Keresés

Részletes keresés

fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2113
Egyébként ez teljesen igaz... :s
Pár éve a vasútállomáson tolatás zajlott, és beszélték a tolatósok, hogy sokkal jobb "kézzel, vagy zászlóval integetni" , mint rádión beszélni, mert nem értik egymást, meg a kézi jelek megbízhatóbbak...
És szerintem ebben igazuk van.
Mondjuk a váltók, és a jelzők kezelése más tészta...
Előzmény: Infós (2111)
exmv Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2112
Először bizalmat kell szerezni az oldal gazdájától.
Előzmény: Bálint23-24 (2107)
Infós Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2111

"Gondolom amikor a jelfogós berendezések bejöttek, akkor is sokan voltak, akik hőzöngtek ellene, mondván a bakter keze és a csúcsín közötti kapcsolatot biztosan csak a vonóvezeték teremti meg, nem holmi kattogó ketyerék..."

 

Nem jársz messze az igazságtól!

Az Integránál volt olyan, hogy maradtak a tornyok, váltókezelőkkel, de már egyközpontos berendezésként működtek. A menetbeállítás a következőképpen zajlott: fszt. beállít, majd kiszól a váltókezelőnek, hogy nézze már meg, hogy állnak a váltók.. Megnézi.. Visszaszól.. Utána jelzőtállít az fszt.. :) / :(

Nem bíztak a jelfogókban... :SS

Előzmény: GyöBzs (2109)
D55 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2110

Atomerőművekben, repülőkön szerintem nemigen lehet másképp vezérelni a berendezéseket.

 

Mosógép: a jó öreg programkapcsoló a mi mosógépünkben 18 éve problémamentesen üzemel. Persze attól még nem zavar, hogy az új mosógépek digitális vezérlésűek.

Legyen nyugodtan digitális a telefonközpont, a KÖFI, a személyszállítás, a SZIR, de a biz.ber. lehetőleg maradjon jelfogós!

A TM jelfogó tudtommal a '70-es évek újítása, a D70 ilyenekből épül fel, de a D55 még XJ (?). A D70 egy nagyállomási, bonyolult berendezés, szerintem szükségszerűen több vele a probléma, mint az 55-el. De az általam ismert forgalmisták többsége a D55-el meg van elégedve.

 

Én is szívesen tanulmányoznám az utasítás tervezetet, ha valaki tudja, hogy lehet jelszót szerezni, kérem szóljon! Köszi

Előzmény: GyöBzs (2109)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2109
Akkor ilyen alapon a mosógépbe se tegyük, maradjon meg a jó öreg hagyományos programkapcsoló. Sőt, járművezérlőbe se, mert jajj, vége lesz a világnak; majd a vezér kézzel állítgatja a motorok frekvenciáját, természetesen mechanikus elemekkel, fokozatmentesen...

Gondolom amikor a jelfogós berendezések bejöttek, akkor is sokan voltak, akik hőzöngtek ellene, mondván a bakter keze és a csúcsín közötti kapcsolatot biztosan csak a vonóvezeték teremti meg, nem holmi kattogó ketyerék...

Azért egy kicsit nyugtalanabbul aludnék otthon, ha mondjuk az atomerőműben a kezelő a reaktoronkénti 30 rudacskát (pardon, hetet használ) kézzel mozgatná és ezt nem felügyelné folyamatirányító számítógép. Ez nem olyan, mint az asztali PC, nem tudom miért kell ellene nyomulgatni.

OFF
Az éjszakai ricsajozók petíciójába tetesd bele, hogy "Soha Magyarországon elektronikus biztbert!"
ON
Előzmény: D55 (2101)
perszy Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2108

Kicsit fordítva.

KLF az KLF. A 40-sen Érd vagy Szbatta, a 30-on Marton kezel. Az 1-en Bicske vagy Tbanya, egy álom, bár Tatát már most is elvileg bárhonnan lehetne kezelni, csak adatátviteli csatorna kérdése. Komárom meg Füzitőt, ugye. Csak a D-55 nincsen felülvezérelve, pedig volt rá javaslat.

