Gates szíjjal, Ruville vízpumpával, laposszíj nélkül 75 ezerért kaptam az előbb ajánlatot. Ha Ráteszem a laposszíjat, csak egy kicsivel vagyok beljebb...
Nem tudom a Renault-nál milyen anyaggal számolnak, a cikkszám szerint nem találtam a neten árakat.
Ha 20 km-t mentél el a tankolás után, és az átlagod 7 liter volt, akkor csak 3 litert pancsoltak el.
A renault nem tudom, hogyan számol, de ezek szerint a megtehető km-t a fedkomp átlag szerinti értékből kalkulálja. Nekem már előfordult, hogy a csak városban használt 1.9 dci-vel elindultam autópályán Kecskemétről Pestre, és mire odaértem a célba több volt a megtehető km, mint amikor elindultam. :-) megzavarodott szegény...
A másik autóm az előző 1000 km-es átlagból számolja a megtehető km-t, tehát egy röpke 1-2 órás helyben toporgás nem változtatja jelentősen a megtehető km-t, de az átlagot igen, főleg, ha előtte nulláztad az átlagot.
Szerintem nyugodj meg, feltehetően tényleg csak vizes volt belül, ki akarták szárítani..
Szerintem a benzinesben is van kipufogógáz visszavezetés, legfeljebb nincsen dedikált EGR szelep, de elvileg valami ilyesminek kellene lennie.
Szinte minden koszerű benzinesben van EGR, a 2003-as 1.6-os Renault-motor sem nagyon lehet kivétel.
Más kérdés, hogy nem szokott gond lenni az EGR-rel, mert a benzin elégetésekor nem keletkezik (annyi) korom, amitől beállna a szelep. De a működtető mechanizmus ott is meg tud hibásodni.
Bónusz: Renault-nyelven az EGR szelep neve ő-zsé-er. Tehát ha cotec előtt akartok felvágni, így kell nevezni ;-) ;-) ;-)
Mosás előtt tankoltam tele. Mindig nullázok tankolás után, most is így tettem. Utána 20 km-t mentem, ezután jött a mosó.
Nem kértem vegyszeres kárpittisztítást. Mert azt nyáron szoktam, hogy kiszáradjon, ennyi eszem van.
Logikus, amit mondasz, valóban közelítenek a számok az igazsághoz, a tankolás utáni átlagom fura szokott lenni.
A klímát valóban max.-on találtam, holnap rákérdezek, hogy a teljes művelet alatt így járt-e és ha igen, minek amikor csak száraz (porszívós) tisztítást kértem.
Mióta nàlam van azóta ilyen. Céges autó volt, majd egy csalàd hordta vele a gyerekeket és igy került hozzà. 150e km van benne, vezetett szervizkönyvvel. Mit lehetne mérni? Azért meghajtom, àrtani biztos nem fog.
Ha megkapta a szervizet, akkor van értelme "kikormolni" az autót?
Nem sok.
Az 1.6B eleve nem szélvészfarkas. Ha régebb óta megvan az autód, és úgy érzed, hogy most nem tudja az eredeti teljestményt, az más. De azt általában ki is lehet mérni. A teljesítménycsökkenést tipikusan azzal arányos fogyasztásnövekedés is kiséri.
Nemrég tankoltál, és tankolás után nulláztad az átlagfogyasztás?
Szerintem slaggal mosták ki a belsőt, valahogy ki kellett szárítani. Klíma maximumon, alapjáraton kicsit emel, az átlagfogy lehet kb 2 liter/óra.
Eljárattak kb 5 litert a majdnem teli tankból, ez az átlag fogyasztást elég rendesen megemeli.
Tegyük fel, hogy elmentél 100 km-t a mosás előtt 7 literes átlaggal. Kipacsáltak belőle 5 litert álló helyzetben, így a fedkomp már 12 literes fogyasztást mutatna.
Ha csak 50 km-t tettél meg 7 liter átlaggal, akkor ez az 5 liter már 17 literes átlagot produkál.
Egy a lényeg: elázott a belső, ki kellett szárítani...
Mosás előtt a megtehető táv 9xx km volt. Mikor átvettem a kocsit, 360km. 22.7l/100 km. Ez azért erős.
Igen, bizonyítani nem tudom, de mivel full külső-belső tisztítás volt, és munkaidő alatt történt, nem álltam mellette.
Akkor lennék meggyőzve, ha biztosan tudnám, hogy hogyan számolja a fogyasztást a komputer, milyen feltételek mellett, az kizárt, hogy "kocsikáztak" volna, mert akkor a napi km is nőtt volna.
A comp most számol,de a 1-1,5 órás helyben járatás után "kicsit" csökkent a megtehető km...emelkedett az átlag fogyasztás kiirása,mert nincs hozzá megtett km.
Olyan hülye meg nincs,aki a motort járatva fűti be a mosót......a kipufogó gázt meg a mosóban lévők szivják be.
Kérdésem a következő. A fedcomp által kijelzett "Fuel used", nos, ez a mutatott szám azt is számolja, ha az üzemanyagtankból leszívom az üzemanyagot, vagy csak kizárólag az autó bizonyos sebességétől kezdve számol ezzel?
Azért kérdezem, mert ma mosóban voltam, és kb. 5 literrel kevesebb üzemanyaggal kaptam vissza az amúgy csilli-villi autómat. Ami beszálláskor feltűnt, az a 22 l/100 km átlagfogyi és a reggeli állapothoz képest -5l üzemanyag ( a mosó 1 km-re van a cégtől, állításuk szerint max. 1 1/2 óráig járatták a motort, a klímát HI állásban találtam, valószínűleg ezzel fűthettek a mosóban, talán ez most mellékes). Nem találok értelmes magyarázatot a különbözetre, a megtett km rendben van.
Mondjátok, hogy nem b@sztak át...:-(
1.6dCi (2011-es évjárat) amúgy, de talán a II-es Scenicek is hasonló elven működnek...
Nekem van benzines is, én azt tenném a helyedben, hogy a gyertyákat trafókat ellenőrizném, csere-éretteket cserélném, majd egy nagyobb benzinnel járnék egy tele tankot ki.
Továbbra is nagyon lusta az 1.6B-m. Nem tudom milyennek kellene lennie, de ez nem a legjobb. Most megy műszakira, ahol több apróság is meglesz csinálva, a kötelezőeken kívül, például kormány axiális csukló csere, mert nagyon lóg. Kompresszió mérést is megejtünk ekkor. Ha megkapta a szervizet, akkor van értelme "kikormolni" az autót? huzamosabb ideig magas fordulaton történő haladásra gondolom, mert 2500-3000-nél volt elváltogatva világ életében.