Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kapufa00 Creative Commons License 2010.12.21 0 0 11891

Igen! Az imént voltam a szominál és tisztáztuk. Mivel autószerelő neki elhiszem,  hogy az astrában Opel motor van és nem Isuzu.

Előzmény: veciv6 (11880)
AAAAAAAAAAAAAAA
szalaiistvan Creative Commons License 2010.12.21 0 0 11890

Sziasztok,

Na ma végre ugy néz ki, kiderült mi a baja a kocsinak, ami már régóta szivat. Kicseréltem a trafo sort és jo a verda. Fura mert össze vissza volt jo, nem csak hidegen, vagy elegen, össze visza hol jo, hol nem menet közben hol előjött hol nem. Ma elég sokat mentem már vele, indítgattam és hibátlan végre :)

ahegedus Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11889

Na igen azzal a tömítés dologgal mi is szembesültünk, de rövid úton meg lett oldva :) Amúgy az a motor még a vezérműszíj szakadást is bírja :)

Előzmény: mumtaz (11887)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11888

"Elsősorban a teljesítmény számít. Aztán a tömeg, végül a váltó áttétel."

 

Persze minden számít a világon, de a tömeg nem olyan nagyon, csak amennyivel a nagyobb tömeg növeli a gördülési ellenállást.

Pusztán a tömeg miatt még nem kerül plusz energiába fenntartani a haladást (max. a felgyorsításhoz kell több idő).

 

Sőt adott autón növelve tömeget, lehet hogy az "ültetés" csökkenti a hasmagasságot és így a légellenállást.

Többen említik, hogy egy jól megpakolt furgon nagyobb végsebességre képes mint üresen!

 

Viszont a légellenállást kihagytad, az NAGYON számít ilyenkor.

Előzmény: MBman (11878)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11887

Enni nem eszi, de a szelepfedél tömítéses förtelem már ott is megvolt. Mármint az alapkiépítésben. Pár 100 Ft-ból megoldható.

Előzmény: ahegedus (11872)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11886

Na azért van annak a súlynak beleszólása. A váltóáttételt jól el lehet cseszni, mert ugye ha túl hosszú a váltó, akkor lehet, hogy még azt a sebességet sem éri el, mint a rövidebb váltóval.

 

OFF

 

Anno a 2 sebességes Babettámmal játszottam meg, hogy annak alapból nagy átmérőjű volt a hátsó lánckereke. 45-50-et ment és kb 20-25 környékén váltott 2-be. Lecseréltem a lánckereket a régebbi babetta lánckerekére. Nem picit, de leginkább sokkal kisebb az a lánckerék. Egyenes úton elmentem vele. Alig tudtam elérni, hogy végre 40 fölött átváltson 2-be. Nagy nehezen még gyorsult úgy 70-ig, de kb. a még szinte inkább az alapjárathoz volt közel, mint a piros mezőhöz.

Monsjuk egy simsonos nézet, ahogy szép halkan elpöfögtem mellette. :)

Előzmény: Nick_X14XE (11874)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11885

Soha nem mondtam, hogy nincs. Csak szegénykém áll már 2 éve. De simán beindulna. :)

Előzmény: veciv6 (11871)
MBman Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11884

Ez így van. Ami igazán jó, bevált konstrukció az opelekben, az a 8 szelepes Isuzu. Az újabbakról 1,3 és 1,9 még nem igen tudni, hogy mennyire megbízhatóak.

Opelből megbízható az 1,7D és az 1,7 DTL, csak elég gyengék.

Előzmény: veciv6 (11876)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11883

Nekem ilyen motoros van, de ezt nem tudom lemérni.

 

Amúgy egyes motorváltozatok között nem szokott eltérni a lengéscsillapító hossza.

A nehezebb motorokhoz keményebb rugó lehet, meg a lengéscsillapító karakterisztikája eltérhet, de ezeket nehezen méred ki kiszerelt állapotban.

Előzmény: ricsosz (11877)
MBman Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11882

Az aztán nem Isuzu! 60 LE + F Astra az Opel motor. 60LEszívó diesel Isuzu csak Corsában és Comboban volt.

Előzmény: kiskaldi! (11881)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11881

az a motor is isuzu.

Előzmény: kapufa00 (11879)
AAAAAAAAAAAAAAA
veciv6 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11880

Mert szerinted az az 1.7 Diétás opel motor?....... :-)

Előzmény: kapufa00 (11879)
kapufa00 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11879

Egyenlőre nekem nem ez a véleményem. Igaz egy adagoló feljavításon túl vagyok, de ez  nem csupán Opelnél jön elő. Egyébként ez a láncos motor nem egy szerviz igényes típus. Igaz! van amire oda kell figyelni, (tipikus Opel betegség) pl. a résolajcsövek időbeni lecserélésére, ami filléres dolog. Én ezzel is szívtam egyszer, de beletanultam. 

