Valahol itt a fórumon anno azt írta valaki, hogy az osztrákok is kicsit lejjebb vettek a szigorból, mivel ők is szeretnék benyomni az olaszokhoz a 1216-osokat... Akkor meg visszaüthet még az E412-es, meg a kitiltása Ausztriából...
Brennero/Brenner állomáson tudom, hogy gyakran megfordulnak. De Neked legyen igazad, annál inkább az osztrák gyűjtemény részének érzem a modellt. :)
Az olasz E412-es már más tészta: ezt elvileg arra hzták létre, hogy bejárhasson Ausztriába, de gyakorlatilag csak próbázott az osztrák sineken, végül nem kapta meg a szükséges engedélyeket ( talán a tengelyterheléssel volt gond, nem tudom pontosan ). Olyan szép, hogy nálam megkapott minden engedélyt, így befér az osztrák gyűjteménybe. Akkor ez a kép legyen arra bizonyíték, hogy az olasz E412-es járhat Ausztriában! A kép tavaly nyáron készült Kufsteinen.
Beteszem a személykocsik nagyrészét is, legalább kicsit kivehettem őket a dobozból... Tehát:
ÖBB, a mostani előtti színterv, elöl egy régebbi, narancssárga, előtte egy kék fekvőhelyes kocsi, még ma is akad ilyen, bár ezeket is átpingálják. Két RailTop kocsi van, a fekvőhelyes Liliput, a többi Roco. Számuk erősen növekedni fog, további RailTop kocsikat fogok beszerezni hozzájuk.
ÖBB, új színterv. A hátsó kettő Roco, többi RailTop. Az azonos típusú kocsiknak is különböző a pályaszáma, mivel aRailTop két pályaszámmal hozta ki a modelleit. Még pár darabbal fog nőni a számuk, mind RailTop lesz ( az egyik Roco már el is lett adva, a másik marad ), pl. idén jön az áramszedős étkezőkocsi, de lesz 1. osztályú, poggyászteres kocsi is, ez is hiányzik a sorból. Két szerelvényt akarok kihozni belőlük ( egy EC/IC vonat nálam öt kocsi ), így még kerülhet olyan is közéjük, ami már megvan.
TUI Ferien Express kocsik. Német kocsik, de rendszeresen jártak Ausztriában, osztrák mozdonyokkal. Mindegyik Roco, és hossztorzított ( ezzel egyedül vannak így ebben a gyűjteményben, mert nem szeretem a hossztorzított kocsikat ).
Régebbi színterv a németektől ( amikor még szép is volt a német vasút, nem minden fehér volt egy piros csíkkal ). Ennél már csak a kék verzió volt szebb... Ezek a kocsik nem csak Bécsben, de nálunk is gyakran előfordultak. A hátsó 3 kocsi is járt Ausztriában, vegyesen, régi színtervűosztrák kocsikkal, EC Prinz Eugen néven. Így megmaradtak. Felülről a harmadik az egyetlen ( még ) áramszedős étkezőkocsim.
Bécs, és Budapest közötti közlekedés lebonyolítására, kifejezetten a 1014-eshez szereztem be ezeket a MÁV EC/IC kocsikat. Nagyon passzolnak a 1116-oshoz is.
Végül a regionális forgalom az ÖBB-nél. Ez még nagyon foghíjjas, de majd dolgozom rajta a következő években. Pár RailTop UIC kocsit, és régi Roco kocsikat szeretnék még beszerezni hozzájuk. Az emeletes CityShuttle szerelvényen még gondolkodom, mert beszereznék hozzá esetleg egy 5 kocsis WienerSzene-s verziót, így 4-4 kocsis vonatokat kapnék, de ezzel sem túl jók a tapasztalataim.
Végül az egész együtt. Ezek a fontosabbak, akad még pár olasz, svájci, Sicht gyártmányú DR-es, ICE, stb. kocsi is, de ezek megint nem köthetőek Ausztriához.
Taurusok. Kivéve persze a MÁV-ost, mert az nem Taurus. A bal szélső 1116-os, limitált, 3 áramszedővel ( gondba voltam, hogy most Mozart-ot, vagy ezt vegyem, de végül inkább erre esett a választás, mert régi vágyam volt, és sikerült is megszerezni ). A középső egy 1016-os, a roco első taurus sorozata, 011-es, limitált ez is, van rajta valami Roco hírdetmény.
A jobb szélső a MÁV 1047-ese. Nem ÖBB, de bejár Ausztriába, ezért tartottam meg.
1044-esek. A kedvenc mozdonyom. A bal szélső az első mozdony, amit saját költségvetésből vettem meg ( értsd: zsebpénz ), sok sok gyűjtögetés után, így máig ez a kedvencem a gyűjteményben. Melette egy1144-es a CityShuttle vonatokhoz, mellete narancsszínű 1044-es, a jobb szélen pedig a Confetti, ez is limitált volt.
1142-esek, a jobb oldali limitált, érdekessége, hogy a két végén a homlokfal különböző kialakítású, mivel az eredeti gép balesetet szenvedett, és az összetört végét már az új norma szerint építették újjá.
Bal oldalon egy 1010-es látható, mellette a 1014 007-7, limitált, négy áramszedős darabaja, ahogy eleinte járt be hozzánk.
Végezetül két darab, ami érinti Ausztriát: a német Br151-es ma is bejár, Bécsben néha 3 is látható egyszerre a Kledering-en. Az olasz E412-es már más tészta: ezt elvileg arra hzták létre, hogy bejárhasson Ausztriába, de gyakorlatilag csak próbázott az osztrák sineken, végül nem kapta meg a szükséges engedélyeket ( talán a tengelyterheléssel volt gond, nem tudom pontosan ). Olyan szép, hogy nálam megkapott minden engedélyt, így befér az osztrák gyűjteménybe.
Egyelőre ennyi. Van itt még pár dolog: ICE2, ICE-TD, Br112,Br01, DESIRO, stb., amik azonban nem érintik Ausztriát. A személykocsikkal nagyon jól állok, elég sok van, majd talán ezeket is bemutatom.
Ami még kell, az az 1020-as, egy 1018-as, illetve egy 1041-est is szeretnék. Jön még az év végén a 1012-es ( a legszeb mozdony széles e világon szerintem ), a Talent, és egy 4020-ast is szeretnék, azután kész van a gyűjtemény.
Kb. 14-15 éve gyűjtögetem a modelleket, szóval ezek nem pár nap alatt jöttek össze - de van időm..
Van egy linkem, ahol vannak 2007 -es szerelvény összeállítások, ÖBB, MÁV, vegyesen egyaránt. Este felé tudom csak megnézni, akkor belinkelem ide az elérhetőséget. Innen nagyon szépen lehet "modellezni" a különböző EC/IC összeállításokat.