Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20160

Munkagép nem körültekintő vezetése..

Előzmény: schlumberger (20159)
schlumberger Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20159

Ezen a képen mi történt a jobb oldali oszloppal?

Előzmény: siófoki35 (20158)
siófoki35 Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20158

Pusztaszabolcs és Iváncsa állomások FM2525 (~fényjelzős SH) készülékei tavaly nyáron, még a leszerelésük előtt.

 

https://siofok35.blog.hu/2020/06/01/oreg_biztberek_alkonya_szabolcs_fele

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.29 0 1 20157

De az a szürkezóna.

Előzmény: V43 1359 (20156)
V43 1359 Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20156

Max. városállam. :-)
Én ismerek más privátokat is, akik nem szívatják magukat. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (20155)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20155

A Wien AG. az, nem? :) 

A gyesev is kikapcsolja.

Előzmény: V43 1359 (20154)
V43 1359 Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20154

" A privátok nem kapcsolják ki. "

 

Akkor én ezek szerint állami lettem? :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (20153)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.28 0 2 20153

Mi kikapcsolt etcs-vel megyünk (a 118-as vonal az egyetlen ilyen az egész országban).

Az "állandó lassúmenetkimutatásban" (La) benne van, hogy nem működik az etcs, de vasútvállalati döntés szerint maradhat bekapcsolva.

A privátok nem kapcsolják ki.

Egy vasútvállalati rendelkezés kérdése az egész.

 

Amúgy a határponttól nyugatra abszolut inaktív a rendszer.

 

Illetve, ha nem tévedek, a magyar L1 bármely jelzőnél fel tud venni NTC-ből (level nullból) L1-be, az osztrák ezt nem tudja. Csak a dedikált belépési pontokon.

 

Amúgy szuper lehet a határátmeneti koordináció, ha még ezt sem tudja a két fél egymással leegyeztetni. Ennyi év alatt sem (10+ már, ugye?).

 

Ahogy én olvastam, a L1 már nem lesz aktiválva az Ostbahnon.

Előzmény: Törölt nick (20150)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20152

Egyébként a MÁV szabványból a szög látszik! Szóval elég lenne 3 oldalról kb merőlegesen, mintha egy 3 nézeti műszaki ábrázolás lenne.

 

Üdv, BI

Előzmény: _Nyuszi (20148)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20151

Üdv!

 

Ha olyan a kép, hogy pl. látszik a lencse "függőleges" széle, mondjuk oldalról akkor az a szög megkapható, persze nem igazán műszaki a megoldás de rajz nélkül ezt lehet tenni.

Köszönöm a segítséget előre is!

 

BI

Előzmény: _Nyuszi (20148)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20150

"L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt."

Konkrétan hol, melyik balíznál? Mert igen csak hosszú az a vágányút, s kis támpont jó lenne.

"ugyaninnen kifelé, vonat:

jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts."

 

Miben indultál ki? STM-PZB? Mert akkor teljesen normális, ha annál a balízcsportnál áttesz L0-ba, tekintettel arra, hogy a magyar oldalon a L1/EVM/L0 a prioritási sorrend, PZB nincs benne (gondolom hidegről élesztett ETCS-es géppel mentél ki, ezért ki tudtad választani). Egy ilyen kihaladásnál szépen áttesz L0-ba, s az osztrák oldalon pl. Nickelsdorf bejárata áttehetne STM-PZB-be. Alapvetően a magyar oldalon a jelenlegi működés azt feltételezi, hogy az osztrák oldalon van működő ETCS L1, de ismeri mindenki a történetet, hogy lekapcsolták, nem tartják karban stb. Csak egy dolgot jól elfelejtettek, erről valami egyeztetést lefolytatni a magyar féllel, hogy kérem szépen a továbbiakban nálunk nem üzemel az L1, és kérnénk az átprojektálást eszerint, mert nehezített a határátkelés a jelen formában bekapcsolt ETCS fedélzettel. Miután ezt az ÖBB nem tette meg, a MÁV saját kontóra és felelősségre nem fogja átprojektálni Hegyeshalmot, mert mi van, ha idő közbe az osztrák fél mégis valamit akar kezdeni a dologgal, s feltámasztaná. Másik megoldás, hogy az ÖBB tegyen a saját oldalára szintátmenet balízcsoportot, ahova szeretne, aztán áttesz téged STM-PZB-be.

 

Egyébként az érdekelne, hogy egy igen csak foghíjasan működő pályaoldallal rendelkező vonalszakaszon az ÖBB miért engedi bekapcsolt ETCS-szel közlekedni a vonatokat?