Egyszóval én nem állítanám, hogy az Opelnek nincs jó diesel mocija. A szomszédomban van egy 93-as évjáratú 1.7 diesel F astra, 60 pár lovas. 250 000 km volt benne 2000-ben amikor megvette, azóta munka autónak használja, földúton, erdőben télen nyáron, több mint 500 000 km van benne, és egy hengerfej feljavításon és egy vezérlés javításon esett túl a mocija, és most a hidegekben is hallom, hogy jól indul.  Szerintem ez nem rossz teljesítmény. 

 

Előzmény: veciv6 (11876)
MBman Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11878

Elsősorban a teljesítmény számít. Aztán a tömeg, végül a váltó áttétel.

Hiába van egy autónak hosszú a váltó áttételezése, azzal viszonylag keveset forog a motor nagy sebességnél, ha azon a fordulatszámon a motor gyenge, nincs nyomatéka.

Előzmény: Nick_X14XE (11874)
ricsosz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11877

ötlet valakinek?:

 

embörök!

 

meg tudja nekem mondani valaki hogy a 2.0 16V motorú vectránál mekkora az elsö lengéscsillapitó nagysága a két  végpont között?

Mármint a teljes hossza....mert találtam egyet csak bizonytalan vagyok.. mert az eladó nem tudja hogy pontosan melyikhez való....

 

üdv

 

R.

veciv6 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11876

Itt nem a dízel mivoltal van a baj,hanem azzal hogy az Opelnek nincs 1 önálló, jó dízel mocija....... :-(

Előzmény: kapufa00 (11875)
kapufa00 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11875

Igen ritka az a disel ami 10 éves korára 130 000 km-t ment, legyen az hazai, avagy külföldi. De! nem lehetetlen! Egyébként 5 éves diselnél sem szabad ma már elhinni a km óra adatait feltétlenűl. Azért vannak még az ismeretségi körömben kivételek, akik a disellel sem mennek évi 8-10 ezernél többet.

Használt autó vásárlásánál mindég benne van a meglepetés esélye. legyen az bármilyen üzemű. Nekem 1983 óta van személyautóm, zöme benzines volt. Különösebb problémám egyikkel sem akadt, csak az elhasználódás során szokásosak. 2007 óta van egy B Vekim ami disel. sajnos az a hírhedt adagoló hibát nálam már adta, ami elég sokba került. De annak ellenére összességében egy korrekt autónak tartom.

Előző autom egy 1994 -es 1.4.-es VW golf III.-as(benzines) volt, amit annó ujonnan vettem. Azon míg nálam volt 13 év alatt kétszer kellett üza. szivattyút cserélni. 2000-ben az a 45 ezer Ft. nem volt kis összeg, majd 2004-ben ugyancsak 50 körül volt a csere. Ezt csak azért írtam le, hogy annak a véleményemnek adjak hangot, hogy kár a diseleket népszerűtleníteni bizonyos hibái miatt, amikor ugyan úgy a benzinesre is lehet vagyonokat költeni. 

Nekünk is van még a családban egy 900 cm3 Fiat és egy 1238 cm3 reneult (benzinesek) nekik nagyobb a fogyasztásuk mint a disel vekié. 

Előzmény: otto16V1,6i (11868)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11874

A súly nem játszik szerepet a végsebességben, csak a váltóáttétel meg a menetellenállások.

 

Az óra szerint ilyen-olyan értékek meg tudnak azért csalni, pl. a B Corsám 80-nál volt pontos, alatta többet, felette kevesebbet mutatott. Vagy fordítva, nem emlékszem. :)

 

Egy dízel 3-as BMW pedig 250-ig kifektette a mutatót, de a GPS "csak" 230-at mutatott.

Előzmény: mumtaz (11870)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11873

Akkor már inkább a C16SE, vezettem nemrég Astra kupás autókat, hihetetlen mit elviselnek azok a bontószökevények.

A 90-es évek eljén indult a széria, ezek meg még mindig bírják a folyamatos padlógázas-piros mezős használatot.

 

Persze nem tudom hányszor voltak felújítva, de nem hiszem hogy nagyon sokat költenének rájuk... :)

Előzmény: ahegedus (11872)
ahegedus Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11872

A C16NZ az opel egyik legjobb motorja :) Az F Astrának rövidebb a váltó kiosztása, de ott is megvolt vele a 190 :) És nem eszi az olajat :))

Előzmény: mumtaz (11870)
veciv6 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11871

Szóval van 1 A-s vekid is........

 

A kis pimasz....... :-)

Előzmény: mumtaz (11869)
AAAAAAAAAAAAAAA
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11870

Persze, de azért pár dolgot lehet mérlegelni:

Az 'A' veki ezzel a motorral 1040 Kg, míg az 1.6 16V 'B' veki kb 200Kg-al könnyebb

Az 'A' veki nem volt még teletömve mindenféle ECO marhasággal.

 

Ellenben:

 

Az X16XEL moci ~100LE, míg a C16NZ 75LE

Előbbi 150 Nm, utóbbi 125Nm

 

A franc se tudja, de elvileg az 'A' veki végsebessége ezzel a motorral 165Km/h, az 1.6 16V 'B' vekié elvileg 175 és 190 között van.