 

 

Előzmény: korpi41 (2087)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2107
Valaki mondja már meg legyen szives, hogyan lehet ide jelszót szerezni? : http://f1jelzes.uw.hu/ Nagyon szépen köszönöm!!!!!!!!!!!!!!4
perszy Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2106
Olyan idétlen, nyelvileg értelmetlen.
Előzmény: Bazsi75 (2096)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2105
De nem 8085?

De igen, kösz a javítást. Egyebként ebben a billentyűzetben amit most is verek, szintén 8085 van, és teljesen megbízható. Pedig csak egy CPU van benne :)
Előzmény: perszy (2104)
perszy Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2104

Valószínűleg nem is kell procit szerezni Tatához, mert még egy sem döglött be, és van tartalék is bőven. De nem 8085?

Mint említettem, a meghibásodások zöme TM jelfogós, még a PLC is ezért hisztizik. Van közönséges kontakt hiba, pl hidegforrasztás a rendezőkön. Na meg a KOMREL kártyák, de az is jelfogós hiba. Stres16 hiba volt, de nem bizonyítható, ez elektronikus elem. Ezen felül tömegesen a tolatásjelzők külsőtéri kártyái, de ez gondolom utángyártható, bár nem olcsó.

A gyorsabban kopó rész inkább az Iltis, itt hamarabb jelentkezik az alkatrészek avulása, piacról történő eltűnése. Pl portszerver és alkatrészei, na meg az alfa166 gépek, a scsi-1 winchestereikkel, bár ezek még pótolhatóak innen-onnan. Megoldható. :)

Egyébként Tata beállt, igazán nagy hibák nincsenek, mint 98-99-ben. Mi is felnőttünk hozzá.

P.

 

Előzmény: zugkraft aargau (2098)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2103
Ezt majd javítsd ki:

"...van egy ún. aktív zárjelző, amely gyakorlatilag egy permanens máges."

Egyrészt nem feltétlen tartozéka az aktív zárjelző a szovjet mellékvonali berendezéseknek - volt valaha másfelé is használva - másrészt nem így működik.
Előzmény: D55 (2072)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.09.19 0 0 2102
Rosszul tudom, hogy a számítógépes biz.ber.-ek egyszerre csak egy vágányút felépítésével tudnak foglalkozni?

Háááát, lehet hogy van olyan is, de ha ez általánosan így lenne, akkor pl. Frankfurt elég viccesen működne :) De az is lehet, hogy csak félreértelek.

hogy mind a három rosszul dönt. De ha mégis?

Ha mind a három rosszul dönt, és még diverz szoftverkialakítás is van, akkor már úgyis mindegy, mert vége a világnak :)

de biztonsági és vezérlési feladatokat ne bízzunk rá!

Tudsz róla hogy rengeteg atomerőműben és repülőgépben ugyanazek a hardver és szoftverelemek muzsikálnak mint az elektronikus biztosítóberendezésekben? Azokhoz jó SIMIS-W meg a többiek?
Előzmény: D55 (2101)
D55 Creative Commons License 2006.09.19 0 0 2101

Épp ez az!

 

Milyen biz.ber. az olan, amelynek a telepítése programozásból áll?

 

Valahogy nekem nem tűnik biz.ber.-nek egy számítógép monitorral (na meg néhány jelfogóval).

Tehát több egység van, melyeknek ugyanazt kell dönteniük és akkor így csak nem eszi a fene, hogy mind a három rosszul dönt. De ha mégis?

 

Rosszul tudom, hogy a számítógépes biz.ber.-ek egyszerre csak egy vágányút felépítésével tudnak foglalkozni?

 

Tehát én úgy gondolom, hogy a számítógép maradjon meg a menetjegykiadás, az árufuvarozás, valamint az üzemirányítás eszközének, de biztonsági és vezérlési feladatokat ne bízzunk rá!

