Kalina crossnála vonóhorog ugyan nem jelez be, de ha védőkupak kiugrása nem menetirányban van fordítva, akkor sípol. mint bíró a meccs végén.
A vonóhorgot valóban csak a rendszámtábla kitakarásakor kell leszerelni, ettől a lada távol áll.
Az első szélvédőfűtést én is javasolnám, nem csak a kintalvás miatt. Esős, párás időben, ha kicsit nyirkosabban ülök be, és még nem teljes a fűtés, bizony a szélvédőn kiül a köd. Ezt kb 15-20mp alatt leszárítja.
A kalina úgy vettem észre eléggé hajlamos minden belső üveg felületen a párát kicsapatni hűvösebb időben. Elöl-háutl gyakran kell indítani a szélvédő melegítést, de oldalt sajna nem viszi le a ventillátor sem a párát, ilyenkor klíma bekapcs, aztán az a levegőszárítással intézkedik.
A kereskedésben azt mondták ha fix horgot szeretnék nincs akadálya megoldható! Levehető horgot olyan autóra kell tenni amin a rendszámot takarja,és csak arról kell levenni,amelyiken nem takarja ki arról nem kötelező levenni.
Mi a Lux felszereltséggel szemezgetünk,plusz az első szélvédő fűtéssel mert sajnos néhányszor muszáj kint aludnia.Meg persze vonóhorog mert az a Ladához kell :) .A levehetőt ajánlotta a kereskedés,mondtam nekem a fix jobb lenne,erre azt mondta nem nagyon ajánlja mert bezavarhatja a tolatóradart...a mostani autón nincs ilyen így hát ha bezavarja akkor így járt,eddig is megvoltam radar nélkül.Ezzel kapcsolatban valaki tudna segíteni?
Szia. December 8.án vettem a kocsimat.Lada Vesta Comfort felszereltséggel.Teljesen elégedett vagyok vele.Ausztriába járok vele dolgozni.Tehát semmi gondom nincs vele,talán egy kicsit hangos a váltó.Ja és 3-mas e46 ból ültem át a Ladába.
Üdvözletem Mindenkinek!Eljött lassan az idő egy autó cserére,felmerült a kérdés használt vagy új...nem is ragozom tovább! A tegnapi nap rászántuk magunkat a családdal,hogy nézzük meg közelebbről a Vesta-t,kipróbáltam és azt kell mondanom hogy kellemes meglepetésben volt részem! kulturált belső, kényelmes ülések,nagy csomagtér! Eldőlt a kérdés,pár hónapon belül a Vesta lesz az új családtag:)
Nem tudom, nekem is kombim van, de nekem semmi baj a hátsó törlővel. Kb 50e km-nél tettem rá új gumit mert a szélső egy cm-e leszakadt (kihúztam egy új hosszabból és méretre vágtam) de ezen kívül sose volt vele bajom. Ami kicsit szívás, hogy a hátsóablak fűtés az ablaktörlőt leolvasztja (külön bordázat a lapátnál) de mivel ott a fűtőszál lejjebb megy éppen ezért a lapát alaphelyzete felett marad 2cm jégcsík. Illetve a harmadik fékláma szintén jég alatt marad. Mondjuk ha körbevakarom tökmind1 az a 2 mozdulat, csak apró tervezési hibák :D
Illetve fékbetétcserém valszeg tavasszal lesz. Már be van tárazva a gyári AvtoVaz betétem. Az 5000-ret sokallom a nóném betétér kb ennyiért gyárit hoztam.
Szerintem a gyári hátsó betét okozza a problémát. Minden Kalinánál és Grantánál főleg az első pár fékezéskor fémes súrlódó hang jön hátulról. Valszeg kemény a gyári betét anyaga.
Nekem ezzel nincs gondom, mert tárcsafékem van hátul is :P
Közben kerestem, a vesta napi km számláló nullázásának lehetőségét, de egyszerűbb, ha holnap felcsörgök egy értékesítőt, vagy a honlapon a chat-es hostestől megkérdezem.
Üdv mindenkinek, egy élményt szeretnék veletek meg osztani. Karbantartóként dolgozok, MAGYARORSZÁG egyik legnagyobb cégénél a cég porta szolgálatát a Civil pajzs biztonsági szolgálat adja. A biztonsági szolgálat új jármű parkot kapott , lada granta és 4x4-eseket,elötte mazdával jártak, teljesen meg vannak elégedve az autókal. A biztonsági örök fönöke ódágat zenget nekem ma az autóról, azt mondta amedig nem kapták meg az autókat ők sem hiték el hogy milyen jók is valójában . Nagyon örülök neki , hogy a tapasztalatok majd be bizonyitják a tc és a hozzá hasonló tesztek le járatják a ladákat és nem fedik a valoságot.
Kalina/Granta témák: Motorolaj: Opel Dexos2 (5W-30) Minden jó állapotú motorba jó, új Ladába is. És nem drága, jó kedvezmény alkudható ki a legtöbb helyen. És szuper olaj, nem a sokak által jogosan rühellt régi 10W-40-es. Kombi ablaktörlő: a gyári húzórugója viccesen rövid és vékony. Megoldás: Vectra-B kombi ablaktörlő kar+lapát. akár utángyártott is. A furata kisebb, de az anyag képlékeny: egy nagyobb ollóval ki lehet alakítani azt a kúpos keresztmetszetet, ami ráfekszik a motor menetes tengelyén levő ricnis kúpra. Van anyagvastagság, nem kell félni a dologtól. Csak ésszel kell kialakítani a kúpot, nehogy átessünk a ló túloldalára. Ha a menetes tengely már majdnem egy anya vastagságnyira kijön a lukon, akkor jó és leszorítható. Automata fogyasztása: átlag 8,5 liter, ez egy éves adat. Sokkal kultúráltabb az egész vezetési élmény, mint a kéziváltóval. CSEND, nagybetűvel. Első fékbetét: a Bárdinál vagy a Lángnál kell venni. Pl. Roadhouse RH 2221.00 cikkszámon. Durva ára van, kb 5000 Ft kedvezmény nélkül.
