Mi kikapcsolt etcs-vel megyünk (a 118-as vonal az egyetlen ilyen az egész országban).
Az "állandó lassúmenetkimutatásban" (La) benne van, hogy nem működik az etcs, de vasútvállalati döntés szerint maradhat bekapcsolva.
A privátok nem kapcsolják ki.
Egy vasútvállalati rendelkezés kérdése az egész.
Amúgy a határponttól nyugatra abszolut inaktív a rendszer.
Illetve, ha nem tévedek, a magyar L1 bármely jelzőnél fel tud venni NTC-ből (level nullból) L1-be, az osztrák ezt nem tudja. Csak a dedikált belépési pontokon.
Amúgy szuper lehet a határátmeneti koordináció, ha még ezt sem tudja a két fél egymással leegyeztetni. Ennyi év alatt sem (10+ már, ugye?).
Ahogy én olvastam, a L1 már nem lesz aktiválva az Ostbahnon.
Ha olyan a kép, hogy pl. látszik a lencse "függőleges" széle, mondjuk oldalról akkor az a szög megkapható, persze nem igazán műszaki a megoldás de rajz nélkül ezt lehet tenni.
"L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt."
Konkrétan hol, melyik balíznál? Mert igen csak hosszú az a vágányút, s kis támpont jó lenne.
"ugyaninnen kifelé, vonat:
jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts."
Miben indultál ki? STM-PZB? Mert akkor teljesen normális, ha annál a balízcsportnál áttesz L0-ba, tekintettel arra, hogy a magyar oldalon a L1/EVM/L0 a prioritási sorrend, PZB nincs benne (gondolom hidegről élesztett ETCS-es géppel mentél ki, ezért ki tudtad választani). Egy ilyen kihaladásnál szépen áttesz L0-ba, s az osztrák oldalon pl. Nickelsdorf bejárata áttehetne STM-PZB-be. Alapvetően a magyar oldalon a jelenlegi működés azt feltételezi, hogy az osztrák oldalon van működő ETCS L1, de ismeri mindenki a történetet, hogy lekapcsolták, nem tartják karban stb. Csak egy dolgot jól elfelejtettek, erről valami egyeztetést lefolytatni a magyar féllel, hogy kérem szépen a továbbiakban nálunk nem üzemel az L1, és kérnénk az átprojektálást eszerint, mert nehezített a határátkelés a jelen formában bekapcsolt ETCS fedélzettel. Miután ezt az ÖBB nem tette meg, a MÁV saját kontóra és felelősségre nem fogja átprojektálni Hegyeshalmot, mert mi van, ha idő közbe az osztrák fél mégis valamit akar kezdeni a dologgal, s feltámasztaná. Másik megoldás, hogy az ÖBB tegyen a saját oldalára szintátmenet balízcsoportot, ahova szeretne, aztán áttesz téged STM-PZB-be.
Egyébként az érdekelne, hogy egy igen csak foghíjasan működő pályaoldallal rendelkező vonalszakaszon az ÖBB miért engedi bekapcsolt ETCS-szel közlekedni a vonatokat?
Úgy néz ki hogy megállt a LEU a bejárati jelző balízcsoportja alatt. Egyébként minden úgy működött, ahogy annak működnie kellett.
A kijárati irányban ha jól látom a VCS1-en keresztül jártál ki, mindent jól olvasott a mozdonyod...
A hegyesi rendező nincs kiépítve, viszont bejárati irányban a váltókörzetben L1 felügyelet alatt van a vonat, és ha nem abban érkezel, akkor be is léptet a bejárat után 120 méterrel.
Persze ha nem működik a LEU, akkor menetengedély híján a szintváltáskor trip lesz.
A rendezői bejárat magasságában kiléptetne EVM-be vagy L0-ba (ohne EVM esetén).
A kifele irány meg jó bonyolult, balízok tele feltételes és feltétel nélküli szintváltásokkal. Ha Rajka felé mész EVM kell, ha Nickelsdorf felé akkor PZB, ha meg L1-ben jöttél a személy felől, akkor maradjon a vonat L1-ben, de van olyan szcenárió hogy L0-ban kötsz ki (feltéve ha nincs EVM-ed, és szerintem te pont ezt élted át).
