Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2185

A Déliben a fölső optika is sárga. Nézd meg az F1-es jelzési utasítást (javaslom: www.zolikom.hu)! A sárga-sárga azt jelenti, hogy szabad 40-el (azért csak 40-el, mert a vágányútban kitérőben álló váltók is vannak, vagyis görbe vas :-)   ), a következő jelzőn pedig "Megállj!" jelzés várható. A Ha a jelzőn két fény világít és a fölső sárga, akkor a köv. jelzőn mindig megállj van. A Déliben az ütközőbaknál jobb esetben tényleg "Megállj!"van... :-)

 

Van olyan háromoptikás jelző is, ahol a fölső fény zöld. Ez a fővonalakon, az átmenő fővágány kijárati jelzőin szokott lenni és a nyílt pályán, a térközjelzőkön. Itt a jelzőn mindig csak egy fény világít a három közül (kivéve hívó), mert a vágányútban soha nincs kitérőben álló váltó.

 

Mellékvonalakon (pl. Széchenyi-hegyi Gyermkevasút: Csillebérc és Szépjuhászné állomás) a kitérő vágányon lévő kijárati jelző is ilyen: ezen vagy vörös van, vagy zöld-sárga.

Előzmény: fullspeed15 (2181)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2184
A Déli bejárati jelzője két db sárga optikás zőld szerintem nincs.Még esetleg egyenesbe IX-re talán és ha áll a bejárat akkor villogó sárga van.
Előzmény: fullspeed15 (2181)
zmiklós Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2183
Olyan sorompó természetesen van egyretöbb amelyben a hagyományos optikában van elhelyezve a LED-izzó. Én a LED optikára írtam sőt talán csak ilyet mivel ttudomásom szerint a fehér szinű LED optika nem rendelkezik engedéllyel a MÁV-nál.
Hangsúlyozom a Percept féle LED optikáról volt szó. A MA féle izzó pótló LED természetesen a két vörös és a fehér optikában is elhelyezésre kerül.
Előzmény: M44-419 (2178)
V46 021 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2182

 

Szóval egy zöld, és egy sárga színű ízzó egyszerre?

 

Minden optikában csak egy izzó van*. A színt a belső lencse adja.

Az optikák (szinek ) elrendezése a jelzők mögötti vágányúttól függ.

Pl. Bak előtti utolsó jelzőn igen ritkán van zöld fény. Ott alul felül egy-egy sárga dukál. Olyan helyen ahol a jező mögött nem lehet görbe vas, ott nem kell alső sárga...

 

*kivéve vörös...

Előzmény: fullspeed15 (2181)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2181

Vannak olyan jelzők (pl. Bp-Déli alagút előtti bejáratánál, Kelenföld felől), amelynek 3 fénye van. (a hívón kívül) Tehát alul a hívó, fölötte sárga, az fölött egy vörös, és végül egy zöld. Csak azt nem értem, hogy a zöld helyett néha sárga ég (sárga-sárga színképnél)

Létezik, hogy a legfelső jelzőben 2színes ízzó van? Szóval egy zöld, és egy sárga színű ízzó egyszerre?

 

etwg Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2180
Föleg akkor ha a helység világitása neoncsöves...
Előzmény: heg1 (2177)
etwg Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2179

Már egy ideje szinte valamennyi izzonak van LED-es változata (azaz ugyanabba a foglalatba lehet behelyezni a LED-es verziot is.

A Biztbernél néha azzal van a probléma, hogy az ilyen "izzók" nagyságrenddel kevesebbet fogyasztanak, igy az áramérzékelöket (ha van ilyen az adott körben) át kell éoiteni - ami már komoly munka.

Meg itt ott az is felmerül, hogy a LED-es változat másképp reagál a váltóáramu áramkörökre.

Előzmény: zmiklós (2172)
M44-419 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 2178

sőt talán csak ilyet.

Nem nyert! A vasúton is terjednek a tisztán LED-es fénysorompók. Pl. Bfok-Háros-Nt-Diósd között az AS89 ilyen lett, igaz ez a régi érd-felsői AS160 volt előző életében, az lett kompletten áttelepítve. És biztosan hosszasan lehetne még sorolni a példákat.

Előzmény: zmiklós (2172)
heg1 Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2177
Jó ötlet lenne ez, csak hátránya, hogy az 50Hz-el villogó ledek nagyon zavaróak, idegesítőek. Főleg, ha egyszerre sok világít.

heg
Előzmény: zmiklós (2175)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2176
A gödöllöi vonalon van egy pár ilyen "gyártmány".
Az izzónak a fémrészét meghagyták és az üveg helyére beforrasztottak egy ellenállást és a ledet.
Szerintem jól néz ki. :-)) (olyan helyeken található meg, ahhol dominópultba építették be a exSígnelites sorik visszajelentéseit.)
Előzmény: zmiklós (2172)
zmiklós Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2175
Én a meglévő dominó pultokba berakható LED-re gondoltam, a jelenlegi izzó kiváltására.Évekkel ezelőtt bennem is felmerült ez az ötlet, akkor kaptam ezt a választ.
Előzmény: V46 021 (2174)
V46 021 Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2174

 

Találj rá gyártót...

 

Ha jól rémlik a MA. vagy a Prolan közül valamelyik cég csinált ledes pultot.

