Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2053

A főjelzők felsorolása

35. Főjelző a bejárati, kijárati, fedező-, és térközjelző.

 

Egyébként ha a bejárati jelzőn hívójelzés van (tehát szabad jelzés nincs rajta), akkor az utolsó térközjelző egy nyugodt sárgával, megállj-ra ad előjelzést.

 

"(...), csak a főjelző előtt egy térközjelző sárga táblával van ellátva."

Annak a jelzőeszköznek a neve Külön előjelzővel nem rendelkező fény bejárati jelzőre figyelmeztető tábla. Két, csúcsával szembefordított háromszög, 2 m-re az utolsó önműködő térközjelzőtől. Készül fényvisszaverő változatban is, ekkor a fekete szín helyett sárga színt alkalmaznak (és nem tömör a háromszög kitöltése), valamint már egy ideje elhelyezhető az utolsó önm. térközjelző árbocán is (ezzel találkoztál te).

Előzmény: fullspeed15 (2052)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2052

Térközbiztosított vonalakon (a 40-es vonalon legalábbis) nincsen előjelző, csak a főjelző előtt egy térközjelző sárga táblával van ellátva. És ha a főjelzőn 40Km/h- ás sebesség van a térközön villog egy sárga.

És ha a főjelzőn maxi jelzés van, a térközön zöl, ha a főjelzőn megállj, a térközön sárga ég.

És mi van akkor, ha a főjelzőn HÍVÓJELZÉS van? Akkor mit mutat a főjelzőt megelőző térközjelző?

És ugyanebben az esetben a sima előjelző mit mutat?

perszy Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2051

KLF K5:

"Te, az a keletis aztmondta, hogy rádver fél percet a II. toronyig. Ha villan a kijárat, mehetsz!"

KLF K4:

"Te, a Tapolcai azt mondta, nem bírod lehagyni a II. toronyig. Mindjárt villan a jelző, megvárlak itt a peronon."

 

Előzmény: JabyGabi (2049)
Infós Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2050
Ha helytenben megy, akkor persze, engedéllyel, tiszta sor. De a saját menetvonalában közlekedő vasútnak is kell? Persze, azért neked erre jóval nagyobb rálátásom van, mint neked, tiszta sor, csak kérdezem... :))
Előzmény: JabyGabi (2049)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2049
"Déli és Kelenföld között minek, ha ugyis minden menetrend szerint közlekedik?" Te melyik bolygon is élsz? Van elég sok szerelvény, meg egy valag gépmenet, a vonatok helytelenbe jönnek-mennek, ahogy az passzol. Itt menjünk csak ugy?? Én meg nézzem dülledt szemekkel, hogy épp mi jött el, aztan majd lesz valami? Jartal mar ott?? Nem ugy tünik!!!
Előzmény: Infós (2047)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2048
Nem tudom, Te hol és mit dolgozol, de l?tom nem érted, amit itt mar többen is elmondtunk. HÉV: mennek a menetrend szerinti személyszallito vonatok, helyes irany szerint. MAV: nagyforgalmu vonalakon teher és szolgalati vonatok egymas hegyén-hatan, késések orrba-szajba... Kis forgalmu mellékvonal: nincs is menetirany-valtas, föleg nem KÖFE. Miröl is beszélsz akkor Te??!
Előzmény: Bazsi75 (2043)
Infós Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2047

Ne abból indulj ki, hogy te egyvágányú pályán vagy. :)

Déli és Klf. között pl. minek engedélyt kérni, ha minden menetrend szerint közlekedik? Vagy Tatabánya és Tata között?

Vagy gondold el a szobi oldalt! Most sem nagyon használják (sicc!), (mint több felé az országban), megy a madzagvasút... :P

 

Persze a fentiek (és a lentiek) feltételezik, a menetrendszerinti helyzetet, kétvágányú pályát, jól működő térközt stb. Ha valami nem stimmel, akkor már nyilván kell az engedélykérés...

Előzmény: M44-419 (2042)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2046

Nem tudom, mennyire "bizarr" eset a tabi bizber, hogy van a forgalmiban egy szürke vágáyút-beállító tábla ami a fényjelzőket kezeli, és van a két váltókörzetnél egy-egy be nem zárt szekrény, amiben a kulcsrögzítők, egy telefon és egy napló van. Telefon a fszt-vel való engedélykéréshez használatos.

Szóval kulcsrögzítő fényjelzővel őrházak nélkül...

V46 021 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2045

 

A HÉV messze van a nagyvasúttól.

