Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20142

A foglalat Ba20s, ha ez érdekel. A tartó műanyagról szvsz nincs nyilvános rajz.

Előzmény: Steve2020 (20141)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20141

Üdv Mindenkinek!

 

Kérném, hogy ha valakinek van infója a MÁV fényjelzőkben alkalmazott égő foglalatokról (rajz, tipus stb.) jelezze felém.

A MÁV szabványban (Fényjelző lámpafej) nincs, itt a fórumban van egy remek 4 évvel ezelőtti kép, de a 3D modellezéshez sajna kevés.

(Már gyakorlatilag kész a teljes jelző csak ez kellene! :-)

Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20140

Szia, pár éve tetted fel ezt a képet, de csak most bukkantam rá, mert éppen a MÁV-os fényjelzőket modellezem 3D-ben.

és nincs infóm az égő foglalatokról, esetleg tudsz valami közelebbit róluk, típus, rajz stb.

Köszönettel!!

Előzmény: V46 021 (18987)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20139

Alsóörs, bal oldalon az egykori veszprémi kiágazás.

Előzmény: CsP50k (17940)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.25 0 0 20138

urak,

etcs-n is reszeltek huggyos rendezőben? vagy ha júniusban (vezénylés szerint párszor) arra járok, majd megint teszteljem a forgalom nagy örömére?

pista88 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 20137

Régebben találtam néhány képet Mátészalkáról (nem tudom, ki készíthette), meg van a közbenső váltókörzet kezelőkészüléke, meg az egyik toronyról néhány kép. A toronyban vasgombos van.

53FLIRT41 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 20136

Es a kezdo- es vegponti jelzoket dominorol kezelik (ha jol ertettem, a valtoallito tornyokban)? 

Előzmény: Divrotcé (20135)
Divrotcé Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20135

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodákkal.

 

vagy mindentudó úr legújabb önellentmondásai:

 

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodával.

 

Előzmény: Divrotcé (20134)
Divrotcé Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20134

Tessék itt egy kis vizuális anyag:

 

MTI (még festékszagú):

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-YUhlUkhPZkZNa2dxRGwwQllBZHVBeHR2K1VCU3hramVKOTFQKzFWalAvaz0

 

Fortepan:

http://www.fortepan.hu/?image_id=99520

Itt az állomás, és a berendezés átépítés alatt, a váltók már helyszíni állításúak. (Avagy mire megépült az új, nagy állomás, eltűntek a fekete vonatok...)

 

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodákkal.

 

Az állomást átépítik, a szigetperonok végénél új közbenső váltókörzet létesítenek.

A közbenső váltókörzet jelfogós berendezést kap, a váltók motorosak, a forgalmi irodából kezelhetők lemezpultról (a jelzőikkel együtt).

Az állomás két vége marad SH a tológombos rendelkezőkészülékével együtt, csak az alakjelzőket fényjelzőkre cserélték.

 

 

 

Előzmény: 53FLIRT41 (20132)
Áthaladójelző Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20133

Szia, emlékeim szerint FM.

Előzmény: 53FLIRT41 (20132)
53FLIRT41 Creative Commons License 2020.05.21 -1 0 20132

Hello!

 

Rendelkezik valaki informacioval Mateszalka biztosítóberendezésérol? Ha esetleg vizualis anyaga is van, az meg jobb.

Minden morzsanak orulok, semmit nem talalni az interneten rola.

 

Koszonettel

Muurola Creative Commons License 2020.05.20 0 4 20131

Egy 480 millió + áfára becsült feladat, a szolnoki D70 felújítása, részleges módosítása

 

