Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S.P Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40430

Gates szíjjal, Ruville vízpumpával, laposszíj nélkül 75 ezerért kaptam az előbb ajánlatot. Ha Ráteszem a laposszíjat, csak egy kicsivel vagyok beljebb...

Nem tudom a Renault-nál milyen anyaggal számolnak, a cikkszám szerint nem találtam a neten árakat.

Előzmény: Törölt nick (40428)
S.P Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40429

Ha 20 km-t mentél el a tankolás után, és az átlagod 7 liter volt, akkor csak 3 litert pancsoltak el.

A renault nem tudom, hogyan számol, de ezek szerint a megtehető km-t a fedkomp átlag szerinti értékből kalkulálja. Nekem már előfordult, hogy a csak városban használt 1.9 dci-vel elindultam autópályán Kecskemétről Pestre, és mire odaértem a célba több volt a megtehető km, mint amikor elindultam. :-) megzavarodott szegény...

A másik autóm az előző 1000 km-es átlagból számolja a megtehető km-t, tehát egy röpke 1-2 órás helyben toporgás nem változtatja jelentősen a megtehető km-t, de az átlagot igen, főleg, ha előtte nulláztad az átlagot.

 

Szerintem nyugodj meg, feltehetően tényleg csak vizes volt belül, ki akarták szárítani..

 

 

Előzmény: Törölt nick (40427)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40428

Az jó ár, nem drága

Előzmény: S.P (40426)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40427

kezdek megnyugodni...(vagy már meg is nyugodtam? :-)

Előzmény: stevie-13 (40421)
S.P Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40426

Ezt a kecskeméti Renault szerviztől kaptam.

Bordásszíj, vízpumpa, laposszíj és hűtőfolyadék csere munkadíjjal 120 db ezres.

Mással még nem beszéltem.

Egyébként az időszakos szervíz tök normális árban volt, azt náluk csináltattam. Pár ezer Ft különbség volt a többi számlás ajánlathoz képest.

 

 

Előzmény: Törölt nick (40414)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40425

Szerintem a benzinesben is van kipufogógáz visszavezetés, legfeljebb nincsen dedikált EGR szelep, de elvileg valami ilyesminek kellene lennie.

 

 

Szinte minden koszerű benzinesben van EGR, a 2003-as 1.6-os Renault-motor sem nagyon lehet kivétel.

 

Más kérdés, hogy nem szokott gond lenni az EGR-rel, mert a benzin elégetésekor nem keletkezik (annyi) korom, amitől beállna a szelep. De a működtető mechanizmus ott is meg tud hibásodni.

 

Bónusz: Renault-nyelven az EGR szelep neve ő-zsé-er. Tehát ha cotec előtt akartok felvágni, így kell nevezni ;-) ;-) ;-)

 

Valamint Döna Mík Plű ;-)

 

Előzmény: Trotter66 (40411)
djkerep Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40424

7.5-8-at ír fogyinak.

Előzmény: djkerep (40422)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40423

Mosás előtt tankoltam tele. Mindig nullázok tankolás után, most is így tettem. Utána 20 km-t mentem, ezután jött a mosó.

Nem kértem vegyszeres kárpittisztítást. Mert azt nyáron szoktam, hogy kiszáradjon, ennyi eszem van.

Logikus, amit mondasz, valóban közelítenek a számok az igazsághoz, a tankolás utáni átlagom fura szokott lenni.

A klímát valóban max.-on találtam, holnap rákérdezek, hogy a teljes művelet alatt így járt-e és ha igen, minek amikor csak száraz (porszívós) tisztítást kértem.

 

 

Előzmény: S.P (40419)
djkerep Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40422

Mióta nàlam van azóta ilyen. Céges autó volt, majd egy csalàd hordta vele a gyerekeket és igy került hozzà. 150e km van benne, vezetett szervizkönyvvel. Mit lehetne mérni? Azért meghajtom, àrtani biztos nem fog.

Előzmény: stevie-13 (40420)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40421

ja, és hazafelé kerülőúton mentem, kb. 35 km-t, ezalatt 16l/100-ra ment csak le, és persze nőtt az elfogyasztott üzemanyag, már "normális" mértékben.

 

 

Másfél - két óra üresben járatás erősen el tudja téríteni a kompjútert.

 

(Üresben a motorok egy óra alatt 0.6 - 1 liter üzemanyagot égetnek el.)

Előzmény: Törölt nick (40417)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40420

Ha megkapta a szervizet, akkor van értelme "kikormolni" az autót?

 

 

Nem sok.

 

Az 1.6B eleve nem szélvészfarkas. Ha régebb óta megvan az autód, és úgy érzed, hogy most nem tudja az eredeti teljestményt, az más. De azt általában ki is lehet mérni. A teljesítménycsökkenést tipikusan azzal arányos fogyasztásnövekedés is kiséri.

 

Előzmény: djkerep (40402)
S.P Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40419

Nemrég tankoltál, és tankolás után nulláztad az átlagfogyasztás?

Szerintem slaggal mosták ki a belsőt, valahogy ki kellett szárítani. Klíma maximumon, alapjáraton kicsit emel, az átlagfogy lehet kb 2 liter/óra.

Eljárattak kb 5 litert a majdnem teli tankból, ez az átlag fogyasztást elég rendesen megemeli.

Tegyük fel, hogy elmentél 100 km-t a mosás előtt 7 literes átlaggal. Kipacsáltak belőle 5 litert álló helyzetben, így a fedkomp már 12 literes fogyasztást mutatna.

Ha csak 50 km-t tettél meg 7 liter átlaggal, akkor ez az 5 liter már 17 literes átlagot produkál.