Előzmény: kopaszsop (20144)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.05.27 0 1 20149

Úgy néz ki hogy megállt a LEU a bejárati jelző balízcsoportja alatt. Egyébként minden úgy működött, ahogy annak működnie kellett.

 

A kijárati irányban ha jól látom a VCS1-en keresztül jártál ki, mindent jól olvasott a mozdonyod...

 

A hegyesi rendező nincs kiépítve, viszont bejárati irányban a váltókörzetben L1 felügyelet alatt van a vonat, és ha nem abban érkezel, akkor be is léptet a bejárat után 120 méterrel.

Persze ha nem működik a LEU, akkor menetengedély híján a szintváltáskor trip lesz.

A rendezői bejárat magasságában kiléptetne EVM-be vagy L0-ba (ohne EVM esetén).

 

A kifele irány meg jó bonyolult, balízok tele feltételes és feltétel nélküli szintváltásokkal. Ha Rajka felé mész EVM kell, ha Nickelsdorf felé akkor PZB, ha meg L1-ben jöttél a személy felől, akkor maradjon a vonat L1-ben, de van olyan szcenárió hogy L0-ban kötsz ki (feltéve ha nincs EVM-ed, és szerintem te pont ezt élted át).

Emlékeim szerint a Nickelsdorfi bejárat átléptet PZB-be, ha addig nem tetted volna át kézzel.

Előzmény: kopaszsop (20144)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20148

Van egy dőlése, ahhoz szögmérő kellene.

Előzmény: Steve2020 (20147)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20147

Szia, de szuper vagy, pontosan!

 

Hozzáférhető ilyen valahol vajon? 

Arra nem szívesen kérlek, hogy 3 oldalról fényképezd le és

1 jellemző méretet adj meg légyszi.

De ha megteszed örömmel veszem.

 

Én "nagy" bizber fan vagyok, inkább ami a jelzők oldalát érinti, de látom, hogy itt a fórumon vannak szakmabeliek is, vagy legalábbis nagyon

elmélyült rajongók.

 

Anno mi fejlesztettünk MÁV jelző csomagot a TRAINZ-hez mint HOTTRAINZ team. 

 

Ha én Neked tudok segíteni valamiben szólj!

 

Köszönettel

B. Istvan

Előzmény: jampusz (20146)
jampusz Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20146

Erre gondoltál?

Előzmény: Steve2020 (20141)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20145

Nagyon köszi!

 

Lehet nem fogalmaztam elég pontosan, pont a tartó kellene, de köszi!

:-)

Előzmény: _Nyuszi (20142)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.26 0 1 20144

effektíve kecses mén hengeres merev teste nem történt.

 

egy hirtelen változás miatt ma volt szerencsétlenségem oda-vissza lepróbálni.

 

rendelő 9, befelé, gépmenet:

L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt. forgalmistának fogalma sincs, milyen mondato(ka)t kéne elmakognia. mind1, magamban elismétlem a helyes szavakat, beinteget a bakter

 

ugyaninnen kifelé, vonat:

jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20143)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20143

Három éve ősszel meg lett csinálva az AS1904 illetve a bejárati jelzők, le is lett tesztelve gépmenettel Hegyes-Nickelsdorf között. Nem tudom hogy azóta történt-e ott bármi, bár azt hallottam hogy nagyobb energiákat fektetnek azóta az üzemeltetésbe is.

 

Előzmény: kopaszsop (20138)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20142

A foglalat Ba20s, ha ez érdekel. A tartó műanyagról szvsz nincs nyilvános rajz.

Előzmény: Steve2020 (20141)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20141

Üdv Mindenkinek!

 

Kérném, hogy ha valakinek van infója a MÁV fényjelzőkben alkalmazott égő foglalatokról (rajz, tipus stb.) jelezze felém.

A MÁV szabványban (Fényjelző lámpafej) nincs, itt a fórumban van egy remek 4 évvel ezelőtti kép, de a 3D modellezéshez sajna kevés.

(Már gyakorlatilag kész a teljes jelző csak ez kellene! :-)

Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20140

Szia, pár éve tetted fel ezt a képet, de csak most bukkantam rá, mert éppen a MÁV-os fényjelzőket modellezem 3D-ben.

és nincs infóm az égő foglalatokról, esetleg tudsz valami közelebbit róluk, típus, rajz stb.

Köszönettel!!

Előzmény: V46 021 (18987)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20139

Alsóörs, bal oldalon az egykori veszprémi kiágazás.

