Megnéztem mégegyszer. Amit látok a motortérben azok a következők:
- Ha szembeállok a kocsival, akkor a szelepfedél bal oldali részéről megy egy cső az injektor tetejéhez, a levegő szívócsonk mögött lehet látni;
- Az EGR szelep egy kimenő csöve az injektor jobb oldali részéhez csatklakozik, a szelepfedél tetejétől kb 20 centivel lejebb a befecskendező csonkon.
A többi vákuum cső "eltünik" valahol a rengetegben, természetesen a motor és a tűzfal között, mélyen lent.
Más. Az akksit ki kellett cserélnem, mert a nagy hidegben éppen csak annyit tudott fordítani a főtengelyen, hogy elindította a kocsit. Most legalább akciós volt a tecsóban a "wild horse" nevű csodaakksi. 74 Ah 17,5e pénz volt. Ha kibír ez is 3-4 évet, akkor e öröm, e bodottá!
Szia. tudnátok nekem segitenni. Nekem van 2000- év opel vectra b . Akerék mérete 195-65-15 J6 et száma 49. Szeretnék rá alu felnit. Ki is néztem csak nem tudom ,hogy jó-e. Mert J7 et szám 40. Jó ez a méret vectrához??
Kisgyerek megveszi az autót és éjje érnek haza. Bezárja kulcsal a kocsit mivel a riasztó távirányítóját hiába nyomkodja. Lefekvés előtt gondolkodik, hogy mi lehet vele szétszedi megnyomogatja, de nem történik semmi. Másnap reggel kocsihoz kimegy, ajtó kulcsal kinyit sziréna visít mint az őrült. Sziréna kitép a motortérből. Kuss. Megnyugszik és beül a kocsiba indítana. igen ááám... A riasztó szakítja az indító szálat. Távirányító előkeres és kétségbe esetten nyomkod. 1x kattanás és indíthatóvá válik a kocsi... Na akkor munkahelyemre bevittem a távirányítót és összetörtem kalapáccsal jó messze a kocsitól :D
Találtam még a kocsiban 2 rejtett kapcsolót, meg 2 nyomógombot. Az 1ik rejtett kapcsolót véletlen átkapcsoltam. ismét indítanám a kocsit nem indul. akkor rájöttem ,hogy miért is nem. És az votl a vic, hogy a kézifék kar alatti aprópénz tartó alatt lévő kapcsoló meg a bizti táblánál lévő kapcsoló sorba volt kötve. tehát hiába volt zárt állásban az 1ik ha a másik nyitottban. úgy nem lehetett indítózni. Egy unalmas napomon kitéptem a régi riasztót és az összes rohadt utólagos bebuherált akármilyen kapcsolókat.
Ennek örömére rájöttem, hogy a kocsiban van egy fmes cdtár vezérlő, annak is volt vagy 10kábele ami a csomagtartóba ment...
sőt rájöttem, hogy a tetőn lévő antenna nem gyári annak a kábelét is kiírtottam és a gyárit dugtam a rádióba. Cirka 1 tescos szatyornyi szemetet irtottam ki a kocsiból és mostmár ki merem jelenteni, hogy minden felesleges szart kioperáltam szegény kocsiból...
Azóta én is termeltem bele vackokat. 1 riasztót meg egy kódos indítás gátlót igyekeztem sallangmentesen, lehetőleg leg jobban a gyári állapothoz hasonlítva berakni a sok vacak vezetéket. A csomagtartó felpattintóhoz raktam az utastérbe is 1 gombot. Nagyon praktikus dolog, hogy távirányítórol is ki lehet mostmár nyitni :).
elnézést a regényért, építő jelleggel szántam megosztani veletek.
Mondjuk anno volt egy Ezerkecském (1975-ös). Egy öregtől vettem, de rakott bele kardánboxot. Oda volt hajítva egy mágnes. Egy hétig hozzá sem nyúltam, aztán kipróbáltam. A kardánbox aljára volt ragasztva egy reed-relé. Első alkalommal mikor a mágnes nem volt ott, illetve nem lett odatéve ajtónyitás után 20mp-en belül, kibaszott pár biztosítékot és a motortérben elrejtve volt egy levegős sziréna, ami meg is szólalt. Az a fajta, amiben van egy motor, ami egy lapátokkal teli tárcsát forgat. Olyan, mint amilyeneket a '60-as évek beli amerikai rendőrautókban hallani. Mikor megállnak, szép lassan hallgat el. Csak ez valami újabb kivitel volt. Egy kamion 4 légkürtje +1 vonatkürt kutya f@sza, ahhoz képest. Mint a légiriadó. Akkor már a mágnes megfelelő helyre helyezése sem segített, meg az akkusaru levétel sem. Mire megtaláltam a plusz akksit (a csomagtartóban), addigra annyi qrvaanyázást kaptam, mint addigi életemben összesen soha. Na azóta kicsit óvatosan szemlélődök és keresem a rejtett kapcsolót, amihez addig hozzá sem nyúlok, míg nem írok végrendeletet, vagy míg meg nem tudom, mit csinál pontosan
Abban ne legyél olyan biztos.....Az enyémben anno volt 1 gomb(látszott rajta,hogy utólag lett beletéve)-na hogy az miért volt benne és mit csinált-örök rejtély....... :-D
Szia. Köszönöm, hogy vetted a fáradtságot. Azt tudtam eddig is, hogy a lomb fogó rács alól indul. csak a motorhoz nem tudom hová csatlakozik. nem találom egyszerűen a helyét...
már korábban is segitettek nekem és remélem most is tudtok hasznos informácioval szolgálni!
kiégett az utastér világitásom,az első,lepattintottam a lámpa "burát" és középen van valami benne,kis panel,nekem nagyon ugy tünik hogy egy gyári kihangositonak a mikrofonja!lehetséges ez??egyébként ez egy vectra b2 elegance 2001.-es!elég sok extrával!pl.:gyári xenon,4 airbag,digitklima stb.lehetséges hogy van benne kiépitve gyári kihangosito,vagy előkészitve?
az nekem is csak "úgy lóg" ott. viszont ha már így megismerkedtél az autóddal kérnék egy kis segítséget tőled. nekem egy vákum csövem le van csúszva valahonnan és az istennek nem találom, hogy hova mehetett. ha a kocsinek szemben állsz a tűzfal bal feléből jön a motorfelé. feldobok egy még régebben készített képet, hogy honnan indul. ELőre is köszönöm ha veszed a fáradtságot :)
valjuk be őszintén. ha tudod, hogy van 60liter a gépben sokkal kevesebbszer pillantasz rá mint amikor már csak 10-20 liter van benne :D. én is így vagyok. mikor van rendesen nafta a kocsiban akkor nem az átlag fogyasztást nézem hanem a hőfokot. ha eléggé porzi ka tank akkor átlag és pillanat fogyasztás váltogatva XD elriasztásra inkább pillanatnyi :D
Az üzemanyag szintjelzőnek már a teletanktól számítva 2-3 liter hiányzó benyánál/gázolajnál jeleznie kell. Nálam legalábbis ekkor már az 50 és a 60 között áll.
Cserébe egy egész más, vidám kocsi lesz az amúgy is szép autóból. Meghát ha a menager fizetés nincs is meg, cserébe az érzés, hogy nem csak nekik lehet ilyen verdájuk, mindenért kárpótol! :-)