Keresés

Részletes keresés

djkoxi Creative Commons License 2007.02.07 0 0 3002

Elvileg nem kéne zörögni a zavarnak.

Sorompónál igaz hogy nem fordul át a támasz ha nincs feszültség. Amúgy meg zavarfüggetlen táplálásuak a menir támaszok.

Jó olvasni kolléga és gyakorlati ember hozzászólását.

Üdv : Koxi

Előzmény: tono60 (3001)
tono60 Creative Commons License 2007.02.07 0 0 3001

Véleményem szerint jól működőnél is bejön egy kis időre a térközzavar jelzés, de az "magától " megszünik. Ha az időzítőkondenzátor kapacitása lecsökken (vagy más hiba), akkor is bejön a térközzavar jelzés, de már nem szünik meg magától, csak ha a térközzavaroldás nyomógombot működtetik.

Volt rá esetem, hogy az irányfordítás azért akadt el, mert a vonali sorompó "zavarban" volt. (Igaz, a sorompó azért került zavarba, mert eltulajdonították az akkumlátorait, és az irányfordítás elakadását is tulajdonképpen az akkumlátorok hiánya okozta.) 

Előzmény: djkoxi (2995)
D55 Creative Commons License 2007.02.06 0 0 3000

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-103124

 

egy halott, két sérült. Mindkét vágány lezárva!

D55 Creative Commons License 2007.02.06 0 0 2999

http://www.stop.hu/showcikk.php?scid=1072262&pontrol=121314

 

Bár ne  lenne igaz, amit a cikk ír...

D55 Creative Commons License 2007.02.06 0 0 2998
Baleset Komáromnál. Utolérés. Remélem, nincs sérült.
Zénóka23 Creative Commons License 2007.02.06 0 0 2997
Na ezzel egyetértek. Mármint hogy miért nem élhet mindkét behatási pont?!
Előzmény: Infós (2996)
Infós Creative Commons License 2007.02.06 0 0 2996

Bár továbbra sem világos, hogy miért kell a térközök menetirányáról táplálni a vonali sorompók nagy részét, miért nem lehet éles mindkét behatási pont, ahogy egy jólnevelt állomásközi közlekedésre berendezett pályán illik....

Előnyei lennének:

— A három helyett elég lenne kettő alapáramkör,

— A menetiránnyal szemben haladó vonat esetén nem kéne külön rendelkezni a sorompóról is, ami plusz menetidő-növekedés is lehet akár (mert ugye pörgetni kéne a vonatokat, nem az útátjárókkal szarakodni...)

— Irányváltásnál nem jön fel a vörös, ami ugye csak 2-3 villogás, mégis tekinthető a közúti közlekedés zavarásának, hiszen figyelmet indokolatlanul elvon. Az elakadt irányváltásról nem is beszélve....

 

Kicsit más:

Kis zavar esetén a zavarállapotot csak egy másik vágány behatási pontja tudja megszüntetni vagy a saját vágányé is (, pl. második belépő jármű esetén)?

Előzmény: Vendégsín (2994)
djkoxi Creative Commons License 2007.02.06 0 0 2995

Ha jól működik a térközi berendezés akkor nem szabad menetirányváltáskor térközzavarnak bejönni. ( M ismétlő időzítése gyengül ).

Ha zavarban van a sorompó akkor is lehet irányt fordítani. Az irányváltás állomási táplálású.

Előzmény: tono60 (2989)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.05 0 0 2994
Miért kell ellenőrizni a sorompókat irányváltáskor?

A nem önálló irányérzékelésű sorompók behatási pontja az irányváltás alkalmával átkapcsolódik. Ez szükségszerűen áramkör szakítással jár, ami hatásában majdnem megegyezik a vonat közeledtével. Ez eredményezi az irányváltási folyamat sorompóberendezéshez érésétől az ottani befejeződésig a piros fények megjelenését. Elvileg, a kapcsolás némi bonyolításával ez a néhány másodperces piros védhető lenne, erről egykor volt elviekben szó, de a leves-hús értékarány miatt nem lett megvalósítva.
Előzmény: D55 (2992)
pista88 Creative Commons License 2007.02.05 0 0 2993
Sorompózavarnál könnyen lehet, hogy magától nem hajlandó átállni az irány. Meg Bmáriaalsón ezt úgy oldották meg, hogy a biztberes belenyúlt a sorompószekrénybe, valami relét megpiszkált, és csak ekkor váltott irányt a téköz (addig leállt az irányváltás)
Előzmény: D55 (2992)
D55 Creative Commons License 2007.02.05 0 0 2992

Miért kell ellenőrizni a sorompókat irányváltáskor? Folyamatosan is lehet, nem? (Hidegellenőrzés, vagy ha nem működik, akkor sebeségcsökkentés a sorompónál.)

 

Ha a sorompók nem jók, akkor nem lehet az irányt átváltani?

