Én legtöbbet munkába járásra használom a motort és szeretem tudni főlleg a melóhely felé menet mennyi az idő.Egyszer már majdnem elestem mikor jobb kezemmel fel akartam gyűrni pulcsit hogy menézzem az órám.
Ja kérem! Vannak olyan motorosok akiknek nem áll rendelkezésére korlátlan idő a szenvedélyük gyakorlására. De van aki csak a kötöttségek koordinálása végett szeretne a tulajdonukban tudni egy ilyen okos kis szerkezetet. A középkorban sőt még a kommunizmusban is volt mindenhol jól látható helyen kronométer. Most ebben a szuper digitális világban derékig kell vetkőzni ahhoz, hogy megtudd a pontos időt. Ezzel a szerkezettel egy pillantással kielégítheted kíváncsiságodat, tudatlanságodat.
A biciklilánc szabadonfutója az bizony kattog. Ha nem kattog akkor tele van nyomva zsírral vagy kosszal telített. Jelen esetben az a gáz ha nem kattog.
Vettem egy szabadonfutó racsnit de felettébb érdekesnek találom hogy olyan mint a mountain bike-okon hogy kattog mint a bolond. Nekem ami rajta van a 210-esen szerintem eredeti nem csinál ilyet. Kérdés hogy lehet e olyat kapni vagy csak ilyenek vannak. Mert ha ez ilyen bele se szerelem mert már így idegesít. :D Köszönöm.
Tudnátok ajánlani egy jó benzincsőre szerelhető szűrőt?Már három fajtával próbálkoztam de eddig mindegyik kudarcot vallott .A háromból kettő papírszűrő volt .Ti milyet használtok?
Nem! Azt, hogy ha felmelegszik a lánckerék tengely / hajtás megszorul és nem vált vissza. Annyira, hogy úgy kell ki pajszerolni a csőtengelyt a helyéről. Tegnap már széthúztam, ránézésre nem találtam aktív hibát. Talán a 6202 es kicsit szorul. A szabadonfutó (új) is foroghatna könnyedebben.
Én is azt tapasztaltam, hogy sokkal többet jelent a vezérlő, illetve indító pofákon a ferodol minősége, mint az, hogy mekkora felületen tapad ki. :) Persze, ha még be is csiszolódnak, az a tökély. :)
A szorulós blokk alatt azt érted, hogy túl szorosra lett illesztve a henger-dugó kombó?
Ma felhívtam a boltot, és megkértem, hogy mérje meg nekem a szélességet, amit meg is tett, kb. 10 mm.-rel szélesebb a gyárinál. Gumi nem tudom, hogy állna rajta ?
Mivel kevés időm van és nincs kedvem napokig elszuttyogni a szorulós blokkal, úgy döntöttem, hogy beszerelem az aranytartalék gyári blokkomat. Persze a hengert, dugót, hengerfejet azt cseréltem. Minden pofa gyári, csak a szimeringek voltak Guferók. Élmény volt látni egy kottyanásmentes csőtengelyt a könnyű pofákkal és a lógásmentes nagy bordást. Semmit nem szabályoztam, nem csiszoltam reszeltem. Gondoltam majd akinek kell az összeismerkedik a párjával.
A harmadik pendítésre röffent is a szerkezet. Kicsit betegen indult, nem akart felváltani csak "trükkök százaira" kettesbe. Lassan mikor elértem egy olyan szakaszhoz ahol lehetett nyugodtan haladni felküzdöttem kettesbe. Láss csudát, elkezdett gyorsulni, egyre tempósabban lehetett vele menni. Olyannyira, hogy az M5 és az M0 felüljáróra is már másodikban ment fel, könnyedén. Gondoltam ha az onnan kb 4 kmre lévő 5 ös-51 es kereszteződést is tudja akkor az már maga lenne a csoda. Szó nélkül rongyolt fel a Virgin szerkezet. Visszafordultam és már a váltás is kezdett komfortos lenni. Ment le fel ahogyan illik! Tehát a megtett kb 16 km össze is szoktatta az alkatrészeket.
Itthon mivel még a burkolatok nem is voltak felrakva, gondoltam lecsekkolom a pofákat. Óriási meglepetésemre a nagy bordásban a pofák felületének jó ha 15 % volt kopott, a primer pofák se különösebben, míg az indító pofák talán ha a 10% ot ha elérték. Mégis, hibátlanul vált le fel, és pörög ki. Gondolom ez idővel csak még jobb lesz.
Összességében óriási meglepetés volt számomra!! Megerősödött bennem az a nézet, hogy a felfekvés másodlagos a tökéletesen tapadó ferodollal szemben. Fontos lehet még a holtjáték nélküli nagy bordás, csőtengely és pofapár.
Sajnos képeket nem tudtam csinálni mert lemerült a telefonom.