Keresés

Részletes keresés

albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15649

Még nem néztem utána, milyen karbi ez.

 

Kívülről annyi látszik, hogy semmi sem látszik. :) Azaz nincs rajta semmiféle állítási lehetőség.

 

Jó a képlet. Én előtte átszámoltam SI mértékegységekbe, de ez egyszerűbb.

 

Ezzel a motorok teljesítményei 3060-as fordulaton:

 

625: 3,64 LE

 

675: 3,93 LE

 

850: 4,95 LE

 

375: 2,19 LE

 

 

3600-as fordulaton már kisebb a motor nyomatéka, ezért hasonló teljesítmények adódnak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (15643)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15648

Igen. 

 

Jó példa erre a régi hűtőgépek. Sok még ma is működőképes, csak már nem trendi a külalakjuk, ezért száműzik őket a sufniba.

Előzmény: Furak (15642)
Griffmadár58 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15647

Szia!

 

Itt vannak a fotók! (A forgáspontot majd csapszeggel oldom meg, ez csak a fotó kedvéért van most így.)

Üdv!

   

Előzmény: Kertitox Karcsi (15614)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15646

Ha vesszük pl. a régi 4 HP-s motort (mert erről volt ugye nemrég szó) ez ugyebár 190 cm3 körüli. Ha megnézzük a mostani 190 -es motorokat, azok olyan 6-7 HP körül vannak. Ezt úgy érték el, hogy a dugattyún a csapszeg feletti részt rövidítették, azért, hogy nagyobb löketet tudtak így csinálni. Nyilván a henger furat átmérő 70,6 mm-ről 68,3 mm-re csökkent. Ezzel nőtt a nyomaték és a teljesítmény. Persze a vékonyabb dugattyú fejrészre vékonyabb gyűrűk kerültek, mindezekkel az élettartam viszont rövidül. Tehát látni, hogy minek mi az ára!

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15645

Nem sok eséjed lett volna akkor sem, ha a sérült alkatrészt sikerül is kicserélned. Nem tudtad volna valószínű (vagy csak nehezen) úgy visszaönteni a műgyantát, hogy áthúzásmentes maradjon a szekunder rész.

Előzmény: Kertitox Karcsi (15641)
hambi85 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15644

Na odaért?

Előzmény: Kertitox Karcsi (15641)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15643

Hát igen, a széria 850 profi kategória. Ezen Flo-Jet rendszerű az üzemanyagellátás, akárcsak a Quantumokon. Csak azért ez bonyeszabb karbi mint a Quantumé.

 

Teljesítmény (HP) = Nyomaték (ft.lbs.) * RPM. A kapott eredményt osztani 5250-nel. 

Előzmény: albertjani (15639)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15642

ÉS A NYOLCVANAS ÉVEKBEN GYÁRTOTT CUCCOK MÉG MŰKÖDNEK, HA RENDESEN VOLTAK HASZNÁLVA!

Előzmény: albertjani (15636)
Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15641

Szétszedtem a tirisztort.

Íme a képek,és a tirisztorról még a szám is levan kaparva :(Szerintem magáért beszél a két kép,no meg a fél óra amibe került az egész.Ez tényleg csak újjal váltható ki.

http://indafoto.hu/kertitox_karcsi/image/17582477-4e998236/user

Kaisi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15640

Köszi szépen Luximen!

Egyébként mi a jelentősége a kis/nagy kuplungnak? Hiszen ez csak hajtást visz át. Nincs áttétel.

Vagy csak annyi hogy régen kicsi volt most nagyobb? Ez lett a divat?

Előzmény: Luximen (15621)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15639

A 850-esen is úszós, fémből készült  karbi van, ejtőtartályos megoldással, automata szívatóval.

Benzincsap nélkül. 

 

Jó nehéz lendkerékkel. Első leállításnál meglepődtem, mennyit forog még a motor az előző gépekhez képest. :)

 

Előzmény: Gokartos (15628)
szili307 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15638

Sziasztok!

Szilágyi Attila vagyok Nagyszénásról és van egy Robi Rekord 155 és már sokat nyüstöltem a berántó szerkezetet.

