Na ma végre ugy néz ki, kiderült mi a baja a kocsinak, ami már régóta szivat. Kicseréltem a trafo sort és jo a verda. Fura mert össze vissza volt jo, nem csak hidegen, vagy elegen, össze visza hol jo, hol nem menet közben hol előjött hol nem. Ma elég sokat mentem már vele, indítgattam és hibátlan végre :)
Na azért van annak a súlynak beleszólása. A váltóáttételt jól el lehet cseszni, mert ugye ha túl hosszú a váltó, akkor lehet, hogy még azt a sebességet sem éri el, mint a rövidebb váltóval.
OFF
Anno a 2 sebességes Babettámmal játszottam meg, hogy annak alapból nagy átmérőjű volt a hátsó lánckereke. 45-50-et ment és kb 20-25 környékén váltott 2-be. Lecseréltem a lánckereket a régebbi babetta lánckerekére. Nem picit, de leginkább sokkal kisebb az a lánckerék. Egyenes úton elmentem vele. Alig tudtam elérni, hogy végre 40 fölött átváltson 2-be. Nagy nehezen még gyorsult úgy 70-ig, de kb. a még szinte inkább az alapjárathoz volt közel, mint a piros mezőhöz.
Monsjuk egy simsonos nézet, ahogy szép halkan elpöfögtem mellette. :)
Ez így van. Ami igazán jó, bevált konstrukció az opelekben, az a 8 szelepes Isuzu. Az újabbakról 1,3 és 1,9 még nem igen tudni, hogy mennyire megbízhatóak.
Opelből megbízható az 1,7D és az 1,7 DTL, csak elég gyengék.
Egyenlőre nekem nem ez a véleményem. Igaz egy adagoló feljavításon túl vagyok, de ez nem csupán Opelnél jön elő. Egyébként ez a láncos motor nem egy szerviz igényes típus. Igaz! van amire oda kell figyelni, (tipikus Opel betegség) pl. a résolajcsövek időbeni lecserélésére, ami filléres dolog. Én ezzel is szívtam egyszer, de beletanultam.
Egyszóval én nem állítanám, hogy az Opelnek nincs jó diesel mocija. A szomszédomban van egy 93-as évjáratú 1.7 diesel F astra, 60 pár lovas. 250 000 km volt benne 2000-ben amikor megvette, azóta munka autónak használja, földúton, erdőben télen nyáron, több mint 500 000 km van benne, és egy hengerfej feljavításon és egy vezérlés javításon esett túl a mocija, és most a hidegekben is hallom, hogy jól indul. Szerintem ez nem rossz teljesítmény.
Elsősorban a teljesítmény számít. Aztán a tömeg, végül a váltó áttétel.
Hiába van egy autónak hosszú a váltó áttételezése, azzal viszonylag keveset forog a motor nagy sebességnél, ha azon a fordulatszámon a motor gyenge, nincs nyomatéka.
Igen ritka az a disel ami 10 éves korára 130 000 km-t ment, legyen az hazai, avagy külföldi. De! nem lehetetlen! Egyébként 5 éves diselnél sem szabad ma már elhinni a km óra adatait feltétlenűl. Azért vannak még az ismeretségi körömben kivételek, akik a disellel sem mennek évi 8-10 ezernél többet.
Használt autó vásárlásánál mindég benne van a meglepetés esélye. legyen az bármilyen üzemű. Nekem 1983 óta van személyautóm, zöme benzines volt. Különösebb problémám egyikkel sem akadt, csak az elhasználódás során szokásosak. 2007 óta van egy B Vekim ami disel. sajnos az a hírhedt adagoló hibát nálam már adta, ami elég sokba került. De annak ellenére összességében egy korrekt autónak tartom.
Előző autom egy 1994 -es 1.4.-es VW golf III.-as(benzines) volt, amit annó ujonnan vettem. Azon míg nálam volt 13 év alatt kétszer kellett üza. szivattyút cserélni. 2000-ben az a 45 ezer Ft. nem volt kis összeg, majd 2004-ben ugyancsak 50 körül volt a csere. Ezt csak azért írtam le, hogy annak a véleményemnek adjak hangot, hogy kár a diseleket népszerűtleníteni bizonyos hibái miatt, amikor ugyan úgy a benzinesre is lehet vagyonokat költeni.
Nekünk is van még a családban egy 900 cm3 Fiat és egy 1238 cm3 reneult (benzinesek) nekik nagyobb a fogyasztásuk mint a disel vekié.
