Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Hát, max. a korszakban, amúgy teljesen rendben van, helyesen van festve. A sötétebb szürke szín már létezett a vörös csillagos korszakban is, számtalan fotót találni róluk. Majd rendszerváltás után a csillag eltűnt, a szürke maradt.
Kevered a szezont a fazonnal. A linkelt kép 1980-ban készült, tehát bőven a negyedik korszakban. Tisztán látszik, hogy világosszürke a mozdony főkerete. A kérdéses modell ötödik korszakos.
Azt lehet tudni, hogy az M40 910 gép melyik mozdonyból lett, És volt-e másik 910-es, vagy a többi 5000-es átszámozásakor egészítették ki a sort? Mert elüt a többi 900-astól, szerintem 0-ás lehetett.
FKI a 003, 006, 113, 115, valamint ott van még a 909 ami már évekkel ezelőtt megkapta az S betűt. A többi amit említettél, azok napi szinten dolgoznak mind.
Azt lehet tudni, hogy a nick nevemet inspiráló M40 224, most már 408 224 végleg Záhonyba költözött, vagy csak ideiglenesen? Valamint milyen FKI-s púposok vannak még ott meg? A 300-asokat, meg a 201-est tudom.
Nyert! Pont egy ilyesmi fotót kerestem, amin jól látszik a kipufogó és a géptértető találkozása, és a kipufgót körülölelő védőlemez hátulja. Ez uttóbinál nem voltam biztos abba, hogy teljesen kör keresztmetszetű, egy támlemezzel, vagy egy ellapított forma. De így látható, hogy a kettő kombinációja.
Ezek a frissek már teljesen más okból vannak mint a régiek, régen egyszerűen az volt az ok, hogy a könyv szerinti érték és a műszaki állapot nem jártak kéz a kézben, és amikor ki volt adva, hogy év végén x darabszámú M62/M40-nek mennie kell a selejtbe, akkor rossz esetben ehhez pályaszámok is voltak megadva, jobb esetben csak az, hogy a legalacsonyabb könyvértékűeknek kell menniük selejtbe. Valahol ezt úgy kezelték, hogy igyekeztek a legmagasabb könyvértékű gépeket a legjobb műszaki állapotban tartani, valahol meg úgy, hogy mentek előre a racionális(nak tűnő) járműfenntartás útján és amikor ilyen helyzet volt, akkor a műszakilag legszarabb gép, ami lehettett éppen a legmagasabb könyvértékű is, megkapta azt a pályaszámot amit selejtezni kellett és viszlát. Több M62-es is volt, amelyiknek 3 különböző pályaszáma volt az életében.
A H-MNOS által reaktivált Púposok esetében a hatóság talált ki valami számomra értelmezhetetlent, ezért kellett átszámozni mindet (kivéve a 114, mert az ugye pont a fenti trükközés miatt az eredeti számát kapta vissza, hiszen hiába volt ő korábban is fizikailag 114, a papír erről nem tudott).