Sok minden meg van a tds-ben is csak másként! :o) Karergáz szűrő az a szelepfedélbe van beépítve egy hosszú fém szűrő! Nagyon dzsuva meló de tisztítható. Turbó papíron 1800 1/perc után kezd el dolgozni addíg szívódizel, akadáj ide.-oda. :o) Azért használod 2000-3000 között mert ott már van turbónyomás és dinamikus a motor, meg igazából ideális is minden tekintetben.
Neked nincs külön a kistermosztát. Egy termosztát van ami lényegében két lépcsős...
de van csak nem töműl el könnyen, nem is nagyon szokták cserélni, Vojnó baszakodott vele egyszer, valami drótháló van benne ami az olajat igyekszik lecsapatni az áramló levegőböl.
Na igen, ezekböl a max2000rpm -esekből lesznek aztán az ellustult, eltömődött katalizátoros lasssu turbós tds-ek. semmi értelme. ha üzemmeleg pöröghet többet is, semmi baja nem lesz, birja a fordszámot.
ha tds-ről irsz akkor neked nincs kistermosz, csak normál.
Látom itt is hasonló a helyzet mint a négykarikás márkánál (légtömegmérő,adagoló,termosztát)....meg mint a dízeleknél általában.....olajcserére figyelni, hidegen nem hajtani, hajtás után járatni kicsit.....
Te foglalkozol diaggal, szervízzel? Merre vagy helyileg? Megvásárolni szándékozott autóra rá tudsz esetleg nézni? A diag mobil? Működik akár egy laptoppal is mint pl VAG-COM?
ugye az 525 tds-ben nincs kartergázszűrő? ja és gondolkodtam szóval ugye torbó, meg interkúleren keresztül megy a lvegeő a motorba tehát amikor alacsony fordulaton megy a gép, és nem kapcsol be a turbó, akkor úgy viselkedik mint egyszívódízel, aminél akadájokat tettek a levegő útjába. ez így okés, vagy hülyeség? naszóval akkor amikor itt páran arról mesélnek, hogy 1000 és 2000 között tartják a fordulatot végig, meg hogy mennyire kímélik a gépet, akkor az annyira nem is okés?
ha 2-3000 közöt használom akkor a legszimpatikusabb a fogyasztás, meg a motor viselkedése is az nem okés?
és mégegy dimbes dombos tájon ha reggel hidegben elindulok, egy 2 km-nyi egyenes után van 3km amikor csak motorfékkel gurulok le a hegyről ezalatt nekem is elkezd visszahűlni a víz majd utána megint egy 2km-es emelkedő, itt szokta elérni az üzemi hőfokot, és innen már nem engedi visszaesni, pedig a következő megint lejtő akkor a kis termosztát cserés?
Egyszer irtam rá egy Basic programot::-)) ha csak a motort+erőátvitelt nézzük
10 nagytermosztát
20 kistermosztát
30 légtömegmérő
40 AC pumpa
50 porlasztócsúcsok
60 nagynyomásu pumpa v vp44adagoló
70 turbo
80 lendkerék + kuplung
90 váltó nyelestengely csapágy és hátsó szimering
95 hardy tárcsa
90 GOTO 10
Na jó közel sem ilyen vészes a dolog de legtöbbször ezek döglenek be. De mint látható nem irtam magáról a motorblokkról és hengerfejről. Mert nem jellemző egyenlőre a meghibásodásuk. persze rémtörténetek vannak, meg sajnos elő is fordulnak.
Ami először fel szokott tünni az a nehezen bemelegedés v menet közben visszahülés. Le kell bontani a hűtő körül a műanyagokat és beinditás után tapizni a hűtőt, ha korán langyos akkor valamelyik termosztát szar. Persze mindenki a nagyobbal kezdi a cserét mert az jó drága :-) pedig a kicsi a hunyó.
Aztán mikor harmatgyenge lesz és alig megy 120-at akkor egyértelmű légtömegmérő csere van utángyártott is már huszonezerért, meg gyári majd gergely megmondja mennyiért. (évek során felfedeztem hogy a kereskedésekben hónapokat rohadt autókban a megvásárlás után egy héttel beszarik, amiket meg folyamatosan használnak abban nincs baja. érdekes. nem birja az állást és ez nem vicc.)
