Nekem sem volt még 151-esem, amikor a 151 éltetőkhöz beköszöntem. De nem sokáig bírtam nélküle, amikor megláttam, a fórumon és a haver jóvoltából élőben is, hogy mire képes.
A kicsi bátty az 52-es pedig egy harapós kis puli! Már persze, ha a 151-es egy komondor!
Én így tudom jellemezni a két gépet.
Próbálkozom a gépkönyvel tovább, ha sikerül mindneki megkapja, akinek szüksége van rá.
Nekem egy robi 151-esem van ami kb 20 után meglett javitva és hibákkal ujra müködik kicsit összekell még csiszolódnia és vissza kell rázódnia a munkába a gépnek. De érdekelne az 52es is. Rá lehet rakni a motort az 151 futomüvére ?
Ezt e topicot ém szerettem volna megnyitni! :) Remek, ötlet nagyon örülök hogy megnyitottad!!!
Mint tudod a gyujtásrásze végett vettem egyett de remek kis gép ! Kiprobáltam és csuda jo vele dolgozni. Azota már van még egy. A vicc az az egészben hogy a mai gépek sokszoros áron mennek (még a legolcsobb is vagy 5 szöröse) és fele anyit sem tudnak.
Megtennéd hogy küldesz nekem is egy gépkönyvet! Majd megprobálom valahogy meghálálni!
A válto megvan még?
Mégegyszer grarula a topichoz! Megprobálok minél süsübben benézni,
Szerintem ez a karbi sokkal többet is tudna, ami ehhez a motorhoz sok, sőt káros. Lehet , hogy ugyanezt használják a nagyobb méretű csónakmotorokhoz is más fúvókákkal. Egy biztos, a fojtás nélkül nincs harmónia.
Most látom, hogy hiányzik a légszűrő. És nem csak a szűrő, hanam a fojtás is a karbiból. Nekem csak ezekkel együtt ment jól (a gyári fúvókákkal). Az olajos légszürö, amúgy létfontosságú, főleg kapáláskor.
Nézzd csak én vagyok a 27-ik hozzászólód az 52-es fórumodon,hozzám meg a kutya se nézett be azóta!!!!:)))Tartsd a frontot bevállaltad,éjjfélig nuku anyuka!:)))
1986 körül vettem újonnan a Skálában. Az alapgép kedvezményesen 13 300 Ft. volt. A munka, amire megvettem egy 200-as balatoni telek füvesítése volt. (A kertész 20 000 Ft kért volna akkor.) Rövidesen beszereztem hozzá járókerekeket, fűnyíró adaptert, kocsit.
Hosszú éveken kersztül használtam, fűnyírásra, és a baráti körben füvesítésekre, gyomtalanításra. A nehéz, tulméretezett alumínium öntvény fűnyíróház, egy idő után a késpálya körül "elfogyott". Az állítható kerekek, még talán most is megvannak. Azután a "Robi Traktor" a gyerekek kedvence lett a vele való tekergés fő attrakció volt a balatoni nyaraláskor, a gyerekzsúrokon.
Az életkorát tekintve keveset használtam, és rendszeresen karbantartottam. Ennek ellenére a rezonancia, és az igénybevétel hatására egy csomó helyen kellett hegeszteni, erősíteni. Az eredeti műanyag tank, a légszűrő tartója, hamar megadta magát. A fekete kipufogódob az első héten úgy berozsdásodott, azt hittem napokon belül kilyukad. A mai napig működik, persze a polcon ott pihen egy vadonatúj tartalék. Amióta a gyerekek megnőttek, gyakorlatilag nem használtuk, kb. 5 éve szedtem elő, egy 150-es kert füvesítése alkalmából. Ekkor, már nem volt türelmem vele tökölni, és helyrehozhatatlan károkat okoztam a karburátorban, a műanyag-hab úszó, és a tűszelep piszkálásával. Ezek cseréje nélkül nem lehet elindítani. Mivel tulajdonképen nincs rá szükségem, és mivel a neten én NEM TALÁLTAM KARBURÁTORT, ill. alkatrészt, csak a helyet foglalja. Amúgy a szöghajtás, a kapatagok, a kocsi teljesen használható állapotban vannak, fedett, száraz helyen tárolva. A motor még a "leállítás" előtt lett újragyűrüzve, elektromosan teljesen felújítva, jó erőben van.
Rengeteg kedves élmény köt a rozsdakupachoz, ezért nem váltam meg tőle eddig. Most sem feltétlenül szeretnék, jobb volna, ha valaki segítene a karbi cserében (javításban), de talán ez a fórum hozzásegít, hogy a dolgok a helyükre kerüljenek.
Tehát: Robi 52 (Tomos motoros) kertikapa karburátorhibával, járókerékkel, gyári fékes utánfutóval, alkatrészekkel kedvező áron eladó, cserélhető. (Balaton déli part, Budaörs környékére a szállítás megoldható.)
avagy:
Robi 52 (Tomos motoros) karburátort, vagy tűszelepet+úszót vásárolnék.
IGAZAD VAN !! Ezek a gépek még 50 év mulva is tudnak kicsizni,rotálni,stb !! Ezeket a gépekt az ÖRÖKKÉVALÓSÁGNAK ÉPÍTETTÉK!! EZEKET KELL ÉLTETNI NEM A THYROX ÉS EGYÉB KÍNAI CSODAMOTORKOKAT !! ILYEN GÉPEKET KELLENE GYÁRTANI!!Ha belegondolunk a régi 50-60 ével ezelőtt gyártott gépekis dolgoznak a mai napig (pl:Dutra)
ÉS EZ A LÉNYEG!!!!!Éltessük a nyolcvanas években magyarországon gyártott kisgépeket!ne a vasgyűjtőbe kerüljenek ezek a tartós jó gépek,így még lesz alkatrész is hozzájuk még sokáig.Talán még újra is gyárthatnánk!
jó kis gép ez,de tudni is kell vele bánni és okosan használni.a talajmunkát még nem próbáltam vele de majd megteszem,de nálam nagyon kemény kötött talaj van és nem szeretném kínozni vele,de a kocsimhoz jó lesz nagyon szerintem.