Előzmény: zmiklós (2172)
heg1 Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2173
Pótkék:

Ennek mostmár megnézem majd a rajzát, de úgy emlékszek, hogy van. (Békéscsaba gurító TjII). Érdekessége, hogy csak a VI-os helyikapcsolóról vezérelhető, a forgalmiból nem. Mondjuk ez gurításnál jogos, forgalmista nem lát oda.

Ahol viszont biztosan van, ebben cseréltem is a pótkék izzót, az Békéscsaba HS2. (hűtőházi iparvágányi sorompót fedező tolatásjelzők) Ez helyszíni kezelésű sorompó, fő jellemzői: kézi csukás, aut. kétszigsínes oldás, 3db tolatásjelző, 1 váltó+váltózárak, 3db vágányzáró sorompó. Ezen objektumok függései a sorompó szekrényben vannak.

heg
Előzmény: djkoxi (1981)
zmiklós Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2172
A veresegyházi vonalon láttam olyan fénysorompót, melynek fehér optikája izzós, a két vörös pedig LED-es.
Ilyet máshol is láthatsz, sőt talán csak ilyet.

...ha a dominópultokban sem izzók, hanem LED-ek lennének..

Találj rá gyártót...
Előzmény: D55 (2170)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2171
Rákospalota-Újpest kijárati jelzője a II. vg-ról Nyugati felé... annak a vöröse is LED-es vagy az volt.
Előzmény: D55 (2170)
D55 Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2170

A veresegyházi vonalon láttam olyan fénysorompót, melynek fehér optikája izzós, a két vörös pedig LED-es. Én pártolom a LED-es jelzőket. Elvileg soha nem égnek ki, így pótvörös sem kell :-)

 

Talán még jobb lenne, ha a dominópultokban sem izzók, hanem LED-ek lennének, így nem égetném meg az ujjamat, ha egy régóta világító izzó fölötti kockát megfogok. :-)

Infós Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2169

OFF

Sértés egyáltalán nem volt benne! ;)

ON

Előzmény: JabyGabi (2168)
JabyGabi Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2168
Én, igen, mert amit Te lattal, az azért nem igazan vasut, legalabbis ebböl a szempontbol... Ne akard félreérteni, amit irtam, szerintem nagyon is tisztaban vagy vele, mire gondoltam; nem megsérteni akartalak, de erre szerintem nincs ralatasod. Bocs.
Előzmény: Infós (2130)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.25 0 0 2167

Van néhány képem ha elérhetőséget megadsz akkor küldöm

Előzmény: fullspeed15 (2159)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.09.25 0 0 2166
A MA ledjénél arra gondolsz, hogy az a bizonyos áramkomparátor időnként letíltja?
(mármint képes sőtétre kapcsolni magát?) Vagy van más rossz tapasztalatod is?
Előzmény: perszy (2164)
BszHÉV Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2165
L.: fehernegyzet.fw.hu -> Fotózás címszó.
Előzmény: perszy (2163)
perszy Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2164

Látom, nem érkezett korrekt válasz. Prózában:

Ledes fényforrást lehet engedélyezni, ha az árbóc színezése egyértelművé teszi a fényt, vagy annak hiányát, és csak egy fény lehet a jelzőn (kivétel hívó, de ez érthető). Magyarul, a fény hiánya, vagy elszíneződése nem okozhat téves parancsot. Ez  azért van, mert az áram mérése nem garantálja a megfelelő jelzésiképnek a kintlétét.

Röviden ennyi.

A Mautomatikás meg nem igazán jó. Sok vele a negatív tapasztalat, és nem mindig azt tsinálja amit kéne. Ez utóbbi kijelentésem nem szakmai állásfoglalás.

P.

 

Előzmény: Bálint23-24 (2139)
perszy Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2163

Fényképezni csak az utasforgalom számára megnyitott helyeken szabad. Ez tuti. Ott viszont szabad. Alapesetben.

P.

 

Előzmény: fullspeed15 (2159)
djkoxi Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2162
Az MA kft által gyártott további előnye hogy a fényell. jelfogó is maradhat a régi egytekercses csévével mig a teljes ledes optikánál cserélni kell a fényellenőrzőket kéttekercsesre.
Előzmény: zmiklós (2156)
perszy Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2161

Ászár kiág.

Előzmény: rg7 (2140)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2160
-berendezését :D (csak véletlenűl kétszer ment:D)
fullspeed15 Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2159
Egyik nap le szerettem volna fényképezni Százhalombatta állomás biztosítóberendezését berendezését, de az éppen szolgálatban lévő hölgy nem engedte, azt mondta, hogy "Nem szabad." Van valami jogszabály, ami megtiltja a fényképezést??
zmiklós Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2158
Bocs. Tévedtem valóban Zénóka23 írt, de Ő a Müszer Automatikásról, és Én a MES-ről.
Előzmény: Infós (2157)
Infós Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2157

Zénóka23 írt a MES-féléről. :)))

És én is köszi az infókat! :)

Előzmény: zmiklós (2156)
zmiklós Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2156
Melyikről? A Müszer Automatikásat Te magad irtad, a MES kft által készített pedig hasonló módon közvetlenül az izzó helyére építhető be. Mivel a Percept féle a lencsetartó helyére kerül, ezek pedig az izzó helyére.
Előzmény: Bálint23-24 (2155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!