Ha vesszük pl. a régi 4 HP-s motort (mert erről volt ugye nemrég szó) ez ugyebár 190 cm3 körüli. Ha megnézzük a mostani 190 -es motorokat, azok olyan 6-7 HP körül vannak. Ezt úgy érték el, hogy a dugattyún a csapszeg feletti részt rövidítették, azért, hogy nagyobb löketet tudtak így csinálni. Nyilván a henger furat átmérő 70,6 mm-ről 68,3 mm-re csökkent. Ezzel nőtt a nyomaték és a teljesítmény. Persze a vékonyabb dugattyú fejrészre vékonyabb gyűrűk kerültek, mindezekkel az élettartam viszont rövidül. Tehát látni, hogy minek mi az ára!
Nem sok eséjed lett volna akkor sem, ha a sérült alkatrészt sikerül is kicserélned. Nem tudtad volna valószínű (vagy csak nehezen) úgy visszaönteni a műgyantát, hogy áthúzásmentes maradjon a szekunder rész.
Hát igen, a széria 850 profi kategória. Ezen Flo-Jet rendszerű az üzemanyagellátás, akárcsak a Quantumokon. Csak azért ez bonyeszabb karbi mint a Quantumé.
Teljesítmény (HP) = Nyomaték (ft.lbs.) * RPM. A kapott eredményt osztani 5250-nel.
Íme a képek,és a tirisztorról még a szám is levan kaparva :(Szerintem magáért beszél a két kép,no meg a fél óra amibe került az egész.Ez tényleg csak újjal váltható ki.
Szilágyi Attila vagyok Nagyszénásról és van egy Robi Rekord 155 és már sokat nyüstöltem a berántó szerkezetet.
Az lenne a kérdésem hogy lehet-e rá valami komojabb szerkezetet rárakni mert nekem ez a gyári műanyag házas kis fém nyelves megoldás a trakihoz képest nagyon primitívnek tűnik és mindig van neki valamilyen baja, vagy nem jön ki a nyelv vagy nem megy vissza. Esetleg valakinek van-e a megyében egy felesleges müködő egysége. üdv. Szili
Igen olajban fut a Hondánál a vezérműszíj!Valószínű hogy kiszolgálja a motor élettartamát,mert sehol nem említik még a cseréjét sem!Nekem csak volt Honda motoros robim 7éve vettük,újjonan és 5vagy 6 évet birt ki a motor!Utánna fuvardíjba kaptam egy 1990-ben gyártott 4Le ős kapálógépre való Briggs motort ami a mai napig szépen üzemel,erős,nem eszi az olajat és könnyen indul,igaz ezen is gyárilag az a régifajta autómata szivatós karbi volt amivel nem voltam megelégedve és lecseréltem rendes úszós karbira meg tettem rá egy tankot!Amúgy egy picit a Briggs felé húz a szivem!3éve vettem egy vadi új 675ös Briggs motort 56600Ft ért ami egy darabig a robimon volt 2éve pedig a fűnyírós traktoromba szolgál!
Szóról szóra így van ahogy írod. Nekem is ilyen kapálógépem van ami a képen. Ugyanezzel a motorral. '90 évjárat a motor is és a RK is. Rengeteget ment. Epreztünk, málnáztunk, szőlő. Már lefutotta magát rendesen. Hajtómű feljavítás pár éve volt. Most az ünnepek előtt csináltam meg a motort is. A gyűrűk elkoptak, a kipufogó szelep szár és a vezető szintén. A hajtókar osztott része is megkopott kb. 0.2 mm-t. A forgattyúscsap körkörösségét elvesztette. 0,05 mm a körhagyás. Lényeg, hogy ezeket orvosoltam, saját erőmből. Nem kellet sem köszörülni, sem új túlméretes hajtókar. Mindent kézzel, olcsón. Tovább tartott, de ingyen volt. A gyűrűket elég jó minőséget vettem. A henger még elfogatható. Magam sem értem, és meg is lepődtem, de a kipufogó szelepszár és vezetője alig kopott meg. Alsó főtengely szimering cserélve. Egy tank benzint kijárattam. Egy szemet sem füstöl a motor. Érzékelhető olajfogyasztást nem láttam. Jónak tűnik, pár évet még biztos elmocorog.
Más. Pár éve került hozzám kosárba egy 375 Sprint motor. Szabadszentkirályi KF-04-en volt. '93-as évjárat. Itt is hajtókar összehúzást csináltam, gyűrűzés és ennyi. Jó a motor. Ezen is Könnyű lendkerék van. Hiába ez bizony fűnyíró motor, csak erre nincs felszerelve a vészfékblokk. (Erről már korábban én is írtam). Most a napokban elbontottam egy '80-ban készült szintén 4 HP-s motort. A nehéz lendkereket rátettem erre a motorra. Mindjárt nem kellet rettegni indításnál.
A 151-est gyárthatnák még mai napig is. Nem kellene semit moderizálni rajta. Ami képeket tegnap felraktam az a testvére a 151-esnek mindene ugyan az a főtendely is csak erre gyárilag 200cm3 hengert raktak. Ugyan az csak nagyobb a furat a dugattyú és a gyűrű. Hálás kis gép.
Van egy brigge sprint 4 lovasom is de az csak a helyet foglalja. Szinte semmi nem használom mert pl a kf lehajtását nem győztem újítani. A motorral szoktam füvet nyírni. :D
Van egy Ducati mpm 2-es rotakapám. Úgy kaptam én is fizetségképpen ,de nem akarok tőle megvállni.
Már bírtam is használi,csak 2 napja,mondom beindítom,kicsit megjáratom . De nem bírtam berántani,leszedtem a berántófejet és láttam hogy a berántókarmok lekerekedtek,elkoptak. Nézegettem interneten de nem találtam ilyen körmöt,esetleg aki ismeri ezt a gép ,tudna segíteni nekem,merre keressek ehhez berántókörmöt? Tudom nem mai gép,de amúgy meg nagyon jól működött. Szeretném rendbe rakni és használni. Válaszokat előre köszönöm.
De nem az eredeti motorral , amit magyarországon gyártottak , hanem briggs , meg temusech . Én az eredeti konstrukcióra gondoltam mint a 151-es vagy a Rex-Maxi motorja .