Egyebbkent a legelterjedtebb Parizs-ban es Roma-ban, valoszinuleg azert mert ott a parkolasi gondok mar olyan szinten vannak, hogy mar az ar sem szamit, csak hely legyen.
Ott kulonbozo kedvezmenyeket is kapnak a biztositoktol es a parkolasi arakbol is.
Nemetorsagban helyenkent ingyen mosast lehet kapni Smart-al:)
Ha belegondolunk hogy fele a helyigenye egy normal meretu autoenak, ha mindenki ilyen meretu kocsival jarna, megduplazodna a parkolo helyek szama, es a forgalomban is erezheto lenne, ha egy lampanal par kocsival tobb jutna at.
Jaja, én is voltam a tesztvezetésen. A "sima" Smartot ott nem próbáltam külön, de egyetértek abban, hogy a váltója nagyon lassú...
Viszont a Roadster-el egész jó tapasztalataim voltak. Mondjuk a váltó ott sem penge, de az alacsony súlypont miatt egészen jó az autó útfekvése, jól lehet manőverezni vele (szegény hostesslány kapaszkodott rendesen mellettem :). Csak hát ennyiért...ilyen korlátozott használhatósággal...Balatonra már nem lehet lemenni vele, mert nem fér be a két türülköző meg a napolaj...:/
A valto: ketfele valtoval szerelik, van egy un. soft touch, ahol mind felautomata mind teljes automata mod megtalalhato.
Miutan 6! fokozatu, nem neveznem rossznak, de abban igazad van hogy "tanulni" kell vele valtani, mert elsore tenyleg szokatlan, esetleg hibasnak tunhet, de idovel tapasztalhato hogy hol es milyen fordulatoknal akar valtani. Egyebbkent a felautomata allasban, meglepoen jol gyorsul es a valtasok kozott csokken a "gondolkodasi" ido.
teljesen "barom" biztosra allitottak az elektronikat, ugyanis meg direkt modban is felvalt, ha a fordolutszam mar a motor biztonsagat veszelyezteti.
kint voltunk anno a tesztvezetésen. nekem picit csalódás volt az autó.
menni és megállni még oké, de az úttartása gyengének tűnt, pedig nem is a pattogós bp-i utakon mentünk, hanem a hajógyári szigeten.
nem tudom, h ez csak annak a pár bemutató-autónak a baja volt, de az automata váltóiról méltán híres márkának nem szabadna ilyen kritikán aluli váltóval szerelni a vasakat
Ja es az ara!? Azt hiszem alapban 2.6 korul van. Ami nem olcso a kategoriaban, azonban a minosege Mercedes, meg akkor is ha igazi europai autonak szamit, mert az alkatreszeket szinte minden orszagban gyartjak, es ha jol tudom a Franciak szerelik ossze.
A ceg neve MCC. A svajci Swatch es a Daimler hazassaga volt kezdetben. Swatchek terveztek a dizajnt, azutan a Mercedes fejlesztette tovabb az autot.
98-ban, a bemutato elott a svajciak kiszaltak, ezert jelenleg 100% ban Mercedes tulajdon. Sajat halozaton belul arusitjak, de nem soroltak be Mercedes osztalyba, hanem maradt Smart neven, es sajat fejlesztesi osztalya van.
Az alap, 600cm3- turbo motor, 45 loero. Letezik dizel is 800-cm3 -es turbo. Ennek a fogyasztasa igen jo, 3-5 liter kozott mozog. A benzinest gyengenek talaltak, ezert 2004-tol 700cm3 re furtak, es igy 60 Le-kozelbe jutott, de a fogyasztas mar felnottes lett. Sajat tapasztalatom, hogy 8 litert is kepes eliszogatni varosban.:(
Érdekes kocsinak tartom a Smartot, csak igen keveset tudok róla azon kívül, hogy 4 kereke van és kicsi. Ezt kik gyártják? Létezik olyan cég/márka, minthogy Smart, vagy ezt az Opel/VW/Toyota, stb. gyártja Smart néven? A végsebessége nem érdekel -nyilván nem versenyautó-, de az ára igen. Hogyé adják? Mennyi a fogyasztása?
Én vezettem ilyen roadstert, és azt tapasztaltam, hogy sokkal gyorsabbnak és észbontóbban tűnik, mint amilyen valójában. A Smartos srác az anyós ülésen mondta, hogy nyugodtan lépjek neki oda, mert igazából nem akartam nagyon veszélyesen kezelni, és nyomtam egy olyan 1/2 gázt, mire úgy megindult, hogy én majdnem kiszáltam, és visszagyalogoltam az agyamért. Egy eszméletlen gyors tesztkört mentünk - lehet hogy azóta én vagyok a csúcstartó - és azt éreztem, hogy akárhogy is német kecske, de kell nekem. Aztán otthon nézegettem a technikai paramétereit, és azt láttam, hogy a saját kocsim nagyjából ugyanilyen dinamikus, csak hát ugye a Smart Roadsterben a tervezők inkább a feelingre gyúrtak, így megszületett ez a hihetetlen alacsony, nyitott tetejű kemény futóművel felszerelt csodabogár, amiben a sebességérzete az embernek megnégyszereződik...
