Megint lenne két kérdésem; az egyik egy off. Bocs!
Innen sokan egy másik topikban is előfordulnak, csak annak nem jut eszembe a neve, oda raknám az egyik kérdést. De így ide kell.
A fenti képen lévő márkajelzést ismeri-e valaki? Állítólag kb. 100 éves a cucc.
Ez egy nagyobb 33-as, 38-as villáskulcs nyelében van. Mi lehet a márka és kb. mikori lehet; ez volna a kérdés.
Másik: kérdeztem már egy illetőt, de a módszer nem működik nálam. Régi matricát szeretnék könnyedén, ha lehet leszedni a vázról, anélkül, hogy a festék sérülne. Hőpiszoly nem vált be. 1 mm2-enként jön csak le.
Nincs köztük olyan, mint amit keresnék. A link szerinti képen a Mecsek áll hozzá a legközelebb. Csak a felirat benne "LUXUS" lenne a kék bringa-logo nélkül. A szaggatott piros csíkozás sem passzol amúgy a két végén.
Megkeresem a matrica gyártót, mert némi javítással a "MECSEK" matricából könnyen kialakítható.
A "kiherélt" váz motoszkált egy ideig a fejemben....
Készítettem néhány képet a vázról, hogy jobban lehessen látni a beavatkozás helyét. Nem értek a kerékpárok átalakításához, de hegesztést, forrasztást már láttam. Ennek az átalakításnak pedig szerintem a minősége a gyárival egyenlő.... A festésen nem látszik toldás, maszatolás... A csíkok is szépek. Mindezt laikusként mondom, mivel nem vagyok járatos a korabeli kerékpárok műszaki színvonalának megítélésében. A képeket a múlt hét végén szerettem volna feltölteni, de nem jutottam gépközelbe. Most pedig megláttam pista72 hozzászólását (69220). Nagyon megörültem neki és köszönöm!
A bringa annyira megtetszett, hogy ha eunuch, ha nem, akkor is üzemképessé teszem, legfeljebb nem eredeti alkatrészekkel, de gurulni fog......
Nem a szó szoros értelmében veterán, de nem mai darab:
1980-as vagány Atala Supercross bringa kihasználatlanság miatt eladó. Elöl-hátul dobfék és teleszkóp, 3 sebességes, amit a váz közepéről lehet kapcsolni. Teljesen működőképes, csak rá kell ülni. 20-as kerekek, de az ülést felhúzva felnőtt méret. Jelenleg le van engedve, hogy a 9 éves fiam lába leérjen, de sajnos nem jön be neki a járgány...Mindenáron nem eladó, nem kiflire kell az ára:-) Aki tudja mi ez, az azzal is tisztában va, ha véletlenül felbukkan egy-egy példány, akkor azt 200 Euró alatt meg sem mutatják. Ár 40e ft.
A pumpa valóban ott van és valamilyen német márka, mint ahogy a katalógus tartalmának nagy része...
A katalógus valóban a 20-as éveké, de én inkább a vége-felé gondolnám úgy 28 tájára..
Egy dolog miatt: a dynamók közt látható Bosch az már nem az első 23-as, hanem a 20-as évek végiés magyar nyelvű - azaz a Robert Bosch Hungary plakátja...
Az hogy nem 30-as évek eleji az SV katalógus - azt meg az zárja ki, hogy még nincsenek benne a Csepel alkatrészek...
Az alábbi, nyeregtámaszon levő "LUXUS" feliratot keresem, hátha valakinek van ilyen a bringáján (1983-as Shimano-háromsebességes Csepel bringa). Pótolnám a matricát utángyártással fénykép és méretek alapján.
Nekem gyanús, hogy ezt az AGB Super Elastic bringát kétféle vázzal forgalmazták. A katalógus szerint Luxus Modell mellett Standard Modell is volt forgalomba. Találtam néhány képet az egyszerűbb vázról is. Ha egynél "kiherélték", még rendben van. De hogy többet is .... és ugyanúgy...? Persze lehet hogy tévedek...
Üdv. mindenkinek, Korábban is eladásra volt kínálva ez a fellelt kerékpár, de nem kelt el. Valójában nem jött el senki megnézni. A váznyaktáblája nincs meg, de az egész szépen egyben van, cukor részletekkel. A képeken csak egy petróleumos ronggyal van áttörölve. Továbbra is eladó, egy elfogadható, nem komolytalan (20- 30 e Ft) árért. Szívesen válaszolok kérdésekre.
Illetve lenne itt még valami. Most került hozzám egy Koszorú táblás Csepel. Szerintetek a rajta lévő első sárvédő a sajátja? Csak mert erről le van törve egy sárvédődísz. Ha a sajátja, akkor ehhez milyen dísz mehetett? Nem találkoztam még olyan képpel, amin Koszorús sárvédődísszel együtt szerepel. Várom az ötleteket, köszi!