Nem akarok reklámot csinálni, a www.riderauto.hu -ról volt már szó? Sima cee'd-hez egy csomó dolguk van, az oldalvédő csíktól, a csomagtértálcáig minden. Árakat viszont nem találtam....
A bérleti szerződésben benne van, hogy te fizeted a közmű díjjakat? Mert ha nem, akkor nem vagy rá kötelezhető, ez az ingatlanos felelőssége. Amit aláírsz azzal kapcsolatban van elszámolási kötelezettséged. Ha nincsen valami a neveden, akkor max. megkérhető vagy, kötelezhető nem. Vegyétek fel a mérőóra állásokat a gyári számokkal együtt két tanu jelenlétében és intézze el az ingatlanos vagy a tulaj, hiába mondja azt, hogy: Hát ezt nem így szoktuk.
tudom ez most nem ide illik, de a neten sem találtam rá választ! és Ti hátha tudtok nekem ebben segíteni!!!
A töténet a következő. Ingatlanközvetítő által bérlek egy lakást budapesten! most márciustól felmondom az albérletet. A közüzemi szolgáltatások ( víz, villany stb stb ) továbbra is a tulaj nevén maradtak ( ami jogilag is érdekes, mert tudtommal ezeket mindig az albérlő nevére szokták iratni ) most hogy felmondom az albérletet az ingatlanos azzal állt elő, hogy meghatalmazással nekem kell lekérni a záróegyenlegeket a közműveknél! mivel ezek nem a nevemen vannak ez az én kötelességem??? ez azért is fontos mert kb egy napom lesz a költözés lebonyolításához és nem akarok sorban állni a közműveknél! volt már valakinek ilyen tapasztalata?
Ha jól tudom, akkor a Bosch szervizek éppen ilyenek, márkafüggetlen szakszervizek. De nem tudom, hogy pontosen mely márkákat tudják komplettan, "szakszerűen" szervizelni úgy, hogy a garancia megmaradjon az adott kocsira.
Minden autógyártó cég csak akkor vállal garanciát, ha szakképzett ember csinálta meg az autót.
Ezt úgy oldják meg, hogy minden új tipus bevezetésekor továbbképzést tartanak (ha nem veszel részt rajta, akkor már nem vagy "szak"képzett erre az autóra). Egy ilyen tovább képzés díja emberenként 1,5M-2Millió között mozog. A márkakkereskedőknek később ezt az összeget jóváírják a következő autó rendeléskor. Szerinted hány maszek vesz részt ilyen tanfolyamon?
Nem erősködés céljából, de nekünk itthon jobb dolgunk van, mint a hanyatló nyugaton: (a felkiáltó jelelek közöttiek az érdekesek, csak így tudtam bejelölni. Szerintem érthető, német tudás nélkül is :-))))) )
Ausztria:
Auch das gehört zur KIA cee´d_sw Serienausstattung **7 Jahre/150.000 km auf Motor & Getriebe - 5 Jahre/150.000km allgemeine Fahrzeuggarantie Jeder von KIA Motors Europe hergestellte KIA cee´d_sw profitiert von einer Neuwagengarantie von 7 Jahren bis zu 150.000 km. Dies beinhaltet eine !!!!!!-fünfjährige Garantie auf das komplette Fahrzeug -!!!!!! und weitere zwei Jahre auf Motor & Getriebe.
Németország:
7 Jahre cee'd Garantie Unsere hohen Qualitätsstandards ermöglichen eine hervorragende Garantiedeckung für Ihren neuen Kia cee'd: 7 Jahre oder 150.000 km auf den Antriebsstrang (3 Jahre ohne Kilometerbeschränkung) und !!!!!!-5 Jahre oder 150.000 km auf das komplette Fahrzeug -!!!!!!.
