Keresés

Részletes keresés

fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2083

Nagyon jó a weboldalad! :D

Lesz benne a rendelkező készülékről is?

Előzmény: D55 (2072)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2082

A hibás parancsbevitelt és végrahajtás kiküszöbölését az ugynevezett redundancia elvével érik el. Ez azt jelenti, hogy a beadott parancs nem hajtódik végre azonnal hanem két különböző csatornán fut végig, kiértékelve a kapott parancsot. Ez a két csatorna 3-3 külön számítógépből áll, melyek a 3-as csoportonként különböző programnyelven megírt számítógépes programokkal ellenörzik a végrehajthatóságot. A parancs abban az esetben hajtódik végre, ha a két csatornáról azonos eredmény érkezik. 1-1 csatorna akkor engedi tovább a parancsot, ha a 3 számítógépből legalább 2 helyesnek ítéli azt.

 

Részlet az Elektra (ESTW) kezelési szabályzatából

Előzmény: Gödény (2081)
Gödény Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2081
> 2x3.

Kicsit soknak tûnik nekem.
Mlyen gyátmányú berendezésrõl írod ezt ?
És melyik részérõl ?

Mert egy elektronikus biztosítóberendezés nem egyetlen (töbszörözött) szamítógép, hanem több, és a különbözõ feladatú részek megkívánt biztonsaga is különbözõ.
Előzmény: Bazsi75 (2078)
Infós Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2080

a D70-esítést nem támogatom, az a logika nem jelfogós üzemre való, szvsz, és sokat is fogyaszt.

 

Kifejtettem már, hogy talán jobb lenne a D55+PC, valahogy úgy, mint Onga állomáson, tehát a függőségeket továbbra is a gravitációra épülő jelfogóegységek valósítanák meg, a PC csak a kezelést könnyítené, pl. menetrendi felülvezérléssel, távvezérlési többletszolgáltatásokkal (AULI stb.).

Így könnyen el tudom képzelni, hogy Budapest-Nyugati pu-n van egy fszt. és egy táblakezelő, valamint egy hangosbemondó.

Az fszt. foglalkozik a vonatok összeállításával, meg amivel szokott :), a táblás kezeli a saját állomását, Rákosrendezőt (B. és IV. tor.), Kőbánya-Tehert (I. és II. torony), és Angyalföld-elágazást, valamint Városliget-elágazást.

Munkanap nappal (8 órában) Rákosrendezőn a B. toronyban, a két elágban és Kőbánya-Teheren a II-es toronyban lenne egy-egy fszt., ha behal a távvezérlés, akkor legyen, aki azonnal bele tud nyúlni, akár csak utastájékoztatás szintjén, akár kurblizni, akár kezelni. Persze egyébként öjü-ben menne az állomás és a nyugatis hangos kezelné az egész körzetet. :)

 

Ehhez csupán annyi kéne, hogy a Nyugati II., Rákosr. IV. torony, Kő-Teher I. megszűnne, Nyugati I-be, Rákosrend. B-be, Kő-Teher II-be, Angyalf-elágba és Liget-elágba kerülne egy D55+PC. :)

 

 

II. ütem: Palota is bevonódik ebbe a körbe. :)

Előzmény: D55 (2074)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2079
Aha. Persze. Biztos így van. Mennyit is dolgoztál ilyennel?
Előzmény: D55 (2077)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2078

és úgyis mindenbõl 2 vagy 3 fut párhuzamosan.

 

Ha jól tudom nálunk 6 program fut. 2x3. Ha nem azonos a döntés a két 3-as csoport között akkor leáll és reset.


Előzmény: Gödény (2076)
D55 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2077

A dominó esetében nem a bakter állítja, nem is az egér, hanem kétgombos kezelés!

 

A számítógépes iz.ber. semmiben nem nyújt több szolgáltatást, mint a jelfogófüggéses biz.ber.-ek. Azonkívül gondolom, hogy élettartama rövidebb, de nem is annyira megbízható. Egy számítógépes rendszer még egy mágnesen vihar esetén is simáén beadja a kulcsot, de a jelfogós csak részben szokott (ritkán) meghibásodni, de általában (a többi részegység működik, ezért) ilyen esetben azon a részen a vonatok tudnak menni hívóval, míg ha a neylonbiz.ber.-en elég, ha kiég a képcső :)))))

Előzmény: Bazsi75 (2075)
Gödény Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2076
> de digitális biz.ber.: még kimondani is rossz...

