Keresés

Részletes keresés

emzoli22357 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 868
Utolsó e témabeil hsz em, hogy ne zavarjam a társalgást:
Az "abszorbcio" kifejezés már maga is ELNYELÉST jelent, ha hullámtanról van szó, márpedig a kipugáz az tuti, hogy kijön, és nem nyelődik el :)
Mégegyszer elnézést a témakisiklatásért.
Előzmény: SCHENCK-WAAGE (864)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 867

A hangtompítás nagyon lényeges és érdekes dolog, legalább jót beszélgettünk.

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: emzoli22357 (865)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 866
Hát ezt csak azért írtam mert te külön választottad a hangot a gázoktól , ami enyhén szólva hiba  !   Hát már , hogy lenne mind1 a közeg ? 
Előzmény: emzoli22357 (863)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 865
"Azt nem gondolod komolyan , hogy csak a "hang" megy bele a tompítóba :) ? A gázok keltik a hangot , sőt maga a gáz a hang ! "

De tök komolyan gondolom, hogy jórészt a gáz szinte csak a csőben áramlik , a tömöanyagban akkora fojtást kapna, hogy a mocc nem is menne!

Nem maga a gáz a hang, nanem a hang, a gáz NYOMÁSVÁLTOZÁSA ÁLTAL létrhozott rezgés, ez a hang terjed a gázban

Nem gondoltam, hogy ekkora izét fog kiváltani, hogy hozzászóltam és vaami teljesen lényegtelen dologra terelődött a szó, sajnálom.
Előzmény: Törölt nick (861)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 864

Amiről te beszélsz az apszorciós hangtompító.

Lényege a sok jukkal a kiramló gázok sebesség csökkentése.

Mert a jukaknál nagy a surlódás.

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: emzoli22357 (860)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 863
Ezt nemértem, hogy hogy jön ide?"A hang , hangvezető közeg nélkül nem nagyon terjed úgy tudom :)"

A hangtompító működésének szempontjából tökéletesen mindegy, hogy milyen összetételü a vezető közeg, legföljebba méretezés volna más, az elv ugyanaz, az általad említatt perforáltcsöves izé, egy csillapított üregrezonátor, ami a rajta bármilyen célból keesztülvezetett hang energiáját részint surlódásá alakítja át, másrészt a hang bizonyos spektrumokban nem szeret ide-oda ping-pongozni, márpedig a néhány Khz feletti hangok pont ezt csinálják a töltelék szálai között, mivel a hullámhosszuk pl 10 Khz-n, csak 32 mm.
Előzmény: Törölt nick (858)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 862
Ha nem változna a gáz nyomása , nem is lenne halkabb , a többi többé kevésbé így van .
Előzmény: emzoli22357 (860)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 861
Azt nem gondolod komolyan , hogy csak a "hang" megy bele a tompítóba :) ?  A gázok keltik a hangot , sőt maga a gáz a hang !   Ez az abszorpciós rendszer is csökkenti valamelyest a teljesítményt , csak nem annyira mint a reflexiós !  De persze itt is vannak azért beállítási variációk .
Előzmény: emzoli22357 (856)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 860
Én nem a visszaverődésesről beszéltem, hanem a perforáltcsöves , vagyis hangelnyelés útján tompító izékről, ebben meg kevéssé változik a gáz nyomása, illetve, ha lazára van tömve, akkor valóban változik erőseben, de ekkor a motor roszabbul is megy, mintha csak egy sima, nem perforált cső lenne ott.
Előzmény: SCHENCK-WAAGE (859)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 859

Szerintem a hang agázok nyomásváltozásából keletkezett lökéshullám.

A hantompítóban a gázok sebességét csökkentve a lökéshullám kisseb

vagyis a motor kipufogás zaja csökken.Szerintem.

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: emzoli22357 (856)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 858
A nagyobb hang az ( amit ugye tompítani kell ) amikor a gázok jóval hangsebesség felett áramlanak ki a kipuból , és ezt kell csökkenteni !  A hang , hangvezető közeg nélkül nem nagyon terjed úgy tudom :)
Előzmény: emzoli22357 (856)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 857

A sima végü széria, kúpos végü egy kicsit jobb de nemkerült széria gyártásba igytudom.

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: Törölt nick (853)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 856
A hangel nyelős fogalmazés kicsit sem sántít, mert azért kell valami ngy belső súrlódású anyagot tenni a hangtompítóba, hogya gáz ne, hanem csak a hang "menjen bele". Az ilyen nagy belsé súrlódású, de a heng által valamelyest átjárható anyagokat tesznek pl a hangládákba is. Megfelelő vastagság, és jelen esetben megfelelő tompító űrméret eetén igen széles spektrumban fejtenek ki hangelnyelést, részint mint nagyon erősen csillapított üregrezonátor(mélytartomány) és részint mint akusztikus labirint, azonban ez gondolom senkit nem érdekel, a lényeg, hogy a hangrezgés energiáját jórészt elnyeli.
Előzmény: Törölt nick (854)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 855

Szerintem tán még valahol a neten is fent vannak a jegyvőkönyvek.

A t52=t5 hangtompító 2kamrával

   t53=t5 hangt.           3kamrával

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: Törölt nick (853)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 854

Hát ez a "hang elnyelős" megfogalmazás 1 kicsit sántít , de nem tudtam hirtelen két szóba besűríteni a lényeget azért írtamezt !  Természetesen a gázok kiáramlási sebességét csökkenti úgy , hogy közben kis áramlási ellenálást fejt ki .