 

Nem mindig! -:))))

 

 

    

 

 

A kép forrása: Trains.hu

Előzmény: M44-419 (2042)
pista88 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2044
Lehet, hogy az IC kitérőre utasvédelmi szempontból volt szükség, vagy hosszú tehervonat, és az IC korábban közlekedett (mint pl. ma a Tettye IC Sárbogárdra 4 perccel korábban érkezett!!!) és a tehervonatot nem akarták a kitérő miatt lassítani!
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2043
Azért ne dimenzionáljuk túl a nagyvasútat se.
Előzmény: M44-419 (2042)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2042
A HÉV messze van a nagyvasúttól. Ott alapvetően ugyanolyan vonatok közlekednek egész nap. Nálunk meg csak nagy és kisegységből áll a napi vonatforgalom, hanem rengeteg tehervonatból is. Ezért mondom azt, hogy ne keverjük össze a két vasútüzemet, mert úgy passzolnak össze, mint kutya szájába a kétajtós szekrény.
Előzmény: Bazsi75 (2040)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2041

Szóval ha minden O. K., akkor akár mehetne szabad fényre is, nem?

 

Nem, nem , nem!

 

Ne bolygassuk ezt a részt, mert ez úgy van jó, ahogy le van írva!

Előzmény: Infós (2034)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2040
Pedig a HÉV-nél ez elég jól müködik.
Előzmény: JabyGabi (2038)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2039
Nem tetszik az ötlet!! Az iranyito szarik az egészre, nekem hadd ne azt kelljen lesni, hogy a szomszéd minek akar jelzöt kezelni, a KÖFE nem mindig müködik jol, ha egy vaganyon több vonat van, nem latok csak egyet, ha a berendezésen adnam a hozzajarulast, akkor mindig szoljak a tablasnak, hogy az most éppen jöhet, stb. Szoval szerintem nagy marhasag!! Bocs.
Előzmény: D55 (2035)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 2038
Nem tünik tul jo ötletnek - szerintem.
Előzmény: Infós (2034)
D55 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2037
Végülis a kijárat állítása még nem fordítaná az irányt, csak kérné, tehát olyan mintha a forgalmista benyomná a kék gombot. Aztán, ha a másik állomáson a vörös gomb benyomott állapotban el van fordítva, akkor mindjárt fordulna is.
Előzmény: Infós (2036)
Infós Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2036

Hát, nem biztos az, hogy jó ötlet, ha alapból mindig mindenki fogadhat vonatot és külön meg kell tagadni, ha mégsem... Ennél jobban tetszik az, hogy minden vonatnak mindig kérjenek engedélyt.

Az, hogy az irányt automatikusan fordítja a kijárat.... Hááát... Elég eretnek ötlet, de ugye több ilyen volt már ezen a topicon belül is.. :))))

Előzmény: D55 (2035)
D55 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2035

És mi a helyzet a fonyódi KÖFI területén? Ott a számítógép önműködően kezeli az állomási dominókat, a menetrirányító csak nézi és szükség esetén beavatkozik. Az állomási forgalmista pedig nem csinál semmit. (Mármint forgalmi szempontból.)

 

Ez annyiban különbözne a KÖFI-től, hogy nem a számítógép csinálna mindent önműködően, hanem az állomási forgalmista kezelné a berendezést (akkor legalább nem lenne olyan, hogy a teher jön egyenesbe és az IC kitérőbe, mint egyszer Bfenyvesen). Ha valami nem stimmel, akkor a menetirányító (KÖFE) beavatkozna. Amúgy az állomási forgalmista is léátná, hogy milyen vonatok jönnek, amik mindig jöhetnek, nem? Mikor kell megtagadni az engedélyt? Ol. ha tele van az állomás. Ezt viszont a szomszéd állomás látná és akkor nem küldene vonatot. Vagy ha biz.ber. zavar van? Azt is látja. Ha pedig borul a menetred, akkor íggyis, úgyis a menetirányító tartozik szólni az állomásoknak, hogy ezt a vonatot most félreállítjuk.

 

Bár ha az engedélykérés számítógépes, akkor a számítógépen három billenytyű lenyomása tényleg nem nagy ügy..

 

Vagy: a szomszéd állomásnak nemcsak a térköz-menetirányváltáshoz, hanem minden egyes kijárat-állításhoz hozzá kéne járulnia a térközbizberen a vörös gomb benyomásával. A kék gombot pedig nem is kéne nyomkodni, a kijárati jelző állításakor uyanis önműködően elkérné a biz.ber. a menetirányt (illetve, ahogy most írtam, engedélyt kérne).

Üdv

Infós Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2034

Olyan kétvágányú pályán, ahol vonatutolérést és szembemenesztést kizáró berendezés jól üzemel, ha menetrend szerint közlekedő vonatról van szó, ami azon a vágányon megy, amire a menetrendje készült, akkor én engedném a zengedély nélküli közlekedést.. Persze ennek lennének még további feltételei, pl. az utolsó vonat az nem hóeke menet volt, nincs sem hibában, sem zavarban sorompó, működő hangrögzítő stb.