Kalinánál az ablaktörlő kapcsoló kar alján van egy "reset" gomb, az az aktuálisan mutatott értéket nullázza néhány mp-es nyomvatartással, illetve az üzemanyag takarékosság hangjelzőjét lehet vele ki-be kapcsolni.
Nekem is csinálta korábban néhány alkalommal de abbahagyta. Ladarevolution szerintem jobb megoldást tudna rá, én féktisztítóval adtam a szájának. A szervízben elfelejtettem mondani, mert addigra abbahagyta.
Sok okot nem tudok kitalálni, lehet valamilyen szennyeződés (finom szemcsés homok), vagy a ferrodol anyaga nem túl homogén, emiatt szemcsék "morzsolódnak le". Extrém esetben elképzelhető hogy a ferrodol rögzítő szegecs elverésekor sorja keletkezett, amit nem tartok valószínűnek.
Mosás után meg szoktad "vasalni" a féket, hogy a tárcsa gyorsan megszáradva ne tudjon rozsdásodni? A rozsda is okozhatja akár, ha berágja magát a fékpofába. Ha ritkán jársz az autóval, és/vagy a csapadékvíz felverődik, esetleg őszi időben a pára betakarja, okozhat szintén kooróziót.
Nállam annyi hiba van, ha tolatnom kell és közben teljesen alászedenen a kormányt, akkor egy erős kattanás van a jobb első keréknél (szerintem a féltengelynél). De egyéb nem történik, ezt nézték a szervízben, azt mondták, ha menet közben nem tapasztalok labilitást rezgést vagy rendellenes hangokat, akkor nem kell törődni vele. Hát egyenlőre nem törődöm vele, mert halkult, és hozzá is szoktamm hogy néha-néha kattan egyet
Jól mondod. Teljesen igazad van. S Mercikből, 7-es BMW-ből szállnak át, persze, hogy nagy a kontraszt. Én meg Lada 110-esből ültem át, és nekem is nagy. Túl nagyok az elvárások egyeseknél.
Nálam a Grantánál is ilyen a fék. Most esedékes a 14 ezres szervíz. Kíváncsi vagyok mit fognak mondani. Szerintem nagyon kemény a betét és azért adja a hangot. Különben hibátlanul fog...
Elindulok a Kalina Cross-szal, semmi gond. Fékezgetek, semmi gond. Bemelegszik kb 15 km. után minden fékezésnél mint "vas a vason" hangosan zúg, morog. Csak fékezésnél melegen. Elöl szétszedték a fékeket, minden OK. Hátul nem nézték. Mi baja lehet?
Mi pedig, kik már megvettük, használjuk és szeretjük a Ladát tudjuk, hogy jó bornak nem kell cégér!
A tc és társai sok mindent írhatnak. Aki autót akar venni, és megfontoltan teszi, az nem egy cikk miatt választ más tipust. Ha valakinél felmerül a lada, mint lehetőség, előbb-utóbb megkérdez egy zsiguli tulajdonost a mindennapi tapasztalatairól. Esetleg egy márkakereskedésbe is ellátogat tesztvezetésre.
Persze a 10 literes fogyasztás leírása kissé etikátlan. A totalcar tesztjeinél nincs hozzászólási lehetőség, ezért komolytalannak tartom az egész weblapot. Nem speciális mérések sorozata egy személyautó tesztvezetése/bemutatása, hanem teljesen egyéni megítélés alá kerül. Ezt a megítélés persze nagy mértékben rontja, ha egy csúcskategóriás autóból szál át valaki egy gyors tesztre. Ilyenkor egy kalina cross, vagy egy granda sem tudja azt adni, mintha teszem azt egy fapados suzuki swift 1.3-ból ülne be az illető. A legnagyobb gond ott van, hogy az emberek többsége ebbe bele sem gondol, csak "issza" amit elé tesznek.
Egyetértek az előttem szólókkal,az ilyen cikkek nagyon sokat ártanak egy visszatérő márkának,amelynek a presztízse nagyon lecsúszott az utóbbi 15-20 évben,s aminek nem elég a nosztalgia,meg a retróhullám,hiszen a semmiből kell újraépítenie önmagát.Mindig csodálkoznak az emberek az új Ladák láttán,és mindig a régi hátulkaparósokkal hasonlítják őket össze,pedig nagyon nem ugyanaz a kategória. Kis túlzással, mint egy húsz évvel ezelőtti és egy mai F1-fejlesztés.Ezt nem nagyon tudom hova tenni,hiszen a VW sem Bogarakat meg Transporter T1-eket gyárt manapság...Egy rutinosabb forgalmazó simán elérte volna,hogy a TC-hez hasonló cikk meg se jelenjen,az Autónavigátor írása meg szerintem egyenesen hitelrontás.
Az autónavigátoros teszt sem mellőzi az előítéleteket, és tetejébe még hamis infókkal tömi a nézők fejét. A videóban ez hangzik el az automata Kalináról: "...10 liter feletti a fogyasztás vegyesben, városban 13 liter" - ez már hajmeresztő tévedés, vagy inkább szándékos félrevezetés.
Apropó automata váltó... valaki tud reális fogyasztási adatokat az automata Kalináról? A minap felötlött az ötlet, hogy át kéne nyergelni a kéziváltós hatchbackről automata kombira.