Előzmény: otto16V1,6i (11867)
mumtaz Creative Commons License 2010.12.20 0 0 11869

A szélvédő a leg balszerencsésebb helyen kapott kavicsot. Mégpedig a bal szélén a szélvédő szélétől kb 3 centire. Ez tipikusan az a fajta dolog, amit nem lehet javítani, mert úgyis újra elreped az első fekvőrendőr után.

 

A kilóméteróra egyébként 100-nál 3 km/órát csalt. Lemértük. Nagyon szeretem azt az 'A' vekit. és most itt áll a ház előtt közel 1,5 éve mozdulatlanul. De az biztos, hogy akksi és némi benya beletöltése után - ha nem is pöccre - beindulna. Lehet, a két ünnep között meg is nézem.

Egyébként a video csal, mert ugye kamerával zoomolva egy autóban lassabbnak tűnik a sebesség.

Előzmény: veciv6 (11851)
otto16V1,6i Creative Commons License 2010.12.19 0 0 11868

Ja és ritka az a disel kocsi, ami 10 éves korára az órában lévő kilóméteróra álást tudhatja a magáénak. :)) És az is lúzer aki elhiszi a 130.000km-t egy 10 éves vekiben. Aki  újonan vesz egy dísel autót az nem azért veszi, hogy 8500km hajtson bele egy év alatt mint én. Persze én ha a kiskocsink otthon van akkor a városon belűl sokszor nem indítom be a vekit. De hosszú útun csak ő megy.

Előzmény: kapufa00 (11866)
otto16V1,6i Creative Commons License 2010.12.19 0 0 11867

Köszönöm, köszönöm, köszönöm. És egy A Vekiől beszélünk.

Előzmény: mumtaz (11849)
kapufa00 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 11866

Valóban! ami tönkremehet, az előbb vagy utóbb tönkre is megy. Így van ez az Opel adagolóval is. Sajnos én már csak tudom, mert nem túl régen javítattam fel, ami 160.000 Ft. volt. Egyébként ami érdekes benne, hogy az adagoló elektronikája ment tönkre, és nem a mechanikus része. Az elektronikája az meg Boss márkájú, amit sok más típusú adagolóban is használnak. Pl egyes Audi, Bmw. Egyébként ott ahol én feljavítattam az adagolót, ott szép számmal voltak más típusokból is javításra szorulók. Viszont az tény hogy a diesel Opelben nem az adagoló bírja legtovább. A szakember szerint 200-250 e. km-t tudnak a nagy átlagban menni feljavításig. Persze vannak kivételek. Az viszont pech.

Egyébként egy 10 éves körüli autóra már rendszerint lehet költeni. Legyen az Opel vagy bár mi. Benzines, vagy diesel. Nézz csak egy Passatot meg, amikor dupla lengőkarokat kell időközönként cserélni. Vagy egyes japán típusoknál a nagy szerviz is közelit a 100 e.-hez.

 

Előzmény: MBman (11864)
ricsosz Creative Commons License 2010.12.19 0 0 11865

embörök!

 

meg tudja nekem mondani valaki hogy a 2.0 16V motorú vectránál mekkora az elsö lengéscsillapitó nagysága a két  végpont között?

Mármint a teljes hossza....mert találtam egyet csak bizonytalan vagyok.. mert az eladó nem tudja hogy pontosan melyikhez való....

 

üdv

 

R.

MBman Creative Commons License 2010.12.19 0 0 11864

Nem túl jó konstrukció, sok tulajnál tönkre szokott menni. Drága a javítása

Előzmény: kapufa00 (11863)
kapufa00 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 11863

az elég gyakran szó alatt mit értesz?

Előzmény: MBman (11861)
MBman Creative Commons License 2010.12.19 0 0 11862

Az üzemanyag az, ami a legkevésbé befolyásolja a téli indítást, természetesen csak akkor igaz, ha nem használt étolaj-fűtőolaj keverékéhez hasonló mocsokkal jársz.

Minden benzinkúton ugyanazt a MOL terméket kapod kivéve talán az OMV-t. De tegye fel a kezét, aki Sprint Dieselt tankol 370 Ft-ért! Na ugye. A mai gázolajak pedig nem sűrűsödnek be.

Mindig MOL kúton tankoltam, 3 évig jártam egy gázolajszűrővel, az égvilágon semmi víz, és kicsapódott parrafin nem volt benne amikor kicseréltem. Szóval kár az üzemanyagra fogni a dolgot. És teljesen felesleges adalékokat töltögetni hozzá, mert nem ezen múlik.

Szar akkumulátorral nem fog elindulni, a hidegben még kevesebb energiát képes leadni, mint egyébként. 12 V vagy az alatt, -10 fokban esélytelen. (Ami segíthet, ha meleg helyen tartod az akkumulátor. Ha nem napi rerndszerességgel jársz, akkor érdemes bevinni a lakásba, ez persze macera)

Nem tökéletes izzítógyergyákkal szintén baj lesz. Ha már kettő szar, akkor -10 fokban esélytelen. 3-al még elindulhat.

És ha még a komrpesszió sincs túl jó formában, nem is folytatom :)

Őszintén, az előbb felsorolt eseteknél fog segíteni bármiféle adalék? Dehogy fog.

Előzmény: kapufa00 (11858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!