Előzmény: CsP50k (17940)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.25 0 0 20138

urak,

etcs-n is reszeltek huggyos rendezőben? vagy ha júniusban (vezénylés szerint párszor) arra járok, majd megint teszteljem a forgalom nagy örömére?

pista88 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 20137

Régebben találtam néhány képet Mátészalkáról (nem tudom, ki készíthette), meg van a közbenső váltókörzet kezelőkészüléke, meg az egyik toronyról néhány kép. A toronyban vasgombos van.

53FLIRT41 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 20136

Es a kezdo- es vegponti jelzoket dominorol kezelik (ha jol ertettem, a valtoallito tornyokban)? 

Előzmény: Divrotcé (20135)
Divrotcé Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20135

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodákkal.

 

vagy mindentudó úr legújabb önellentmondásai:

 

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodával.

 

Előzmény: Divrotcé (20134)
Divrotcé Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20134

Tessék itt egy kis vizuális anyag:

 

MTI (még festékszagú):

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-YUhlUkhPZkZNa2dxRGwwQllBZHVBeHR2K1VCU3hramVKOTFQKzFWalAvaz0

 

Fortepan:

http://www.fortepan.hu/?image_id=99520

Itt az állomás, és a berendezés átépítés alatt, a váltók már helyszíni állításúak. (Avagy mire megépült az új, nagy állomás, eltűntek a fekete vonatok...)

 

A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodákkal.

 

Az állomást átépítik, a szigetperonok végénél új közbenső váltókörzet létesítenek.

A közbenső váltókörzet jelfogós berendezést kap, a váltók motorosak, a forgalmi irodából kezelhetők lemezpultról (a jelzőikkel együtt).

Az állomás két vége marad SH a tológombos rendelkezőkészülékével együtt, csak az alakjelzőket fényjelzőkre cserélték.

 

 

 

Előzmény: 53FLIRT41 (20132)
Áthaladójelző Creative Commons License 2020.05.21 0 0 20133

Szia, emlékeim szerint FM.

Előzmény: 53FLIRT41 (20132)
53FLIRT41 Creative Commons License 2020.05.21 -1 0 20132

Hello!

 

Rendelkezik valaki informacioval Mateszalka biztosítóberendezésérol? Ha esetleg vizualis anyaga is van, az meg jobb.

Minden morzsanak orulok, semmit nem talalni az interneten rola.

 

Koszonettel

Muurola Creative Commons License 2020.05.20 0 4 20131

Egy 480 millió + áfára becsült feladat, a szolnoki D70 felújítása, részleges módosítása

 

A „Szolnok D-70 felújítása” tárgyú közbeszerzési eljárás keretében külsőtéri munkák, kezelő- és visszajelentő készülékek felújítása, valamint Szolnok „AB” és „CD” elágazáson távvezérlés tervezése és kiépítése tervezett. Külsőtéri munkák vonatkozásában kábelbevezetés-, és csere (29 db) jelző végelzáró-, kábelelosztó és kábelcsere szükséges. Kezelő- és visszajelentő készülék korszerűsítése tekintetében az állomáson 2 db nyomógombos kezelőkészülék és 1 db visszajelentő készülék (panoráma tábla) pultkockák és fedlapok cseréje, nyomógombok cseréje, felújítása, számláló jelfogók cseréje, visszajelentő izzók LED fényforrásra cseréje a szükséges áramellátás kiegészítéssel. Szolnok „AB és CD” elágazások (továbbiakban elágazás, elágazások) Szolnok állomás forgalmi irodájából vannak távvezérelve, egy GANZ által szállított rendszerrel. Az elágazások vissza vannak jelentve a D70 panoráma táblán is, kezelésük azonban egy külön számítógépről történik, amely a GANZ távvezérlő része. Az elágazásokon személyzet nem teljesít szolgálatot, megközelítésük rendkívül nehézkes. Az elágazások utasforgalmi szempontból elzártak, utastájékoztatás nincs. Az elágazásokon FOR adatgyűjtő terminálok is üzemelnek, amelyek a szolnoki FORSZG-hez kapcsolódnak. A GANZ távvezérlő és a FOR adatkapcsolata is rézkábelen valósul meg, előbbi HF modemekkel, utóbbi pedig SHDSL modempárral. A beruházás megvalósításával az „AB” és „CD” elágazások távvezérlése Szolnok állomás forgalmi irodából lesz kialakítva. Ehhez két új biztosítóberendezési távvezérlő szükséges az elágazásokra, Szolnokra és a jelenlegi távvezérlő munkahely átalakítása szükséges. A szolnoki távvezérlőnek kitekintést kell adnia az új 120a KÖFI vonalra. Az „AB” és „CD” elágazás információit be kell vinni a Kerepesi 14-ben épülő 120a távvezérlő KÖFI-KÖFE központba is. Az ezekhez szükséges adatátvitelt ki kell építeni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!