Keresés

Részletes keresés

nobolond Creative Commons License 2018.10.02 0 0 87726

Megint csak élvezettel néztem a képeket és videokat - köszönöm !

 

Nagy kedvencem a Magas-Tátra, egykoron többször is voltunk ott. Sajnos ma már korom és nyavalyáim miatt ez nem jöhet szóba - ezért aztán külön köszönet, hogy "közel hoztad" !

 

És hogy érdekel-e a Lomnici csúcsra menő lanovka ? MIAZHOGY !!!

 

(Annakidején egyszer felmentünk a csúcsra a nejemmel. Már az emelkedés is fantasztikus volt : mivel olyan magasságban növényzet már nincs, csak a szürkésfekete sziklák, mintha a pokol tornácára igyekeztünk volna.

A Lomnici csúcson pedig havazott (augusztusban !) és találkoztunk a Szent Elmo tüze nevű csúcskisüléssel.

Halk zizegés hallatszott, és minden hegyes tárgyon halvány fénypamat látszott... Kár, hogy csak húsz percig

- a következő lanovka érkezéséig - lehetett fent tartózkodni. Felejthetetlen volt....)

 

(Ja, és megnyugtatlak : a térképen jók voltak a színek, amit bejelöltél... :)))))

Előzmény: Hamster (87725)
Hamster Creative Commons License 2018.10.02 0 2 87725

Nem villamos, de kötöttpályás, talán még jobban is, mint egy villamos :)

 

Lanovkák: Tátralomnicról a Kőpataki-tóhoz és vissza

Hamster Creative Commons License 2018.09.27 0 2 87724

És akkor ein Stück altes Gmunden:

 

Két irány, három ajtó, négy tengely: a gmundeni 8-as

nobolond Creative Commons License 2018.09.26 0 0 87723

Szívesen néztem / néztük ezeket is - főleg a pesti tujákat... :)))) Köszönjük !

Előzmény: Hamster (87722)
Hamster Creative Commons License 2018.09.25 0 1 87722

Szövegelés helyett videók. Brnói villamos, gmundeni villamos, berlini vonatok:

 

Videós szünetjelzés

 

Videós szünetjelzés 2: Gmunden megváltozott

nobolond Creative Commons License 2018.09.20 0 0 87721

Hát igen..! A fiatalságunk ! (Könnycsepp... :))

Két 601- est is elszaggattam : egyet használtan, egyet újként...

Azt az örömet, mikor a másodikat újonnan elhoztam a győri Merkur telepről...!

A használttal megjártuk a Tátrát is !

Az újjal pedig egy alkalommal négyen (két tini lányunkkal) eljutottunk Karlovy Vary-ba is - vagy 700 km volt !

(Igaz, a lányok hátul összepréselve már elgémberedtek... :))))

 

Egész jól megtanultam szerelni házilag... Egy főtengely 1710 .- Ft, egy komplett motorblokk sebváltóval 28 ezer Ft volt a Bartók B. úti Trabant boltban !

 

KÖSZI AZ ÉLMÉNYT, az emlékek felelevenítését !

Előzmény: Hamster (87718)
Hamster Creative Commons License 2018.09.19 0 0 87720

Gondolom, mert a képek alapján a többségen nem volt ilyen :) Jobb híján valószínűleg az ilyen pimpelések jelentették a szabadságot az embereknek. Meg az FKK :)

Előzmény: division by zero (87719)
division by zero Creative Commons License 2018.09.19 0 0 87719

Nekem az a vagány napszemcsis a kedvencem :-) Ez külön rendelhető gyári extra volt?

Előzmény: Hamster (87718)
Hamster Creative Commons License 2018.09.19 0 2 87718
Hamster Creative Commons License 2018.09.16 0 0 87717

Nem, másfele voltam. Nem lehet minden hétvégén Nohabot üldözni :)

Előzmény: gabkagabka (87715)
gabkagabka Creative Commons License 2018.09.15 0 0 87716

Még Szolnokon is el lehet csípni:

 

Debrecen 17:42/18:37
Szolnok 20:37/20:44
Kőbánya-Kispest 21:54/21:55
Rákosrendező 22:07

Előzmény: gabkagabka (87715)
gabkagabka Creative Commons License 2018.09.15 0 0 87715

Hamster nem jöttél felénk? Vagy 10 éve nem jár erre vonat, ma hallom, hogy dudál valami nem is egyszer, kinézek és ez a szépség húzott el itt nálunk, sajnos nem sikerült megörökíteni.

 

Útvonal: Rákosrendező - Létavértes

 

https://www.nohab-gm.hu/hu/hu_003.html

Hamster Creative Commons License 2018.09.15 0 1 87714

Jó, hát akkor jöjjenek megint villamosok :)

 

Kicsit indiszponált látogatás a prágai villamosmúzeumban

Hamster Creative Commons License 2018.09.13 0 1 87713

Ezek se csúnya repülőalkalmatosságok, bár egy helikopter szépsége mindig relatív :)

 

Két helikopter Budaörsön

Hamster Creative Commons License 2018.09.10 0 2 87712

És akkor egy szép repülőgépről:

 

Repülőgép-keresztelő a ferihegyi betonon

Hamster Creative Commons License 2018.09.10 0 0 87711

Köszi :)

Előzmény: nobolond (87710)
nobolond Creative Commons License 2018.09.09 0 0 87710

Ez így nem járja !!! :)))) Hol nézzem meg a legújabb fotóidat - videóidat ? - ITT vagy a Vasutas fórumban... ??? :)))))

 

(Oda már írtam - ide csak annyit - kösz a szokásos magas színvonalú, élvezetes munkát !

