Irígylem is a miskolciakat a Centroliner-ek miatt :)
Érdekes dolgok ezek, én is kíváncsi vagyok nagyon, hogy mi lesz ezután. Főleg, hogy a Körös Volán úgymond "árérzékeny" és sosem engedte meg magának, hogy beruházzon valami különlegesbe, mint például a Tiszánál egy Drögmöller, a Jászkun-nál Jonckheere és stb. Vagy városira gondolva, mint Szabolcsban a Solarisok, Szegeden, Pécsen a Citaro-k és stb. Viszont legalább kiegyensúlyozott a pénzügyi helyzetük és nincs adósságuk. De ha ezek után rá lesznek kényszerítve...
Remélem körülbelül érthetően írtam le, hogy mire gondolok :)))
Nem kizárt. Szerintem az MAN át fog állni, szerkezetileg lehetséges a török gépeknél is. Legalábbis az volna az olcsóbb. De én olyat is hallottam, hogy majd akarják nálunk is forgalmazni a Lion's City családot, ha a török gépeket kifuttatják itt - ez pedig most történik meg. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő. Egy biztos, Miskolcon az MAN a Neoplan Centroliner-t indította a legutóbbi városi busztenderen - és nyertek. (A két gyártó ugyebár összetartozik.) Talán NG 313 is lehetett volna, de ha ilyen eddig nem került Magyarországra, annak is oka lehet. Talán a magas vételár. A török típusok amúgy is jól lefedték eddig a hazai igényeket. Nem tudom. Meglátjuk. Egyébként Eger most fog kapni 2 db MAN SG 263-at, pár napon belül lesznek átadva. Lehet, hogy ebből a típusból ezek lesznek az országban az utolsó példányok.
Néztem egyébként, hogy már a török MAN SL-nek is van alacsonypadlós változata a Lion's City T. Kíváncsi vagyok fognak-e ebből jönni az országba, illetva a megyébe.
Hát ja, lesz egy, a cégnél újabb típus, a cégnél újabb gépészettel, és nem is lesz már több belőle... azért, mert Euro 4-es kivitelben már nem fogják a Conectókat gyártani (nem éri meg az átalakítás), így marad a délebbre eső országoknak ez - nálunk meg majd folyamatosan átállnak az alacsonypadlós gépekre - esetleg a Citaro gyártását viszik át Törökországba, ahonnét a Conecto is érkezett - eddig.
A Mercik nem a központi tenderből jönnek. Onnét a Credók lesznek. Egyébként az MAN-ek többsége sem onnét volt, 1-2 kivételtől eltekintve (pl. IPJ-461 vagy JEL-048). A döntő többségük saját erős beszerzésből lett meg.
Kb. 1988 - 1991 között a cég rengeteg 260/280-ast vásárolt a BKV-tól, de nem volt valami jó vétel, rengeteg műszaki hiba volt velük - némelyik busz többet állt, mint amennyit ment.
Most ezzel az egésszel csak az a baj, hogy a Körös Volánnál eddig egyáltalán nem volt Mercedes busz, és ennek a két Conectónak a megvásárlásával óriási hibát követ el a cég, ugyanis egy olyan típust vásárolnak meg, amiből több már nem is lesz behozva Magyarországra. Nem gondoltam volna korábban, hogy ez a cég hajlamos lesz ekkora baklövést elkövetni. A MAN/Credo irányvonal az utóbbi 4 év alatt egész jónak tűnt. De nem baj, most jön majd annyi Credo, mint még soha, ráadásul a 12 méteres kivitel - erre az évre meg MAN-beszerzésnek ott a Coach. :-)
Aláírom, hogy a C80-asnak nagyon jó a motorja, viszont több szempotból is elavult. A legzavaróbb a megmaradt nagyon nagy padlómagasság. A mai követelményeknek már nem felelnek meg ezek a buszok...
A Merciket én is szeretem, de leginkább a MAN-t favorizálom :) Kivéve, ha a török városi buszaikról van szó, mert abban véleményem szerint jobb a Mercedes.
Nekem tetszenek a Mercedes buszai, helyi és távolsági egyaránt. Ha jó buszt akarok mondani, az az Ikarus Classic C56-os és C80-as (ezek a kedvenceim: jó motor, kényelmes, gyors).
Sőt! Ott láttam a volánbuszos Mercedes Inturo-t is ami Békéscsabán nemigen teszi tiszteletét. Hihetetlen milyen roncsokat küldenek ide Pestről. Múltkor azon lepődtem meg, hogy hogyan tud már rozsdásodni a Eurolines-os E97. Eddig az volt a legjobb amit láttam tőlük :)
Azt láttam, hogy megfordulsz egy pár topikban, de abból is gondolotam, hogy te indítottad ezt a topic-ot és tudsz a Lion's Coach-ról meg a Connecto-ról. Ezek szerint nagyon tájékozott vagy :)