Sajnos én nem tudok neked válaszolni,, de itt nem is fogsz kapni senkitől.
itt csak kérdések vannak,de az okosok irigyek stb.. sza..ak rá felelni. meg kell tanulni oroszul ,ott vannak kérdezz felelekek, meg youtube videok,pedig ott se pénzes a nép nagyrésze.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Elakadtam egy 1.9tdi AHU.(Vento 1996.) Bosch szám:0 281 001 650 motorvezérlő eprom írása közben. A profiktól előre is elnézést kérnék ,nem akarom senki kenyerét elvenni csak a magam szórakoztatásáért és kíváncsiságból fogtam neki!Lényeg:adott egy AHU fémházas motorvezérlő IMMO off-al Így vettem tökéletesen működik a saját 2 gyári epromjával . Gyári epromok kilettek szedve ,kapott két eprom tokot gyári epromok vissza és minden ok. Viszont vettem bele 2 db. AMD 29F010 epromot ráírtam a gyári Eprom tartalmakat H-L, egy Willem PCB 5-ös íróval beraktam a helyükre de nem indul a motor még izzítás ikon sincs. Ugyan ezt eljátszottam 2 db. 27c1001 eprommal az eredmény ugyan az . A tartalmakat többször is ellenőriztem nincs eltérés. Szóval itt elakadtam, Nagyon nagyon meg köszönném ha valaki tanácsot adna , azt is tudom hogy ez tabu téma általában ,de hátha . Előre is köszönöm , további szép napot!
Nálam bővebb ismeretekkel rendelkezők szerint többször írható a kocsimban lévő chip. Ez talán könnyít valamit a dolgon.
Végignéztem az oldalad, gratulálok hozzá és az eredményeidhez is! Látszik, hogy komolyan csinálod.
Mi a véleményed a 'közkézen' terjengő, előre megírt ECU programokról?
Csak egy példa: A '90-es évkeben ugyan olyan motoros F rendőr Astrák voltak az utakon, mint az enyém, de azok mégis erősebbek volt. Mint kiderült, ECU módosítással érték ezt el. Ha ezt meg tudnám szerezni és bele tudnám töltetni a kocsim vezérlőjébe, én is elérhetném azt a plusz 12-13 lóerőt? Tudom, ez kicsit a munkád ellen való beszélés is lenne, de érdekelne a véleményed.
Ezen kívül már csak futóműben tértek el a széria Astráktól a rendőrkocsik, szóval más módosításuk tényleg nem volt.
Érdeklődnék hardveresen rossz motorvezérlőből,szeretnék vezérlő programot kiolvasni. Működik segédkapcsolással! És beletölteni egy másik bontott vezérlőbe! Mivel nem értek hozzá kérdésem? vezérlő típusa: SAK-C167CR-LM, program memória AM29F200BB tokozás:TSOP48. A vezérlőn keresztül szokták elérni a program memória IC-T? (megfelelő flashit-program!) Vagy EEprom írón keresztül flash- IC-kiforraszt! programozóba be,kiolvas beír, visszaforraszt?
Egy jó ismerősöm szeretne hobbi szinten foglalatoskodni, tanulni chiptuning témakörben. Saját autóin megoldott lenne a gyakorlás, de mivel ő mechanikus dízelek tuningjával, szervizelésével foglalkozik fő tevékenységként, ez a fajta számítógépes világ nem az ő világa. Lehet kapni Magyarországon valami könyvet, amiből az alapokat el tudná sajátítani? Persze a helyes beállításokra magától kell rájönnie, de valami az elinduláshoz jó lenne neki. Ha valaki tud nekem szakirodalom címeket mondani, azt nagyon megköszönném! Elindítanám ezen az úton, hadd játsszon :) A saját autómat inkább viszem az egyik hazai profihoz azért :) (nevet nem írok, nem reklámozok, majd ha túl vagyok rajta, beszámolok az eredményről)
Diagnosztikával nézzétek meg a telítettséget. Tegyétek rá vissza az eredeti programot és egyből kiderül. Ha úgy is csinálja, akkor először mehet a hiba keresés.
Sziasztok , kérdésem az lenne , hogy a6 3.0tdi chippelés után ha odalépek az autónak 1800,2000.-től akkor rezonálást hallani a motortér felől ! Volt valakinek hasonló jelenség ? A srác aki csinálta nekem nagy név ebben a dologban , ő azt mondta autópályán ki kell égetni a részecske szűrőt , mert valószínű tele van korommal !