És ugyan miért ?

Az lehet, hogy egyenlõre még drága (tényleg, tud valaki mai árakat összehasonlítani ? Egyaltalan, gyártanak még jelfogós rendszereket ?), de a fejlesztési költsége miatt drága annyira, idõvel lejjebb fog menni az ára.

A biztonsága miatt kár aggódni. Maximum leáll minden, de hibázni kevesebbet fog, mint a régiek - idejenek túlnyomó részét a saját maga ellenõrzésével tölti, és úgyis mindenbõl 2 vagy 3 fut párhuzamosan.

Mondjuk azt igen furcsa érzés volt látni, hogy egérrel állítanak vágányutat - de gondolom hajdanaban a tekerésrõl a gombnyomogatásra is hasonlóan furcsa lehetett átállni.
Előzmény: D55 (2074)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2075

én továbbra sem pártolom, hogy a biztosítóberendezés szerepét egy számítógép töltse be.

 

Én is megvagyok sértődve, hogy a régi bakter+jelzőkezelő helyett egérkével állítok egy 7 km-re lévő váltót :))))

Előzmény: D55 (2074)
D55 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2074

Akkor soroljuk fel, hogy hol volt VES!

 

Hogy most kevés van, az egyszer biztos. tudomásom szerint: Csillebérc(egyközpontos verzió) , Kőbánya felső, Szfehérvár (Integra-hibrid), Komárom (leállítás előtt).

 

Igen, képfeltöltést még tervezek, de mint minden, ez is idő.

Az ESTW-t még nem votl szerencsém llátnji, én továbbra em pártolom, hogy a biztosítóberendezés szerepét egy számítógép töltse be. Legyen D55, D70, mellékvonalakon jó a KA 69 is, sőt e számítógépes felülvezérlésű dominókat is jónak tartom, de digitális biz.ber.: még kimondani is rossz...

Előzmény: BszHÉV (2073)
BszHÉV Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2073
Szia!

Ez nagyon jó, régóta vártam már valami hasonlóra, ahol részletesebben is megismerkedhetem a biztberekkel!
Két észrevétel: a képekre nem lehet rákattintani és nagyban megnézni - gondolom, később sokkal több is lesz belőlük.
A másik pedig a VES-hez kapcsolódik: én nem mondanám, hogy "nem igazán terjedt el", hiszen rengeteg helyre telepítették, még Ferencváros Személyen is ilyen volt! A komáromi berendezést mostanában wáltják ki ESTW-vel.

B
Előzmény: D55 (2072)
D55 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2072

Ha csak nagyon alacsony szinten érdekel, akkor nézd meg az új honlapomon: www.integradomino.gportal.hu

 

Tulajdonképpen még csak a D55-ről van rajta egy leírás, ami valószínű Neked nem elég, de kezdésnek talán megfelel. Kép sajnos még nincs róla feltöltve, de folyamatban van...

Előzmény: lfalus (2070)
Infós Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2071

Hát, attól függ, hogy milyen szinten érdekel. Csak a kezelése? Vagy esetleg az alapáramkörök is? Vagy olyan leírást szeretnél kapni, aminek elolvasása után annyit fogsz tudni, mint egy igazságügyi bizt. ber. szakértő?

 

Mert a működési elve már több hozzászólás keretében elhangzott itt, tessék visszaolvasni! Egyébként pedig műszerészképzésben 2 év, egyetemen 1,5 év alatt tanítják/oktatják az elveket.

Előzmény: lfalus (2070)
lfalus Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2070
domino 55, 67 vagy 70 es bizber röl keresek komplett leíírást ami tartalmazza a müködési elvét kérlek segytsetek mert a suliba kaptam feladatként. itt a foru,mon irjatok vagy mailbe


e mail cimem: l.falus@axelero.hu
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2069

Értem. Egyébként még anno tanultam, hogy a piros az egy picit más szín, mint a vörös, és azt hittem, hogy ez miatt alkalmazzák a "megállj-jelzésre" a "vörös" kifejezést.

De mostmár értem:D

Előzmény: Infós (2068)
Infós Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2068

Fehérnégyzet! :(

 

Szóval amikor az első utasításainkat írták (vö. az első jelzési utasítás 1906-ra datálódik), akkor a piros, mint az arc színe (pír) nem volt olyan elterjedt szó, mint a vörös, ezért — lévén félkatonai szervezetről van szó — a vörös mellett döntöttek az illetékesek, majd ez öröklődött, lassan már 150 éve.

