Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Itt azért a Dácsiával sem lenne könnyű kijönni. A Richter szesztelepét még kiszolgálták M44 -el, de a másik két Richteres vágány is megszünt. Meg az utolsó EVIG vágányig az összes. Rizmajer.
Amit kifotóztam az otthon van (én meg napközben a munkahlyemen), de esti és szombati elfoglaltságok miatt leghamarabb vasárnap lesz megint bekapcsolva a gépem. Mivel nagyon feledékeny vagyok az a legbiztosabb, ha szombaton vagy vasárnap küldesz egy emlékeztető emailt... Amúgy az itt belinkelt nagy képnél az "eredeti" sem sokkal jobb...
Köszönöm szépen a segítséget neked is! Évek óta nyomozok, melyik lehetett a Kerámia ipv., és az általad feltett állomási helyszínrajz juttatta eszembe megint a balesetet. RhB nélkül eszembe sem jutott korabeli Budapest térképeken kutakodjak, az meg valamiért fel sem merült bennem, hogy a neten esetleg választ kaphatok a kérdésemre.
Egyébként egy másik baleset miatt is örülök a helyszínrajznak. 1983-ban szerelvényvonat és katonavonat ütközött a IV. vágányon. Az sv menet mozdonyvezetőjével pár éve egyszer beszéltem, mesélte is az esetet, de a rajz alapján könnyebb elképzelni az eseményt. (Sajnos a baleset anyagában nincs helyszínrajz.)
Jól sejted. Az a vágány felfűzte a Drótsövénygyárat és a Radiátorgyárat, majd átment a Gyömrői úton, a Kerámia téglagyárba- ami Magnezit része volt. Majd Gergely utcát is keresztezve az un. északi Magnezitet- benne az agyagbányát is összeszedte. Ja, ma egy rövid vágány látszik a Gyömrői útról a HIT parkkal szemben. Rizmajer
Ohh, köszönöm szépen a segítséget! A térkép szerint a Kerámiagyárral szemben, a Gyömrői út innenső oldalán a Radiátorgyár volt, ezek szerint jól emlékszel. :)
"Sok mindent" tudok a térképen számokkal bejelölt iparvágányokról, A Kőbánya utcák-terek topikban rengetg fotót tettem fel erről a szakaszról. Sajnos már csak a mostani állapottot fényképeztem le. Azt hittem, hogy minden "örökké" megmarad. Rizmajer.
Jól gondolod, 1992.-ben még volt kiszolgálás az iparvágányon, Kő-teherről jártunk ki a Dácsiával. Akkor már nem kerámiagyár volt ott, valami kft használta a területet, hogy mivel foglalkoztak, a jó ég tudja. A tolatócsapat még akkor is "Kerámiagyár"-ként emlegette. Ez a Gyömrői úttól északra fekvő része volt, ha jól emlékszem, a Kö-Ki és a Gyömrői út közötti rész volt a "Radiátorgyár". A sínek még talán a 2000.-es évek elején is bent voltak az aszfaltban, azóta talán már felszedték.
Viszont mekkora ötletet adtál! Megnéztem 1947-es és 1941-es Budapest térképeken, és ott jelölik a Kerámiai gyárat. Ez a Gyömrői út - Sibrik Miklós út - Gergely u. - Noszlopy u. közötti területen helyezkedett el, mögötte pedig szerintem anyag- vagy homokbánya lehetett. És ami a lényeg, az 1941-es térkép jelöli az iparvágyányt is, ez a Vasgyár utcával párhuzamosan, attól a Sibrik Miklós út felé futott és keresztezte a Gyömrői utat. Jó eséllyel ez lehet a helyszínrajzon a 7. számmal jelölt ipv.
Nem tudom, hogy lehet-e tudni, de azt sem, hol lehetne ennek utána nézni. Egyszer azt hiszem kutakodtam az iparvágány után a MÁV Levéltárban, de nem találtam olyan helyszínrajzot, amin jelölték volna, melyik iparvágány kié. Főleg nem 1951-ből, akkor ez szerintem baromi titkos volt.
Hú, jó ez a helyszínrajz az egykori Vasgyárról! Nincs meg az a része, ahol az itt számokkal jelölt iparvágányokat beazonosítják? 1951-ben ugyanis egy FAÜ autóbusz ütközött a Gyömrői út és a Kerámia iparvágány keresztezésében, heten meghaltak, két kocsi kisiklott, még az Északis gőzdaru is vonult, csak eddig azt nem tudtam kinyomozni, melyik volt a Kerámia ipv.