 

Szóval ha minden O. K., akkor akár mehetne szabad fényre is, nem?

Előzmény: JabyGabi (2031)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2033

asszem szaros is hasonló

 

Ön nyert!

Előzmény: perszy (2030)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2032

És ki mondta, hogy az mind jöhet is, ami latszik, hogy közelit?

 

Egy szállóigévé vált mondta jutott erről eszembe: "Lóf*sz! Nem jöhet semmi!" :-))))

Előzmény: JabyGabi (2031)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.14 0 0 2031
"egyaltalan miért kell engedélyt kérni, ha ugyis latja, hogy mi varhato?" És ki mondta, hogy az mind jöhet is, ami latszik, hogy közelit? Ha nem, akkor még idöben csörögjek oda, hogy "figyejjjé ma' vazze, azt el ne kügggyed!" És ha nem veszem észre idöben? Akkor eljön, aztan igy jartam és majd lesz valami?? Én sem a naplozas mellett kardoskodom, de az engedély ezért kell...
Előzmény: D55 (2022)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2030

Namégegyszer!

SH jellegű fényjelzős állítókészülékek vannak a tornyokban. Az x+3. átalakítás során integra rendelkező készülék került telepítésre, asszem szaros is hasonló. A lényege, nem blokkelem, hanem reteszmágnes. És az menetterv integra alapon valósul meg, nem mechanikusan.

Előzmény: D55 (2022)
Infós Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2029
Zénóka23 ma rávilágított, hogy Elektra2 helyett Integra2 szerepel az egyik hozzászólásomban... Bocsánat, igazad van, jogos...
Előzmény: Infós (2006)
manta66 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2028
Ebben van valami. :-)
Előzmény: perszy (2025)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2027

:)

 

Előzmény: M44-419 (2026)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2026

Ez ugyanazzal a számítógéppel történik, mint amelyik a KÖFE-vel van kapcsolatban?

 

Igen.

 

Egyáltalán miért kell engedélyt kérni, ha úgyis látja a (fő)rendelkező, hogy mikor, honnan várható vonat.

 

Amíg működik a KÖFE, addig igen*. De ha nem működik, akkor csak az engedélykérésből tudja a szomszéd, hogy mi lesz a következő.

 

*:Volt már olyan, hogy a KÖFE összecserélte a vonatszámokat és a Déliből egy Fradi felé menő gépmenetet hozott ki, a valóságban pedig egy komáromi személy jött el. Így a személy be is kanyarodott a 9-re, ugyanis mire mindez kiderült, akkora már meglépte a személy a bejáratot.

 

Kelenföldön hány táblakezelő van?

 

Jelenleg 1, azaz egy fő.

 

Tudja valaki, hogy a Déliben hány állítóközpont van?

 

2. A híd lábánál a II.-es torony, az alagút előtt pedig az I.-es.

 

Van más forgalmista is?

 

Igen. Van még 3 külső fszt. (1 a csarnoki menesztő emberke, egy-egy pedig tornyonként).

 

Gondolom, a tolatásokkal ő nem foglalkozik.

 

Ő engedélyezi, végrehajtás a tornyokban történik.

 

Viszont a foglalt vágányok vágánygombjára diafilm-doboz-kupakokat tesz, hogy ne felejtse el, hogy ott már van vonat, mert ezek szerint nincs mindenhol szig. sín. Nagyon vicces. :-)

 

Szerintem inkább szégyen, hogy még "kupakolni" kell a foglalt vágányokat.

 

Előzmény: D55 (2022)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2025

Őőő, izé, az 1-esen két állomás távolságba ellátnak (néha több is). Vágányút, jelző, menetirány ... a másik állomásét is. A sorompót tényleg nem, ez igaz, de az jelzővel ellenőrzőtt.

P.

 

Előzmény: manta66 (2023)
perszy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 2024

Nem szivatlak, bocs. A konkrét kérdés csak Szevus-nak szólt. Én bakterként kezdtem a Déliben.

A másik.

Az elektronikus engedély kérés/adás a KÖFE terminálon keresztül történik naplózottan. Annyira, hogy általában a fejrovatost a KÖFE alapján töltik ki. Ez utóbbi inkább az 1-es vonalra igaz.

Engedélyt kérni a jelenlegi szabályok miatt kell, ezt már többször is vitatták sokan, magas szinten is. Ha jól tudom, a GyeSEVnél nem így van.

De amíg az elektronikus naplózást csak nyomtató szinten ismerik el (pl Elektra), addig nincs mit tenni. Tatán és Veresegyházán a VMS naplóz, a bankoknak ez jó, a vasútnak nem.

Ha írtam butaságot írtam volna, a cellatársaim majdcsak kijavítják.

P.

 

Előzmény: D55 (2022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!