Keresés

Részletes keresés

DVB Creative Commons License 2023.01.02 0 4 3323

En azert emlekszem, hogy a Samsung 20 eve is ott volt, gyartotta a plazma teveket, aztan meg huss eltunt, maradt az ures gyar meg par alkalmazott bezarni. https://mandiner.hu/cikk/20140408_bezar_a_godi_samsung_gyar

 

Most meg jol jott az EU-ban levo gyartelep, de nem epitenek arra, hogy egy nappal is tovabb itt lesznek, mint ameddig ez a legolcsobb termelesi helyszin.

 

Ha pedig Samsung, valoszinuleg nagysagrendekkel olcsobban lehetne vasutat vinni God allomasrol es az onnan kiagazo iparvagannyal kezdeni valamit. Vagy ha a jarmujaviton keresztul, akkor atvinni a 70-es alatt alaguttal, mint a nagy tervben. De mint emlitettem, itt valoszinuleg a penzegetes a cel a megfelelo koroknek.

Előzmény: Törölt nick (3322)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.01 0 0 3322

A rakodó a járműjavító területén lesz ha jól emlékszem. Azért is kell a Sólyom utcai aluljárót bővíteni hogy a Samsung felől érkező kamionok átférjenek. A Klapka utcát is meghosszabbítják egészen a nemrég épült M2-2 összekötő útig.

Előzmény: PanzerMk5 (3320)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.01 0 0 3321

Maximum akkor jut erre a sorsra, ha a Samsungnak jobban megéri inkább végig közúton fuvarozni. Ez a rakodó gyakorlatilag nekik épül, nem tartok tőle hogy erre a sorsra jutna.

Előzmény: SÜNÖCSKe (3319)
PanzerMk5 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 3320

Jó lenne látni egy tervet, de tudom ehhez el kell égetni jó pár milliárdot. A megálló egy elég magas töltésen van, mellette a járműjavító és  a beépített lakóövezet.

Előzmény: SÜNÖCSKe (3319)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.01.01 0 2 3319

Remélem, ez a rakodó nem fog arra a sorsra jutni, mint az ilyen beruházások nagy része, ti. hogy megépül a rakodó, pukkan a pezsgő, esetleg demonstrációs jelleggel betolnak 1-2 pőrekocsit, hogy jól mutasson a hétórás hírekben, aztán az utolsó lekapcsolja a villanyt, biciklilakattal körbetekeri a nagykaput, majd évente kétszer lekaszálják a dudvát rajta, mert amúgy fuvarozni senki nem akar vasúttal, mondván lassú és drága.

Előzmény: Fizolti (3316)
Rájen153 Creative Commons License 2023.01.01 0 3 3318

"A túlépítkezéssel amúgy tényleg kéne valamit kezdeni, de ez inkább az elővárosok önkormányzatainak hatásköre. "

 

Kisebb részben állami, nagyobb részben önkormányzati hatáskör.

 

A helyi rendezési terv és az övezeti besorolás önkormányzati hatáskör, és itt lehet meghatározni azt, hogy egy-egy hrsz-en milyen alapvetőleges funkció legyen, ill. mennyire építhető be. Viszont az engedélyeztetés a területileg illetékes Kormányhivatal hatásköre. Ha ügyesen, jól le lenne szabályozva, hogy hova és mit lehet építeni, és büntetés terhe mellett sem lenne szabad ezeket áthágni, nem lenne semmilyen gond, de sajnos nem ez van, az infrastruktúra elmaradó fejlesztése mellett sorra épülnek be a Budapest közvetlen közelében lévő zöld területek lakóházakkal, lakóparkokkal, ipari létesítményekkel, de a meglévő közmű és közlekedési hálózatot terhelve, aztán még több ember mehet sírni a TV-nek, hogy órákat kell állnia a dugóban, vagy éppen nincsen víz a vezetékben és lajtos kocsizni kell.

 

Pár év mulva nem elképzelhetetlen, hogy Dunakeszi, Göd, de akár még Vác is Budapest 1-1 kerülete lesz, ami még nem is lenne úgy önmagában baj, ha jobban lenne kezelve a túlépítkezés kérdése.

