Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

holter78 Creative Commons License 2014.02.02 0 0 40356

Szokott valaki Scenic II 1.5 dci 106 lóerős 6 seb. motorba tankolást követően 2 T olajat önteni, vagy ez baromság. Köszi a válaszokat. Ui.: tényleg lehet 4.5 l fogyasztást produkálni 80 km/h nál országúton, valakinek volt már ilyen értéke? 

Trotter66 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 40355

Szoktam ott tankolni dieselt, eddig nem volt vele baj. Igaz dermedésgátlót télen teszek hozzá. Talán még annyi, hogy szerintem jobban kormol, mint az Ömv, vagy  az Agip prémium dieselje.

Előzmény: sam256 (40354)
sam256 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 40354

Sziasztok!

Maglódi Auchan-kúton tankolható gázolajjal kapcsolatban van-e valakinek, valamilyen tapasztalata?

Válaszokat köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 40353

ELF Ecxellium NF 5W40

én inkább ezt tenném bele lényeg, hogy legyen rajta RENAULT RN0710/RN0700 ajánlás, a második jelölés a benzines, első a diesel motorrra vonatkozik.

Motor tekintetében talán még az új alkatrész is rizikós, többen voltam már itt úgy hogy nem lett jó, vagy hamar elromlott bármi ami beszerelésre került.

Sporólni nem nagyon érdemes, közhelynek tűnik de igaz, olcsó húsnak hig a leve...

 

olajszint csökkenésesetén szét kellene nézni nem elfolyik e valahol, ha nem akkor gondolkozni a továbbiakon, egy benzines emlékeim szerint nem fogyasztja annyira az olajat mint a diesel, nekem soha nem hiányzott még 1.9 dci-nél annyi amit irtál

Előzmény: KáTyby (40351)
AtiGH1 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 40352

A gépkönyvben lévő olajat használd, abból nem lesz gond. A rönó valamiért nagyon háklis rá...

 

Okoskerék: a rizikó csak annyi, hogy a cserének a munkadíja cca. 20-30e HUF, mert a munkamenet megegyezik a vezérléscserével. 

 

Én is cseréltettem, gyári újra. Így legalább béke van.

Előzmény: KáTyby (40351)
KáTyby Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40351

Köszönöm, Neked és AtiGH1-nek is válaszaitokat!

 

 

Tehát jó olajat (az ELF Ecxellium NF 5W40 az jó???) használva a régi tisztítással 'feljavított' okoskerék is érdemes lehet arra, hogy visszarakják, vagy azért ez rizikós?

 

A szelep működését megnézem, remélem nem lesz gáz, mert a kettő együtt már 80-90 e Ft. csak az anyagot tekintve.

 

 

Más:

10000-es ciklus alatt a komp. 6 'kör'-ös jelöléséről 2 'kör'-re való olajszint csökkenés lehet már aggályos motorállapotilag (szinte csak városban használva 15 km-es körön belül)?

Érdemes-e vmilyen, persze csakis lerakódásmentes, felületnemesítő, súrl.csökkentő, magzatelhajtó stb. adalékkal kísérletezni? (ha csak nem már eddigi életében kapott ilyeneket is és ez is adott a kis 'okos'-nak...)

Előzmény: Törölt nick (40340)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40350

Persze, alaposan körbejárva.

Előzmény: seemy (40349)
seemy Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40349

van ebből a típusból hogy ha azt választom akkor az jó?

 

Előzmény: Törölt nick (40348)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40348

Csak rosszul választottál, bár ez nem vigasztalhat ...:(

Előzmény: seemy (40347)
seemy Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40347

hát igen ez az én formám..nagyon szeretem ezt a kocsit mert ilyen jó autóm még nem volt..csak amióta megvan már hajtókar csapágy csere volt rögtön utána elkezdett csattogni a főtengely csapágy persze 300000 huf most ez ahogy utána néztem azaz beszéltem a szerelővel 160000 huf.. van ebben a kocsiban ami még elromolhat és nagyon drága?.. ja és jellemzően el is romlik?.. vagy olyan alkatrész ami nem romlik el soha vagy olcsó?..

Előzmény: Törölt nick (40346)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40346

Sajnállak, olvastam

Előzmény: seemy (40344)
seemy Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40345

igen tudom és köszi azért rá keresek..

 

Előzmény: Törölt nick (40343)
seemy Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40344

..szia..

Ígértem, hogy megírom a turbó szált el.

Előzmény: Törölt nick (40240)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40343

Minőségi biztosan 90 felett lesz, de ha Zoltánnál jártál tőle kérdezd.

Keresővel lesz a fórumban is egy rakat.

nyilván kapsz olcsót is....de talán nem jók annyira

Előzmény: seemy (40342)
seemy Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40342

Sziasztok!

Na meg van az eredmény..

Sajnos turbó problémám van..ezt miért nem írja a computer?..

esetleg valaki tud olcsó felújított turbót..??

Előzmény: seemy (40243)
AtiGH1 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40341

Szvsz, amennyiért lehúznak a márkaszervízben, már érdemesebb a nagyfaluig eljönni...

Előzmény: Trotter66 (40339)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40340

"egy szolenoid szelep, ami kb 1500 rpm-nél nyit és olajat enged az okoskerék felé ami módosítja a szívóoldali vezérlést és kb 15 LE +-t eredményez. Ha lehúzod a csatit és úgy mész, akkor szervízlámpa egyből jön és némi teljesítménycsökkenést tapasztalsz némi többletfogyasztással, de semmi más baja nem lesz. Ha visszadugod rá a csatit szervízlámpa magától kialszik és minden visszaáll eredeti állapotára."

