Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Közben megtaláltam a buszmegállót a google bámészkodóval. Ha jól látom, ott van a benzinkút mellett. Végül is 20-30 perc séta simán belefér, lehet nyáron én is kipróbálom, mekkora kaland ott átkelni immár vonat nélkül.
Ma megvolt a visszaút a Slovannal. A 2.osztályon a paklikocsi után legalább 50-60% ki volt foglalva, az 1.oszt is 50%-on volt Vácon. Persze 3-4 embert el kellett küldeni innen - de utána szépen telt meg, Brno után már 80%-on voltunk. A JLV ugyanazzal az étlappal volt ma is jelen - megkóstoltam az amerikaiak kedvenc rántott húsát - hát nem dobtam tőle hátast, a krumpli jó volt, bár Érsekújvártól vártam Pozsonyig rá. Fűtés nem volt - de összeségében azért rendben volt a helyzet, mivel 3-4 rendelést is szolgáltak ki közben a take away oldalon. Pozsonyban felszállt egy amerikai párocska - jegy nem volt, a szlovák kalauz adott nekik 17.45-ért két jegyet a határig. Cseh kalauz Brno-ban ért oda pont - így ennyiért jöttek első osztályon. Breclav után rögtön jött az utaskísérő (vlakuska ugye nem lehet, talán vlakusák :) - off párom a vlakuskán is jót nevetett on) - újság és egy ingyen meleg ital (kávé vagy tea) rendben ki is szolgált mindenkit Brnoig, így a párocska ingyen itta a kávéját jegy nélkül. Mentésgükre szóljon, hogy elindultak kifizetni az étkezőkocsiba, de mire odaértek már a peron mellett álltunk és le is szálltak. A fiatalember végig ment fel-alá, nézte ki kér valamit, kihozott pár rendelést a székhez és amikor Prágába értünk szépen mindenkitől elköszönt egyesével és segített a hölgyeknek a leszállásban. Összeségében kellemes út volt - meglepően sok utassal, úgy tűnik ez az évvégi időszak is turistásabb lesz, nem csak a nyár. 10 éve még nyáron is alig voltak, most már egyre többször és többen vannak.
Igazából így 1 étlap is elég a JLV-nek nem kell a korábbi differenciált. Happy Hours van Mo-n, Szlovákiában és Csehországban, emelt árak Németországban, Ausztriában és Lengyelországban.
Feltoltad a fejtámlát? Én is 196 vagyok, ha felnyomom teljesen akkor már egész elfogadható :)
Múlt héten én is a Slovannal jöttem haza Brnoból, de nem próbáltam az étkezőt ( a kocsim Komarnóban várt, így nem sörözhettem...)
Viszont nézegettem a weben az étlapot és úgy látom végig Happy Hour árak vannak feltüntetve. Ez a gyakorlat is? Ha igen tényleg elfogadhatóaknak tűnnek az árak.
Én is Bmz245-ben utaztam, valóban tetszetős, csak az én magasságomhoz a fejtámla kényelmetlenül alacsony volt a szundikáláshoz...:-)
Két kérdésre viszont még mindig keresem a választ:
1. Van valami teherforgalom Nagysurány és Nyitra között?
2. Térképen láttam, hogy Érsekújvár állomás nagysurány felőli oldalán két út is keresztezi a vasutat. A kérdés: felüljáró vagy szintbeli kereszteződések ezek? Mennyire lehet ott fotózni?
Bp-Prága úton már nem olyan frissek az ételek, ezért lehet megpróbálom a minutky-t, bár ettünk már a Slovanon, mikrozótt rántott húst, amin látszott, hogy 1-2 napos, de az bisztrókocsi volt. Viszont a pincérnő, akkor kezdett enni, amikor leléptem - egy hatalmas nagy húst kapott tört krumplival - asszem ez a menün sem volt, csak ő kapta a szakácstól. De majd átkutatom az étlapot vasárnap.
A JLV - valamint a Wagon Slovakia és a WARS is - nem azt csinálja, mint az Utasellátó. Az utóbbi kiadja kompletten a gebinesnek az étkezőket, és utána legfeljebb csak rábólint a kínálatra és az árakra. Az első három cégnél viszont franchise van, mint a mcdöglesznél, tehát ők mondják meg, hogy az üzemeltető mit árul és mennyiért, de cserébe intézik neki a logisztikát és a beszállítást.
Ezt azért tehetik meg könnyedén, mert önálló cégként nem köti őket a közbeszerzés - habár valószínűleg e téren sehol máshol nincsenek olyan elkefélt jogszabályok és olyan szarkaszellem, mint nálunk.
Én inkább már a "minutky" miatt várom a legközelebbi utazást JLV-étkezős vonattal, főleg, hogy már pisztráng is van az étlapon ebben a kategóriában... ;-)
Ugyanmár...sokszor volt olyan, hogy pl. Dunakeszin "aludt" a bakter, 20-al a bejáratig, majd állunk, aztán beenged... se szemből nem jött másik vonat, nem előztünk le semmilyen személyt, tehert...aztán a körvasút...ááh. Inkább nem mondom tovább.
Dec. 7-én kedves ismerősöm jött Pozsonyból, a határt átlépve írta sms-ben hogy pontosan indultak. aztán a magyar vonalon a vonat késett 20 percet. keletiben a hangosbemondó közölte a szabvány szöveget hogy a "vonat a külföldi késése miatt" késik 20 percet. mosolyogtató volt.
Gázolás miatt ma a 170 Hungária több mint 2 órás késéssel érkezik majd Prágába. Prágától a normál menetrend szerint helyettesítő szerelvény indult, a 170 utasai Prágától a 456 Phoenix-el utazhatnak tovább (az megvárja majd a késő EC-t).
És gondolom ezért volt a Slovanon csapolt Prazdroj. Mig a Haseken ugyanolyan kocsiban maradt a Gambrinus 10 - amúgy mindkettő 35 korona. A számlán amit hozott a nő - az eladó cég JLV Franchise volt és az üzemeltető valami egyéni vállalkozó a jihocesky megyéből. Csak pislogtam, hogy nem minden a JLV zászlaja alatt ment.
Pont most néztem a menetrendben, hogy dec 23-án ez az erősítő kocsi pont nem közlekedett volna, de akkor meg minek küldték ki?