Látszik, hogy öregszik a tipus, egyre több másod-harmad felhasználó lesz, akik - persze vannak kivételek - ott spórolnak, ahol tudnak,felülírva az előírtakat. Pedig a folyamatos karbantartás a megbízhatóság kulcsa, nincs itt semmi varázslat.
Az eladó a UNIX-nál hihetetlen szakmai tapasztalatára, tipusismeretére alapozva mondta nyilván. Meg aztán természetesen garanciát is vállal arra, ha az előírt csereperiódus figyelmen kívül hagyása problémát okoz...
Illetve az ilyen elmaradt lényeges karbantartási munkálatok utáni meghibásodásokra jön a szokásos szarolaszozás.
Érdekes téma a gyertya. Nekem is mondták többen, hogy simán elviszi a dupláját, meg hogy 30e helyett 45-50-et is.
Biztosan így is van...
Aztán meg 1x volt valami a benzinben, mert alig 11-12e km után az egyik gyertya megadta magát. És akkor visszaraktuk azt, amiben volt már 30e. Mentem vele még ~10e km ha jól emlékszem.
Azon filózok, hogy tartalékot veszek és úgy nagyobb lesz a nyugalom.
Kockáztatni meg nem érdemes a 30e után, mert egyrészt nem horror az ára, másrészt meg elég szar érzés, amikor elszállnak a lovak és két kehes dög rángatózva viszi azt a másfél tonnát.
Egy fél éve cseréltem gyertyát....Az Unixnál vettem és igencsak kikerekedett az eladó szeme h 30 ezrenkét van cserélve..Azt mondta hogy ezek a gyertyák simán kibírnak minimum70-80 ezret...... Amik ki lettek szedve a kocsiból(69e-nél)nagyon szépek voltak...
Hello, nekem 1.9 multijet van, az erősebbik. Tavaly vettem 122e km-rel, most van benne 166 ezer. Eddig cserlni kellett egy EGR szelepet, meg egy légtömegmérőt. Az olajat 15 ezrenként cserélem , a gázolajszűrt olyan 40ezrenként. Szerintem semmivel nem kényesebb vagy rosszabb mint egy német, francia dízel. Ugyanazok a hibaforrások mint más dízelnél,viszont ahogy észrevettem az alkatrészek márkaszervízben szervizelve sem olyan magasak.
Én mondjuk napi 100km t megyek melóba...szval nekem megéri a dízel.(Bár lehet csak nyugtatom magam:D)
Nem vagyok szakértő, csak túl sokszor olvasom az e90 fórumon a benzinesek magas olajfogyasztasat (nem csak az e90eseket) ahhoz képest hogy alig van ott benzines tulaj.
Ez nem volt szép.:) Rövidtávú memória javításként: ÚJ MOTOR van benne, de új a kuplung, lendkerék, kb.:70k a turbóban, 50k az "új" váltóban.
Tehát ha szabad ilyet, / bár Te úgyis kikéred magadnak:)/ jobb állapotban van mint a Tiéd /volt/.
Eladni mondjuk nem lesz könnyű, max. megmarad az asszonynak, csak friss jogsinak mást szántam. Én meg meglettem fertőzve egy E46-ra /ha lehetne a 330-as verzió:)/.
Hát én is túl vagyok egy főtengely, 4 hajtókar,csapágysor (mindkettő) és olajpumpa cserén. Csak én 106 pacis dci scenic. Semmi baja most olyan a hangja mint az újnak. De valahogy nincs már bizalom hiába tökéletes.
Nálam is nyikorgott, pedig gyárilag volt rajta rezgéscsillapító betét. Végül bekentem pasztával a felfekvő felületeket vmint a munkahenger dugattyú betétre fekvő felületét is. Utána csönd volt.
Nekem is volt sot azzal adtam el.elvittuk egy muhelybe raktakbra valami lemezt a kulso reszere meg valami kenocsot es elmullott.kb 6honapig birta gobdolom mig kifogyott a kenocs kozte:-)esetleg ha kiszeded csiszold meg a betetet.ferodot hasznaltam azzal csak annyi volt hogy porzik es fekete lesz a felni tole.
Srácok, úgy tűnik hogy én is belefutottam egy silány Textar fékbetétbe, legalábbis az utóbbi pár hónapban kezdi a nyikorgás felőrölni az én és a mellettem közlekedők idegeit. :) Visszaolvasva találtam pár hasonló bejegyzést, és úgy tűnik hogy csak a csere a megoldás.
Csere előtt érdemes bármilyen féknyikorgás elleni spray-vel, pasztával, anyám kínjával próbálkozni vagy felesleges? Ha viszont csere, akkor milyen márkát javasoltok: Brembo, Bosch, Trw, Ferodo? A szervizes srác, aki anno berakta a Textart azzal védekezett hogy a Bosch-ok között is előfordulnak nyikorgós példányok. Szóval valami jótanács?
Ehhez még tipushibának megemlíteném a féltengely csillagot, bár az max 10e Ft-os tétel. A rohadónak tűnő kipufogó ne tántorítson el, több commentelőtől is olvastam, hogy csak esztétikai hiba és gondot még nem okozott.
A turbó esetében ami viszont szerintem nagyon fontos az a szervizintervallumok betartása, valamint a betöltött olaj minősége és a mennyiség folyamatos ellenőrzése. Szintén fontos lehet a motor óvatos melegítése és a leállítás előtti "pihentetése". Tudom, hogy ezek nehezen visszaellenőrizhetőek, de ha hosszú távra veszi az ember, akkor érdemes ezeknek utánakérdezni.
Viszont ezek a dolgok csak apróságok az érzelmi oldallal szemben - imádni fogod, legalábbis nálam ez a helyzet. :-)
Felmerült a családban egy benzines bravo vétele. Ha megkérhetnék egy tulajt aki összefoglalná nekem a tapasztalatokat. Illetve, hogy mire kell figyelni vásárlásnál.Olvasgattam vissza de okosabb nem lettem. Érdekelne , hogy a turbós mennyire megbízható. Előre is köszönöm.