Előzmény: Törölt nick (849)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 853
Nem láttam a jegyzőkönyveket , sőt azt sem tudom mi az a t52-53 hangtompító .  De a p12-es dobbal alacsony fordulaton erősebb a motorom ( ha jól tudom ez is Csabai dob ) , a kúpos végű még nem volt nekem , de akarok szerezni .
Előzmény: SCHENCK-WAAGE (850)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 852
Mijen géped van?
Előzmény: artur66 (851)
artur66 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 851
Köszönöm, hogy számomra is érthetően összefoglaltátok (G.JANI-val) nekem a lényeget:-)
Előzmény: SCHENCK-WAAGE (848)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 850

Ha láttad a közkézen forgó fékpadi naplókat, abban van több olyan mérés ahol egy

rezonátor után t52-t53 hangtompító van és nem mindig, de általában bizonyos ford.

sz.mon.teljesítmény nő.Sőt alacsony ford.nál általában nő.

  SCHENCK-WAAGE

 

 

Előzmény: Törölt nick (849)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 849
A Csabai dob első része a hagyományos rezonátorként működik , a különbség a hangtompítokban van  , a Csabain a kamrás ( reflexiós ) van , míg a versenygépeken a hang elnyelős ( abszorbciós ) rendszerű van .  És a kamrást nagyságrendekkel nehezebb jól működőre megtervezni , írják is rá , hogy csökkenti a teljesítményt , de úgylátszik van kivétel :) ! 
Előzmény: artur66 (844)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 848

Én titkon abban reménykedtem hogy meglátja a fékpadot és az akaratot és ennek hatására megnyílik és az összes dokumentációt  fékpadi naplót odaadja. Nem örökbe de rendszerezni megőrizni hogy jó támpont legyen és ne keljen mindent az elejéről kezdenem dehát ő nem így gondolta. Ezt sajnos tudomásul kell venni.

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: artur66 (846)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 847

A Béla bácsi összes dobja rezonátordob mint ahogy minden 2ütemű motor dobja is az. A különbségek mint ahogy a naplóból látható különböző fordulatszámokra tolja el a forg. nyomatékot ill. teljesítményt. Minden dobnak ez a lényege megkeresni az ideálisat x teljesítmény eléréséhez hogy alul is és felül is jól működjön. A hengeres dob az valóban egy kuriózum mert ott a magas telj. mellett még az is követelmény volt hogy a maximális telj. után a motor ne forogjon többet. Ennek az volt a célja hogy a forgórészt kímélje mert mindig a magas for. szám miatt mentek tönkre. Nem tudtták elég merevre tekercselni tudomásom szerint.

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: artur66 (844)
artur66 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 846
Félreértettél.
Azt tartom elszomorítónak, hogy a "tudás" valamilyen okból nem kerül tovább, hogy mi ez az ok , ne ragozzuk.
Ha valaki éveket(évtizedeket) fektet valamibe és nem adja azt tovább (mert esetleg nem tudja, vagy nem akarja,stb...) akkor egyszerűen nem volt értelme annak a munkának!!!
És ez mindenképp elszomorító:-(((
Előzmény: SCHENCK-WAAGE (845)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 845

Nem értem mi az elszomorító?

Tán az elszomorító, mi ilyen keveset tudunk a témáról.

Kicsit más mint minden külömleges egyéniség. foly. köv.

SCHENCK-WAAGE

 

Előzmény: artur66 (844)
artur66 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 844
Igazán elszomorító dolog, amit a Bélabácsival kapcsolatban leírtál:-(
Nem értek a témához, de ha valaki pár mondatban felhomályosítana, hogy mi is az elvi különbség a Csabai, ill.rezo dobok között, esetleg mik az egyik előnyei, ill. másiké, melyikből csalható ki nagyobb teljesítmény-növekedés és milyen áron és ezt egy átlag "középműszaki" nyelvre is hajlandó lenne itt lefordítani(legalább min.10 erősen bővített mondatban), azt nagyon megköszönném:-)
Előzmény: SCHENCK-WAAGE (843)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 843

MÉG.

 

Lehet, hogy már sokmindent elmondott csak mi nem tudtuk miről van szó lásd 829.

Érzékelte tök hülyék vagyunk aztán már nemtörte magát az okítással.

SCHENCK-WAAGE

SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 842

 

Közben eszembe jutott még.

Jóvolna valahogy motiválni, mert ebben korban ha van kedve az embernek visszafiatalodik!!!

  

SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 841

Sajnos nem tudom az összes összefüggéseket. Holmi topikkal nem foglalkozik,

szerintem nem is fog. Őt már nem érdekli ez a téma ijen erősen. Szerintem.

SCHENCK-WAAGE

 

 

Előzmény: Törölt nick (835)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 840

Szerintem sokkal bonyolultabb.

 

SCHENCK-WAAGE

Előzmény: Törölt nick (832)
SCHENCK-WAAGE Creative Commons License 2007.05.13 0 0 839

Ebben a kérdésben én sem látok tisztán. Én azt tartom valószinünek, hogy ez az ő

élete munkája és nemtart érdemesnek senkit arra, hogy mindent..-mindent elmondjon. Beleértve engem sem.

 

SCHENCK-WAAGE   

Előzmény: frundsberg (831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!