"De ez csak egyszerűen annyi, hogy elzárjuk a csapot, az állás nulla, tehát nem történik semmi...:)))"
Ha a csapnak az a feladata, hogy a kádban (amin van néhány lyuk) külső beavatkozás nélkül tartsa a kivánt vízszintet, és Te beavatkozol, elzárod a csapot akkor a feladatát nem fogja ellátni, tehát a semminél kicsit több történik.
/ Én vagyok a hülye, még mindig azt hiszem, hogy el lehet magyarázni egy mozdonyvezetőnek a fékszerkezetek működését. ezennel abba is hagyom!/
Ennyi erővel azt is elregélhetnénk, hogy ha elzuárjuk a vízcsapot, megszüntetjük a nyomást a kifolyó nyíláson, továbbá ugyancsak megszűník a lefolyón, arról meg nem is beszélve, hogfy a vízátemelő - nyomásemelő központ a lakótelepen nem végez további munkát, mivel a nyomás állandósul. De ez csak egyszerűen annyi, hogy elzárjuk a csapot, az állás nulla, tehát nem történik semmi...:)))
"Attól mert kimásoltál egy szabvány szöveget egy szakirodalomból"
Nem másoltam. Igaz már rég el kellett volna felejtenem, de nehezen megy.
"a 0 az 0 tehát semmi azaz nem történik semmi ezért van a D2 0-ban."
Záródik az előfogati, a gyorsfék és a gyorstöltő szelep, ebben az állásában nem nyomástartó, a 20-as tár össze van kötve a szabaddal ami miatt a gyorstöltő szerv sem szándékosan, sem a gyorstöltő szelep, vagy a nyomásigazító estleges átfúvása miatt nem léphet működésbe.
Nem a vita szítása okán, csupán szakmai érdeklődés: milyen fékező szelep van most a vezérlőkocsin? Azért kérdezem, mert az utolsó néhány évükben D20-al üzemeltek.
A másik kérdésem, hogy vezérlőkocsinak vizsgáztatták le?
Átgondolom, megfogalmazom és ott lesz. Lehet, hogy egy egyszerhasználatos nick alatt de tudni fogjátok és a mondanivalóján nem is fog változtatni ez a tény.
Hangoztattam már és nem csak én, más is látja/tudja mivel lehetne a jelenleginél sokkal kisebb költséggel olyan vonatokat kiállitani amelyek komoly érdeklődést váltanának ki és még pénzt is hoznának. Aminek van hagyománya, multja kötödnek hozzá emlékek szivesen és sokan adnának pénz ezért.
Ez elöbb megfogalmaztam egy jóval bövebb a miértekre rámutató hozzászólást ami valamiért nem ment el, de végül is talán jobb is igy. De ha valakit a személyes véleményem érdekel erről leirhatom privátba vagy ha többeket érdekel talán ide vagy más publikus oldalra, hogy ne offoljam a topikot.
Attól mert kimásoltál egy szabvány szöveget egy szakirodalomból még a lényegen és az igazi mozdonyvezetöi "szokásokon" nem változtat. Nem hallottam még a mozdonyvezetöktöl napi rutin közben, hogy azt mondták volna "kiegészitö xy fékezöszelep" inkább azt, hogy "jancsi". Pedig az elöbbi van "szabványositva". Nyelvtanilag értelmezve pedig a 0 az 0 tehát semmi azaz nem történik semmi ezért van a D2 0-ban. Ha közép az lehet fél vagyis fél állásban van, ami itt nem lehet. De hatósági vizsga szempontjábol Neked van igazad igy hát igazat adok.
Mint lejjeb irtam már valamilyen oknál fogva nem idörendben töltödtek fel a képek. A szerelvényen össze lett rakva a fölégtartály légvezetéke igy a Btx-el tudtam fékezni oldani továbbá kürtölni és mint látszik is világitani csak a vonóerö szabályzás maradt el amit rádió hullámokkal közvetve áthidaltunk. Én tudom, hogy Te tudod melyik fékezöszelepnek milyen állasai vannak és azoknak mi a szabatos megnevezése. A D2-es esetében a 0 állás egy bárminek nevezhetö állás annak fügvényében, hogy épp milyen funkcióban van a jármű.
Hát igen, a 109-109 meg a 247-es 424-es vontatta különvonatok már unalmasak, ez viszont nagyon jó, és egy MD-s nosztalgiavonatra inkább adnék ki pénzt, mint a már mindennaposnak számító fent felsorolt gőzösös menetekre.