Jól tetszik látni a folyamatot, bár még a roncsok szétszedésénél is ott kell lenni. De ez egy dolog, mert ott is lesznek. Ez elemi érdeke mindkét félnek.
Emlékszek egy régi történetre. "X" városban megalakult a helyi tűzoltóság. Fontos feladatuknak tartották, hogy bejelentkezzenek nálunk, a másik város fűtőházában, és elég részletes ismertetést ismertetést kértek (mármint tűzoltó szempontból) a mozdonyokról.
Bizony örültünk nekik, és jóval több információt adtunk, mint amit kértek. Lelkük rajta, hogy hasznosítsák. Mindnyájunk érdeke.
Ilyenkor szokott előfordulni, hogy olyan hatalmas gyorsasággal döntenek az illetékesek, holott néhány perc alatt a sérült kocsik kisorozhatók és máris mehet a fűtés illetve akár a vonat is.
Picit mosolyt fakaszt a vontató vezetőjének állítása, miszerint a fénysorompó működött csak éppen fehéren villogott. Utána viszont állítja, hogy nem is fékezett hiszen nem is látta a vonatot.
Kérdésem, vajon hogyan és mit nézett ha a fénysorompót látta a vonatot meg nem ?
Ez az átjáró ismereteim szerint csak fénysorompóval védett és gyakori eset, hogy autósok kerékpárosok traktorosok szinte orosz rulettet játszanak.
..én két nap pihenőm végeztével vagyok éppen... csak tapasztalatból tudom, hogy Gyékényesből a nemzetköziek mennek Kanizsán keresztül Pestre... Jesszusanyám...E12... márciusi vizsgák jutottak eszembe...
A tűzoltók rendelkeznek olyan mértékű vasúti jármű szakismerettel, és az ehhez szükséges speciális eszközökkel, amivel futóképessé tudnak tenni egy kocsit?
Esetleg még az E 12 sz. ut.-nak megfelelő módon rendelkezni is tudnak a továbbítás mikéntjéről?
Lehet, hogy csak én vagyok lemaradva a történtekről, de tudtommal a vasúti műszaki mentést még a gépészet végzi.
A Gyékényes-Székesfehérvár-Budapest vasúrvonalon csütörtökön délelőtt, fél tizenegy körül haladt egy vonat Nagykanizsáról a főváros irányába, amikor Zalaszentjakab és Zalakomár között, egy fénysorompóval ellátott útátjáróban egy mezőgazdasági vontatóval ütközött. A baleset következtében személyi sérülés nem történt, viszont a szerelvény első kocsija olyan mértékben megsérült, hogy nem tudja továbbfolytatni az útját. A műszaki mentés már megkezdődött, de az érintett szakaszon egyelőre áll a forgalom, amíg el nem dől, hogy a tűzoltók segítségével mozgásképessé tudják-e tenni a kocsit, és elvontathatják. A MÁV-START vonatpótló autóbuszokat rendelt, amelyek a helyszínelés idején, valamint a vasúti forgalom visszaadásáig szállítják az utasokat. A közlekedés helyreállása a szakemberek szerint valószínűleg csak a délutáni órákban történhet meg. A baleset pontos körülményeit a rendőrség mellett a MÁV Zrt. munkatársai is vizsgálják.
Talán valakit érdekelnek idevágó könyvek:: Baleseti segélynyujtás 10000Ft,--- Utmutató balesetek és rendkivüli események esetén követendő eljárásra. 1958. 4000Ft,--- A vasut baleseti kárfelelőssége a gyakorlatban. 1975. 4000Ft.Érdeklődés a pias61@freemail.hu cimen
Mint pl Érd állomáson ahol a népek java része nem ám a peron felől szállna le érkezés után,és az egyszerűműködésű 2nyomásos honpolgárnak még csak eszébe sem jut hogy gyakorlatilag azon múlik a szaros élete hogy többet figyelek e arra az oldalára a vonatnak ahol ők potyognak le(főleg sötétben qurva jó),mint a másik oldalra ahonnan felhatalmaznak az indulásra....
A cikk valóban helytelen, a 13584 -ben CKD olvtárs leírta hogy martonba feküdt a teste szegény srácnak. Az eset a III. (vagy inkább jobb átmenő) vágányon történt , egy bonyolult forgalmi helyzetben. Itt magasperon van, murvás feltöétéssel, illetve a forgalmi szolgálattevő meneszti a vonatot.
Bocs, ha erősen fogalmaztam, de tényleg alapvető fogalmi dologra kérdeztél rá. A jogsihoz sok szerencsét/sikert, utána meg balesetmentes kilométereket!
Jogsi nélkül is vannak esetek, amikor illik tudni. Pl. amikor 12 év alatti akarja eltalálni, melyik úton szabad kerékpározni és melyiken nem, vagy az ontopic balra kanyarodásos kérdés.