Egy Opel Astra F autóm van, X16SZ motorral. Gondolom a többség ismeri, nyugodt, megbízható kis motor. Normál, napi használatban van, nem tiprom, nem versenyezgetek. Viszont néha hosszútávozok vele és olykor előzéskor kevésnek mutatkozik a 71 ló. Szeretnék egy kicsit bátorítani rajta, de mechanikai beavatkozás nélkül.
Egy ismerősöm azt mondta, hogy annó az ilyen motoros F Astrák sem 71 lóval húztak. Egy módosított ECU programmal 83 lóerőre voltak felhúzva.
Szeretnék tanácsokat kérni a szakértőktől és a rutinosabbaktól.
Mivel jár egy ilyen programcsere? Mennyivel növekszik a fogyasztásom? Mit befolyásol ez még? Szívesen meghallgatnék minden érvet és ellenérvet.
Megszeretném chippelni gondolom normális használat mellet nem lesz baja egyes alkatrészeknek
170 le-re szeretném.Nézegettem keresgéltem neten,a Kollár Szabolcs,és az OBN volt a másik amit néztem,esetleg ti kit ajánlanátok,aki megbízható és normálisan meg tudná ezt nekem csinálni,nem szeretném ha valaki elrontaná valami rosszul megírt programmal.Esetleg van valakinek tapasztalata 2.0 pd chippeléssel?
Tuningbox eladásában nem tudok segíteni, legfeljebb néhány információt megosztani a témával kapcsolatban. Nálam az évek során összegyűlt egy ládára való tuningbox, ügyfelek autóiból kellett kiszerelnem rendellenes motorműködés és különböző hibajelenségek miatt. (Soha egy darabot nem adtam el tuningbox-ból és ez a jövőben sem fog megváltozni.) A működési elvéből fakadóan ez az eszköz alapvető hiányosságokkal rendelkezik
(részletek itt: https://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox ) Korábbi MMC tuning forum hsz-ben említettem a Vatera és OLX weboldalát, eladásra továbbra is ezt javasolnám, az eladási ár kalkulálásához érdemes az eredeti árnak utánanézni és ahhoz viszonyítani.
Részletesen leírtad és pontosan megnevezted hogy miről van szó, de egy apró hibát véltem felfedezni a leírásodban:
"Carlsson Diesel Power CD27 software" "ahonnan kaptam eladták az autót ezt kiszedték és ott porosodott majd ki akarták dobni és én elhoztam"
A hiba vagy elírás a "software" megnevezés.
Amit ki vagy be lehet szerelni annak a neve tuningbox, a chiptuning ezzel szemben a vezérlőprogram módosítását jelenti, azaz egy software-t nem lehet kiszerelni legfeljebb átprogramozni.
Szóval amiről írtál az egy tuningbox és a W203 nem egy mai darab, még EDC 15-ös vezérlővel van szerelve.
Részletes információkat és összehasonlítást a chiptuning és a tuningbox közötti különbségekről itt találhatsz:
Ha eladási szándékkal hirdetni szeretnéd az említett terméket, akkor elsősorban a Vaterát és és az OLX-et javasolnám, de a termék pontos megjelöléséhez a chiptuning helyett a tuningbox elnevezés lenne a helyes.
Érdeklődni szeretnék! Kaptam egy Carlsson Diesel Power CD27 software: 090 chiptuningot mennyiért lehetne eladni nincs meg doboza semmi (ahonnan kaptam eladták az autót ezt kiszedték és ott porosodott majd ki akarták dobni és én elhoztam) abba a reményben hátha el lehet adni. De én sok infót nem tudok róla ezeket az infókat tudtam kihámozni más oldalakról Carlsson CD27 Chiptuning für C-Klasse W/S203, E-Klasse W/S210 bzw. CLK 209. Der 270 CDI erstarkt von 170 auf 204 PS (125/150 kW) und das Drehmoment erhöht sich von 400 auf 470 Nm. Esetleg hol hirdessem. Előre is köszönöm a válaszokat.
Az a véleményem és ezzel talán nem vagyok egyedül, hogy aki nem ügyfélbarát a szolgáltatásban, az nem lesz túl hosszú életű ebben a szakmában.
Kedves tőled hogy erre felhívod a figyelmemet, miután 16 éve ebben a szakmában vagyok.
