Istvánteleknél láttam egy hasonlót. Van az állomásnál egy hangulatkarbantartó, onnan jöttünk ki. Sorompó lent, autósok várakoznak. Vonat egyik irányba el. Jön egy here, beelőz mindenkit, éppenhogycsak átért, mert a másik irányból is jött vonat.
Fiatal ember sofőr,hétvége,sorompót kikerülve.....Sajnos sűrűn előfordul,de a srác most rajtavesztett,sajálom......A forgalmasabb településeken,az agglomerációban nem lehet úgy a vasúton végigmenni,hogy a mozdonyról is jól látható piroson ne menne át autó,gyalogos,egyéb jármű.....Az hogy az előtte állót is megkerülje,úgy hajtson be,ez Darwin díjat érdemel....
Akkor a balesetek bekövetkezte a forradalmi munkás-paraszt kormány megdöntését célzó,ellenforradalmi erők aknamunkája akikre kíméletlenül lecsap a párt ökle a kék buzeránspojácák,akarom mondani a munkásőrség,és a demokratikus rendőrség.....Így helyes azt hiszem...
>Sőt vidéken sokszor előfordul,h daraszakhoz meg méhekhez hívják a tűzoltókat. >Volt olyan is mikor mérgeskígyó szabadult el és nem tudtak mást hívni csak a tűzoltókat meg is fogták valahogy.
Na, keverednek itt a dolgok rendesen :-) A magyar állami tűzoltóságnak van főméhésze. Ha méhmizéria van, ő megy és rendet csinál, még darazsak esetén is, amikhez méhész nem nagyon menne :-) (Korábban sokat író topiktárs pesti lakása falát elkezdték bontani a darazsak, épp az ágya fejénél zúgtak. Kihívta a tűzoltóságot, jött a főméhész, és rendet csinált darázséknál. Mindezt ingyen, mert az adózó állampolgár testi épségét kellett megvédeni.
Mérgeskígyó esetén az állatkertet kell hívni. Épp a mi házunk szemétlerakójába tett egy büdös barom egy egyiptomi kobrát, nejlonzacskóban (az újság is megírta). Először a rendőrök jöttek, ők hívták az állatkertet, jött egy doki, de addig hozzá sem nyúlt semmihez, míg meg nem érkeztek a mentők is az ellenszérummal. Akkor nyakoncsípte a kígyót és elvitte.
Azt hiszem, a Deák téren, a metrókocsiban egy utasrosszulléthez hívták ki a tűzoltókat, akik megtagadták a vonulást. Egy magatehetetlen személy volt a sérült, a tűzoltók pedig nem látták értelmét annak, hogy egy utasok számára megnyitott, mentők által könnyen hozzáférhető térből mentsenek. Persze a bkv-sok zúgolódtak, de hát tényleg nem nagyon van értelme erre lefoglalni egy szerkocsi hat fős személyzetét, amikor könnyen lehet, hogy más káresethez kellene közben vonulni.
Sőt vidéken sokszor előfordul,h daraszakhoz meg méhekhez hívják a tűzoltókat. Nem az ő feladatuk kivéve ha tényleg komoly veszély van ( több ezer darázs vagy méh egy óvoda kertjében stb.), de pár darázsért nem kéne őket hívni hiszen vannak erre szakosodott rovarírtó cégek, sőt a méhekhez a méhészek is kimennek még örülnek is, mert ingyen lehet új méhcsaládja. Tűzoltósága válogatja, de ha nem súlyos a probléma akkor sok helyen továbbpasszolják meg méhésznek, az ügyet majd ő lerendezi, csak akkor mennek ha a méhész segítséget kér ( pl. kell a létrás kocsi, mert magasan van).
Volt olyan is mikor mérgeskígyó szabadult el és nem tudtak mást hívni csak a tűzoltókat meg is fogták valahogy.
1996. évi XXXI. tv. a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról 31. §-a: "(2) A hivatásos önkormányzati tűzoltóság a) tűzoltási és műszaki mentési tevékenységet végez, illetőleg közreműködik közvetlen tűz- és robbanásveszély esetén a biztonsági intézkedések végrehajtásában, ennek érdekében állandó készenléti szolgálatot tart; b) a Kormány által rendeletben meghatározott tűzvédelmi hatósági feladatokat lát el."
10. §-a: "(1) A tűzoltáson és a műszaki mentésen kívül a tűzoltóság egyéb beavatkozást az érdekelt kérelmére és költségére végezhet. (2) A tűzoltási és a műszaki mentési eszközök térítés ellenében történő igénybevétele csak a riaszthatóság megtartása mellett történhet." Forrás: http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99600031.TV
"A mentőknek kéne lenni létrásautójuknak, vagy hagyták volna meghalni?" Valószínűleg van egy megállapodás az Országos Mentőszolgálat és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság között arról, hogy ha az ingatlanba a mentők nem tudnak bejutni, akkor a tűzoltóság segítségét kérhetik, mondjuk ingyen. Vagy nagyon olcsóért. Na nincs ilyen, akkor vagy kiszámlázzák a vonulás díját, vagy nem.
>A tűzoltók feladata a tűzoltás, a tűzvizsgálat, a műszaki mentés, és a forgalmi akadály megszüntetése. Pont.
Ezt elég rosszul gondolod. A Tűzoltóság az egyetlen polgári, folyamatosan készültségben lévő mentő alakulat. Minden mentés, kárelhárítás, amihez az ő eszközeik kellenek, az ő feladatuk.
