Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 107
A 8-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

1928. elején
A 8-as autóbuszok Széna tér és Marczibányi tér között közlekedtek.
/Később megszűntették, mert ez a vonal nem vált be!/

1928.10.15.
A 8-as autóbuszok Boráros tér és Csepel, Szent Imre tér között közlekedett.

1932.06.
A 8-as autóbusz viszonylatjelzését 21-esre változtatták.

1933.12.20.
A 8-as autóbuszok Apponyi tér (Ferenciek tere) és Farkasréti temető között közlekedett.

1943.12.31.
8A jelzéssel betétjárat közlekedett Curia utcától Gömbös Gyula útig (Alkotás utcáig).

1944.12.
A 8-as és a 8A jelzésű autóbuszjáratok - Budapest ostroma miatt - megszűntek.

1948.05.31.
A 8-as autóbusz ismét közlekedett. (Krisztina tér - Farkasréti temető)

1951.11.11.
A 8-as autóbuszok Krisztina tér helyett ismét Ferenciek terétől indultak Lánchídon át Farkasréti temetőig.

1950-es évek második felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8-as autóbuszok Március 15-e tér és Irhás árok között közlekedtek;
--- A 8A jelzésű autóbuszok Március 15-e tér és Farkasréti temető között közlekedtek.

1964.11.21.
A 8-as autóbuszok Március 15-e tér - Erzsébet híd - Irhás árok útvonalon közlekedtek.

1973.09.03.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Elindult a 108-as gyorsjárat is Március 15-e tér és Farkasréti temető között;
--- A 8A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1977.01.01.
A 108-as gyorsjárat viszonylatjelzését 8gy jelzésre módosították.

1983.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8gy gyorsjárat megszűnt.
--- 8A jelzéssel Március 15-e tér és Farkasréti temető között közlekedett.

???
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8A jelzésű autóbusz Március 15-e tér és Gazdagréti tér között közlekedett;
--- 8B jelzéssel temetői járat közlekedett Március 15-e tér és Farkasréti temető között.

1992.11.01.
A 8B jelzésű temetői járat megszűnt.

1993.10.01.
A 8A jelzésű autóbusz a Gazdagréti lakótelepet körbejárja.

1994.10.29.
Ismét közlekedett a 8B jelzésű temetői járat Március 15-e tér és Rácz Aladár utca között.

1996.02.15.
8M jelzéssel tehermentesítő járat közlekedett Déli pályaudvar és Gazdagréti tér között.
/A járat a Hegyalja út és Alkotás utca kereszteződésében, a nagyszabású víznyomócső fektetési munkák miatt a 139gy járatot tehermentesítette./

1996.03.08.
A 8M jelzésű tehermentesítő járat megszűnt.

???
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 8: Március 15-e tér - Gazdagréti tér (nem megy körbe!)
--- 8A: Március 15-e tér - Rácz Aladár utca (temetői járat)
--- 8B: megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (105)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 106
Íme:

AZ 5-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1926-TÓL NAPJAINKIG:

1926.07.19.
A 5-ös autóbusz Ferenc József (Roosevelt) térről a Fő utcán át a Marczibányi térig közlekedett.

1929.08.01.
Az 5-ös autóbusz Retek utcán túl a János Kórházig (Széna térig) közlekedtek.

1930-as évek végén
Az 5-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út - István út - Dohány utca >>ellenkező irányban: Wesselényi utca - Dembinszky utca<< - Károly körút - Deák Ferenc tér - Deák Ferenc utca >>Erzsébet tér<< - Vörösmarty tér - Dorottya utca >>gr. Tiszai István utca<< - Ferenc József tér - Lánchíd - Fő utca - Batthyány tér - Batthyány utca - Mária utca - Széna tér - Retek utca - Pasaréti út - Hadapród utca útvonalon közlekedtek. Menetidő 32 perc volt.

1944.12.
Az 5-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.08.05.
5-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Deák Ferenc tér - Múzeum körút - pontonhíd - Gellért tér - Krisztina körút - Moszkva tér útvonalon.

