazsy (159959)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159964

Vazz 25 éve ismerem, nem tehetek az ízléséről, öregszik.. :-)

Előzmény: korzo (159963)
korzo Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159963

És te ilyenekkel barátkozol?!?!? 😆

Előzmény: KawaBazsy (159962)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159962

Német prémium lesz sztem..

 

Előzmény: korzo (159961)
korzo Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159961

Bár ha van humorérzéke, akkor egy Rover 75 !

Előzmény: korzo (159960)
korzo Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159960

Csak nem egy Morgan Aero8? :-D

Előzmény: KawaBazsy (159959)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159959

Az nem D8D? :-) Nekem a Lexus LS600h volt a tippem, mer amúgy RX450h a járós autója, de annyi már kijött, h európai, s szívó.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159958)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159958

Ajajj, ebbű baj lesz, rákérdezhetek? Toyota vényóc D4D.

Előzmény: KawaBazsy (159957)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159957

Egy haver vett már vmit, de egyelőre nem árulja el, s húzza a belünk. Én meg találgatok. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159956)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159956

Ebbű' E38 740d lesz:-)))Tudok pont egy jót eladót, véletlenül...

Előzmény: KawaBazsy (159946)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159955

Sajna Jaguarba nem került semmilyen vényócdízel, pedig egy XJ-t v. XF-et el tudnék vele képzelni:-)

Előzmény: korzo (159950)
korzo Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159954

13 litereket hallok normális használattal. Persze ez lehet sokkal több is, de azért 10 alá se vihető.
Persze azt is vedd figyelembe, hogy egy ilyen LR az minimum 2,7 tonna, üresen.

Előzmény: KawaBazsy (159953)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.05 0 0 159953

Érdekes, h ebben a méretkategóriában már nem nagyon van a dieselnek fogyi előnye. A pickup kb 16literrel jár, benzinnel gondolom 1-2 literrel kevesebb lenne, egy ilyen 4.4 diesel se eszik lényegesen kevesebbet sztem.

Előzmény: korzo (159952)
korzo Creative Commons License 2024.02.05 0 1 159952

Nem nagyon van rájuk panasz.

Előzmény: KawaBazsy (159951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!