Az lenne a kérdésem hogy lehet-e rá valami komojabb szerkezetet rárakni mert nekem ez a gyári műanyag házas kis fém nyelves megoldás a trakihoz képest nagyon primitívnek tűnik és mindig van neki valamilyen baja, vagy nem jön ki a nyelv vagy nem megy vissza.  Esetleg valakinek van-e a megyében egy felesleges müködő egysége. üdv. Szili

albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15637

Ja. A nyomatékból meg a fordulatszámból lehet teljesíményt számolni. Ez más gyártmányú motorra is igaz.

 

Egyszer már beírtam ide a képletet, próbaképpen kiszámotam és tényleg annyi jött ki, ami az adattáblára van írva.

Előzmény: Törölt nick (15613)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15636

"Manapság az a lényeg hogy minnél gyorsabban tönkremenjen és lehessen vadi újat venni "

 

Garanciaidő plusz 1 napra tervezik az új cuccokat.

 

 

 "még mindig gyárthatnák pl : 151-est csak kicsit modernizálva"

 

Kétütemű motort gyártanak még pl. a Terrához. Az majdem olyan, mint a Robi motor.

 

 

 

Ma is gyártanak jó motorokat, csak azok számunkra megfizethetetlenek. Vagy inkább elköltjük másra a pénzt :)

Kérdezd meg az öregeket, hogy annak idején hány havi átlagbérből lehetett megvenni egy új 151-est tartozékokkal együtt?

 

 

Idősebb kollégákkal csináltunk ilyen számításokat. A '80-as években egy színes TV mai áron 800ezer, egy Hajdu mosógép 400ezer... 

 

Ma jóval olcsóbban hozzájutunk, de annyit is érnek.

Előzmény: Moco94 (15615)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15635

Köszi, sajnos az enyémen már nincs meg a címke.

Előzmény: Furak (15632)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15634

Kismotor és gépgyár :)

Előzmény: Törölt nick (15633)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15633

Csepel motor.

Előzmény: biji (15630)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15632
Előzmény: biji (15630)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15631

Reméljük még egy darabig nem kell jaítani a 675-öst

Előzmény: Gokartos (15628)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15630

Szia!

 

Úgy tudom, hogy a Robi 151 motort a  "Kismotor és Gépgyár"  gyártotta, nem pedig a Robix.

Gondolom  motort nem gyártottak soha.

Előzmény: Moco94 (15620)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15629

Igen gyárthatnák.

Nekem személy szerint a Rex Maxi jobban tetszik a kuplunk miatt.

Csak az a baj, hogy lehet kapni alkatrészt a 151-eshez is csak az se olyan minőségű mint a gyári.

Előzmény: Rex maxi (15623)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15628
Igen olajban fut a Hondánál a vezérműszíj!Valószínű hogy kiszolgálja a motor élettartamát,mert sehol nem említik még a cseréjét sem!Nekem csak volt Honda motoros robim 7éve vettük,újjonan és 5vagy 6 évet birt ki a motor!Utánna fuvardíjba kaptam egy 1990-ben gyártott 4Le ős kapálógépre való Briggs motort ami a mai napig szépen üzemel,erős,nem eszi az olajat és könnyen indul,igaz ezen is gyárilag az a régifajta autómata szivatós karbi volt amivel nem voltam megelégedve és lecseréltem rendes úszós karbira meg tettem rá egy tankot!Amúgy egy picit a Briggs felé húz a szivem!3éve vettem egy vadi új 675ös Briggs motort 56600Ft ért ami egy darabig a robimon volt 2éve pedig a fűnyírós traktoromba szolgál!
Előzmény: albertjani (15612)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15627

 

Szóról szóra így van ahogy írod. Nekem is ilyen kapálógépem van ami a képen. Ugyanezzel a motorral. '90 évjárat a motor is és a RK is. Rengeteget ment. Epreztünk, málnáztunk, szőlő. Már lefutotta magát rendesen. Hajtómű feljavítás pár éve volt. Most az ünnepek előtt csináltam meg a motort is. A gyűrűk elkoptak, a kipufogó szelep szár és a vezető szintén. A hajtókar osztott része is megkopott kb. 0.2 mm-t. A forgattyúscsap körkörösségét elvesztette. 0,05 mm a körhagyás. Lényeg, hogy ezeket orvosoltam, saját erőmből. Nem kellet sem köszörülni, sem új túlméretes hajtókar. Mindent kézzel, olcsón. Tovább tartott, de ingyen volt. A gyűrűket elég jó minőséget vettem. A henger még elfogatható. Magam sem értem, és meg is lepődtem, de a kipufogó szelepszár és vezetője alig kopott meg. Alsó főtengely szimering cserélve. Egy tank benzint kijárattam. Egy szemet sem füstöl a motor. Érzékelhető olajfogyasztást nem láttam. Jónak tűnik, pár évet még biztos elmocorog. 