1946.01.05.
Az 5-ös autóbuszok - a Ferenc József híd megnyítása után - a Ferenc József (Szabadság) hídon át közlekedtek.

1946.01.18.
Az 5-ös autóbusz az elkészült új Kossuth hídon át közlekedett.
/Ezzel a gyorsjárati jellege megszűnt!/

1946.03.05.
Az 5-ös autóbusz közlekedése - üzemanyaghiány miatt - szünetelt.

1946.03.20.
Engedélyezték az 5-ös autóbuszok Kossuth hídon való átkelését, ezért Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.

1947.09.16.
Az 5-ös autóbuszok immár Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér - Pasaréti tér útvonalon közlekedtek.

1948.02.16.
Az 5-ös autóbuszok ismét a Dózsa György út - Dohány utca útvonalon közlekedtek budai végpontjuk felé.

1948.09.28.
Elindult az 5-ös operai járata.
/Ennek megszűntetés időpontja ismeretlen./

1950.11.02.
Elindult a főváros első gyorsjárata 105-ös jelzéssel Deák Ferenc tér és Pasaréti tér között.

1951.01.27.
A 105-ös gyorsjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1971.09.03.
Újra közlekedett a 105-ös gyorsjárat (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös autóbuszok Március 15-e térről az Erzsébet hídon át közlekedtek Pasaréti tér felé.
/A kieső szakaszon 74-es autóbuszok közlekedtek tovább!/
--- A 105-ös gyorsjárat megszűnt.

1974.09.02.
Ismét közlekedett a 105-ös autóbusz (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1977.01.01.
A 105-ös autóbusz viszonylatjelzését 5gy jelzésre módosították.

1990.08.31.
Az 5gy autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1990.12.11.
105-ös jelzéssel Hősök tere és Apor Vilmos tér között közlekedett az autóbusz.
/Ez a járat a 4-es autóbusz vonalának "kettévágása" után a budai szakaszát pótolja!/

???
A 105-ös autóbuszok immár Deák Ferenc térről közlekedtek Apor Vilmos tér felé.
/Sajnos elvesztettem az útvonal-rövídítésénék az időpontját!/

2001.05.02.
5G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi úttól Március 15-e térig, csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban!

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (105)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.19 0 0 105
Kedves BPO-700!

Én az 5-ös és a 8-as autóbusz "család"közlekedés történetére lennék kiváncsi!
ÜDv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (104)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.16 0 0 104
AZ 55-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (1993-IG):

1950.11.07.
Elindult az 55-ös autóbusz /Népliget és Óbuda, Miklós utca között, a Sztálin (Árpád) hídon át/, valamint két sportjárat:
--- 55A jelzéssel Váci út - Népstadion között;
--- 55B jelzéssel Népliget - Népstadion között.
//Sajnos a sportjáratok megszűnéséről nincsenek adataim!//

1970.12.01.
A 155-ös jelzésű gyorsjárat Népliget és Óbuda, Miklós utca között közlekedett.

1977.01.01.
A 155-ös jelzésű gyorsjáratot 55gy jelzésre változtatták.

1982.10.26.
Az 55-ös és az 55gy autóbuszok útvonalát Népligettől a Szentendrei úton át a Bogdáni útig hosszabbították meg.

1990.06.29.
Az 55gy jelzésű autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1990.07.01.
Az 55-ös autóbusz útvonala lerövidült: Népliget - Erzsébet királyné útja, aluljáró.

1993.10.11.
Az 55-ös autóbuszjárat megszűnt.
/Szerepét az 1-es villamos, valamint a 75A jelzésű trolibusz vette át./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.11 0 0 103
2000.12.16. (szomabt)
2000.12.18. (hétfő)

Elvileg az 1A villamos is 16-án indult volna el, de ez a járat csak munkanapokon és csúcsidőben jár...

Előzmény: Slonya (100)
Blöky Creative Commons License 2003.12.11 0 0 102
Lehetséges, nem emlékszem pontosan a napjára.
(De azóta már BPO-700 is megírta)
Előzmény: Slonya (101)
Slonya Creative Commons License 2003.12.10 0 0 101
Azazhogy 2000.12.16.?
Előzmény: Slonya (100)
Slonya Creative Commons License 2003.12.10 0 0 100
Világért sem kötekedési célzattal, de az utolsó időpont nem 200.12.16.?

