Keresés

Részletes keresés

GyöBzs Creative Commons License 2006.09.22 0 0 2125
Kb. 100 km-enként kell másik csatornára váltani... Szerintem ez annyira nem megterhelő :)
Előzmény: Vendégsín (2124)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.22 0 0 2124
a KAPSCH rádió még nincs meg minden mozdonyon

Pláne, hogy sokon AEG, illetve Motorola van.
Előzmény: D55 (2123)
D55 Creative Commons License 2006.09.22 0 0 2123

Szerintem jó lenne, ha az fsz. tudna rádión beszélin a mozdonyvezetőkkel.

 

Egyébként a KAPSCH rádió még nincs meg minden mozdonyon, pedig jó lenne. Addig is marad a hagyományos, ahol minden sávhatárnál tekerni kell a gombot.

 

Tudja valaki, hogy kb. mekkora egy ilyen rádiókörzet?

GyöBzs Creative Commons License 2006.09.22 0 0 2122
Nem tudom, hogy működik-e még, de valamikor a 120a állomásaival (forgalmi iroda, Újszászon a váltókezelők is) a 12-es csatornán lehetett kapcsolatot tartani. Nagyon jó volt a tolatóssal, hogy nem kellett oszlopot keresgélni a váltóállítás kéréséhez pl... nem beszélve arról, hogy nagy segítség ez az állomás körzetében valami miatt nyűglődő vonatok esetén is.
Előzmény: Infós (2121)
Infós Creative Commons License 2006.09.22 0 0 2121

"Valószínüleg még nem láttál »vasutat«."

 

Láttam már. De amikor egy olyan állomáson, ahol öt tartalék mozog egyszerre, továbbra is eretnek gondolatnak tartom, hogy valaki rádión érdeklődjön, hogy mit hozzon a boltból (megtörtént). Bár belegondolva, hogy milyen minőségűek a rádiók, lehet, hogy tényleg csak a napi politikát lehet rajta megbeszélni, esetleg még a meccs eredményét, de ott már számok is vannak.. :((

 

Ja, és amikor egy egész vonal hallgatja ugyanazt, az már elég sok? :)

Előzmény: perszy (2120)
perszy Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2120

Valószínüleg még nem láttál "vasutat". A 3 tartalék, meg a számtalan gépkisérő az nem túl sok egy állomáson, plussz tornyok, őrhelyek. Mindenki egyszerre beszél az összes lehető rádión, a napi akciókról és bevásárlásról, közben bekőröznek egy-két mozgást, és jó, ha a bak előtt lehet szólni a vezérnek, hogy félkocsihossz a kettes tartaléknak. Jó esetben össze is van akasztva.

 

Előzmény: Infós (2114)
Infós Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2119

Mé'?

Felvették őtet is?! Hová?! Te jó ég?!

 

:))))))

Előzmény: Vendégsín (2118)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2118
Attól mert papírom van erről, még én sem értek mindenhez!

Egyre jobban kezdesz cs1014-hez hasonlítani - lassan már te is ugyanannyit jársz egyetemre... :-)
Előzmény: Infós (2117)
Infós Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2117
"Értem. Mondjuk én nemtudom, nekem nincs tapasztalatom ilyenben, 16 vagyok :D.

Csak hallottam. "

 

Attól mert papírom van erről, még én sem értek mindenhez! :)))

Ne aggódj, nekem is csak mesélték! ;)

Előzmény: fullspeed15 (2116)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2116

Értem. Mondjuk én nemtudom, nekem nincs tapasztalatom ilyenben, 16 vagyok :D.

Csak hallottam.

A gurításjelzőt hogyan kezeleik? Hogyan szabják meg, hogy melyiken milyen jelzés legyen??

Előzmény: Infós (2114)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2115
és az ki? :)))) Hol tudom elérni Öt? :))
Előzmény: exmv (2112)
Infós Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2114

"Pár éve a vasútállomáson tolatás zajlott, és beszélték a tolatósok, hogy sokkal jobb »kézzel, vagy zászlóval integetni« , mint rádión beszélni, mert nem értik egymást, meg a kézi jelek megbízhatóbbak..."

 

Hát, próbáltam már mindkettőt, kézi jelzéseket a GyV-n, rádiós tolatást a HÉV-nél, de utóbbi jobban tetszett, elég valamit egyszer elmondani, nem kell a mozgás teljes befejezéséig "integetni", főleg, amikor az emberre esik a hó és inkább zsebre dugott kézzel álldogálna! :)))))

Előzmény: fullspeed15 (2113)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2113
Egyébként ez teljesen igaz... :s
Pár éve a vasútállomáson tolatás zajlott, és beszélték a tolatósok, hogy sokkal jobb "kézzel, vagy zászlóval integetni" , mint rádión beszélni, mert nem értik egymást, meg a kézi jelek megbízhatóbbak...
És szerintem ebben igazuk van.
Mondjuk a váltók, és a jelzők kezelése más tészta...
Előzmény: Infós (2111)
exmv Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2112
Először bizalmat kell szerezni az oldal gazdájától.
Előzmény: Bálint23-24 (2107)
Infós Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2111

"Gondolom amikor a jelfogós berendezések bejöttek, akkor is sokan voltak, akik hőzöngtek ellene, mondván a bakter keze és a csúcsín közötti kapcsolatot biztosan csak a vonóvezeték teremti meg, nem holmi kattogó ketyerék..."