A „Szolnok D-70 felújítása” tárgyú közbeszerzési eljárás keretében külsőtéri munkák, kezelő- és visszajelentő készülékek felújítása, valamint Szolnok „AB” és „CD” elágazáson távvezérlés tervezése és kiépítése tervezett. Külsőtéri munkák vonatkozásában kábelbevezetés-, és csere (29 db) jelző végelzáró-, kábelelosztó és kábelcsere szükséges. Kezelő- és visszajelentő készülék korszerűsítése tekintetében az állomáson 2 db nyomógombos kezelőkészülék és 1 db visszajelentő készülék (panoráma tábla) pultkockák és fedlapok cseréje, nyomógombok cseréje, felújítása, számláló jelfogók cseréje, visszajelentő izzók LED fényforrásra cseréje a szükséges áramellátás kiegészítéssel. Szolnok „AB és CD” elágazások (továbbiakban elágazás, elágazások) Szolnok állomás forgalmi irodájából vannak távvezérelve, egy GANZ által szállított rendszerrel. Az elágazások vissza vannak jelentve a D70 panoráma táblán is, kezelésük azonban egy külön számítógépről történik, amely a GANZ távvezérlő része. Az elágazásokon személyzet nem teljesít szolgálatot, megközelítésük rendkívül nehézkes. Az elágazások utasforgalmi szempontból elzártak, utastájékoztatás nincs. Az elágazásokon FOR adatgyűjtő terminálok is üzemelnek, amelyek a szolnoki FORSZG-hez kapcsolódnak. A GANZ távvezérlő és a FOR adatkapcsolata is rézkábelen valósul meg, előbbi HF modemekkel, utóbbi pedig SHDSL modempárral. A beruházás megvalósításával az „AB” és „CD” elágazások távvezérlése Szolnok állomás forgalmi irodából lesz kialakítva. Ehhez két új biztosítóberendezési távvezérlő szükséges az elágazásokra, Szolnokra és a jelenlegi távvezérlő munkahely átalakítása szükséges. A szolnoki távvezérlőnek kitekintést kell adnia az új 120a KÖFI vonalra. Az „AB” és „CD” elágazás információit be kell vinni a Kerepesi 14-ben épülő 120a távvezérlő KÖFI-KÖFE központba is. Az ezekhez szükséges adatátvitelt ki kell építeni.

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.05.17 0 0 20130

Pusztaszabolcs-Adony esetében már ki van építve, vagy nincs is ambíció a funkciót beépíteni a Siemens elektronikusba?

Előzmény: Muurola (20127)
Muurola Creative Commons License 2020.05.16 -3 0 20129

:-) Akár... :)))

Előzmény: a Zsóti (20128)
a Zsóti Creative Commons License 2020.05.16 -2 0 20128

Ezt neked kell megcsinálnod?

Előzmény: Muurola (20127)
Muurola Creative Commons License 2020.05.16 -3 2 20127

Aktuális tervezési és kivitelezési feladat

 

Kényszer-menetirányváltás kiépítése a 42. számú vonalon

 

 

A kényszer-menetrirányváltó áramkör Adony-Rácalmás-Dunaújváros vonalszakaszra kerül telepítésre. A tengelyszámlálóval kiegészített kényszer-menetirányváltó berendezés lehetővé teszi az adott állomásközben a menetirány megfordítását olyan esetekben, amikor valamely térközszakasz látszólagos foglaltsága miatt a térközbiztosítóberendezés egyébként megakadályozná. A vonalra behaladó, illetve kihaladó tengelyek számának megszámlálásával, illetve nyilvántartásával ellenőrzi az állomásköz foglaltságát. Ennek érdekében a bejárati jelzők mögé, Dunaújváros-külső mrh-en a rakodóvágány kezdő- és végponti oldalára egy-egy un. kerékérzékelő kerül telepítésre. A kerékérzékelő berendezést lehetőség szerint mindig ugyanarra a sínszálra, annak külső oldalára kell felszerelni. Ez a berendezés egy szerelt egységben elhelyezett  kettős – más-más frekvenciára hangolt - jeladóból, és a sínszál belső oldalára szerelt, egy egységben elhelyezett kettős – az adójára hangolt - vevőből áll. A vevők az adók mágnesen terében úgy helyezkednek el, hogy a fölöttük áthaladó kerék megváltoztassa a mágnesen térerőt, és ez által a vevők kimenetein feszültségszint változásokat indukáljanak. Ezt a feszültség változást a kerékérzékelő mellet elhelyezett elektronika kiértékeli, átalakítja és a központi számítógépek felé továbbítja.

