Keresés

Részletes keresés

birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34463
O.K. köszi majd megkérdezem őt
Előzmény: Gurg (34461)
Gurg Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34462
Gurg Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34461
Lehet, mire hangot varázsolok, addig lejutsz Győzőhöz...
Előzmény: birta (34459)
Gurg Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34460
Tanár úr :) (öcsémet tanítottad a Lauschmannban, azért ez a megszólítás), ha megszeretnéd hallgatni vagyis kipróbálni, akkor Szfváron (gondolom jársz arra), M. Győző stúdiójában van egy ugyanilyen, én is ott szerettem belé.
Előzmény: birta (34456)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34459
Hang és link ha van
Előzmény: Gurg (34454)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34458
A kvint hangolás basszustól: Ab Eb Bb F C G de a vékony G húr már nagyon feszes de az alsó Ab húrra nincs olyan gitárvastagság ami jól szólna ez egy K3 lejjebb szól mint a 7 húrosoknál a H.
Előzmény: Stms (34453)
Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34457
Igen, hang nagyon kéne. :)
Előzmény: Gurg (34454)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34456

Mit lehet erről a cuccról tudni? Itthon kapható? vagy magán vki csinálja? mennyibe kerül? Konkrétan mit tudnál modani a fotón látható kis combóról?

 

Előzmény: Gurg (34454)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34455

Úgyértem Eb Ab Db Gb Bb Eb

 

Előzmény: bassadam (34452)
Gurg Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34454
Elnézést, hogy megtöröm a húrok közti hangtávolságok harmóniáját :) , beraknék pár képet az érdeklődőknek a Meteoro-ról, hátha más is kedvet kap hozzá. Persze hang nélkül ez sem sokat ér, de egy ilyen szépséget le kellett fotózni :)))

Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34453
Fel kell adni a szimmetriát. :) Mondjuk egy C-G-D-G-H-E egész jól szól, vagy egy C-G-D-C-F???
Előzmény: birta (34451)
bassadam Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34452
10,5?
Előzmény: birta (34450)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34451
Próbálkoztam egyébként kvint hangolással is de nincs olyan húrkészlet még egyenként kiválogatva sem amelyik kibírná. Meg ezzel csak éhenhalni lehet de csodálatos akkordokat lehet felrakni és hát a skálázás sem egyszerű, de az arpeggiók, fantasztikusak
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34450
Sokféle húrt használtam és használok, volt olyan periódusom 3 évig amikor 11-es majd 13-as húrokat toltam fel kvartban. Nem szakad jobban ettől a húr, és mindenki a saját kezének megfelelően állítja be a húrvastagságot. Azon ellehetett volna esetleg gondolkodni hogy nem E-A-D-G-C-F hanem Eb-Ab-Dd-G-B-E hát a franc tudja. A Scott Henderson a blues produkcióiban 11-es húrt használ de mindegyik  féllel lejjebb van
Előzmény: Stms (34449)
Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34449
Csak így első olvasatra gondoltam át. Mondjuk én inkább lefele hangolok egy húrt (péel G-t F#-re), mert nem szeretem túlhúzni (bár fél hangot általában kibírnak).
Előzmény: birta (34445)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34448
Fogalmam sincs, még sosem kerestem rá. Én annakidején megcsináltam a Joe Pass-t kvartba és abból tanultam, a skálaujjrendeket is áttettem magamnak és ennyi elég is volt.
Előzmény: consono (34446)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34447
hát 87 óta már annyi mindent játszottam ezzel a hangolással ( én nem csak szólisztikus dolgokra gondolok hanem szinházazásra popzenei produkciókra stb) hogy végiggondolni is nehéz lenne de még sosem volt ebből problémám
consono Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34446
Miki! Hol lehet erről a hangolásról többet olvasni?
Előzmény: birta (34445)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34445
minél kevesebb hangból áll az akkord annál egyszerűbb a fogása de a hármashangzatok 6 húron már nehezebb kvartban
Előzmény: Stms (34443)
Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34444
A pontosvessző tévedés, rossz helyre került (csak hogy az Index Grétsy-köre is örüljön).
Előzmény: Stms (34443)
Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34443
Én úgy látom, hogy ennek a hangolásnak az előnyeit főleg szólisztikus játéknál, illetve olyan akkordozásnál lehet kihasználni; ahol nem nagyon vezetgeted a szólamokat (legalábbis egy hagyományos I-IV-V-I-es hármashangzatkötésnél többet kell így ugrálni).
Előzmény: birta (34440)
Hughes de Payens Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34442
Köszi, ez kimerítő volt, már hangolom is át :-)
Előzmény: birta (34440)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34441
Egyetértek. A kvárthangolás előnyeit én is élvezem a héthúros basszusgitáromon. Más kérdés, hogy ennek eleve ez a standard hangolása. De így is sokan szokták kérdezni, miért nem hangolok H-E-A-D-G-H-E-re. Hát ezekért (sem), amiket itt írsz.
Előzmény: birta (34440)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34440
Normál hangolásban tulajdonképpen a gitár egy Em7 (11)-re van hangolva és elsősorban az elsőfekvésben való játék és az űreshúrokon való játék hozta ezt illetve a szimmetria tehát hogy a legmagasabb és legmélyebb húr azonos bundon van. Az első fekvésben való játék még az elektronika elötti korban fontos szempont volt mert a hangszer ott szólt a leggazdagabban ezért ha pl egy más hangszerre írt darabot próbáltak gitárra átírni akkor rendszerint a hangnemét is megváltoztatták oly módon hogy az a lehető legteltebben szóljon tehát minél több üreshút játékkal. Ezek normál hangolásban főleg a "#"-es hangnemeket érinti, mint a "G" a "D" "A" és "E" dúrok. A xx. sz-ban a gitárosok már másra is használták a gitárt elkezdtek más hangszerekkel is játszani ahol más hangnemek jöttek előtérbe mint pl a fúvos hangszerek esetében. Szólóhangszer lett a gitár és a nyak minden porcikája ki lett játszva és sok zenében elvesztette a jelentőségét az elsőfekvéses játékmód. De senki sem gondolta végig vagy csak nagyon kevesen hogy ezekre az új játékmódokra egy másik hangolás egyszerübb és átláthatóbb lenne. A hamgolás adott volt jól működik miért is lenne szükség másra. De néhányan azért elgondolkodtak ezen, de ez a hangolás egy másfajta gondolkodásdt igényel. Itt nem él meg a barré fekvés mert a lewgvastagabb és legvékonyabb húr semmilyen kapcsolatban nem áll egymással hanem mindkettő éli a maga életét. Na mos vegyünk egy egyszerű példát. Gondoljátok át hogy egy "E" dúrt hogy fogtok le majd egy "A" és egy "D" dúrt. Egyiket E húrról a másikat a-ról és a d dúrt d-ről első fekvésben. Mindegyik ugyanolyan dúr de 3 különböző fogás igaz? Mert a g-h húr közötti terc eltolódás mindig az akkordfogás egy másik szelvényére esik megváltoztatva ezzel az akkord fogását attól függően hogy melyik húron van a basszus E-A-D. Kvartban mindhárom akkordnak ugyanaz a fogása. És ez persze nemcsak erre az akkordra vonatkozik hanem az összesre, tehát az akkordfogások megjegyzése a harmadára esik minimum. És a skálaujjrendekkel ugyanez a helyzet. Ott is ugyanannak a sklálának attól függően hogy melyik húrról kezded mindig más ujjrendje lesz. Ez kvartban nincvs . Akárhol kezded mindig ugyanaz az ujjrend lesz. Ezenkívül a hangzás is egyénibb lesz mert olyan fogások lesznek kényelmesek amelyek normál módban nem, és az üreshúr játék szintén megmarad csak más hangnemekben itt inkább a "b"-s hangenemek lesznek előnyben mint az "F" a "Bb" és az "Eb"
Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34439
Erről Miki tudna bővebbet mondani. Én akkor hangolgatok, ha egy-két akkord terpesztős lenne normálban, vagy üres húr kell (ahogy írtad). De mostanában inkább a fűrészelt kápó, mert performansz esetén túl sok idő az áthangolgatás.
Előzmény: Hughes de Payens (34438)
Hughes de Payens Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34438
Viszont a harmóniák terpesztősre sikerednek, nem?
Előzmény: Stms (34437)
Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34437
Elvileg nem kell változtatnod a skálák ujjrendjén, bárhonnan kezdheted.
Előzmény: Hughes de Payens (34436)
Hughes de Payens Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34436
És mik a kvartos hangolás előnyei? Tényleg érdekel, nekem van egy bundnélküli gitárom, amely DGADGC-be van hangolva (török oud-hangolás), vagyis a teteje kvart, de ennek az a lényege, hogy a szünetekben az ember belepenget üres húrokat, vagy önmaguktól rezonálnak, de egy normál gitárnál nem tudom elképzelni az előnyeit. Nyilván nem véletlen alakult ki a terces ugrás :-)
Előzmény: birta (34433)
birta Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34435
Nem tudom elmondani mennyire hihetetlen ez a számomra
Előzmény: Stms (34434)
Stms Creative Commons License 2006.02.09 0 0 34434
Lehet hogy utána állt át ő is. ;)
Előzmény: birta (34433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!