Üdv.: Slonya

Előzmény: Blöky (98)
Blöky Creative Commons License 2003.12.09 0 0 99
(bocs, nem figyeltem)
Előzmény: Blöky (98)
Blöky Creative Commons License 2003.12.09 0 0 98
"1914.
Az 1-es villamos Rákóczi úton át közlekedett.
/Sajnos a két végpontja, valamint a megszűnés időpontja ismeretlen./"

A Háromkötetesből tudom:
1910: Erzsébet kné.útja - Újpest, vasúti híd
1915: Keleti pu. - Újpest, vasúti híd
1919-ben megszűnt.

...

2000.12.15 Bécsi út - Lágymányosi híd
1A Bécsi út - Népliget

Előzmény: BPO-700 (96)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.09 0 0 97
HOPP!

Ez lemaradt!

2000.12.16.
Az 1-es villamos Bécsi úttól már Lágymányosi hídig közlekedik!
/Korábban Vajda Péter utca és Mester utcai szakaszon 23-as villamos közlekedett./

2000.12.18.
Elindult az 1A jelzésű villamos is Bécsi út és Népliget között.

---

A lemaradt adatokért elnézést kérek!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (96)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.09 0 0 96
AZ 1-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS-TÖRTÉNETE 1914-TőL NAPJAINKIG:

1914.
Az 1-es villamos Rákóczi úton át közlekedett.
/Sajnos a két végpontja, valamint a megszűnés időpontja ismeretlen./

1930-as évek végén:
Az 1-es villamos Közvágóhíd és Nagyvásártelep között közlekedett.
/Csak vasárnap a 88-as villamos üzemszünet ideje alatt!/

1944.09.26.
Az 1-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

1945.07.09.
Ismét közlekedett az 1-es villamos Közvágóhíd és Nagyvásártelep között.

1947.06.05.
Az 1-es villamosjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon 89-es villamosok közlekedtek tovább./

1954.
Az 1-es villamos Marx (Nyugati) tér - Váci út - Újpesti vasúti híd útvonalon közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban 3A jelzéssel közlekedett villamos./

1961.06.05.
Az 1-es villamosjárat megszűnt.

1984.11.06.
Ismét közlekedik az 1-es villamos, ezúttal Bécsi út - Árpád híd - Lehel utca útvonalon.
/Hajdanán Bécsi út és Váci út között 33-as és 33A jelzésű villamosok közlekedtek./

1987.07.21.
Az 1-es villamosok Bécsi út és Kacsóh Pongrác út között közlekedett.

1990.07.01.
Az 1-es villamosok immár Thököly útig közlekedtek.

1993.10.12.
Az 1-es villamos útvonala Bécsi úttól Kerepesi útig hosszabbodott.

1995.07.17.
Az 1-es villamos útvonala ismét hosszabb lett: Bécsi út - Salgótartarjáni út.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 95
Semmi baj!

Kezdtem volna izgulni, hogy mi is az igazi...

Előzmény: ARIBOY (93)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 94
1996.Április 1.től megszünik az Óbudai kocsiszin.
Az 1-es villamost az Angyalföldi és a Baross kocsiszin veszi át.A 17-est a Hungária kocsiszin.
Forrás:www.bkae.hu/~voni/kozlek/szov96.htm
Üdv!
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 93
Kedves BPO-700:Valóban te tudod jobban 1995.Mácius 1.én szünt meg a alap 139-es!Forrás:bkae.hu/~voni/kozlek/szov95.htm

Bocs a téves infóért!

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 92
Ariboy!

Eddig kettenn erősítették meg a 139-es összevonással kapcsolatos dátumokat!

139-es 1987.12.01.-1995.02.28.

Összevonás ideje: 1995.03.01.

1996.08.01.-es időpontot honnan gondolod? Kérlek írd meg! Várom nagy-nagy szeretettel!

Előzmény: ARIBOY (89)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 91
Kedves BPO-700:Köszi az infót!
Üdv!
Előzmény: BPO-700 (90)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 90
ARIBOY!

Ebben a topicban lehet olvasni.
Görgess lejjebb...

Előzmény: ARIBOY (88)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 89
További infó a 139-es buszjárathoz!
1996.Augusztus 1.től a 139-es alap járat megszünt.E naptól kezdve az addig csak hétköznap
reggeli és a délutáni csúcsidőben közlekedő 139 GYORS járat egész nap közlekedik,és több helyen megáll.Plul:A Dayka Gábor utcánál.És szóló buszok helyett csuklós buszok kerültek erre a vonalra.
Előzmény: BPO-700 (42)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 88
BPO-700:Melyik az a topik?Ahol az alábbi busz illetve villamos viszonylatokról lehet olvasni?
Előzmény: BPO-700 (80)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 87
Igazad van!

