Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
Üdv Czetkások. Van 2 Db látszólag egyforma Cz 175-ös csak látszólag egyformák. A motorblokkon belül van különbség. Sajnos az egyikhez szükségem volna benzincsap szürőre. vagy egyben levő Jikov csapra. ----Az egyik szénkefetartó bakelit felső része letörött. Igy nem marad meg a szénkefe a helyén. Kérdezném, hogy ehhez a tipushoz külön kefetartót lehet-e valahol kapni//szegecselve van a házhoz/, vagy csak egyben a dinamóházzal. Ha tudná vki, hogy hol lehet Cz alkatrészeket beszerezni, megköszönném a segitségét. --pias61@freemail.hu--
Én egy teljesen elhanyagolt példányt találtam, mintha a Dunából húzták volna ki, azt mentem meg éppen. Nagy részt már kész vagyok, már csak főtengely felújításra várok, mert hajtórúd kotyogott. Úgy láttam a 634-es 350es feszszabályzója jó 488hoz. Ha az is megvan akkor a gyári bekötést fogom használni, hi nincs akkor bekötöm máshogy a gyújtást és vacakolok az izzókkal. Kormány kezelőszervei sajnos hiányoznak, azokat még nem találtam, így MZTS karokat kapott és Mustang gázkart. Nem közútra lesz így egyenlőre nem szempont a gyáriasítás, de majd idővel próbálok mindent felkutatni.
Néha lehet találni fellelt példányokat 20-30 ezerért, érdemes venni. Az e-motorpartson sokminden van hozzá, rengeteg alkatrész csereszabatos a 350-es jawa-éval. Még néha roncstelepen tud felbukkani egy egy darab, de árban majdnem annyi, mint egy fellelt. Nemrég pl. 20 ezerért láttam egyet. Nekem is 488 -asom van, ha valami gondod akad, keress meg.
Itt megtaláltam mindne leírást, bár mire megtaláltam, már szét is szedtem az egészet így fölösleges :) .
Viszont másik kérdés: 488 hoz honnan lehetne alkatrészeket szerezni? Börzéken elég kevés dolog van hozzá, várjak vaterán és más netes hülyeségeken, hátha felbukkan 1-2 dolog?
2013. április 7-én ISMÉT! Alföldi Veterán Börze Szolnokon!
Maradunk az új helyszínen: Szolnok - Logisztikai Központ, Téglagyári út 36. (a Téglagyári út legvége) Az ország egyik-, a Keleti régió legnagyobb veterán börzéje! Adás - vétel - csere! :-) Több infó a helyszínnel, és a börzével kapcsolatban: alfoldiveteran.hu
Sziasztok, még új vagyok a CZ világában. Tudnátok segíteni, hogy hol találhatok az interneten a 488as 125ös gépezethez szerelési könyvet és gyújtás rajzot? Ha korábban sokszor volt már ilyen kérdés, bocsánat.
Hello, már régebben irtam ide, hogy 250-es 559-es jawa-nál a 3. sebesség nem jó mivel amikor 3.ba teszem akkor nem veszi be csak kerreg ! Szétvettem a blokkot és csináltam pár képet a váltoról ezek lennének azok:
Érdeklődnék, hogy nincs-e meg valakinek ez a kézikönyv magyarul vagy egyáltalán létezik-e magyar nyelven ? Nagyon sok mindent tartalmaz és nem lenne baj ha meglenne magyarul is.
2013. február 3-án - 1 évi szünet után - ÚJRA! Alföldi Veterán Börze Szolnokon! ÚJ HELYSZÍN: Szolnok - Logisztikai Központ, Téglagyári út 36. (a Téglagyári út legvége) Az ország egyik-, a Keleti régió legnagyobb veterán börzéje! Adás - vétel - csere! :-) www.alfoldiveteran.hu
Sziasztok! Egyik ismerősömnek szüksége lenne oldalkocsira, van egy Czetka 350-ese, ahhoz szeretné használni. Van valakinek eladó? Tudtok valahol ilyet?
szép estét forum tagok,volna egy kérdésem,van egy 2hengeres 350ccm jawa motrom,pár napja lett az enyém,ez cz jawa vagy sport jawa?nekem azt montak sport,papirjában azt irja hogy jawa 350/472 1978as
Jobb oldalra nem tudsz kormányvégre való tükröt felrakni mert a kormányvégben a gáz markolat csúszkája van aminek a mozgását akadályozná, ezért nem is gyártanak jobbos tükröt.