Zénóka23 Creative Commons License 2007.02.04 0 0 2991
És olyan jó nézni a menetírányváltásnál a vonali sorikat. Legalább 2-3 pirosat villog. :-))
Előzmény: tono60 (2990)
tono60 Creative Commons License 2007.02.04 0 0 2990
Újraolvasás után pici kiegészítés. Tulajdonképpen ebben az esetben a térközzavar tulajdonképpen "blokkzavar"!
Előzmény: tono60 (2989)
tono60 Creative Commons License 2007.02.04 0 0 2989
Ha a "zavar" térközzavart jelent, akkor tudom. Nincs most időm részletesen, áramkörökbe belemenve leírnom. (Talán valaki megteszi, aki most jobban ráér.) A lényeg az ütemérzékelő jelfogók, valamint a vezérmágnes jelfogók működésében keresendő. Külön figyelmet érdemel az előjelzős térköz!
Előzmény: D55 (2987)
exmv Creative Commons License 2007.02.04 0 0 2988
Az a TEB könyvtár...
Előzmény: sinérintő (2982)
D55 Creative Commons License 2007.02.04 0 0 2987

Tudja valaki, hogy önm. térköz irányváltáskor miért van egy 2-3 sec-ig zavar?

Gödény Creative Commons License 2007.02.02 0 0 2986
Éppen az ILTIS rendszer durva ismertetõjét olvasom, ahol az allítjak, hogy ilyen Magyarországon is van. Tényleg ? Hol ?
Infós Creative Commons License 2007.01.30 0 0 2985

Ajánlom a honlapokat ezügyben.

 

Az OMIKK nyilvános (biztosan). A MÁV Múzem utcai könyvtára is (a honlap szerint).

A Kvassay sztem nem, de meg kell kérdezni. A TEB-es könyvtárakról fogalmam sincs, szintén lehet kérdés tárgya.

Előzmény: orangutan (2984)
orangutan Creative Commons License 2007.01.30 0 0 2984
Ezekbe a könyvtárakba bárki besétálhat olvasgatni?
Előzmény: Infós (2981)
Infós Creative Commons License 2007.01.29 0 0 2983
Hát, nem is a könyvtárra gondoltam, inkább valami elfekvő készletre... Persze avatatlan szemek elől ezeket úgyis titkolják, ha van is ilyen... :)
Előzmény: sinérintő (2982)
sinérintő Creative Commons License 2007.01.29 0 0 2982
A TEB(SZ)I is a Kmetty utcába jár könyvekért, nincs külön könyvtárunk.
Előzmény: Infós (2981)
Infós Creative Commons License 2007.01.29 0 0 2981

MÁV Zrt. Ügykezelési és Dokumentációs Szolgáltató Szervezet
Dokumentációs Központ és Könyvtár

(1088 Budapest, Múzeum u. 11. 2. emelet) (www.mavintezet.hu)

 

Kvassay Jenő Műszaki Szakközépiskola könyvára, amíg van (1068 Budapest, Rippl-Rónai J. utca 26.) (www.kvassay.hu)

 

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és az Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár (BME-OMIKK) közös adatbázisa (1111 Budapest, Budafoku u. 4-6.) (www.omikk.bme.hu)

 

A BME Közlekedésmérnöki Karának kari olvasója (és könyvtára), szintén az egyetem területén. (www.kozlek.bme.hu, www.omikk.bme.hu)

 

A TEBGK épületében (MÁV Zrt. Távközlési-Erősáramú és Biztosítóberendezési
Gazdálkodási Központ), a 1063 Budapest, Kmety Gy. u. 3 sz. alatt.

 

Esetleg a TEBSZI-nél (ugyanaz, csak Szakigazgatóság a vége), a címe pedig a vezig. címe.

Előzmény: D55 (2980)
D55 Creative Commons License 2007.01.29 0 0 2980

Ezeket a szakkönyveket csak vasúti könyvtárban lehet megtalálni?

 

Hol keressem?

Előzmény: Infós (2978)
Infós Creative Commons License 2007.01.28 0 0 2979

Ez meg lemaradt:

"Plugor Sándor Vasúti biztosítóberendezés, Vasúti Szakkönyvtár 10.
Gróf József Elektrodinamikus biztosítóberendezések I-II. Vasúti Szakkönyvtár 25., 26."

 

Ismerem őket, de fogalmam sincs, hogy hol vannak.... Lehet, hogy nincsenek is meg itthon már.....

 

Plugor óta tudom, hogy a szovjetek nem csak hülyeségeket találtak ki, a lunyinista váltókezelő példája igazolta ezt. :)

Előzmény: Vendégsín (2977)
Infós Creative Commons License 2007.01.28 0 0 2978

"Dehogynem láttad. A 7 darab A3 méretű ábra, mert azok nincsenek az oldalszámok közé felvéve."

Én a végén található 33. fejezet 33.23. — 33.38. ábrákat hiányoltam.... Ami akár lehetne 7 ív is, csak elhelyezés kérdése. :))

Előzmény: Vendégsín (2977)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.28 0 0 2977
(a könyvhöz létezik melléklet (7 ív), de ilyet én még nem láttam.