A kezemben ott volt a SZENT szótag is!

Előzmény: Peto (86)
Peto Creative Commons License 2003.12.06 0 0 86
" 199-es autóbusz pestszenterzsébeti útvonala körforgalommá alakult. Végpontja: Pestszenterzsébet, Városközpont"

Figyelem! Pesterzsébet nem szent, különösen nem volt az 80-ban.

Előzmény: BPO-700 (79)
Slonya Creative Commons License 2003.12.06 0 0 85
Türelmetlenül várjuk :-)))!

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (84)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 84
Kedves dyz!

Köszönöm a javaslatodat!
Azon fáradozok, de a honlapom kissé lassan fejlődik...

Addig szíves türelmeteket kérem!

/Ha elkészült, azonnal szólok!/

Üdv.: BPO-700

Előzmény: dyz (83)
dyz Creative Commons License 2003.12.06 0 0 83
A hozzászólás-tartalomjegyzékek helyett nem akarjátok egy honlapon összegyűjteni ezeket az info-kat?
Előzmény: BPO-700 (80)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 82
Utána nézek a '72-es dátumnak!

Azért: KÖSZÖNÖM!

Előzmény: Blöky (81)
Blöky Creative Commons License 2003.12.06 0 0 81
"?
99Y jelzéssel Nagyvárad tér és Pe., Erzsébet tér között"

Vmikor 1968-71 között indult, 32esek tere - Pe. Tátra tér között.

"1974.09.02.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- a 99-es autóbuszok Blaha Lujza térről közlekedtek..."

A dátum helyesen 1972.dec.23. (99Y is)

Előzmény: BPO-700 (79)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 80
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)

A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)

Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)

A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 16-os villamos közlekedés története (27)

A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (50)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 79
Íme:

A 99-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1965-TőL NAPJAINKIG:

1965.
99-es jelzéssel Harminckettesek tere - Népliget - Wekrle telep - Pesterzsébet útvonalon közlekedett az autóbusz.

1974.09.02.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- a 99-es autóbuszok Blaha Lujza térről közlekedtek Pesterzsébet felé;
--- 199-es jelzéssel új gyorsjárat közlekedett Blaha Lujza tér és Pestszenterzsébet, Vasút sor között.

?
99Y jelzéssel Nagyvárad tér és Pe., Erzsébet tér között közlekedett az autóbusz.
/Pontos indítási ideje ismeretlen./

1977.01.01.
Az alábbi változások történtek:
--- 99Y viszonylatjelzése 199gy jelzésre módosult (Nagyvárad tér - Pe., Erzsébet tér);
--- 199-es gyorsjárat viszonylatjelzése 99gy jelzésre módosult (Blaha Lujza tér - Pe., Vasút sor).

1980.03.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 99gy megszűnt;
--- 199gy járatot alapjárattá szervezték át (199-es), és Kispest, Határ út és Pe., Erzsébet tér között közlekedtek.

1980.07.01.
A 199-es autóbusz pestszenterzsébeti útvonala körforgalommá alakult. Végpontja: Pestszenterzsébet, Városközpont.

1981.01.01.
Ismét közlekedett a 99gy járat Blaha Lujza tér és Pestszenterzsébet, Vasút sor között.

1984.10.31.
A 199-es autóbuszjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon a meghosszabbított útvonalon közlekedő 66-os autóbuszok közlekedtek tovább./

1986.03.01.
A 99gy autóbuszok (Népszínház utca felé) Udvarhely utca - Szabadka utca - Szilágyság utca - Temesvár utca útvonalon közlekedtek.

1990.09.01.
A 99gy autóbuszok Népszínház utca - Mező Imre (Fiumei) út útvonalon kerülték ki a Mátyás téri útvonalat.

1996.04.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 99gy megszűnt;
--- 99A Blaha Lujza tér - Kós Károly tér.

---

Akinek pontosabb adadata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Slonya (78)
Slonya Creative Commons License 2003.12.05 0 0 78
Tisztelt BPO-700!

Tudsz nekünk mesélni a 99-es buszcsalád történetéről?

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (77)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!