Előzmény: Fizolti (3316)
Lovrin Creative Commons License 2023.01.01 -1 4 3317

Az elővárosok önkormányzatai a minél nagyobb beépítésben érdekeltek, a lakosok, ipar, stb hozzájuk menjenek ne a szomszéd településre. Így a közlegelők tragédiájának minősített esete lesz ahogy mindenki kiköltözik a "zöldbe" és eltűnik a zöld és a nyugalom, funkcionálisan ugyanúgy Budapest sokadik kerülete lesz a település.

 

A megoldás olyasmi lenne mint Londonnál ahol már a II. Vh előtt felismerték a törvényileg biztosították a zöldterületek védelmét és beépíthetetlenségét a város környezetében. Ehhez persze az kellene hogy a kormányzat akarjon valamit kezdeni valamit a természeti környezet megőrzésével, a szétfolyás megállításával, a városszövet sűrítésével, a főváros helyzetének erősítésével az elővárosokkal szemben. Igény sincs erre.

Előzmény: Fizolti (3316)
Fizolti Creative Commons License 2022.12.29 0 2 3316

Itt mondjuk pont pozitívan hangzik, hogy kivételesen a vasúti teherforgalom is kapna szerepet. 

Rossz belegondolni, hogy néhány évtized alatt mennyi iparvágány, rakodóvágány vált funkciótlanná, akár csak a 70-es vonalon.  

 

A túlépítkezéssel amúgy tényleg kéne valamit kezdeni, de ez inkább az elővárosok önkormányzatainak hatásköre. 

 

Dunakeszi-gyártelep esetében még kérdés, mennyire passzol ez a projekt a Budapest felől a megállóhelyig tervezett négyvágányúsításhoz.  

Előzmény: DVB (3315)
DVB Creative Commons License 2022.12.29 0 0 3315

A vilag minden penzet el lehet egetni. Nagyon nagy szukseg van arra, hogy a varos korul egy negyzetmeter se maradjon beepitetlenul.

Előzmény: Törölt nick (3314)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.28 0 1 3314
martinaxe7 Creative Commons License 2022.11.16 0 0 3313
Bojnak Creative Commons License 2021.06.16 0 0 3312

 

Valami marha rádöntötte a fát a Dunakeszi állomásról kihaladó személyvonatra:

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/szobi-vonalon-helyreallhat-menetrend-0

 

Rájen153 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 3311

Lehet, mire a taxi jön és átvergődik a csúcsforgalmon, BKV-val gyorsabban ott van, de ettől függetlenül, csúcsforgalmon kívül már jobbak az esélyek.

Előzmény: SÜNÖCSKe (3310)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.04.08 -1 2 3310

"A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett."

 

Csak azt nem értem, hogy ilyenkor miért nem lehet a taxitársaságokat igénybe venni. Vidéken működik (legalábbis működött pár éve), hogy - egyéb megoldás híján - feljelentkezés után taxival vitték ki a vonatszemélyzetet a hajnali vonatokhoz a telepállomásról (20 km távolságról beszélünk).

Előzmény: siófoki35 (3306)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.08 0 0 3309

Értem, köszönöm. 

Előzmény: Bárdos Imre (3308)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.08 0 4 3308

Nem. A zónázónak visszavették a kijáratot, mert szolgálatképtelenséget jelentett és a gyorsítottat bevitték a harmadikra, helytelenbe. A B központnál akarták visszatenni a helyére, így szabályos jelzőkezeléssel járt ki és ment vissza a helyes vágányra, de közben a zónázó megjavult és semmit sem nézve, engedély nélkül elindult. Meglépte a vörös kijáratot, felvágta a váltót és kevés híján oldalba kapta a keresztbe kijáró gyorsítottat. 

Előzmény: zjakabfi (3307)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.08 -1 0 3307

Lehet, hogy a gyorsítottnak vörös volt még?