Pár hónapja a szomszéd házban egy lakásban agyvérzést kapott az ott lakó, az ajtót sem tudta kinyitni. Egy tűzoltó létrán felment a harmadik emeleti ablakikg, kinyitotta (nyár volt), belépett és bentről beengedte a mentőket. A mentőknek kéne lenni létrásautójuknak, vagy hagyták volna meghalni?
a tüzoltással és az emberek mentésével nincs is baj szerintem de a müszaki mentés...az sokszor (ld.vasút)nagyon speciális feladat.Nem mindig támaszkodnak a terület szakembereire.Apósom tüzoltó volt.Szerinte a tüzoltó MINDENT tud,tőle okosabb csak a tü.parancsnok aki mindent még jobban tud.:-) Metrós prakszisomban is előfordult,hogy a kompresszor füstölögni kezdett és valami buzgó utas kihívta a tüzoltókat.Ők nekiálltak volna felbontani a kocsi padlózatát mert onnan jött a füst.Nehéz volt őket meggyőzni,hogy ez nem célravezető mert át kéne rágni magukat az egész alvázon,a relészekrényeken és a kábelcsöveken.Macerás.Egyszerübb hagyni a francba,lenyomni a kompresszor automatáját aztán bepöfögni a kocsiszínbe kompresszort cserélni.Ami leégett az már leégett,nincs mi lángoljon.
Vellencefürdő megállóhelyen a gyalogos- felüljáró pallózata kigyulladt a bal vágány tengelye felett. Mikor kiértem, a hamutiprók már flexel kivágták a járófelület fémlemezét és éppen lácfűrésszel próbálták a füstölő pallót elvágni. Szoltam hogy a felsővezetékben még van delej, talán kicsit még várjanak. Erre ők "értünk mi ehez!"
Mondtam magamba én is úgyhogy a híd korlátját nem markolászva lesétáltam miközben a feszmentesítést kértem az állomástól...
Hát ilyen is van, de sokszór láttam szakszerű munkát.
"(...) ami vasúti viszonylatban nyilván az ottani müszakosoknál van meg és nem másnál." És ez baj. Hogy egy vasúttársaság emberei értenek hozzá a legjobban, holott egyáltalán nem biztos, hogy ők érnek oda először, és tudatában vannak olyan feladatoknak, amelyeket a hatóságoknak (tűzoltóság, rendőrség) el kell végeznie, ezért fontos, hogy hogyan nyúl a helyszínhez.
A tűzoltók feladata a tűzoltás, a tűzvizsgálat, a műszaki mentés, és a forgalmi akadály megszüntetése. Pont. Ha ehhez gépezetes tolólétra kell, akkor az is vonulni fog. Ha légzőbázis kell, akkor is vonulni fog. Az, hogy melyik csapat vonul, azt pedig általában nem a bejelentő dönti el, hanem aki a riasztási fokozatot megállapítja. Amíg a jogszabályi kötelezettségének tesz eleget a tűzoltóság, addig nem fog számlázni a telefonon bejelentőnek. Majd talán akkor, ha egyet kér. Mondjuk macskát leszedni a fáról és hasonlók.
Kétségtelen,hogy minden ócska borult zsigulihoz a tulaj darut akar hívni nem számolva annak költségeivel illetve azzal,hogy egy sima daruval nem lehet autót talpraállítani.Elég néhány erősebb ember,egy személykocsi és persze szaktudás ami vasúti viszonylatban nyilván az ottani müszakosoknál van meg és nem másnál.
Hogy milyen riasztást kaptak és milyet nem azt nemtudom.Régebben ha kimentem a helyszínre (15 évig autómentőztem) akkor a tüzoltók ki sem jöttek,én vettem ki az árokból a jármüvet.Volt,amikor a vasúti átjáróban esett ki egy autó kereke.A rendőrök mondták,hogy nem jön vonat.Azért én nyugodtabb lettem volna ha én beszélek a forgalmistával.A 10 éves fiam ült a gépen azzal az utasítással,hogy motor jár,váltó sebességben és ha bármi gyanúsat lát nagy gáz és le a vágányról teljes gázzal.Óriási felelősség!!!Megúsztuk.Most meg a tüzoltók a tulajra bízzák,hogy az úton hagyják e a romot?Ettől jobb lenne ha az árokban hagyják,majd az autómentő kiveszi.Persze,ez közút,nem is akarok offolni.
Daruzást? :) Gondolom felhúzták a szer orrával.... :) KIEMELT riasztást nem rendelnek el egy árokba csúszott autó miatt, ha másképpen is elhárítható a káreset. :)
Talán kicsit off de pár nappal ezelőtt itt,a környékünkön a jeges útun egy szerencsétlen belebukfencezett az árokba.Jöttek a tüzoltók és kivették majd otthagyták az úton(!) ahelyett,hogy a kb.50m-re lévő széles félreálló helyre húzták volna.Jeges út,sötét,köd,beláthatatlan kanyar.Hátha valaki újra belöki az árokba?Esetleg a kocsi körül tipródó tulajt is elütik. Becsülöm a tüzoltókat de ez egyszerüen dilettantizmus.Vasúti balesetnél szakszerübbek?
Lejjeb írtam hogy kocsma nem lehetett a gyorson,de a 241 késett nemzetközi része bent volt,és így lehetett.Elnézést kérek mindenkitől akiket félrevezettem! Mert rendesen a vonat nem tartalmaz étkező,büfé kocsit....
Olvastam egy másik fórumban, hogy a Venezia nemzetközi része került rá a 857-re (857 megvárta Kanizsán), azon volt étkező. A belföldi rész eljött önállóan. Szerencse a szerencsétlenségben.