Előzmény: BszHÉV (2099)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.19 0 0 2100
Köszi, akkor az a csengőgomb lesz.:D
Előzmény: D55 (2097)
BszHÉV Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2099
Viszont talán olcsóbb lesz egy új gépre egy újrafordított programot feltelepíteni, mint a Siemenshez egy új blokkot kifaragni...
Előzmény: zugkraft aargau (2098)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2098
Tudja valaki, hogy az elektronikus biz.ber.-eknek mennyi az élettartama?

Erre a kérdésre (még) nincs válasz. A gyártók rendszerint óvatosan 20-25 éves életciklust jelölnek meg. Az első elektronikus biztosítóberendezés (ESTW) éppen idén lesz 20 éves (Murnau).

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a berendezések belső magja (maga a gép, processzor, stb.) még hosszú idő után is megbízhatóan működik. Probléma inkább a külvilágot a számítógéphez illesztő egységekben (pl. PLC-k) szokott fellépni.

Természetesen a mechanikus berendezésekéhez hasonló matuzsálemi kort (70-80-90-100 év) az elektronikus berendezések biztosan nem fognak megélni. A tatai ESTW most 10 éves, és nem valószínű hogy pl. 50 év múlva olyan könnyű lesz majd pl. 8086-os processzort szerezni bele...


Előzmény: D55 (2094)
D55 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2097

A Siemensre gondolsz?

 

Azok a gombok szerintem a blokkbillentyűk, bár nem tudom melyikre gondolsz.

 

Esetleg a csengőgomb: a rendelkező ezt benyomja és közben az induktort 3-4X megtekeri. Ennek hatására a toronyban megszólal a csengő és a vágányszámjelző ablakban megjelenik a kijelölt vágány száma (ez attól függ, hogy a rendelkező előzőleg a tológombot melyik vágányra tolta).

 

Ha a blokkbillentyűkre gondolsz: ezekkel ad a rendelkező engedélyt a jelzőállításra, és a vágágányút feloldására. A véltókezelő pedig az ilyen  blokkolással vonja meg magától a váltó-, illetve a jelzőállítás lehetőségét.

Előzmény: fullspeed15 (2095)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2096
???
Mi bajod a "beadott parancs" szóval?
Előzmény: perszy (2093)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2095
Mire valók azok a  gombok a csengő alatt a rendelkezőkészüléken?
D55 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2094

olyan embertől hallottam, aki már dolgozott számítógépes biz.ber.-rel, hogy néha bizony képes ősz hajszálakat okozni a személyzetnek. Állítólag előfordulhat, hogy a visszajelentés nem jól működik. Számítógépes felülvezérléssel a dominót is el lehet látni.

Tudja valaki, hogy az elektronikus biz.ber.-eknek mennyi az élettartama? És a jelfogósnak?

perszy Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2093

Nem voltam körültekintő:

Benne maradt a "parancsbevitel" mellett a "beadott parancs" kifelyezés is. Bocsánat, ez nem üvegvisszaváltó gép, ahova beadjuk, aztán ha nem tetszik, visszaadja.

Bár előfordul. :)

 

Előzmény: Bazsi75 (2082)
perszy Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2092

Én, kvázi, élettársa voltam néhány évig egy Simis-c agyú és Iltis lelkű berendezésnek. A mai napig a leginteligensebb üzemelő biztosítóberendezésnek tartom itt nálunk. Igaz, lelke van az édesnek, de meg lehetett barátkozni vele. És többet tud, mint a jelfogósok, valamint egész jól el tudja mondani, milye fáj. És nem a számítógépekkel van a probléma, általában, hanem a TM jelfogókkal.

Ez utóbbi igaz az Elektrára is. Annál a berendezésnél, ahol szinte nincsen jelfogó, egész megbízhatóan működik. Az első kettőre ez kevéssé igaz. Pláne a monitorról kezelt kulcsos berendezésnél.

 

Előzmény: D55 (2077)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2091

Én a költségekre értettem a dolgot. Most az, hogy két vagy három PCn keresztül kezeled, az már teljesen mindegy...

Előzmény: M44-419 (2090)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2090

Egy Kelenföldi telepítésbe célszerű volna helyből bevonni Érd, Tárnok, Bicske állomásokig a vonal kezelését, egy berendezés bőven le tudná kezelni. ..