Na és amikor be sem indul akkor legtöbbször AC pumpa a bűnös, ettől sem kell megijedni, én mindig a ko-csi.hu-ról vásárolok, gyári VDO meg ilyesmit ad, nem drága, garis stb. tartalékba sem hülyeség venni mert ugyis behal.
porlasztócsúcsok- egyszer cseréltem énis enyémben egyiket mert azt irta a gép, de utólag rájöttem nem kellett volna, mindegy. Egyébként remekül diagnosztizálható, simán hozza a gép minden porlasztó üzemi értékeit és megmondható hogy melyik fog előbb utóbb behalni, nem olcsó mert kompletten lehet kapni és érdemes garnitúrát venni. De ez annyira még nem is jellemző, hanem az alatta lévő rézkarika! ha átfuj akkor kegyetlen dolgokat visz végbe, gyantás trutyival beragasztja az egész porlasztót a hengerfejbe olyannyira hogy van eset hogy csak levett hengerfejjel alulról lehet kisajtolni géppel. persze ez ritka, legtöbbször a gyári vagy otthon egyszerűen legyártott célszerszámmal kipüfölhető pár óra alatt. Szóval alatta a kis rézkarikát (kizárólag gyáriban!!! mert nem ugyanaz a hagyományos bolti rézkarikával) sosem tesszük vissza esetleges szerelés után.
nagynyomásu pumpa vagy adagoló: ez kellemetlen és drága. ha még a 136 lovas 20d-ről beszélünk ott vp44 adagoló van, kutya sem ért hozzá, elektronikáját sehol senki nem javitja, gyári bosch felujitott létezik más nem. drága. szar ügy.
a 150 lovas 20d-k már common rail rendszerüek, ott nagynyomásu pumpa van, csere, gyári felujitott, nemtom mennyi. én még nem futottam bele szerencsére, nemtudom vannak-e már alternativ megoldások.
turbo- igen, a turbo. neki semmi baja nem lenne ha normális időközönként cserélnek olajat, hajtás után meg 1-2 perc alapjáraton pihenhetne. Ja és a kartergázszűrőt is kicserélnék a drága tulajok mert ez a filléres geci vezet a turbó megdögléséhez. Ha valaki kiváncsi miért szívesen kifejtem :-)
lendkerék, kuplung szerk- mikor dobol a kuplung meg ráz meg leállitáskor idétlen csattanás hallatszik akkor lassan eljön a lendkerék cseréjének ideje. (gergely mennyi lenne? rám is ez vár)
Váltó- nem vészes, csak olajfolyások a szimeringeknél, habverő szerűen lötyögő nyelestengely, 5. seb felé a határoló néha beragad és nagyon idegesítő. egyszer le kell venni és mindent rendberakni, többet észre sem venni hogy van. hardy csere is akkor, ugyis elszakad.
na röviden ennyi :-) remélem nem hagytam ki semmi fontosat, mint irtam is normális karbantartással rengeteg bosszúság megelőzhető, javarészt olajcseréken meg szűrőcseréken kívűl jellemzően az apróbb termosztátos problémák fordulnak elő, szóval nem kell félni tőle. a motor állapotáról egy üzemmelegen történő kartergáz vizsgálat sokat elárul, igazából nem is lehet semmit hirtelen megvizsgálni, talán érdemesebb egy műszeres helyre elvinni ahol nyomnak egy diagot, ott sokminden kiderül, lehet ellenőrizni a légtömegmérő, porlasztócsúcsok, rail nyomások, egr működését. stb stb. Ja és mellesleg ezek már üzemórát is számolnak, néha sokkal többet elárul mint a km számláló a műszerfalon.
Valaki tudja mennyi a végáttétele 318tds difinek. Lenne rá lehetőségem hogy 325tds difijét rakjam az enyém alá, aminek 2,56-os a végáttétele. Az érdekelne mennyi lenne valójában a különbség.
Én off gépet hajtok, de egy barátom 2000 körül E46 vásárlásást tervezi 318D vagy 320D verzióban. Tud valaki mellette vagy ellene valamit? Vmi amire nagyon kell figyelni vásárláskor? Nem ismerem a modellciklust, volt esetleg vmi frissités az E46-ban ami után jobb/rosszabb lett? Vmi tipusbetegség? Előny vagy hátrány a 318-320 között? A 318 mennyire csip barát?
