Ebben a 650M-ban olyanok voltak, mint a Szabadkikötő út, Nagykőrösi út, Régi Fóti út melletti bicikliutak. A Szabadkikötő útnál ha jól tudom, 1-2 m magas töltést terveztek építeni. Biztos van egy kis felülárazás, de egy rendesen alapozott bicikliút ennyibe kerül. Nyilván sokkal olcsóbb (és biztonságosabb) lenne, ha a meglévő utakból választanak le sávokat, de az autóslobbi egyelőre ezt nem hagyja..
Nade héló, a bicikliút az nem csak aszfalt. Hanem, és pont itt szokott elvérezni az egész, annak kitalálása és aztán kialakítása, hogy hol is menjen az az aszfaltcsík.
Merugye ennyi erővel írhattad volna azt is, hogy a sárga festék az még olcsóbb, sitty meg sutty, holnapra meg is szárad.
Valszg nem számolod bele a forgalomtechnikai megoldások, pl. lámpás keresztezteződések át/kialakítását, a demszki-kórókat, korlátokat, ez-az áthelyezését. (Valszg összesen több, mint az aszfalt).
De felucca már rég megmondta a frankót: faltól-falig útfelújítás esetén a binyigliút _ingyen van_ . Előre kéne gondolkodni egy kicsit...
A neten sebtiben talált nm-árak körülbelül br. 2500 Ft-osak. 1 méter hosszú bringaút legyen mondjuk 2 nm felületű (1 méter hosszal és 2 méter szélességgel számolva). Az ugye 5000 Ft. Ezt felszorozva 22.000-rel (22 km) az annyi mint 110.000.000 Ft. Hol van ez a 650.000.000-től???? Tudom alapozás meg tervezés... Aha, akkor ott a hiányzó 540 misi...
Z. Halmágyit én egy jó építésznek tartom, és nagyon jó elképzelései vannak Budapesttel kapcsolatban. Ezért aztán képviselő lett, mondván, úgy előrébb tudja vinni az ügyeket. De úgy tűnik, kezd beleragadni a posványba, vagy legalábbis nem tett ő sem csodát..
"Száműzzék a rakpartokról a járműforgalmat, s adják vissza a gyalogosoknak a folyópartot - javasolta már vagy négy éve Janesch Péter építész. Partraszállás című dolgozatában Riga példáját hozza fel, ahol az autóforgalom ugyanúgy falként zárja el a városlakókat a Daugava folyótól, mint a budapestieket a Dunától. A kiírt ötletpályázaton ott egy dán tervezőiroda arra a megoldásra jutott, hogy az átmenő járműforgalmat a folyó alatt a föld alá kell vezetni. Janesch Péter nagyra törő terve szerint Budapesten is - a Margit híd és a Petőfi híd között - a folyó alatt fúrt alagútba kellene terelni az autóforgalmat. Ezzel a város - olvasható az Építőművészet című szaklapban - "visszakapná a rakpartokat és a víz közvetlen közelségét, míg a forgalom a Duna alatt suhanna át."
A Duna "visszafoglalásának" ideája már a ciklus elején bekerült a budapesti önkormányzat 2013-ig tartó középtávú városfejlesztési tervébe, a Podmaniczky-programba - mondta Z. Halmágyi Judit építész, a fővárosi városfejlesztési és városképvédelmi bizottság alelnöke. Jelenleg az érdekelt hivatalok részvételével az úgynevezett mérnöki előkészítő munka folyik, amelynek célja, hogy számba vegyék a 80 kilométernyi fővárosi Duna-szakaszt, amelyet 2005-ben kiemelt területté minősített a fővárosi közgyűlés. A fő kérdés persze az, mikor mi valósítható meg a nagy ívű, nyilvánvalóan sokmilliárdos Duna-álmokból. Mik lesznek a fejlesztési projektek, és hogyan szerezhető hozzájuk pénzügyi fedezet? Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes a HVG-nek csak annyit tudott mondani, hogy reményei szerint ebben a ciklusban végeznek a helyzetfelméréssel; aztán lehet majd, uniós forrásokat megpályázva, nekilátni a konkrét tervek készítésének."
Az, hogy nem volt más megoldás, nem a civileken múlt. Nem értem, miért őket kell hibáztatni, mikor megakadályoztak egy jogszabályokat áthágó, bennünket sújtó beruházást. Nem hiszem, hogy politikai alapon működnek. Lehet, hogy néha naivak, és szélsőségesek, de ez kell is egy ilyen városban (Nagymező u., zsidónegyed, rakpartbővítés és hasonló sztorik).
Pedig ez még nem is olyan drága - általában 40 MFt-ra jön ki egy kilométer bicikliút. Ne kérdezd, mi kerül ennyibe, ráadásul nem nagyon láttam még olyat, amit normális minőségben építettek volna - ld. Megyeri-híd.
Ezek a civilszervezetek általában álcivilek, a legtöbbje politikai okokból gáncsoskodik, akadályoz, fúr, gátol, álszent és mondvacsinált okok alapján. Ők vetették vissza a körgyűrű építést is hosszú évekre. Az nem számított, hogy Budapest évtizedekig fuldoklott a kipufogógázban, tönkrementek az utak, a házak.
A magam részéről azzal nem értek egyet, hogy a Nagymező utcai fákat kivágják egy mélygarázs miatt. De ha másképp megoldják, akkor csinálják, de "más" megoldásról én nem hallottam.
Eléggé meglepett, hogy a Jókai utca végén, a Podmanitczky utcától a Nyugati tér felőli szakaszon nagyjából elkészült egy mélygarázs. Ez azért érdekes, mert nem egy széles, hanem egy nagyon keskeny utca alá építettek garázst.
Ki tud erről valamit (bár lehet, hogy szó volt róla)? Én már korábban írtam, hogy mennyire érdekes volt számomra Madridban a széles utak alatti sok parkoló, de ilyen keskeny utcában ott sem láttam.
Ez annak fényében fura, hogy a sokkal szélesebb Nagymező utcában megvétózta a Levegő Munkacsoport - akinek a vezetője tudomásom szerint Budaörsön lakik, tehát nem érintett - a mélygarázst.
Ez a haz a szivem csucske. Sajnos nem lesz felujitas a kozeljovoben:( Korabban probaltak, volt reklam is kint, de hat nem latta azt a kutya sem, olyan rossz helyen volt. Szoval pusztul tovabb ez a gyonyonyurseg:(
Nincs azzal baj, ha fordul a kockád - csak nem vagy te itt olyan öreg rókakoma, hogy ne emlékezzünk liberóvédő demszkysta énedre. De változhatnak az idők, nem mondom hogy nem... Fox te még kezetrázni Piros Gózzal is, ha így folytatod :))))
Most mit hőzöngsz? Te akartad ezt az érát! Viseld hát a következményeit! Netán elült a köd a szemed elől? Mert akkor Isten hozott nálam öcsém, ez a való világ!