A súly nem játszik szerepet a végsebességben, csak a váltóáttétel meg a menetellenállások.
Az óra szerint ilyen-olyan értékek meg tudnak azért csalni, pl. a B Corsám 80-nál volt pontos, alatta többet, felette kevesebbet mutatott. Vagy fordítva, nem emlékszem. :)
Egy dízel 3-as BMW pedig 250-ig kifektette a mutatót, de a GPS "csak" 230-at mutatott.
A szélvédő a leg balszerencsésebb helyen kapott kavicsot. Mégpedig a bal szélén a szélvédő szélétől kb 3 centire. Ez tipikusan az a fajta dolog, amit nem lehet javítani, mert úgyis újra elreped az első fekvőrendőr után.
A kilóméteróra egyébként 100-nál 3 km/órát csalt. Lemértük. Nagyon szeretem azt az 'A' vekit. és most itt áll a ház előtt közel 1,5 éve mozdulatlanul. De az biztos, hogy akksi és némi benya beletöltése után - ha nem is pöccre - beindulna. Lehet, a két ünnep között meg is nézem.
Egyébként a video csal, mert ugye kamerával zoomolva egy autóban lassabbnak tűnik a sebesség.
Ja és ritka az a disel kocsi, ami 10 éves korára az órában lévő kilóméteróra álást tudhatja a magáénak. :)) És az is lúzer aki elhiszi a 130.000km-t egy 10 éves vekiben. Aki újonan vesz egy dísel autót az nem azért veszi, hogy 8500km hajtson bele egy év alatt mint én. Persze én ha a kiskocsink otthon van akkor a városon belűl sokszor nem indítom be a vekit. De hosszú útun csak ő megy.
Valóban! ami tönkremehet, az előbb vagy utóbb tönkre is megy. Így van ez az Opel adagolóval is. Sajnos én már csak tudom, mert nem túl régen javítattam fel, ami 160.000 Ft. volt. Egyébként ami érdekes benne, hogy az adagoló elektronikája ment tönkre, és nem a mechanikus része. Az elektronikája az meg Boss márkájú, amit sok más típusú adagolóban is használnak. Pl egyes Audi, Bmw. Egyébként ott ahol én feljavítattam az adagolót, ott szép számmal voltak más típusokból is javításra szorulók. Viszont az tény hogy a diesel Opelben nem az adagoló bírja legtovább. A szakember szerint 200-250 e. km-t tudnak a nagy átlagban menni feljavításig. Persze vannak kivételek. Az viszont pech.
Egyébként egy 10 éves körüli autóra már rendszerint lehet költeni. Legyen az Opel vagy bár mi. Benzines, vagy diesel. Nézz csak egy Passatot meg, amikor dupla lengőkarokat kell időközönként cserélni. Vagy egyes japán típusoknál a nagy szerviz is közelit a 100 e.-hez.
Az üzemanyag az, ami a legkevésbé befolyásolja a téli indítást, természetesen csak akkor igaz, ha nem használt étolaj-fűtőolaj keverékéhez hasonló mocsokkal jársz.
Minden benzinkúton ugyanazt aMOLterméket kapod kivéve talán az OMV-t. De tegye fel a kezét, aki Sprint Dieselt tankol 370 Ft-ért! Na ugye. A mai gázolajak pedig nem sűrűsödnek be.
Mindig MOL kúton tankoltam, 3 évig jártam egy gázolajszűrővel, az égvilágon semmi víz, és kicsapódott parrafin nem volt benne amikor kicseréltem. Szóval kár az üzemanyagra fogni a dolgot. És teljesen felesleges adalékokat töltögetni hozzá, mert nem ezen múlik.
Szar akkumulátorral nem fog elindulni, a hidegben még kevesebb energiát képes leadni, mint egyébként. 12 V vagy az alatt, -10 fokban esélytelen. (Ami segíthet, ha meleg helyen tartod az akkumulátor. Ha nem napi rerndszerességgel jársz, akkor érdemes bevinni a lakásba, ez persze macera)
Nem tökéletes izzítógyergyákkal szintén baj lesz. Ha már kettő szar, akkor -10 fokban esélytelen. 3-al még elindulhat.
És ha még a komrpesszió sincs túl jó formában, nem is folytatom :)
Őszintén, az előbb felsorolt eseteknél fog segíteni bármiféle adalék? Dehogy fog.