Divrotcé Creative Commons License 2020.05.01 0 0 20126

Apropó dizel: gondolom motorgenerátor meg kézi inditású áramfejlesztő már nincs sehol, ugye?

 

Remélem még valahol eldugva csak van még egy-kettő. Nem feltétlen nagyállomáson, meg vélhetően nem az utóbbi 10-15 évben átépültön.

 

Újabb kérdés: a Könyvben a menetfüggőségi jelfogóknál emlitésre került, hogy amennyiben a függőségek kialakitására egyszerűbb megoldás létezik akkor is alkalmazzák őket. (A másik eset, ha a kezdő-, cél-, célretesz jelfogók érintkezői nem elegendőek). Tudna valaki erre a más, egyszerűbb megoldásra példát mondani? Mert szerintem meglevő, amúgy is szükséges jelfogókat használni a függőségek megvalósitására a legegyszerűbb. :D

 

Lehet, arra gondoltak, hogy a váltó menetfüggőségi jelfogó is pótjelfogó, csak nem egy jelfogót, hanem egy logikai függvényt pótol. Vagy a jelfogó kerül be két áramkörbe, vagy maga az áramköri hálózata - de a akkor mindenből kétszer kell venni, mert két helyre is kell belőlük.

Előzmény: 431001 (20125)
431001 Creative Commons License 2020.04.30 0 0 20125

Valahogy sejtettem, hogy a dizel gépcsoport AS alapon került beszerzésre. (ahogy sikerül :) ) Apropó dizel: gondolom motorgenerátor meg kézi inditású áramfejlesztő már nincs sehol, ugye?

Újabb kérdés: a Könyvben a menetfüggőségi jelfogóknál emlitésre került, hogy amennyiben a függőségek kialakitására egyszerűbb megoldás létezik akkor is alkalmazzák őket. (A másik eset, ha a kezdő-, cél-, célretesz jelfogók érintkezői nem elegendőek). Tudna valaki erre a más, egyszerűbb megoldásra példát mondani? Mert szerintem meglevő, amúgy is szükséges jelfogókat használni a függőségek megvalósitására a legegyszerűbb. :D

Előzmény: Divrotcé (20120)
Divrotcé Creative Commons License 2020.04.30 0 1 20124

http://www.mee.hu/files/ET/1984/ET_1984_01-02t.pdf

 

A cikk 1976-ban indult a fejlesztés, 1978 az első üzemelő.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20121)
jog.aszok Creative Commons License 2020.04.30 0 0 20123

Igen.

Előzmény: _Nyuszi (20122)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.04.29 0 1 20122

1976?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20121)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.04.29 0 0 20121

Vajon mióta létező termék a KDE?

Előzmény: Divrotcé (20120)
Divrotcé Creative Commons License 2020.04.28 0 1 20120

A régebbi telepítésű berendezések átépítésre kerültek?

 

Olyan is volt, ahol átépítették, de rendszerint nem. Vannak olyan nagyobb öreg állomások, ahol inkább egyénivel nyomkodják a vágányutakat, mert úgy gyorsabban felépül.

 

De olyan is volt, ahol még az 1980-as évek végén is kondenzátoros késleltetést építettek be (Püspökladány, igaz itt a helyi kapcsolós alapáramkörre hivatkoztak.)

 

Az áramellátó berendezések esetében volt - e előírás arra, hogy milyen konkrét gyártmányokat kell telepíteni? Gondolva a dízelgépcsoportra stb. Vagy ez is olyan mint a biztber épületek, hogy vonalanként változik?

 

 

Hogy milyet? Amilyet éppen hajlandó és tud szállítani a gyártó. :-) (Az agregátok esetében.)

Az áramellátásnál is a mi van a boltban volt a kezdeti kérdés. Aztán idővel kialakultak a tipizált megoldások...

Előzmény: 431001 (20119)
431001 Creative Commons License 2020.04.28 -1 0 20119

Köszönöm szépen a választ! Ez a menetbeállítási idő nekem eszembe sem jutott. A régebbi telepítésű berendezések átépítésre kerültek? 