(Igaz, hogy pongyolán fogalmaztam, de asszem érthető).

Előzmény: fullspeed15 (2067)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2067

Amúgy miért nem lehet a vasúton a "pirosat" használni a "vörös" helyett?

Szerintem a két szín ugyanaz, talán árnyalatni különbség van köztük. És egyértelmű, hogy mire gondolok.

Vagy nem???:D:D:D

Előzmény: D55 (2063)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2066
Értem:D
Előzmény: BszHÉV (2065)
BszHÉV Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2065
Kiegészítés 2: viszont a "Szabad a tolatás" jelzés fehér fénye esetén a főlapon nem világít fény, így az a vonatok mozgását tiltja meg :)
Előzmény: exmv (2064)
exmv Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2064

Kiegészítés:

A tolatásjelzővel egyesített fény főjelzők vörös fénye viszont a tolatási mozgást is megtiltja.

Előzmény: D55 (2063)
D55 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2063

A vasúton a piros szót szabad lesz elfelejteni! Csak vörös van!  :-)

 

 

A tolatásjelző kék jelzése a vonatoknak nem jelent "Megállj!"-t, tehát a vonat nyugodtan kihaladhat az állomásról, ha kék tolatásjelzők vannak mellette. A tolatásjelzők csak az állomáson belüli, tolatási mozgásokra vonatkoznak.

Előzmény: fullspeed15 (2058)
BszHÉV Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2062
Külsőtéri Távbeszélő (távbeszélő maga ritkán van benne, jellemzőbb a csatlakozási pont, amihez a mozdonyvezető maga dugja be a készülékét - nem azt - vagy az utasítástadó hangosbemondó külső egysége).
Előfordul még jelzők árbócán, álló sárga-fekete csövekben, bakterházakra festve, stb. Természetesen a "dobozban" nem csak a telefon van, abban van az önműködő térköz vagy az útátjáró vezérlése, a telefon csak mellékes járulék.

B
Előzmény: fullspeed15 (2061)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2061

Okés, mostmár értem :)

Vannak az önműködő térköz, és biztosított útátjáró-jelzők. Azoknál van egy doboz, amelyen FEKETE NÉGYZET ALAPON VAN EGY FEHÉR NAGYNYOMTATOTT T-BETŰ. Az mit jelent?

Előzmény: Infós (2060)
Infós Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2060

Igen, az előjelző is sárga..

Tulajdonképpen a főlapon csak egy vörös világít, a Hívójelzés csak kiegészítő jelzés. Az előjelző a főlapon lévő jelzésre (esetünkben a Megállj-ra) ad előjelzést. Ugyanezt az elvet követi a "sátorjelző" is.. :)

Előzmény: fullspeed15 (2057)
BszHÉV Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2059
> Az árbócon látszik, hogy tolotójelzőről van szó...

Kivéve, ha a távolbalátás korlátozott.
(Arról nem is beszélve, hogy így megkíméljük a mozdonyvezetőt egy döntéstől: egyszerűen elég, ha megjegyzi, hogy vörösnél mindig meg kell állnia a vonattal).

Egyébként pedig a piros az a túrórudi, a jelző pedig vörös.
Előzmény: fullspeed15 (2058)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2058

Van még egy "költői kérdésem" :D

A tolatójelzőn a "tilos a tolatás" jelzés miért kék? Miért nem piros? Az árbócon látszik, hogy tolotójelzőről van szó...

fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2057

Köszi.

És az előjelző is sárgát ad, ha a főjelzőn hívó van?

 

 

Előzmény: Infós (2053)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2056

jabyGabi

 

Ehh... JabyGabi a helyes. Elnézést!

Előzmény: M44-419 (2054)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2055

Remélem ezt nem gondoltad komolyan, hogy az egyiknek kérünk, a másiknak meg nem! Mindennek kérni kell, ez így van jól kitalálva.

 

Mert ha a te verziódat megengedjük, akkor megint olyan szabályzást kellene írni, hogyha az a vonat lila és a második holdtöltét követő páratlan hét szerdáján 22:00-22:30 között közlekedik, akkor nem kell engedélyt kérni. Azt hiszem belátható, hogy ez nem életképes ötlet.

Előzmény: Infós (2050)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 2054
Nem akarok semmit túldimenzionálni, csak a helyén szeretném kezelni a dolgokat. És osztom jabyGabi véleményét ebben a dologban.
Előzmény: Bazsi75 (2043)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!