Dehogynem láttad. A 7 darab A3 méretű ábra, mert azok nincsenek az oldalszámok közé felvéve.
És a szerzőnek volt 1987-ben kiadott "A MÁV Dominó 55 rendszerű állomási biztosítóberendezés" című könyve is.

Aztán
Plugor Sándor Vasúti biztosítóberendezés, Vasúti Szakkönyvtár 10.
Gróf József Elektrodinamikus biztosítóberendezések I-II. Vasúti Szakkönyvtár 25., 26.
stb.
Előzmény: Infós (2973)
tono60 Creative Commons License 2007.01.28 0 0 2976

CZÉRE BÉLA:A VASÚTI TECHNIKA KÉZIKÖNYVE (2.kötet)

Tömör, de érthető. 1977-ben adták ki, nem egészen naprakész, de bátran merem ajánlani!

Előzmény: Infós (2973)
Infós Creative Commons License 2007.01.28 0 0 2975
Sor úton is van valami hasonló megoldás, ott talán vissza is veri a jelzőket a próba elején, így célszerű a Kezelési Szabályzat szerint is akkor indítani, amikor nincs vonat útban.
Előzmény: Vendégsín (2974)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.28 0 0 2974
Találtam rajta olyan gombot, amivel a vonatbefolyásoló berendezést lehet ellenőrizni, vonatmentes időben.

Az elektronikus állomási ütemadó berendezés - a vonatbefolyásolás pályaelemeit is képező szigeteltsínek, valamint a sugárzókábelek táplálását biztosítja megfelelően modulált 75 Hz-s árammal - kezdeményezett próbáját biztosítja. A próba időközönként - ha jól tévedek, 24 óránként - automatikusan végbemegy, ha nem kezdeményezik külön. A próba során adódik olyan fázis, amikor az épp közlekedő vonatot a vonatbefolyásoló berendezés megállítaná, ezért célszerű az automatika időzítése helyett kézzel, alkalmas időben indítani a gombbal.
Előzmény: D55 (2972)
Infós Creative Commons License 2007.01.28 0 0 2973

"Van valami mindenki számára elérhető szakkönyv, ami a bizt. ber.-ekről (főleg a jelfofósokról) ír?"

Mindenki számára elérhető nincs, legalább könyvtári tagsághoz kötött..... :)

 

 

D70

KPM Vasúti Főosztály/MÁV Vezérigazgatóság (Czifra Zoltán & Divinyi Sándor): Dominó 70 állomási biztosítóberendezés Közdok, Bp., 1981 ISBN: 963 552 077 8 (ez a könyv, vannak hozzá ábramellékletek is, külön kötetben, összesen 4)

 

 

D55

KPM Vasúti Főosztály/MÁV Vezérigazgatóság Biztosítóberendezési és Automatizálási Szakosztály (Boros István): Dominó 55 rendszerű állomási biztosítóberendezés Közdok, Bp., 1977 ISBN: — (a könyvhöz létezik melléklet (7 ív), de ilyet én még nem láttam.

 

MÁV Rt. Szakjegyzet (Boros István): Dominó 55 rendszerű állomási biztosítóberendezések MÁV Személyügyi Főosztály, Bp., 1997 ISBN: —

 

 

KA69

KPM Vasúti Főosztály/MÁV Vezérigazgatóság Biztosítóberendezési és Automatizálási Szakosztály (Losonczy Gyula): KA 69 Kis- és középállomási biztosítóberendezés Közdok, Bp., 1977 ISBN: — (könyv+feladatlapok)

 

 

Egyéb

Magyar Államvasutak Rt. (Németh László): Vonali biztosítóberendezések MÁV Rt. Vezérigazgatóság, Bp., 2000. ISBN: — (nyíltvonali sorompók, jelfeladás, térközök)

 

Munkaügyi Minisztérium (Dr. Losonczy Gyula): Távközlő- és biztosítóberendezések szerkezete és üzemeltetése Műszaki könyvkiadó, Bp., 1991 ISBN: 963 10 9029 9 (a sárga könyv, forgalmászoknak)

 

Magyar Államvasutak (Gróf József): Vasúti vonóvezékes biztosítóberendezések — Mechanikus rész Közdok, Bp., 1958. ISBN: —

Magyar Államvasutak (Szentkereszty Pál): Vasúti vonóvezékes biztosítóberendezések — Villamos rész Közdok, Bp., 1958. ISBN: —

 

Budapesti Műszaki Egyetem Közelekésmérnöki Kar (Boros István, Dr. Hőgye Sándor, Losonczy Gyula): Vasúti automatika (kézirat) Tankönyvkiadó, Bp., 1977

 

Építőipari és Közlekedési Műszaki Egyetem Közlekedési Üzemmérnöki Kar, Szakmérnöki Tagozat, Mérnök Továbbképző Intézet Közl. 25. (Westsik György): Gurítódombok vezérlő berendezései (kézirat) Tankönyvkiadó, Bp., 1965

 

 

 

Hirtelen ennyi, persze ennél sokkal több van! :)

Előzmény: D55 (2972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!