Többek között ezt írtad az előző hozzászólásodban:
"Mellesleg teljesen normálisan kértem valamit. Nyilván ami nincsen, azzal nehéz előrukkolni, de legalább egy őszinte válasz lett volna, hogy nincsen. )"
Feltöltöttem a mérési lapot amit kértél (az előző hozzászólásod alatt láthatod) de a jelek szerint ez elkerülte a figyelmedet :-) szóval ami szerinted nincs az mégis csak van, és már korábban is ott volt :-)
Tettem ezt azok után hogy a korábbi hozzászólásaidban és az utolsóban is nyilvánvalóan mellébeszéltél és sértegettél ("tolmácsra" és egyéb dolgokra hivatkozva) ami az általad leírtakkal ellentétben nem a normális kérés kategóriába tartozik.
A kérésedet mindezek ellenére mégis teljesítettem, annak ellenére hogy nekem a jelek szerint egyértelműen nem vagy potenciális ügyfél..
Minden válaszom őszinte volt és most is az, továbbá a 385-ös számú hozzászólásomban az 5 db általad felvetett kérdésre részletes választ és magyarázatot adtam (a 385-ös hsz-ben ez vastag betűvel ki volt emelve) ezek közül utólagos "unszolásra" nagy nehezen egyetlen kérdésre sikerült reagálnod, de arra is csak felületesen:
Annyit kértem hogy ha tudsz, ajánlj jobb mérőhelyet annál amit én "favorizálok."
A tény az hogy nem tudtál jobb mérőhelyet ajánlani.
Én is utánajártam a teljesítménymérő padoknak, csak némileg korábban:
"Teljesítménymérésre változatlanul a http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni. Náluk nem 1-2 átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják, továbbá személyesen meggyőződtem arról hogy a mérőpadjukat rendszeresen hitelesítik és kalibrálják, ami elengedhetetlen feltétele a pontos mérésnek."
Úgy tudom hogy az általad leírt helyeken nem légátáramlásos a mérőhelyiség, és a menetszél erősségét nem számítógéppel szimulálják de mindegy.
Elárulok még egy titkot:
Az ügyfelek alapvetően nem azért jönnek el chiptuningra hogy egy mérési lapot berakjanak a fiókjukba, hanem azért hogy jobban menjen az autójuk, és ők ezt az élményt elsősorban érezni szeretnék a saját autójukon amit nap mint nap vezetnek és náluk jobban senki sem ismeri.
Erre az érzésre ami a legfőbb mozgatórugó, te is őszintén utaltál az utolsó hozzászólásodban - idézlek:
"Időközben viszont volt szerencsém kipróbálni egy tuningolt 1.6 TDI-t, hát igen csak nagy különbség a gyárihoz képest valóban."
Már az is érezhető különbség, hogy gyorsulás közben tele van a tank vagy csak negyedig, annak akinek van affinitása a témához.
A mérés hitelessége miatt hoztam fel a BKV buszos példát, mert miközben látod hogy füstöl, tudod hogy a hivatalos mérés szerint valahogy mégis átment a környezetvédelmi vizsgán...
Ez nyilván nem közvetlenül kapcsolódik a témához , de az összefüggések szempontjából tanulságos, mert mást látsz a valóságban mint a hivatalos papíron.
Csak ismételni tudom magam, ha leméreted az autódat győződj meg arról hogy a mérőpad hitelesítve és kalibrálva van!
Továbbra is sok sikert kívánok a chiptuninghoz és a vezetési élményhez, amit remélhetőleg jövőre a saját autódon is érezni fogsz!
"Ez a fórum nem arról szól, hogy a te kéréseidet teljesítsem, azok után amiket és amilyen stílusban írtál."
Ügyfél barát hozzá állás, ami magáért beszél. :) (Zárójelben jegyzem meg, hogy potenciális ügyfél vagyok, egy helyen természetesen már nem vagyok annak tekinthető. Tehát én viszek valahova pénzt, nem pedig kérek. Mellesleg teljesen normálisan kértem valamit. Nyilván ami nincsen, azzal nehéz előrukkolni, de legalább egy őszinte válasz lett volna, hogy nincsen. )
Látom ideges egy típus MMC Úr főleg, ha valaki nem dől be a terelésének. Szerintem ebből mindenki leszűrheti a konzekvenciát. Érdekes módon az Ecotuningos kollega pár hozzászólással korábban magától, előzékeny módon rakott fel mérési görbéket. Saját műhelyéből, saját padjáról. Ezerszer korrektebb és őszintébb, profibb, hozzá állás és mindenek előtt ügyfél barátabb. Utána jártam egyébként és olyan 7-8 Millió forinttól indul egy teljesítménymérő pad 2WD. Egy 4WD pedig 14-15 Millió forinttól.