örülök én is hogy jó lett a géped ! :) Amúgy a körítés végett húzós a téma sztem is, kb 5öd, 10ed árért dolgozó emberkét találtam Öttevényen, és ugyanúgy elmond mindent, csak nincs ilyen szép körítés, klíma a műhelyen stb stb stb. Ja, amúgy Pityu se ad számlát szal.... na mind1. Hagyjuk. Jó és olcsó szerelőm szerencsére volt eddig is, csak spec adagolókhoz nem ért, ezért kellett jó és olcsó adagolós is, szerencsére a 2. ember ilyen volt, és véletlenszerűen jutottam el hozzá mivel neki volt alkatrésze is a gépemhez emberi áron. Első volt a nevezett szaki, aki a "jó" kikötésemnek megfelelt, csak a másodiknak nem. Pedig van együtt a kettő :)
Ez jól esett, de engem a feléért is istenítettél volna. :o)))))))))
Félretéve a tréfát! Én nem ebből élek de ebben a rohadt világban, aminek meg "örülhetünk", többet visz el minden hivatal mint ami marad, ezért meg dolgozzon a ku....va anyja! Én hobbiból/fanatizmusból csinálom, meg mert sajnálom a sok reményvesztett embert aminek a végeredménye " szar szerviz igényes bmw" lesz, holott.... hosszú, meg már unalmas is lehet.
Én is reményvesztett lettem majdnem, de erőt vettem magamon és hál istennek segítséget is kapok mindenhonnan (ugye Pisti ;o) így a kitartásomnak is köszönhetően meg lehet oldani jut/és marad módon sok mindent, de ebből megélni?!?! Pedig higgyétek el szívesebben csinálnám ezt hivatalosan magam, de nem itt mo-n és ettől még szörnyűbb. :(
nade, Örülök hogy sikerült és az a lényeg hogy jól megy a verda.
jaj dehogyis. Örülök hogy ki tudtad fizetni, a számlát sokaltam de hát ennyi, kifejtettem lentebb miért annyi. Ne bonyolódjunk bele. A lényeg h örülsz és jó a gép.
"Jó persze vannak szívások is amit lehet nem tudnak behajtani az ügyfélen"
Pl. az I.-es II.-es Mondeo bal első lengőkar hátsó szilentjének cseréjénél le kell bontanod a bölcsőt, mert a kibaszott gyárban a kibaszott csavart felülről tették be a kibaszott droidok és pont nem fér ki a nyúlványtól. Ez nagy szívás, de mégsem tudsz érte 10.000 Ft-ot kérni.
Én anno megkérdeztem egy korrekt, komoly szerelő ügyfelemet, hogy mennyi lenne egy tds adagoló le-felszerelés reális, utcai ára. Azt mondta, 25.000 Ft.
Ha én lennék az adagolós akkor lehet ennyi lett volna ja mert az autószerelősdiben ez a jó, az árak mindenhol magasak, nincs árverseny szinte. Ha én szakmámban egy beszállitásra pályázom akkor ha valaki nálam 5%-al alacsonyabb árat mond akkor az nyeri meg a tendert, mégha roszabb feltételeket kinál akkor is. Ezzel szemben az autószerelősdi egy más világ. Csak nézek nagyokat hogy bejön az ipse valami nyulfarknyi hibával, mesélnek neki ezt azt, megmutatják a laptopot meg a padot, közben másnap meghuznak 2 csavart, lefujják féktisztítóval hogy szép legyen aztán másnap nyilik a buksza, ez még hagyján de még el is hiszi hogy milyen jól járt és mosolyogva távozik. számla, áfa nuku...
Jó persze vannak szívások is amit lehet nem tudnak behajtani az ügyfélen, de eztis a fenti mosolygós ügyfél fizeti meg.
Meg hát a műhelyfelszerelés is milliók, egy nyomorult diag is milliok stb stb. Tudom, tudom. De szinültig vannak azért munkával eztis lássuk be.