Előzmény: siófoki35 (3306)
siófoki35 Creative Commons License 2021.04.08 0 2 3306

A Nyugatiból 17:07-kor indult Z70-es megállt Rákosrendező kijárati jelzőjénél. Ezen rajta voltam. Itt valami műszaki hiba lépett fel a szerelvényen, amit kb. 20 percig tartott elhárítani. Közben a 3. vágányon keresztül próbálták kikerültni az elakadt vonatot a 17:25-ös gyorsítottal. Azonban mindeközben megjavult a zóna szerelvénye, ennek örömére el is indult. Azt valahogy nem vették észre, hogy sem jelző, sem vágányút nincs. Sőt, a vágányutat már a 3. vágányon érkező gyorsítottnak állították be. Így felvágták a váltót. Ami nagyon para, hogy amikor elindult a zóna, abban a pillanatben mellé érkezett a G70, ami aztán megállt. Ebből simán lehetett volna akár ütközés is. Aztán valószínűleg rászólhattak a zóna vezérjére, hogy felvágta a váltókat, mert az istvántelki villamos vonalfőnökséges átjáró előtt ismét megállt. Azért érdemsebb lett volna akkor már Istvántelekig elmennie (amennyiben ez megengedhető ilyen helyzetben). Végül egy KISS-szel behozták az utasokat Rákospalota-Újpestig.

A vonatok Rákospalota-Újpesten való fordításását az nehezítette, hogy a páratlan vonatokkal érkező vezető jegyvizsgálók pont végeztek a műszakjukkal, a Nyugatiból érkező utánpótlás pedig vonat híján csak a nem túl gyors BKV-s megoldást használhatta, így eléggé késett.

Előzmény: V43 - 1157 (3304)
haromegesztizennegy Creative Commons License 2021.04.08 -1 1 3305

Ha 2021-ben hábú előtti technikát használnak, ez talán nem véletlen...

De hát arra nem jutott pár miliárd az elmúlt 30 évben, hogy a Nyugatitól Újpestig 3 vagy 4 vágányt és vezérlést felújítsanak.

V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3304

Engedély nélküli vörös meghaladás és váltófelvágás.

Előzmény: zjakabfi (3302)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3303

Pontosan így van! Érik a dolog nagyon, sajnos. 

Előzmény: V43 - 1157 (3299)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3302

Mint mindenhol... 

Itt mi történhetett? Volt valami kitérőzés veres meghaladással?

Előzmény: V43 - 1157 (3301)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.07 0 1 3301

Pocsék képzés, és alacsony gát a vizsgákon. Röviden.

Előzmény: zjakabfi (3300)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3300

Kifejted? 

Előzmény: V43 - 1157 (3299)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.07 0 2 3299

Addig veszik félvállról az újoncok dolgait, ameddig durva tomegkatasztrófát okoznak egyszer...

Előzmény: martinaxe7 (3298)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 3298

Nem közlekedhetnek a vonatok Rákosrendezőnél, mert egy vonat megrongált egy váltót – közölte a MÁV. Emiatt a Budapest–Vác, a Budapest–Veresegyház–Vác, továbbá a Budapest–Esztergom vonalon jelentősen megnő a menetidő.

Fizolti Creative Commons License 2020.11.23 0 0 3297

Most is hívják B-lokálnak egyes dokumentumokban. 

 

VPE-s listában Rákosrendezőtől Rákosrendező elágazásig 1AU néven szerepel. 

 

http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101102529

Előzmény: Dash 9 (3280)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.11.05 0 0 3296

Hétvégén lesz egy kis kalapálás PA páratlan végén, menetrendmódosítás is lesz.

1116 020-7 Creative Commons License 2020.08.16 -1 1 3295

Persze, mert rettegnek, hogy vonalismerettel rendelkező mv lelép a magánhoz. De tudjuk azt is, hogy a kisujjukat nem mozdítják meg azért, hogy jót is tegyenek az emberrel, hogy fel se merüljön benne a lelépés fogalma. 
A startnak volt már pár lehetősége megmutatni, hogy hogyan kell kerülő útirányon közlekedtetni a vonatait, nem sikerült. 

Előzmény: PanzerMk5 (3294)
PanzerMk5 Creative Commons License 2020.08.16 -1 1 3294

Általában a magánvasúti mozdonyvezetők vonalismereti listája sokkal hosszabb mint a sajtosoké. A sajtosoknál sajnálják az ilyenre a pénzt, csak az adott telephelyről kiszolgált vonalakat csináltatják meg.

Előzmény: 01016-25 (3291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!