Ez jó hír, így már biztos működni fog a Komar. A duguláson kívül általában nem szokott más beje lenni a porlasztóiknak. A réz úszóval próbáljátok elsőnek. Nekem dupla tömítés van az úszóházfedél alatt, így megy jól a gép, nélküle keveselt. Szóval egyet mindenképp tegyetek. Én a tömítéssel emeltem a szinten.
Rákerestem a Steyr 55-re, ritka egy kincs. Talán egyet sem láttam eddig.
Megvan a masik az ep karburatorhaz ez teljesen ures ugyan , de benne a keverocso epsegben van .
Az unnepek utan megy is fel a motorrarra .
Laci nak volt es felajanlotta , koszonet erte. // a muhelyeben lapul egy a 30 as evekben gyartott , Nemet auto aminek egyik erdekessege hogy annak meg a villogo iranyje!zo helyett egy oldalra ki billeno kar szolgalt s jelezte a kanyarodasi szandekot . jelenleg uzemkeptelen a restauralasa folyamatban van s ennek a tipusa Steyer55 //
ferikém látom hogy nem zavar a karácsony igy kiszöktem az unokáimtól 1 órát és megtaláltam neked a komár karbit igaz hiányos de ha átpakolod a belsejét biztos jó lesz ha úgy gondolod leszaladhadsz érte nem zavar űdv laci ui.mégegyszer boldog karácsonyt most már minden kismotorosnak
Akkor sajnos nem használ semmi, ha repedt a keverőcső. A többi alkatrésze azért jól jöhet még a továbbiakban, egy ép házat vegyetek a géphez és rendben lesz. Mondtad, hogy cseréltétek a főfúvókát egy újra, a menete annak rendben lehetett? Nem-e ferdén kapott bele a csőbe?
Minden szovjet mopedesnek boldog karácsonyt kívánok!
A Komár karbi valóban egyszerű ,csak mivel a Katona Tamás motorján repedt ugy gondolom ez kuka lessz .
Jól mondod hogy a kuplung ugy is csuszni fog , már most is csuszik kicsit a motor berugásakor , a karburátor után ez fog következni . Látom , meg mondtad is hogy te is ki jártad a motor üzembiztossá tételének rögös útjait .
Űdvözlünk a veterán kismotorosok oldalán , a Riga rulez -en .
A bordó Verhovinád fel ujitásánál az alkatrészek beszerzésének nehézségei miatt sok kreativitásra volt szűkséged , de megérte . Nékem nagyon tetszik a hátsó lámpabúra , igy fel ujitva .de a frissen furt hengernek is jó a hangja .
Tusán Jocival (és a V4-esével) nyáron találkoztunk Szolnokon.
Verhovina 5-öst én idén nyáron láttam életemben először - a képen láthatót és egy másikat Hajdúböszörményben a Veterán Futamon. Fiatal koromban (a 90-es években) Verhovinákból csak a hatost lehetett látni néha-néha (nekem is olyan volt), meg egy ismerősömnek volt egy hármasa. Rigákból is csak 12-est és 16-ost láttam. Meg nagyon ritkán egy-egy Kárpátit, Deltát meg egyáltalán nem.
laci vagyok a verhovinás alányom beregisztrált most már itt is üzenhetsz nekem kellemes ünnepeket kivánok és remélem jővőre eltudok menni veletek polgárra a karbit még nem találtam meg
egy javítást tennék a működőképes Verhovinára, mégis csak láttam két alkalommal :
2017 Dunaújváros veterán börze és találkozó :
2018 Agárd : Tusán Joci Verhovina mopedje olyan szinten egyben van hogy bárhova el lehet indulni vele, a gyújtás alakított a motor erős salakon elkapar egybe amúgy meg nagyon fürge, aki ismeri Jocibát azt tudja hogy maximálisan rendbe vannak a motorjai a Riga klub tagja.
Viszont anno kamasz gyerekként valóban nem láttam Verhovinát, arra emlékszem hogy a Simson motorok törtek utat népszerű és kedvelt lett a fiatalság kőrében.