Okoskerék szétszedhető tisztítható, de csak hozzáértőnek :D

Szelep olcsó relatíve olyan 35-40 e Ft, utángyártott tudomásom szerint nincs

Előzmény: KáTyby (40335)
Trotter66 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40339

Háát, szerintem egy szerelő (mindegy hogy milyen,  gáz, víz, autó, motor), vagy a technikához konyító ember, megfelelő szerszámzattal meg tudja oldani. Mondjuk nem árt, ha látott már fékrendszert, az meg áldás, ha a Scenicét.

 

Annó én magam, egyik barátommal veselkedtem neki, igaz nekem nem a bowden, hanem a vezérlés, abban is a motor döglött meg, de ehhez a bowdeneket is szét kellett fűzni.  Nem mondom, hogy nem kellett kis totózás hozzá - lévén először láttam ilyet -, de sikeresen abszolváltam.  Mondjuk nekem van valahol egy szerelői papírom valahol, de nem dolgoztam ebben a szakmámban. Én inkább elviszem Zoltánhoz, vagy, ha Ő nem ér éppen rá, mert fullon van, akkor távolabbi elismert guruhoz.  Mondjuk Neked kissé messze lenne a Nagyfalu agglomerációja.

 

Előzmény: Betyárgombóc (40333)
AtiGH1 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40338

Az ár, magára az okoskerékre vonatkozik.

Előzmény: AtiGH1 (40337)
AtiGH1 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 40337

Nekem is ez volt, nincs hibaüzi csak csörfészörgés, illetve nehézkes indítás. A nem megfelelő motorolaj szokta tönkretenni. Gyári, új cca. 50e HUF. A bontott meg olyan mint a kutya vacsorája...

Előzmény: KáTyby (40335)
KáTyby Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40336

Ezen a képen bekarikáztam a kérdéses szelepet.

(bontóban, ami ugye megint erősen kétséges állapotú) 20 pézt kértek volna érte...

KáTyby Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40335

Honnan tudható, ha már 'elment' az "okoskerék" (szinte már minden indítás a vez.mód.kerék zörgésébe a reggeli elsők leállásba és 2. indításba fajulnak), hogy nem-e a kerékhez az olajat juttató, ill. elvezető szelep nem műxik rendesen. Erről a szelepről sosincs szó.

Az okoskerék csere dátuma már fix, de ha az újat is tönkre vágja???

Vagy ennek a hibájáról hibaüzenet érkezne?

 

Köszi előre is a

válaszaitokat!

Betyárgombóc Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40334

Kösz a tippet! Tolna itt van egy pökésre (sükösdi vagyok).

Előzmény: Jopi73 (40332)
Betyárgombóc Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40333

Az biztos, hogy majd csak akkor állok neki mókolni ha "kitavaszodik", bár a csápos emelő éppen nincs raktáron a ház körül... Ezt egyébként inkább szakemberre bízzam, vagy egy átlagos barkácsszakkör végzettséggel is megoldható?

Előzmény: Trotter66 (40331)
Jopi73 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40332

Hi.

Én a bowdeneket a www.bowdentechnika.hu-nál csináltattam minta alapján. Oda-vissza postával együtt 21k volt.  Kb. fél éve hibátlanul működik.

Előzmény: Betyárgombóc (40330)
Trotter66 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40331

Egy garnitúra bowdenért 180E HUF??

Az baráti, viszont elegáns megoldás.

 

A következőt javasolom: a rossz oldali kézifékkötelet (esetleg a közösítőt) kellene kicserélni a kocsin és mehet a műszakira.  Nem egy jó meló ebben a dzsuva időben és igazán jól jön egy csápos emelő is a művelethez, de egy akna is megteszi.

 

Van több bowdengyártó iparos, aki minta után legyártja a kért darabot.

 

Az agglomerációban van pár ügyes szakember, akit szívesen ajánl a topiclakók közössége.

Előzmény: Betyárgombóc (40330)
Betyárgombóc Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40330

Szervusztok Márkatársak!

 

Nemrég lettem boldog tulajdonosa egy Grand Scenic II-nek - 2005-ben született, 2007-ben honosodott - és márkaszervizben rögtön cseréltetve lett néhány fontos alkatrész (vezérlés, folyadékok, szűrők, szilent, fékbetét), ugyanakkor a próbapadon elvérzett a rögzítőfék. Egészen pontosan az egyik oldal gyakorlatilag nem fog. Maga a szerkezet működik, és megfogja az autót, hibajelzés nincsen, de kilátásba helyezték, hogy a műszakin elmeszelik ezért. Cseréjét jutányos 180.000 JMF-ért biztosítanák... Ha lenne rá ennél nagyságrendileg olcsóbb, megnyugtató megoldási javaslat azt szívesen venném!

 

Előre is köszi

Jopi73 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40329

Hali.

Nekem is ez az autóm van csak GS. Télen-nyáron 1.7l alapjáraton ha áll, ha gurul akkor is. Az átlagfogyasztásom a computer szerint nyáron 6.3L körül van télen most jelenleg 6.9L áll. 

Előzmény: ham0012 (40322)
himenolepis1 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 40328

Ne tedd uresbe, hanem hagyd sebessegben es vedd le a gazt...ugy 0,0L lesz.

Előzmény: ham0012 (40322)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.29 0 0 40327

Csak a fűtés :D

Előzmény: ham0012 (40326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!