Emlékeim szerint a Nickelsdorfi bejárat átléptet PZB-be, ha addig nem tetted volna át kézzel.
effektíve kecses mén hengeres merev teste nem történt.
egy hirtelen változás miatt ma volt szerencsétlenségem oda-vissza lepróbálni.
rendelő 9, befelé, gépmenet:
L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt. forgalmistának fogalma sincs, milyen mondato(ka)t kéne elmakognia. mind1, magamban elismétlem a helyes szavakat, beinteget a bakter
ugyaninnen kifelé, vonat:
jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts.
Három éve ősszel meg lett csinálva az AS1904 illetve a bejárati jelzők, le is lett tesztelve gépmenettel Hegyes-Nickelsdorf között. Nem tudom hogy azóta történt-e ott bármi, bár azt hallottam hogy nagyobb energiákat fektetnek azóta az üzemeltetésbe is.
Régebben találtam néhány képet Mátészalkáról (nem tudom, ki készíthette), meg van a közbenső váltókörzet kezelőkészüléke, meg az egyik toronyról néhány kép. A toronyban vasgombos van.
Itt az állomás, és a berendezés átépítés alatt, a váltók már helyszíni állításúak. (Avagy mire megépült az új, nagy állomás, eltűntek a fekete vonatok...)
A lényeg: Van egy hagyományos SH, alakjelzőkkel, tológombos irodákkal.
Az állomást átépítik, a szigetperonok végénél új közbenső váltókörzet létesítenek.
A közbenső váltókörzet jelfogós berendezést kap, a váltók motorosak, a forgalmi irodából kezelhetők lemezpultról (a jelzőikkel együtt).
Az állomás két vége marad SH a tológombos rendelkezőkészülékével együtt, csak az alakjelzőket fényjelzőkre cserélték.
Egy 480 millió + áfára becsült feladat, a szolnoki D70 felújítása, részleges módosítása
A „Szolnok D-70 felújítása” tárgyú közbeszerzési eljárás keretében külsőtéri munkák, kezelő- és visszajelentő készülékek felújítása, valamint Szolnok „AB” és „CD” elágazáson távvezérlés tervezése és kiépítése tervezett. Külsőtéri munkák vonatkozásában kábelbevezetés-, és csere (29 db) jelző végelzáró-, kábelelosztó és kábelcsere szükséges. Kezelő- és visszajelentő készülék korszerűsítése tekintetében az állomáson 2 db nyomógombos kezelőkészülék és 1 db visszajelentő készülék (panoráma tábla) pultkockák és fedlapok cseréje, nyomógombok cseréje, felújítása, számláló jelfogók cseréje, visszajelentő izzók LED fényforrásra cseréje a szükséges áramellátás kiegészítéssel. Szolnok „AB és CD” elágazások (továbbiakban elágazás, elágazások) Szolnok állomás forgalmi irodájából vannak távvezérelve, egy GANZ által szállított rendszerrel. Az elágazások vissza vannak jelentve a D70 panoráma táblán is, kezelésük azonban egy külön számítógépről történik, amely a GANZ távvezérlő része. Az elágazásokon személyzet nem teljesít szolgálatot, megközelítésük rendkívül nehézkes. Az elágazások utasforgalmi szempontból elzártak, utastájékoztatás nincs. Az elágazásokon FOR adatgyűjtő terminálok is üzemelnek, amelyek a szolnoki FORSZG-hez kapcsolódnak. A GANZ távvezérlő és a FOR adatkapcsolata is rézkábelen valósul meg, előbbi HF modemekkel, utóbbi pedig SHDSL modempárral. A beruházás megvalósításával az „AB” és „CD” elágazások távvezérlése Szolnok állomás forgalmi irodából lesz kialakítva. Ehhez két új biztosítóberendezési távvezérlő szükséges az elágazásokra, Szolnokra és a jelenlegi távvezérlő munkahely átalakítása szükséges. A szolnoki távvezérlőnek kitekintést kell adnia az új 120a KÖFI vonalra. Az „AB” és „CD” elágazás információit be kell vinni a Kerepesi 14-ben épülő 120a távvezérlő KÖFI-KÖFE központba is. Az ezekhez szükséges adatátvitelt ki kell építeni.