Az áramellátó berendezések esetében volt - e előírás arra, hogy milyen konkrét gyártmányokat kell telepíteni? Gondolva a dízelgépcsoportra stb. Vagy ez is olyan mint a biztber épületek, hogy vonalanként változik? 

Ha jól emlékszem, pl. Bicsérden 3 hengeres Jenbacher vagy Deutz dízelmotor szolgált tartalékul automata indítással. 

Előzmény: korpi41 (20118)
korpi41 Creative Commons License 2020.04.27 0 1 20118

Eredeti kapcsolásban a váltóállítást időzítő jelfogó csak vágányutas állításnál működött. A váltóállító jelfogók (pöttös és + vagy -) húzott meg az időzító is, ha a topológiai láncban előttes váltó időzítő jelfogója meghúzott (tehát nem mereven mindig ugyanabban a sorrendben és vágányúttól függetlenül mindegyik mint a mostani alapkapcsolásban, hanem csak azok, melyek a vágányúthoz kellettek és topológiai sorrendben). A kezdő-cél összeakadáskor a jelzőhöz legközelebb eső váltó időzítőjelfogója azonnal ejtett, a következő váltóé pedig kondenzátoros időzítéssel ezen első váltó ejtése után 1,5 másodperccel, és így tovább. Ha a váltót nem kellett vágányútban állítani, akkor a kondenzátora nem töltődött fel, így a sorban előttes elejtésekor azonnal elejtett. Tehát nem a futó váltók száma volt maximalizálva, hanem az indítás késleltetve, 1,5 másodperccel eltolva.

 

Darabszámok: nem amiatt csoportosították így, hogy a jelfogókat kíméljék, hanem a váltók száma nagyjából arányos az állomás méretével az meg többé-kevésbé a forgalmával. Egy 15 váltós állomáson annyira nem okoz érezhető vágányútbeállításidő növekményt, ha egyszerre csak egy váltó állhat át. Egy 120 váltóból álló állomáson már inkább. Szóval a váltószámfüggés nyilván jót tesz az egyszerre "feleslegesen" meghúzó számának csökkentéséenk is, de nem ez a legfőbb szempont.

Előzmény: 431001 (20117)
431001 Creative Commons License 2020.04.26 -1 0 20117

Kedves hozzáértő Urak és Nyuszi! 

 

Elkezdtem tanulmányozni a D55 könyvet, váltóállító áramkörrel kapcsolatban lenne pár kérdésem:

- Olvastam, hogy az eredeti alapkapcsolásban nem a ma ismert léptető jelfogó áramkör szerepelt, hanem indítási késleltetéssel egyszerre 2-3 váltót is lehetett állítani vágányutasan. Erről esetleg van rajza valakinek? 

- Ugyanitt írva vagyon, hogy 20 váltóig egy, 20-40 között oldalanként egy, 40-100-ig oldalanként 2-2 áramkört kell létesíteni. Ez amiatt van, mert minden egyéni állításnál végigfut az egész lánc? (ne legyen sok felesleges meghúzatás) 

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2020.04.06 0 0 20116

A MÁV-HÉV-et hiányoltam (nem a GYSEV-et, meg további magánvasutakat)

Elismerem, a Gyermekvasútra nem gondoltam, pedig az is MÁV.

Előzmény: a Zsóti (20114)
Muurola Creative Commons License 2020.04.06 0 1 20115

A 2017-es számok cikkenként (is) megnyithatók, de pdf-ben is letölthetők (immár).

Előzmény: Vendégsín (20112)
a Zsóti Creative Commons License 2020.04.06 0 0 20114

Ha a MÁV-os helyzetet szeretné bemutatni a cikkíró, akkor alapvetően nem jogos az a kritika, hogy "miért nem írt másról?".  

 

Előzmény: kihúzóvágány (20109)
r1232 Creative Commons License 2020.04.02 0 0 20113

Csak a térközjelzők ledesek.

Előzmény: kihúzóvágány (20111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!