Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 2019.12.28 0 0 1371

Ez jó hír, így már biztos működni fog a Komar. A duguláson kívül általában nem szokott más beje lenni a porlasztóiknak. A réz úszóval próbáljátok elsőnek. Nekem dupla tömítés van az úszóházfedél alatt, így megy jól a gép, nélküle keveselt. Szóval egyet mindenképp tegyetek. Én a tömítéssel emeltem a szinten.

Rákerestem a Steyr 55-re, ritka egy kincs. Talán egyet sem láttam eddig.

Előzmény: darusferi63 (1369)
darusferi63 Creative Commons License 2019.12.25 0 0 1370

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.25 0 0 1369

Udv roncsfelujito !

Megvan a masik az ep karburatorhaz ez teljesen ures ugyan , de benne a keverocso epsegben van .

Az unnepek utan megy is fel a motorrarra .

Laci nak volt es felajanlotta  , koszonet erte.  //  a muhelyeben lapul egy a 30 as evekben gyartott , Nemet auto aminek egyik erdekessege hogy annak meg a villogo iranyje!zo helyett egy oldalra ki billeno kar szolgalt s jelezte a kanyarodasi szandekot . jelenleg uzemkeptelen a restauralasa folyamatban van  s ennek a tipusa  Steyer55  // 

Steyr55 Creative Commons License 2019.12.25 0 0 1368

ferikém látom hogy nem zavar a karácsony igy kiszöktem az unokáimtól 1 órát és megtaláltam neked a komár karbit igaz hiányos de ha átpakolod a belsejét biztos jó lesz ha úgy gondolod leszaladhadsz érte nem zavar űdv laci  ui.mégegyszer boldog karácsonyt most már minden kismotorosnak

Előzmény: darusferi63 (1360)
roncsfelújító Creative Commons License 2019.12.24 0 0 1367

Akkor sajnos nem használ semmi, ha repedt a keverőcső. A többi alkatrésze azért jól jöhet még a továbbiakban, egy ép házat vegyetek a géphez és rendben lesz. Mondtad, hogy cseréltétek a főfúvókát egy újra, a menete annak rendben lehetett? Nem-e ferdén kapott bele a csőbe?

 

Minden szovjet mopedesnek boldog karácsonyt kívánok!

Előzmény: darusferi63 (1363)
darusferi63 Creative Commons License 2019.12.24 0 0 1366

Boldog  Karácsonyt  Kívánok  az orosz motorokat kedvelő márkatársaknak !

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.24 0 0 1365

Köszönjük  Robaj !

Robaj+ Creative Commons License 2019.12.24 0 0 1364

Boldog Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden Riga-Verhovina motorokat kedvelő fórumtársnak.

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1363

Üdv Robaj !

A Komár karbi  valóban egyszerű ,csak mivel a Katona Tamás motorján  repedt ugy gondolom ez kuka lessz .

Jól mondod hogy a kuplung ugy is csuszni fog , már most is csuszik kicsit a motor berugásakor , a karburátor után ez fog következni . Látom ,  meg mondtad is hogy te is ki jártad a motor üzembiztossá tételének rögös útjait .

köszönöm a segitséget ! 

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1362

Zoli bácsi !

A markolatváltód nehéz müködésének rásegítésére a képeket  2019 10 03 i hozzászólásnál találod .

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1361

Üdv Tibi ! 

 Laci bordó motorján a gyújtásdoboz a gyári , Zoli bácsi fekete Verhovina ján meg fából van készitve , csak a trafó helye van belul ki marva .

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1360

Steyer 55 !

Űdvözlünk a veterán kismotorosok oldalán , a Riga rulez -en .

A bordó Verhovinád fel ujitásánál az alkatrészek beszerzésének nehézségei miatt sok kreativitásra volt szűkséged , de megérte . Nékem nagyon tetszik a hátsó lámpabúra , igy fel ujitva .de a frissen furt hengernek is jó a hangja .

lessz mivel motoroznod  a nyáron Polgár-ra . 

     

 

vermestibi2 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1359

A gyújtás doboz miből van?

Előzmény: darusferi63 (1351)
vermestibi2 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1358

Tusán Jocival (és a V4-esével) nyáron találkoztunk Szolnokon.

Verhovina 5-öst én idén nyáron láttam életemben először - a képen láthatót és egy másikat Hajdúböszörményben a Veterán Futamon. Fiatal koromban (a 90-es években) Verhovinákból csak a hatost lehetett látni néha-néha (nekem is olyan volt), meg egy ismerősömnek volt egy hármasa. Rigákból is csak 12-est és 16-ost láttam. Meg nagyon ritkán egy-egy Kárpátit, Deltát meg egyáltalán nem.

Előzmény: Robaj+ (1356)
Steyr55 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1357

laci  vagyok a verhovinás alányom beregisztrált most már itt is üzenhetsz nekem kellemes ünnepeket kivánok és remélem jővőre eltudok menni veletek polgárra a karbit még nem találtam meg

Előzmény: darusferi63 (1347)
Robaj+ Creative Commons License 2019.12.23 0 0 1356

Sziasztok

 

egy javítást tennék a működőképes Verhovinára, mégis csak láttam két alkalommal : 

 

2017 Dunaújváros veterán börze és találkozó : 

 

2018 Agárd :  Tusán Joci Verhovina mopedje olyan szinten egyben van hogy bárhova el lehet indulni vele, a gyújtás alakított a motor erős salakon elkapar egybe amúgy meg nagyon fürge, aki ismeri Jocibát azt tudja hogy maximálisan rendbe vannak a motorjai a Riga klub tagja.  