Mindegy, csak az irigység kárrog belölem hogy nem tudok egy nap alatt egy 50-est leakasztani.
na ez felejtos:-)
Szóval nem tudnék objektiven reális árat mondani mert ügye az attól függ hogy ebből élek-e vagy sem. Mert ha az ember ebböl a bevételböl etet éhes szájakat, fizeti a sárga papirokat, bérleti dijat, diagnosztika részetét, alkalmazottat akkor nyilván olyan 35-45 reális lehet.
de ha nem ebböl élek csak nyomorult sokat szívott dizeleseknek teszek humanitárius segítséget akkor mondjuk 15 + anyag -árt feláldozom egy délutánom, de ha gondolod 5 nap is lehet :-) És még a Modic-ot is rádugjuk és avval állítjuk be. (ügye Vojnó?)
nem utólagosan nyílt a buksza, a fiától már december végén mikor megnézte megkérdeztem a munkadíjat. Ő monta hogy az ilyen meg szokott álni 55-60 körül. És még akkor az öreggel nem is találkoztam. Na mindegy, a lényeg, hogy nekem tetszik az eredmény, és meg vagyok azzal amit kaptam a pénzemért. És nem utolsósorban a fél év garancia.
Csak gondolj bele, ha te lennél adagolos, egy ilyen pontos munkáért ami majdnemhogy két napos, te mennyit kérnél el?
Csak azért érdekes, mert elötte állandóan 10-es környékén kóricált, sosem ment lejjebb. Csak ugy hintázott 10 és 20 között. De most meg közelebb áll a valósághoz. Csak ne tudom honnan veszi a jeleket amiből számol. Difijeladó, gázpedálállás, adagoló, EDC ???
"Érdekes számomra a pillanatnyi fogyasztásmérő a műtét elött állandóan a 10-es körül kóricált, most meg ha csak tartom a sebességet, akkor a felénél. 90km/h alatt egy kevéssel, olyan 85 körül haladva sík úton beáll a mutató 4 literre...."
Sztem a pill. fogyasztásmérő semmit sem ér. Én tartósan 2l körül tudom tartani. Na és? Mi köze ennek a fogyasztásoz?
Szóval a végösszeg 60e volt kereken. Ebbe beletartozott a 318tds adagoló levétele, teljes szétszedése, tőmítéscseréje, padon ellenőrzése, visszaszerelése, valamint két izzítógyertya cseréje.
Engem rendkívűl meggyözött a szaki. Majdnem egy órát beszélgettünk, rengeteg célszerszámja van, Síkmaró, homloköszörő, generátortesztelő, Blokkflfúró-gépezete, két eszterga, KÉT ADAGOLÓ-padja. Akár 12 hengereset is megnézhet. porasztócsúcs-tesztelője. (mechanikus+EDC) ... ... ...
Eddíg ő volt a legjobban felszerelt és legprofibb szakember akivel csak találkoztam. Simán lepipál egy személyben és tudásban több emberes "barkácsműhelyeket" akik ha megtudják hogy diesel, akkor csak enyit mondanak: "úúú hááátt az 100tóó kezdődik ha hozzá kőő nyúmi". Sokmindent mondott a diesel rendszerekről, hasznos tanácsokkal látott el,
JA hát persze és az eredmény:
Nagyon jól lett beállítva az adagoló, a tömítések is a rendben. Egy csepp sem folyik mellé, fordulatszám egész tartományában növekedett a nyomaték, egyenletesebb járás, indítás pöcre (hideg meleg).
És igazábol a fogyasztás ami meggyözött, ahogy írtam 8l helyett 5.8l lett olyan féligmeddíg vegyesben. Érdekes számomra a pillanatnyi fogyasztásmérő a műtét elött állandóan a 10-es körül kóricált, most meg ha csak tartom a sebességet, akkor a felénél. 90km/h alatt egy kevéssel, olyan 85 körül haladva sík úton beáll a mutató 4 literre.... . érdekelne mennyire valós, ha hosszútávon megyek, majd ki is próbálom nemsokára.
Összegezve nagyon jól beállította a szaki az adagolómat, és ez a lelke a dieselnek. Ha akarom takarékos és keveset eszik, ha akarom akkor megy mint a vaddisznó. Pontos korrekt, és gyors volt.
AJÁNLANI TUDOM MINDENKINEK A CSORNAI "DIESEL PITYUT" (ez a reklám helye)
Akinek szüksége van az elérhetőségre dobjon egy mailt: alufelnik.kukac.gmail.com
Valóban talányos. Mikorra tervezed a szétcincálását? Február 4-én lesz egy tombola sorsolás annál a cégnél, ahova én szoktam hordani a hengerfejcsiket. A főnyeremény egy 25 ezres kedvezmény. Drukkolj, hogy nyerjek, mert szivessen átadom neked.