Korrekt, kedves, bizalomgerjesztő tájékoztatást kaptam egyébként az elmúlt időben, amióta kutatok a megoldás után
a Korbel, a Rigotech, az ATC és az ECOTuning cégektől. A tuning pedig a jövő év elejére marad. Időközben viszont volt szerencsém kipróbálni egy tuningolt 1.6 TDI-t, hát igen csak nagy különbség a gyárihoz képest valóban.
Ez a fórum nem arról szól, hogy a te kéréseidet teljesítsem, azok után amiket és amilyen stílusban írtál.
Hozzáteszem hogy a kérésed teljesítésére ezen okok miatt nyilvánvalóan nem is tettem ígéretet.
A felvetéseidet és aggályaidat eléggé részletesen megcáfoltam, de ezek közül te semmire nem reagáltál, csak és kizárólag a saját kéréseddel vagy elfoglalva.
Semmilyen pluszt nem teszel hozzá ehhez a fórumhoz azonkívül hogy két "általad favorizált" céget reklámozod és másokat ciánozol.
A leírásod szerint még nincs is chiptuning az autódban, mert csak a barátaid chiptuningjáról beszéltél (van aki csak beszél róla, és van aki meg is csináltatja).
A 385-ös számú MMC tuning hozzászólásban feltettem neked egy kérdést az "általam favorizált" mérőhellyel kapcsolatban:
"Ha tudsz ajánlani olyan mérőhelyet ahol jobb teljesítménymérő paddal rendelkeznek, kérlek oszd meg velünk ezt az információt!"
Miután nem tudtál olyan mérőhelyet ajánlani ahol jobb teljesítménymérő paddal rendelkeznek mint ők, úgy gondolom hogy jogosan favorizálom őket.
Nincs azzal gond ha neked mások a kedvenceid, de úgy gondolom hogy ésszerűbb lenne ha elvinnéd az autódat hozzájuk, ahelyett hogy fölösleges beszélgetéseket generálnál másokkal az álmodozási időszak alatt.
Én is leírok egy példát méréssel kapcsolatban, a téma jelen esetben a környezetvédelmi értékek - azaz a károsanyag-kibocsátás mérése.
Néhány évvel ezelőttig ez Zöldkártya néven futott, de később összevonták a gépjárművek időszakos műszaki vizsgáztatásával.
A műszaki vizsgán használt mérőeszközöket hivatalból rendszeresen ellenőrzik és hitelesítik, ez feltétele a működésnek.
Mindennek tudatában feltenném a kérdést:
Miért van szükség arra, hogy amikor meglátok magam előtt egy BKV buszt - azonnal (már reflex-szerűen megy) be kell kapcsolnom a belső levegő keringetést?
Tudjuk hogy ezek a buszok és jó néhány teherautó (szintén zenész) átmentek a környezetvédelmi vizsgán a hitelesített műszerekkel.
Hogyan lehetséges ha előttem vannak mégis koromfelhőt vagy kékes füstöt látok (mert már annyira kopott a motor hogy a motorolajat is égeti, amit nem szeretnék belélegezni sem én, sem mások)?
A teljesítménymérést is csak akkor számlázhatja ki bárki, ha a teljesítménymérő eszköze hatóságilag hitelesített.
Minden gazdasági adásvétel tárgyát képező terméket vagy szolgáltatást, -amennyiben az mérhető- csak hiteles mérőeszközzel lehet és kell mérni. De van olyan eszköz, pl. a hőmérő amit csak kalibrálni lehet -amiről hiteles kalibrációs jegyzőkönyvet állítanak ki, amely meghatározott időre érvényes (csakúgy, mint a hitelesítési jkv).
Tehát a boltban ha veszek pl. öt méter kábelt, elvileg és gyakorlatilag sem lehet(ne) a pultba vágott, vagy a padozatra vésett jellel mérni :) Csak olyan mérőeszközzel, amely rendelkezik érvényes hitelesítési jegyzőkönyvvel. Ez vonatkozik a mérőszalagra is :))
Tehát aki gépkocsi teljesítménymérő padot üzemeltet, annak nem árt, ha rendelkezik ilyennel, másképp a sarlatánok és kurúzslók sorába tartozhat. Mondhatni hiteltelenné válhat. Amennyiben bárki a hitelesített vagy kalibrált mérőeszközzel kapcsolatban rendellenességet észlel, annak használatát haladéktalanul abba kell hagyni, és újra be kell vizsgáltatni. Nem olyan bonyolult ez :)
Sajnos sok esetben maga a vizsgálat többe kerül, mint maga az eszköz.....