Svájc:
7 Jahre Fahrzeuggarantie Jeder Kia cee'd in Europa verfügt über eine Werksgarantie von 7 Jahren. !!!!!!- 5 Jahre Werkgarantie (5 Jahre limitiert bis max. 150'000 Kilometer -!!!!!! davon die ersten 3 Jahre ohne Kilometerbegrenzung) plus 2 Jahre Garantie auf den Antriebsstrang (Motor und Getriebe, limitiert bis max. 150'000 Kilometer). Die Garantie ist kostenlos und überträgt sich auf Nachbesitzer, sofern das Fahrzeug entsprechend dem Serviceplan gewartet wurde.
A vero ajánlatat a hasábon pontosítottam, megjött a válasz, jó olajat használnak, ha vinni akarod azt nem, vagy ha erőszakolod a dolgot, akkor ok, de olajkezelési vagy mi díjat számítanak fel és úgyis ugyanott leszel, de azért nézni azt lehet.
1. Nekem is könnyen megy a hátramenet. Eddig egyszer recsegtettem meg, mert gyorsan akartam rükibe tenni. (Mea Culpa)
2. Lassan ejti vissza, de az utolsó 2 autómnál is így volt (Hyundai, Citroen)
Időközi olajcsere nem kötelező, de ártani nem ártasz vele a motornak. Én úgy voltam vele, hogy az első 10ezer kilométeren még úgyis kopnak az alkatrészek, minek cseréltessem 2-3ezer után? A megmunkálás minősége már klasszisokkal jobb, mint régen. Vigyáztam, nem hajtottam (most sem... autópályán még mindig átlag 115-120km/h). Baja szerintem nem lesz, ha a gyártó sem kötelez a cserére.
Azt a plusz 15ezer forintot meg beraktam az "alufelnialapba" :o)
A gázelvételre valóban "késve" reagál, viszont így a gyors váltásoknál nem bólogat az autó(nincs ideje visszaesni a fordulatszámnak)
A hátramenetet nemigazán értem, én 14 ezer km-t mentem már ,és még egyszer se volt probléma a hátramenet kapcsolása, mindíg beveszi, csak el kell hinni. :-) Mondjuk én ahogy felhúzom a gyűrűt, kiteszem ütközésig balra, aztán tolom fel. Így mindíg elsőre megvan.
na én ezért ragaszkodom az egyszínű belsőhoz, mert nem akarok otthon fusizni. de mondjuk ilyen eszembe sem jutna! kiváncsi vagyok mennyire szépen néz ki a home made fólázott kárpit :) megvesz valaki egy közel 4 misis autót majd a otthon lekárpitozza. ennél már csak az jobb mikor mindenféle hőfökmérőt, digitális órát, meg extra ledeket fúrnak az emberek a műszerfalba mert hiányzik nekik a trabant fogyasztásmérős diszkólámpa feeling!
Az 5+2 régen volt. Most már-ha minden igaz-, egész EU területén 7év a teljeskörű garancia. (ez van a prosin is)
Az Assistance szolgáltatás csak 3évig jár hozzá.
Tegnap valaki kérdezte, mi az a rostély a gyujtáskapcsoló mögött. Szerintem az egy mikrofon, amin az Assistance szolgáltatást tudod hívni. Csak jó hangossan kell bele beszélni. :o)
Én olvastam. Elég durva! :) Miért nem kérte 1 színű sötét belsővel...
Viszont igaza van pár dologban.
1.4 benzinesről beszélünk.
1. A hátramenet kapcsolása nekem sem megy. Tényleg nincs visszajelzés. Többi fokozat korrekt nagyon. De ez nagyon gyengére sikeredett. Remélem összekopik, vagy legalább megszokom. :( 2. A gázelvételre valóban lassan reagál a motor. Régi autómnál is ez volt, nem zavar, de megjegyzendő.
Az autó teljesen jó, mégegyszer mondom. De ezeket meg kell jegyezni. Ahogy azt is, hogy 160km van benne mindössze.
Kérdés: Időközi olajcsere kell-e? Ha igen, akkor hány kilométernél?