 

Előzmény: Hamster (87709)
Hamster Creative Commons License 2018.09.08 0 3 87709
Hamster Creative Commons License 2018.09.05 0 1 87708

Ééés megint vonatok:

 

Brno hlavní nádraží

Hamster Creative Commons License 2018.09.03 0 2 87707
nobolond Creative Commons License 2018.09.02 0 0 87706

Én figyeltem :)))) - a végén lévő video mintha már lett volna korábban... :)))) - de a ból sohasem elég... REMEK MUNKA !!!

Magam a mai napig nem tudok betelni a - szinte hihetetlen - látvánnyal, amikor egy többtonnás gép pillanatok alatt "a levegőbe fúródik..." :)))

 

(Kár, hogy azok az egyetemi professzorok / tudósok nem láthatják, akik a XIX. sz. végén- XX. század elején tagadták a repülés lehetőségét - "ex catedra" kijelentvén hogy a repülésről mint buta, és lehetetlen elképzelésről szó ne essék... nem pontos, tartalmi idézés....)

 

Szívesen megnézném tágranyílt szemeiket...:)))))

Előzmény: Hamster (87705)
Hamster Creative Commons License 2018.09.01 0 0 87705

Reptéri nézelődés:

 

Néhány óra a schwechati reptéren

Hamster Creative Commons License 2018.08.29 0 1 87704
Hamster Creative Commons License 2018.08.29 0 0 87703

Lehet, sőt biztos, hogy nem szabatosan magyarázom, de alapvetően arról van szó, ahogy írod, hogy a tengelyek felfüggesztése nem merev, hanem a csapágytok el tud mozdulni valamennyit a csapágyvillák közt. Ez azt jelenti, hogy nem feszül rá a sínre ívben, hanem próbál ráfordulni arra, még ha korlátozottan is, aztán amikor vége van, ugyanígy próbál visszatérni. Itthoni villamosokon amennyire láttam, nem volt ennek a mozgásnak irányítása vagy visszatérítése, másutt lehet látni erre szolgáló szerkezeteket.

 

scsabi, John Howard, vagy gépészetben nálam jártasabb?

Előzmény: Hernyofan (87702)
Hernyofan Creative Commons License 2018.08.29 0 0 87702

Sziasztok! Egy kérdés.

 

Hamster, illetve a villamosok.hu lapjait böngészve a kéttengelyes kocsiknál folyton szembejön velem az a kifejezés, hogy "beálló tengelyekkel" van az adott jármű szerelve. Azt sejtem, hogy ez mit jelent: a tengelyek szépen lekövetik az íveket és elfordulnak, így a kerekek nem feszülnek be. De van arról valami rajz, hogy hogyan működik ez pontosan? Esetleg egy fénykép, hogy hogy néz ki? Nyilván csodálatosan egyszerű, mint minden a régi kocsikon, de én sehol nem találtam róla leírást.. Tartozik hozzá valamiféle mechanika, vagy csak egyszerűen olyan a futómű, hogy engedi a tengelyvégeket hosszirányban elmozdulni, illetve valami visszaállítja őket alaphelyzetbe? Hogyan működik ez pontosan? Azt tudom, hogy egyes nagyvasúti járművek forgóvázaiban is van ilyen, de ott jóval kisebb kitéréssel kell számolni, mint egy villamosnál.

nobolond Creative Commons License 2018.08.27 0 0 87701

Ezek szerint ezeket a nosztalgikus képeket egy külföldi turista (?) fotózta.

 

Így a 13A-s járatnál ("Üllői út-Pacsirta telep") helyett "Street Ulloi - Skylark Colony" viszonylatjelzést

javaslok... :)))))

Előzmény: Hamster (87700)
Hamster Creative Commons License 2018.08.26 0 1 87700

Ismét egy kis Ab van Donselaar:

 

Végállomás, leszállás!

nobolond Creative Commons License 2018.08.25 0 0 87699

(A motorkocsi) egészen "csinos" - (a vontatmány kevésbé...) - bár a pesti sárgák a legszebbek !

Szép a belseje is - igazi "döcögény...!" :))))

Különösen nagy a kontraszt a video vége felé szemből kikanyarodó ormótlan "bálnához" képest...

Előzmény: Hamster (87698)
Hamster Creative Commons License 2018.08.24 0 1 87698

Fapados, de nem légitársaság:

 

Utazás a 41-es villamossal... már hogy a prágaival

Hamster Creative Commons License 2018.08.21 0 2 87697

Most pedig olyan közlekedési eszközök, amilyenekkel valószínűleg sose fogunk utazni:

 

Bizjetek Ferihegyen

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!