És azért is nevezhetjük bogárnak, mert szvsz elég béna a formaterve, bár látszik rajta, hogy valami szépet akartak az alkotók, de mégsem sikerült úgy hogy teccen nekem.
Összességében szerintem nem egy "bűntető" szekér, de mégis élvezetes autózást biztosít. Ezért, és a kedvező fogyasztása miatt kéne nekem is, de a formájába még nem szerettem bele... Nem egy rossz kocsi, na....
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy hol és mikor lesz újra Smart road show Budapesten? A HAjógyári szigeten szokott lenni, és idén csak egyszer láttam őket, 3 hete, és az hittem lesz a közeljövőben, de azóta sem láttam. Neten meg nem találtam...
Nekünk is van egy SMART. Kék, 0.8cdi, automata, napfénytetős, esp, abs, asr ott figyel benne. ;)
Amúgy az ESP nagyon későn avatkozik csak bele. Vagy az ASR működésekor villog a sárga felkiáltójel?
;)
Helló mki
Már régóta *etnék vmi, kisautót, minden hiába mióta megláttam , ez kell!
cdi-cabrio.
Drága, nem 1 versenyautó, és tulajdonképp használhatatlan.
Ezt az autót nem a magyar 1.0 -s szuzi versenytársának szánták :)))
Ha villantani akarsz fizesd is meg.
Kérem írjon aki birtokol ilyen csodát , írjon
köszi.
" Az ASR nem erény, azért kell a Smartnak, mert anélkül fejreállna az építési konstrukciója miatt. Egy normális kisautó enélkül si stabilan áll a lábán.
"
Lehet, h eredetileg azért kell, de tegnap a dobogókői szerpentinen eléggé feltartottak a golfok, pugok és egyéb lassújűrművek. megijedtek egy kis jégtől:))) Egyébként meg téligumival vizen is megindulna a fara kanyarban, annyira kicsi a tengelytáv. mondjuk én kiköttetném, mert oda a móka:)
váltó: lassú menetben automata, gyorsan kézi. gyorsulni nem ezzel kell, de szerpentinen szerintem jó. mondjuk én abszolút kuplung-kéziváltó mellett vagyok, úgy sokkal jobb lenne az autó:) szűk meredek garázsfelhajtón elég szar vele manőverezni.
pug206 - vicc, régi technika "szép" csomagolásban. Nőknek való, mint a smötyi
csajozás: abszolút:))) integetnek a szomszéd autókból, stb.
feeling: tisztára, mint a 400-as motorom: 6sebesség, zümmögő kis motort, mai csak a felső tartományban ugrik meg, és nagyon jól lehet vele szűk helyen is előzni:)
parkolás: egyértelműen jobb, mint a kisautók, bár a padkára nem lehet vele csak úgy felállni.
Pár száz km. Smartozás után nem mondanám, hogy rossz autó. A váltót szokni kell, városi araszolgatásban az automata bőven jó, szerpentinen pedig úgyis számolni kell a váltás idejével - nagyságrendekkel gyorsabban lehet vele menni, mint ahogy az átlag autó közlekedik, többet mentem szembe sávba, mint a sajátomba:) Az autó az orrát tolja, dobogókő felé az összes kanyarban csúszott, de teljesen kontrollálható. Van benne menetstab, kipörgésgátló, abs, így a hóban is jól megy a hátsókerékhajtás ellenére. helyben csak lassan forog körbe, mert az elektronika leveszi az erőt, ez a skodarapid után szokatlan:)))
A konkurens kisautók - pug206 1.1- egy darab kaki - lassú, és vagy 2literrel többet fogyasztott alattam,a futóműve pedig bizonytalan, a 9lóerős ligier nem említhető egy napon vele. a többi pedig ízlések szerint:)
első autónak nem vennék ilyet, csak ha nem mozdulnék ki a városból, de játszani, városba plusz a környékére egész jó. a fogyi pedig 4-6 liter ahogy én járok,a tulajnak 3,8-4,5. és benzines:))
ami viszont nagy előny: beenged mindenki, így pofátlanabbul lehet hajtani, a lányok odavannak érte, és kellemesen csúsztatható szűk kanyarokban.
Tényleg, azt nem tudja vki, hogy lehet a kipörgésgátlót egyszerűen kikötni?:)
Hát a mi autónkhoz képest biztosan... Roadsterben csak az MX5 hasonló árú, az MG elavult és jóval több, a többi nem összemérhető. 4,6 M-tól indul, az enyém listaáron több mint 7,1 (fullos, kiv GPS)
Ajánlom megnézni az összehasonlító német tévéteszteket (a Z4-et és az SL350-et tesztpályán veri): http://www.smart-roadster-club.de/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewdownload&cid=2
Amúgy megcsak ki kell próbálni. Tiszta vidámpark.
No-ban és Svájcban nagyon gyorsan nagyon népszerű lett (amúgy a city-coupéis feljött) vö. néhány fan-oldallal:
www.smart-roadster-club.de
www.smart-roadster-bord.de
www.smart-roadster-club.ch
Amúgy a motor 800ccm és 80 LE. Hegyen verhetetlen.
Nekem már van (aug. 11-e óta, előtte az Iparművészetiben volt kiállítva) Csoda a típus, mi érdekel? Tesztvezetést a Kárpát utcai Merci-képviseletnél, Buzás Pistánál egyeztethetsz.