 

Viszont anno kamasz gyerekként valóban nem láttam Verhovinát, arra emlékszem hogy a Simson motorok törtek utat népszerű és kedvelt lett a fiatalság kőrében.  

Előzmény: Robaj+ (1355)
Robaj+ Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1355

Egy kissé idegen az új külső, de látszik az igényes szép munka, ám ebben a formában nem olyan vonzó számomra mint az eredeti, viszont mindenképpen megér egy gratulációt,sok munka van benne, - a majdani beszámolómat a Verhovina hatosról amit szupertitkos fegyverként tituláltam mivel még sosem láttam működőképes Verhot amit Jani fog rendbe tenni üzembe helyezni én pedig segítek benne ezek a munkálatok februárban fognak kezdődni. 

Előzmény: darusferi63 (1351)
Robaj+ Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1354

A Riga hármas egy ritka kincs, szerintem ott még jobban figyeltek a minőségre, a 19 es kerekek is jók tetszik a konstrukció, már nagyon kevés van belőle.

 

A Komar-nak nagyon jó karbija van, egyszerű de nagyszerű kb ennyit tudok róla, nyáron a nagy kánikulában nem forralja a benzint és teszi a dolgát, megvagyok elégedve vele.

Roncsfelújító kolléga jó szakember mindent elmond neked a beállításokról, anno egy karbi cserét nálam is kellett eszközölni mert meg volt szakadva az egyik csavar.

Bár én készen kaptam mindent, de frakciós kolléga mellékelt pár képet ami alkatrészeket kaptam.

 a kari teljesen rendbe van téve

 a karbi egyen van és a felújított gyújtás alkatrészek mind precíz munkát mutat

A Bakony túrán mindkét alkalommal kapott bőven kiképzést Robaj, voltak nagy emelkedők csak egyesbe ment fel volt gyorsasági futam ahol 40 vagy kissé felette mentünk és elég sok is lett a km-r, de nem volt semmi gond vele, hibátlanul szó nélkül teljesítette, szóval Katona Tamás ne adja fel mert lehet jó motort faragni a Komar-ból,szimmeringeket is érdemes ellenőrizni nem e kell cserélni, a gyújtás beállítása is fontos, a gyári lamellákat érdemes cserélni :  előbb utóbb csúszni fog a Kadet parafás lamelláit érdemes beépíteni tökéletesen ki fog emelni 

Nagyjából ennyi jutott eszembe.Jó szerelést sikeres munkát.

   

 

 

Előzmény: darusferi63 (1347)
darusferi63 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1353

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1352

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1351

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1350

Nyiregyhazan elkeszult egy masik Verhovina 3 as is ,ez a. Zoli bacsi e ,  aki  pedagogus  ,es nem restaural nincs muhelye hanem csak a garazsaban tenykedik szabadidejeben ,es ezt a motort egy baratjatol kapta a  60  dik szuletesnapjara .

Zoli bacsi nem torekedett az eredetisegre hanem tobb atalakitassal egy teljesen mas stilusu motort keszitett   O erre vagyott ,errol nehany foto .

Robaj+ Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1349

Sziasztok

 

Gyönyörű szép ez a Vehovina moped, gratuláció a tulajnak igényes munka. 

Előzmény: darusferi63 (1337)
darusferi63 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1348

Űdv Micukó68 !

Az elismerést köszönöm a KÉSZÍTŐ !! nevében ,és átadom neki .

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1347

űdv  vermestibi !

jó megfigyelő vagy , a verhóval kapcsolatban , 

nem tudtam hogy a Riga 3 olyan csajozós motor , ( hát , kár ,  sajnos ilyenem nincs .

  Ma  Katona Tamás komár 3 asát  próbáltuk be üzemelni  , de nem sok sikerrel , a karburátort nem sikerult be állitani , kértem telefonos segítséget Roncsfelujító tól , nagyon segítőkészen ellátott jó tanácsokkal , de a gép csak nem akar menni .   A karbiban van az a réz cső azt hiszem ez a keverőcső  amibe felűlről a síbertü megy bele alulról meg a főfuvóka , es ezt a fuvókát valaki túl huzhatta es nem a menet szakadt meg hanem a réz cső végig repedt és szét nyilott .  ugy gondolom hogy igy ezen is ömlik be a benzin , nem ismerem e komár karbit és fogom kérni majd a hozzáértő segítségeteket .

Micuko68 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1346

Gratula a készítőnek!Ez nagyon szép lett!

 

Előzmény: darusferi63 (1342)
vermestibi2 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 1345

Nagyon szép ez a motor. Látszik rajta, hogy a készítője nem az olcsó megoldások híve. Érdemes volna OT minősíteni. Igaz, gyakorlati haszna nem volna a minősítésnek, de eszmei igen, hiszen OT-s Verhovina nincs a világon, OT-s Riga is csak egyetlen létezik.

Csak nagyon apró eltéréseket fedeztem fel rajta az eredeti állapothoz képest. Az első sárvédőt és a sárvédő tartó pálcát eredetileg festés után szegecselték össze, itt meg le van festve a szegecs feje. A hátsó lámpa alatt volt egy szögletes fényvisszaverő prizma, ez hiányzik - nem csoda, hiszen ebből az alkatrészből alig maradt fenn ép darab. És tudtommal a gyertyapipa sem egyenes volt eredetileg. De ezek apróságok, s ezeken kívül minden tekintetben olyan, mint a gyári.

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 1344

Laszlo muhelyeben folyamatban van egy Verho 4 es is ami  egyik baratjanak keszul .

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 1343

A festest sajat maga vegezte , a csikozast meg a veteranos korokben ismert  tobb eve nyugdijas ,  

Sz Bandi bacsi vegezte szabadkezzel !

darusferi63 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 1342

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!