 

Egy a lényeg: elázott a belső, ki kellett szárítani...

Előzmény: Törölt nick (40416)
stevie-13 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40418

Nagyobb benzin= prémium üzemanyag, esetleg adalékolva Wynn's, LM, vagy STP-vel.

 

 

Én amondó vagyok, hogy az üzemanyag adalékolásával csak igen-igen óvatosan. (Vagy sehogy.)

Előzmény: Trotter66 (40404)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40417

ja, és hazafelé kerülőúton mentem, kb. 35 km-t, ezalatt 16l/100-ra ment csak le, és persze nőtt az elfogyasztott üzemanyag, már "normális" mértékben.

Előzmény: Törölt nick (40416)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40416

Mosás előtt a megtehető táv 9xx km volt. Mikor átvettem a kocsit, 360km. 22.7l/100 km. Ez azért erős.

Igen, bizonyítani nem tudom, de mivel full külső-belső tisztítás volt, és munkaidő alatt történt, nem álltam mellette.

 

Akkor lennék meggyőzve, ha biztosan tudnám, hogy hogyan számolja a fogyasztást a komputer, milyen feltételek mellett, az kizárt, hogy "kocsikáztak" volna, mert akkor a napi km is nőtt volna.

Előzmény: Airbag. (40413)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40415

Néztem a robbantottakat de nem láttam rajta, elhiszem ha mondod, csak az enyémen sem találtam

Előzmény: Trotter66 (40411)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40414

feszítőgörgőt, de hol csináltatod?

Előzmény: S.P (40410)
Airbag. Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40413

Nem basztak át......

A comp most számol,de a 1-1,5 órás helyben járatás után "kicsit" csökkent a megtehető km...emelkedett az átlag fogyasztás kiirása,mert nincs hozzá megtett km.

Olyan hülye meg nincs,aki a motort járatva fűti be a mosót......a kipufogó gázt meg a mosóban lévők szivják be.

Előzmény: Törölt nick (40406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40412

Nem is lehet :D

5 liter 2100 Ft, ha el is lopták mit csinálsz...

- tanúlság, maradj a kocsi mellett végig

- megbizható helyre vidd

- csináld magad :)

Előzmény: Törölt nick (40408)
Trotter66 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40411

Szerintem a benzinesben is van kipufogógáz visszavezetés, legfeljebb nincsen dedikált EGR szelep, de elvileg valami ilyesminek kellene lennie.

Előzmény: Törölt nick (40405)
S.P Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40410

az a pár ezres egész pontosan 27,5 db ezres...munkadíj nélkül

a szíj tényleg pár ezer, de mitől lesz a szíj készlet  27.5eFt?

mit cserélnek még ki?

Előzmény: Törölt nick (40400)
djkerep Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40409

Szerintem is csak Dcibem van.

Előzmény: Törölt nick (40405)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40408

klímatisztítás nem volt. Én nem szívtam le (talán meg, most ezt próbálom kideríteni...)

Előzmény: Törölt nick (40407)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40407

klímatisztítás is volt?

próbáltad már leszívni belőle?

Előzmény: Törölt nick (40406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40406

Sziasztok,

Kérdésem a következő. A fedcomp által kijelzett "Fuel used", nos, ez a mutatott szám azt is számolja, ha az üzemanyagtankból leszívom az üzemanyagot, vagy csak kizárólag az autó bizonyos sebességétől kezdve számol ezzel?

Azért kérdezem, mert ma mosóban voltam, és kb. 5 literrel kevesebb üzemanyaggal kaptam vissza az amúgy csilli-villi autómat. Ami beszálláskor feltűnt, az a 22 l/100 km átlagfogyi és a reggeli állapothoz képest -5l üzemanyag ( a mosó 1 km-re van a cégtől, állításuk szerint max. 1 1/2 óráig járatták a motort, a klímát HI állásban találtam, valószínűleg ezzel fűthettek a mosóban, talán ez most mellékes). Nem találok értelmes magyarázatot a különbözetre, a megtett km rendben van.

Mondjátok, hogy nem b@sztak át...:-(

1.6dCi (2011-es évjárat) amúgy, de talán a II-es Scenicek is hasonló elven működnek...

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40405

Van benzinesben EGR?

Előzmény: Trotter66 (40404)
Trotter66 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40404

Nagyobb benzin= prémium üzemanyag, esetleg adalékolva Wynn's, LM, vagy STP-vel. 

 

Szerintem az EGR-ed van korommal teli, de ez csak tipp.

Előzmény: Törölt nick (40403)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40403

Nekem van benzines is, én azt tenném a helyedben, hogy a gyertyákat trafókat ellenőrizném, csere-éretteket  cserélném, majd egy nagyobb benzinnel járnék egy tele tankot ki.

Előzmény: djkerep (40402)
djkerep Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40402

Továbbra is nagyon lusta az 1.6B-m. Nem tudom milyennek kellene lennie, de ez nem a legjobb. Most megy műszakira, ahol több apróság is meglesz csinálva, a kötelezőeken kívül, például kormány axiális csukló csere, mert nagyon lóg. Kompresszió mérést is megejtünk ekkor. Ha megkapta a szervizet, akkor van értelme "kikormolni" az autót? huzamosabb ideig magas fordulaton történő haladásra gondolom, mert 2500-3000-nél volt elváltogatva világ életében.

Trotter66 Creative Commons License 2014.02.04 0 0 40401

Vezérléscsere alkalmával illik a segédberendezések hosszbordásszíját, valamint annak a feszítőgörgőjét is cserélni.

Előzmény: S.P (40399)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!