 

Nem jársz messze az igazságtól!

Az Integránál volt olyan, hogy maradtak a tornyok, váltókezelőkkel, de már egyközpontos berendezésként működtek. A menetbeállítás a következőképpen zajlott: fszt. beállít, majd kiszól a váltókezelőnek, hogy nézze már meg, hogy állnak a váltók.. Megnézi.. Visszaszól.. Utána jelzőtállít az fszt.. :) / :(

Nem bíztak a jelfogókban... :SS

Előzmény: GyöBzs (2109)
D55 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2110

Atomerőművekben, repülőkön szerintem nemigen lehet másképp vezérelni a berendezéseket.

 

Mosógép: a jó öreg programkapcsoló a mi mosógépünkben 18 éve problémamentesen üzemel. Persze attól még nem zavar, hogy az új mosógépek digitális vezérlésűek.

Legyen nyugodtan digitális a telefonközpont, a KÖFI, a személyszállítás, a SZIR, de a biz.ber. lehetőleg maradjon jelfogós!

A TM jelfogó tudtommal a '70-es évek újítása, a D70 ilyenekből épül fel, de a D55 még XJ (?). A D70 egy nagyállomási, bonyolult berendezés, szerintem szükségszerűen több vele a probléma, mint az 55-el. De az általam ismert forgalmisták többsége a D55-el meg van elégedve.

 

Én is szívesen tanulmányoznám az utasítás tervezetet, ha valaki tudja, hogy lehet jelszót szerezni, kérem szóljon! Köszi

Előzmény: GyöBzs (2109)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2109
Akkor ilyen alapon a mosógépbe se tegyük, maradjon meg a jó öreg hagyományos programkapcsoló. Sőt, járművezérlőbe se, mert jajj, vége lesz a világnak; majd a vezér kézzel állítgatja a motorok frekvenciáját, természetesen mechanikus elemekkel, fokozatmentesen...

Gondolom amikor a jelfogós berendezések bejöttek, akkor is sokan voltak, akik hőzöngtek ellene, mondván a bakter keze és a csúcsín közötti kapcsolatot biztosan csak a vonóvezeték teremti meg, nem holmi kattogó ketyerék...

Azért egy kicsit nyugtalanabbul aludnék otthon, ha mondjuk az atomerőműben a kezelő a reaktoronkénti 30 rudacskát (pardon, hetet használ) kézzel mozgatná és ezt nem felügyelné folyamatirányító számítógép. Ez nem olyan, mint az asztali PC, nem tudom miért kell ellene nyomulgatni.

OFF
Az éjszakai ricsajozók petíciójába tetesd bele, hogy "Soha Magyarországon elektronikus biztbert!"
ON
Előzmény: D55 (2101)
perszy Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2108

Kicsit fordítva.

KLF az KLF. A 40-sen Érd vagy Szbatta, a 30-on Marton kezel. Az 1-en Bicske vagy Tbanya, egy álom, bár Tatát már most is elvileg bárhonnan lehetne kezelni, csak adatátviteli csatorna kérdése. Komárom meg Füzitőt, ugye. Csak a D-55 nincsen felülvezérelve, pedig volt rá javaslat.

 

 

Előzmény: korpi41 (2087)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2107
Valaki mondja már meg legyen szives, hogyan lehet ide jelszót szerezni? : http://f1jelzes.uw.hu/ Nagyon szépen köszönöm!!!!!!!!!!!!!!4
perszy Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2106
Olyan idétlen, nyelvileg értelmetlen.
Előzmény: Bazsi75 (2096)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2105
De nem 8085?

De igen, kösz a javítást. Egyebként ebben a billentyűzetben amit most is verek, szintén 8085 van, és teljesen megbízható. Pedig csak egy CPU van benne :)
Előzmény: perszy (2104)
perszy Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2104

Valószínűleg nem is kell procit szerezni Tatához, mert még egy sem döglött be, és van tartalék is bőven. De nem 8085?

Mint említettem, a meghibásodások zöme TM jelfogós, még a PLC is ezért hisztizik. Van közönséges kontakt hiba, pl hidegforrasztás a rendezőkön. Na meg a KOMREL kártyák, de az is jelfogós hiba. Stres16 hiba volt, de nem bizonyítható, ez elektronikus elem. Ezen felül tömegesen a tolatásjelzők külsőtéri kártyái, de ez gondolom utángyártható, bár nem olcsó.