 

Más. Pár éve került hozzám kosárba egy 375 Sprint motor. Szabadszentkirályi KF-04-en volt. '93-as évjárat. Itt is hajtókar összehúzást csináltam, gyűrűzés és ennyi. Jó a motor. Ezen is Könnyű lendkerék van. Hiába ez bizony fűnyíró motor, csak erre nincs felszerelve a vészfékblokk. (Erről már korábban én is írtam). Most a napokban elbontottam egy '80-ban készült szintén 4 HP-s motort. A nehéz lendkereket rátettem erre a motorra. Mindjárt nem kellet rettegni indításnál.

 

hambi85 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15626

Üdv.

A Sprint - classic motorokat Fűnyíró motoroknak gyártották eredetileg.

(Könnyű lendkerék).

Csak a Robix-Szentkirályi-Szevafém triumvirátus ezt a motort veszi meg,

mert ez az olcsóbb megoldás.

Az utolsó strapabíró 4 le-s Briggs motor az volt amit még a régebbi Rk02-re tettek.

EZt nyüstölheted amennyire akarod, Olajcsere az előirtak szerint és örök élet meg 1 nap. Hol érte meg ez a Briggs-nek.

Ezután már arra mentek, hogy "X" ideig elketyeg aztán kuka.

Úgyis megveszi a hülye az újat.

Előzmény: Rex maxi (15623)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15625

Agroforg kft.

 

Én nyíregyházi vagyok itt van a cégnek székhelye meg pesten ha jól tudom. Nekik biztos van.

Előzmény: kisjakszy (15622)
hambi85 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15624

Üdv.

A Hotmail-es fiókómon keresztül küldtem el neked.

Valamiért azzal kicsit lassabban érnek oda a dolgok.

De ha ma estig nem ér oda, akkor jelezz itt és csinálok magamnak 1 G-mail-es fiókot.

A freemail-es fiókom valamiért nem engedte egyben elküldeni a fotókat.

Üdv Laci.

Előzmény: Kertitox Karcsi (15597)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15623

Sziasztok

 

A 151-est gyárthatnák még mai napig is. Nem kellene semit moderizálni rajta. Ami képeket tegnap felraktam az a testvére a 151-esnek mindene ugyan az a főtendely is csak erre gyárilag 200cm3 hengert raktak. Ugyan az csak nagyobb a furat a dugattyú és a gyűrű. Hálás kis gép.

 

 

Van egy brigge sprint 4 lovasom is de az csak a helyet foglalja. Szinte semmi nem használom mert pl a kf lehajtását nem győztem újítani. A motorral szoktam füvet nyírni. :D

Előzmény: Moco94 (15615)
kisjakszy Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15622

KEdves fórumozók.

 Van egy Ducati mpm 2-es rotakapám. Úgy kaptam én is fizetségképpen ,de nem akarok tőle megvállni. 

Már bírtam is használi,csak 2 napja,mondom beindítom,kicsit megjáratom . De nem bírtam berántani,leszedtem a berántófejet és láttam hogy a berántókarmok lekerekedtek,elkoptak. Nézegettem interneten de nem találtam ilyen körmöt,esetleg aki ismeri ezt a gép ,tudna segíteni nekem,merre keressek ehhez berántókörmöt? Tudom nem mai gép,de amúgy meg nagyon jól működött. Szeretném rendbe rakni és használni. Válaszokat előre köszönöm. 

 

 

Luximen Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15621

Lemértem.

Előzmény: Kaisi (15616)
Moco94 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15620

De nem az eredeti motorral , amit magyarországon gyártottak , hanem briggs , meg temusech . Én az eredeti konstrukcióra gondoltam mint a 151-es vagy a Rex-Maxi motorja .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!