 

Hmmm, egy berendezés igen, de egy kezelő biztos nem. Pl. Budaörsön és Hároson azért elég rendesen van mit a tejbe aprítani tolatási szinten. Sőt, ha beindulnak a Harbor Parkos fejlesztések (RO-RO kikötő + a jelenlegi raktárak), akkor Nagytétényben sem akkora lesz a mozgás mint most.

 

Másfelől Érd átépítésekor Érdi-elágban megszűnik a szolgálat, mert be lesz kötve az érdi kütyübe. Én úgy hallottam, hogy Háros és Diósd átépíteskor Diósdon szintén nem lesz szolgálat és Hárosról lesz távkezelve.

Előzmény: korpi41 (2087)
zmiklós Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2089
Ja!
Hogy ez 2080-ban lesz a Nyugatiban, már azt hittem lemaradtam valamiről. :))
Előzmény: Infós (2088)
Infós Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2088

Egyezik, csak a 2080-ban Nyugatit hoztam példának, te meg Kelenföldet. :))

 

Előzmény: korpi41 (2087)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2087
A probléma az, hogy ahogyan hozzánk telepítik, az nem költséghatékony. Egy pár vágányos állomásra teljesen felesleges ilyet rakni. A költség nagy része maga a számítógép, ez meg akkor is kell, ha 2 váltót állítunk vele, meg akkor is, ha egy 80 kmes vonalszakaszt több kisebb és akár 3-4 nagyobb állomással. Egy Kelenföldi telepítésbe célszerű volna helyből bevonni Érd, Tárnok, Bicske állomásokig a vonal kezelését, egy berendezés bőven le tudná kezelni. ..
Előzmény: Infós (2084)
Infós Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2086

Hát, a honosítási papírjai között az szerepel, hogy a MÁV Informatika Kft. szegedi csapata bevizsgálta, és azt állapította meg, hogy Pamelából mágneses vihar esetén Elvíra lesz és összekeveri a vonatokat. :)

(vicc)

 

Szóval IC szinten kizárja a tüsiket és egyéb zavarokat, legalábbis kevés, ezzel kapcsolatos tanulmányaimból ez rémlik. :)

Előzmény: Bazsi75 (2085)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2085
És Pamela, hogy viselkedik mágneses viharban? :))))
Előzmény: Infós (2084)
Infós Creative Commons License 2006.09.17 0 0 2084

Végülis igen. :)

 

Van a Pamela és a Chill, ez a kettő szoftver a lelke (CC szinten).

Mindegyikből három fut, azonos bemeneti adatokkal, és néha eltérő kimeneti adatokkal, amiket a rendszer összehasonlít (még a VC szint előtt). A logikai (A) csatornán fut a Chill, a biztonsági (B) csatornán a Pamela. Más felépítésű, más logikájú programokról van szó, más módon jutnak ugyanarra az eredményre, ha más eredményre jutnak egyáltalán.

 

Tehát mind az A, mind a B csatornán lefut ugyanaz a kérdés (pl. állítható-e a 6-os váltó), majd kiértékelik. Ha a két csatorna nem ugyanarra az eredményre jut, akkor leáll a rendszer és újraindul (restart). Ha a csatornákon belül, a "3-ból 2" szavazásnál valamelyik gép elvérzik, akkor ő átveszi a bemeneten levő adatokat és azok alapján nekifut újra, de nem áll le a rendszer (feltéve, hogy A=B).

 

Szvsz megbízható, csak a tervezés egyedileg történik, sok redudáns elemet tartalmaz, nehezen áttekinthető a működése, szinte lehetetlen hibamentesen létrehozni, bár nagyon nagy állomásokon a felhasznált hely igénye csökken, kis állomásokra viszont felesleges.

 

Sokkal több forgalmi szolgáltatása van, mint a D55-nek (akár a menetrendi felülvezérlést, akár a vonatszámkövetést, akár a naplózás funkciókat tekintve).

Előzmény: Bazsi75 (2078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!