A gyorsabban kopó rész inkább az Iltis, itt hamarabb jelentkezik az alkatrészek avulása, piacról történő eltűnése. Pl portszerver és alkatrészei, na meg az alfa166 gépek, a scsi-1 winchestereikkel, bár ezek még pótolhatóak innen-onnan. Megoldható. :)

Egyébként Tata beállt, igazán nagy hibák nincsenek, mint 98-99-ben. Mi is felnőttünk hozzá.

P.

 

Előzmény: zugkraft aargau (2098)
Vendégsín Creative Commons License 2006.09.20 0 0 2103
Ezt majd javítsd ki:

"...van egy ún. aktív zárjelző, amely gyakorlatilag egy permanens máges."

Egyrészt nem feltétlen tartozéka az aktív zárjelző a szovjet mellékvonali berendezéseknek - volt valaha másfelé is használva - másrészt nem így működik.
Előzmény: D55 (2072)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.09.19 0 0 2102
Rosszul tudom, hogy a számítógépes biz.ber.-ek egyszerre csak egy vágányút felépítésével tudnak foglalkozni?

Háááát, lehet hogy van olyan is, de ha ez általánosan így lenne, akkor pl. Frankfurt elég viccesen működne :) De az is lehet, hogy csak félreértelek.

hogy mind a három rosszul dönt. De ha mégis?

Ha mind a három rosszul dönt, és még diverz szoftverkialakítás is van, akkor már úgyis mindegy, mert vége a világnak :)

de biztonsági és vezérlési feladatokat ne bízzunk rá!

Tudsz róla hogy rengeteg atomerőműben és repülőgépben ugyanazek a hardver és szoftverelemek muzsikálnak mint az elektronikus biztosítóberendezésekben? Azokhoz jó SIMIS-W meg a többiek?
Előzmény: D55 (2101)
D55 Creative Commons License 2006.09.19 0 0 2101

Épp ez az!

 

Milyen biz.ber. az olan, amelynek a telepítése programozásból áll?

 

Valahogy nekem nem tűnik biz.ber.-nek egy számítógép monitorral (na meg néhány jelfogóval).

Tehát több egység van, melyeknek ugyanazt kell dönteniük és akkor így csak nem eszi a fene, hogy mind a három rosszul dönt. De ha mégis?

 

Rosszul tudom, hogy a számítógépes biz.ber.-ek egyszerre csak egy vágányút felépítésével tudnak foglalkozni?

 

Tehát én úgy gondolom, hogy a számítógép maradjon meg a menetjegykiadás, az árufuvarozás, valamint az üzemirányítás eszközének, de biztonsági és vezérlési feladatokat ne bízzunk rá!

Előzmény: BszHÉV (2099)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.19 0 0 2100
Köszi, akkor az a csengőgomb lesz.:D
Előzmény: D55 (2097)
BszHÉV Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2099
Viszont talán olcsóbb lesz egy új gépre egy újrafordított programot feltelepíteni, mint a Siemenshez egy új blokkot kifaragni...
Előzmény: zugkraft aargau (2098)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2098
Tudja valaki, hogy az elektronikus biz.ber.-eknek mennyi az élettartama?

Erre a kérdésre (még) nincs válasz. A gyártók rendszerint óvatosan 20-25 éves életciklust jelölnek meg. Az első elektronikus biztosítóberendezés (ESTW) éppen idén lesz 20 éves (Murnau).

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a berendezések belső magja (maga a gép, processzor, stb.) még hosszú idő után is megbízhatóan működik. Probléma inkább a külvilágot a számítógéphez illesztő egységekben (pl. PLC-k) szokott fellépni.

Természetesen a mechanikus berendezésekéhez hasonló matuzsálemi kort (70-80-90-100 év) az elektronikus berendezések biztosan nem fognak megélni. A tatai ESTW most 10 éves, és nem valószínű hogy pl. 50 év múlva olyan könnyű lesz majd pl. 8086-os processzort szerezni bele...


Előzmény: D55 (2094)
D55 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2097

A Siemensre gondolsz?

 

Azok a gombok szerintem a blokkbillentyűk, bár nem tudom melyikre gondolsz.

 

Esetleg a csengőgomb: a rendelkező ezt benyomja és közben az induktort 3-4X megtekeri. Ennek hatására a toronyban megszólal a csengő és a vágányszámjelző ablakban megjelenik a kijelölt vágány száma (ez attól függ, hogy a rendelkező előzőleg a tológombot melyik vágányra tolta).

 

Ha a blokkbillentyűkre gondolsz: ezekkel ad a rendelkező engedélyt a jelzőállításra, és a vágágányút feloldására. A véltókezelő pedig az ilyen  blokkolással vonja meg magától a váltó-, illetve a jelzőállítás lehetőségét.

Előzmény: fullspeed15 (2095)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.18 0 0 2096
???
Mi bajod a "beadott parancs" szóval?
Előzmény: perszy (2093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!