Egy kissé idegen az új külső, de látszik az igényes szép munka, ám ebben a formában nem olyan vonzó számomra mint az eredeti, viszont mindenképpen megér egy gratulációt,sok munka van benne, - a majdani beszámolómat a Verhovina hatosról amit szupertitkos fegyverként tituláltam mivel még sosem láttam működőképes Verhot amit Jani fog rendbe tenni üzembe helyezni én pedig segítek benne ezek a munkálatok februárban fognak kezdődni.
A Riga hármas egy ritka kincs, szerintem ott még jobban figyeltek a minőségre, a 19 es kerekek is jók tetszik a konstrukció, már nagyon kevés van belőle.
A Komar-nak nagyon jó karbija van, egyszerű de nagyszerű kb ennyit tudok róla, nyáron a nagy kánikulában nem forralja a benzint és teszi a dolgát, megvagyok elégedve vele.
Roncsfelújító kolléga jó szakember mindent elmond neked a beállításokról, anno egy karbi cserét nálam is kellett eszközölni mert meg volt szakadva az egyik csavar.
Bár én készen kaptam mindent, de frakciós kolléga mellékelt pár képet ami alkatrészeket kaptam.
a kari teljesen rendbe van téve
a karbi egyen van és a felújított gyújtás alkatrészek mind precíz munkát mutat
A Bakony túrán mindkét alkalommal kapott bőven kiképzést Robaj, voltak nagy emelkedők csak egyesbe ment fel volt gyorsasági futam ahol 40 vagy kissé felette mentünk és elég sok is lett a km-r, de nem volt semmi gond vele, hibátlanul szó nélkül teljesítette, szóval Katona Tamás ne adja fel mert lehet jó motort faragni a Komar-ból,szimmeringeket is érdemes ellenőrizni nem e kell cserélni, a gyújtás beállítása is fontos, a gyári lamellákat érdemes cserélni : előbb utóbb csúszni fog a Kadet parafás lamelláit érdemes beépíteni tökéletesen ki fog emelni
Nagyjából ennyi jutott eszembe.Jó szerelést sikeres munkát.
Nyiregyhazan elkeszult egy masik Verhovina 3 as is ,ez a. Zoli bacsi e , aki pedagogus ,es nem restaural nincs muhelye hanem csak a garazsaban tenykedik szabadidejeben ,es ezt a motort egy baratjatol kapta a 60 dik szuletesnapjara .
Zoli bacsi nem torekedett az eredetisegre hanem tobb atalakitassal egy teljesen mas stilusu motort keszitett O erre vagyott ,errol nehany foto .
nem tudtam hogy a Riga 3 olyan csajozós motor , ( hát , kár , sajnos ilyenem nincs .
Ma Katona Tamás komár 3 asát próbáltuk be üzemelni , de nem sok sikerrel , a karburátort nem sikerult be állitani , kértem telefonos segítséget Roncsfelujító tól , nagyon segítőkészen ellátott jó tanácsokkal , de a gép csak nem akar menni . A karbiban van az a réz cső azt hiszem ez a keverőcső amibe felűlről a síbertü megy bele alulról meg a főfuvóka , es ezt a fuvókát valaki túl huzhatta es nem a menet szakadt meg hanem a réz cső végig repedt és szét nyilott . ugy gondolom hogy igy ezen is ömlik be a benzin , nem ismerem e komár karbit és fogom kérni majd a hozzáértő segítségeteket .
Nagyon szép ez a motor. Látszik rajta, hogy a készítője nem az olcsó megoldások híve. Érdemes volna OT minősíteni. Igaz, gyakorlati haszna nem volna a minősítésnek, de eszmei igen, hiszen OT-s Verhovina nincs a világon, OT-s Riga is csak egyetlen létezik.
Csak nagyon apró eltéréseket fedeztem fel rajta az eredeti állapothoz képest. Az első sárvédőt és a sárvédő tartó pálcát eredetileg festés után szegecselték össze, itt meg le van festve a szegecs feje. A hátsó lámpa alatt volt egy szögletes fényvisszaverő prizma, ez hiányzik - nem csoda, hiszen ebből az alkatrészből alig maradt fenn ép darab. És tudtommal a gyertyapipa sem egyenes volt eredetileg. De ezek apróságok, s ezeken kívül minden tekintetben olyan, mint a gyári.