Már megint túl sok időm van és kevés gondom,ezért úgy döntöttem belefogok egy Jawa 250/559 felújításába!
Jahh,meg főképp sok a pénzem is:D!
Lenne felétek pár kérdésem!
-Ezek a török és indiai utángyártott alkatrészek,hogy viselkednek!Érdemes ezekkel számolni?Mivel helye4nként olcsóbb megvenni az újat,mint a régit lekrómoztatni!
-A kormányvégre való tükröt fel lehet tenni a gázmarkolat felől is?Gondolom a gázkar zárókupakját,ha levesszük be lehet csavarozni,kérdés,hogy a tükör két oldali-e...
-Ezt a Peti74 felhasználó által épített HALL-jeladós gyújtást építette már meg valaki?Mennyire bizonyult megbizhatónak?A mocit eredetibe szeretném megépíteni,de azért stabil használható motort akarok belőle,ezek a megszakítós dolgok meg nem a szívem csücskei!A VAPE rendszer árát meg egy kicsit erősnek találom,de ha valaki tud egyet olcsón megszámolva,az is érdekel:D
Tudtommal a porlasztód felépítése azonos a "nagyokéval" tehát http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom/ Jawa 250 ... Alkatrész katalógus/ 26-27 old. A 16 jelű csavar (ferdé felfele áll) az alapjárati ford. számot míg a 18 jelű az alapjárati levegő csavarja (vízszinesen áll, befele csavarva dúsul a keverék). Ezen kívül még játszhatsz a 4 jelű tű helyzetével is.
Tisztelt Uraim! Én egy CZ 175 Sport motor blokkot újítok fel, ha valakinek lenne egy lánckerék lehúzója e márkához, és megválna tőle kérem jelezze, köszönöm! De ha kölcsönbe tud valaki adni, elmennék érte és vissza is vinném, köszönöm. Üdv:Totyipapa!
Kérdésem lenne egy Cz 125-el kapcsolatban :-) (beírtam a Jawa 350-es topicba is... ezt nem láttam meg.... :-S)
A helyzet a következő, újonnan lett véve a moci.. 1984-ben, anyámé volt, én használom immár kb 6-8 éve.
Olyan gondom van, hogy nem igazán tudom belőni a benzin-levegő arányt és olyat produkál, hogy alapjáraton szinte le akar fulladni, elinduláskor nagyobb gázzal kell, különben elkezd fulladozni, mintha nem kapna üzemanyagot.
Benzintank restaurálva lett, rozsdásodott, ezért belülről be lett vonva vmi szürkés-fémszínű 2 konponensű anyaggal, azóta klassz.
Most lett cserélve a benzincsapban a gumi, mert vmi utángyártottat sikerült szerintem beszereznem előtte, és elmaszatolta a csap és nem folyt át a benzin. Ezzel mostmár nincs gond.
A "porlasztón" van ha jól rémlik 3-4 csavar, ha valaki tudna egy sematikus rajzot, hogy melyik mit csinál... (levegő-benzin-alapjárat...) azt nagyon megköszönném, mert a kis könyvét nem tudom hova lett eltéve a motornak :-S
Jelenleg Mol 2T olajat használok hozzá... 5 liter benzinhez 1,5 dl olajat... 1:33 arány... ezzel füstölt mint a gyárkémény :-) Ezért most egy teszt erejéig 3 literhez öntöttem 0,6 dl olajat (1:50) most nem füstöl... de fuldoklik... lásd első kérdés.
De most olvastam, hogy ez az olaj jó szar... használjam a Repsol Scooter-es olajat... akkor váltok, ha azt tanácsoljátok.
Előre is köszönöm a válaszokat, ötleteket, hogy mitől fuldoklik szegény öreglány !!