Egyik szemem sír a másik meg nevet miközben e sorokat vetem klaviatúrára.
Egyik sír mert 12 év ( kb. 370e KM ) Zafirázás után ( A- 2.0 DTi és B- 1,9 CDTi ) kilépek a klubból. ebben oroszlánrészük van az Opel mérnökeinek akik a Tourer harmadik üléssorát lábfejnélküli kiskórúaknak tervezték, mifelénk pedig az ilyenek ritkák mint a fehér holló. Így aztán a Tourert ki kellett húznom a "Következő autóm" megtisztelő címre pályázó modellek listájáról.
A másik szemem nevet mivel olyan paripa került alám amely már megjelenésekor csábulatba ejtett, ez pedig elég erősen befolyásolta mostani döntésemet, ráadásul a GM családon belül maradtam ugyanis az új vas egy Chevrolet Orlando 2.0 diesel ( 163 LE / 360 Nm ), kézi váltó, navigáció, stb. A koreai mérnőkök pont ellentétes filozófiát követtek mint az Opelnél, úgy gondolván hogy a variálhatóság csak úri huncutság, viszont a térkínálat a második és harmadik sorokban übereli bármely Zafirát, amit a 3 tizenéves utódom igen nagyra értékel, még akkor is csak alkalomszerűen kell használnunk a 3-ik üléssort. Az is igaz hogy viszont az Orlandónak nem csak a csomagtartója hanem annak ajtaja is kissebb mint a Zafiráé, de azért még a megfelelő kategóriába esik . Bár ez még a mézes hetek de bízom benne hogy hosszú távom is megmarad az elégedettség, a magam részéről ő is megkapja majd ugyanazt a gondoskodást mint az elődei.
Fél lábbal azért még klubbtag vagyok mivel Hófehérke a garázsban várja hogy felkészítsem a jövendőbeliével való találkozásra akit hamarosan elkezdünk keresni .
Csatolok egy képet a csokornyakkendős izomagyról, illetve egy búcsú képet Mody Dickről ( A Nagy Fehér )
Üdv! Mindenkit. Azt árulja el nekem valaki, hogy az ABS jeladó az első kerékcsapágynál mitől tud tönkremenni? A bal első tönkremenetele állítólag típushibának számít. Én úgy látom, hogy az eléggé zárt dolog. Ha mégis bemegy oda a kosz, akkor nem lehet kitisztítani valahogy?
általában az 1.8 (Z18XE, nem a korai X18XE1!) jön ki arany középútnak, hozza a kellő dinamikát amit az 1.6 nem minden esetben + nem kér annyival több benzint az 1.6-nál mint amennyivel erősebb. Nagy választékban van jelen a piacon + gyárilag nincs rajta EGR szelep. Olajat ugyanúgy tudja enni mint az 1.6, jó állapotút kell találni, vagy vásárlás után a szimmeringeket cserélni és akkor nem lesz gond.
A 2.2 is szuper az elmondások szerint, nagyon dinamikus, olajfogyasztás tudtommal kevésbé jellemző rá, ellenben nehéz találni és az alkatrész is drágább/ritkább hozzá ha baj lenne + azért itt már a vegyes fogyasztás 10l/100km fölé szokott csúszni.
Van (volt) egy"A" Zafiránk. A napokban egy balesetben megboldogult.
Az amit a karosszéria, felszereltség adni tudott, pont megfelelt nekünk. Nagyon úgy néz ki, hogy az utód is ilyen lesz.
De arra gondoltam, hogy talán egy picivel nagyobb motor nem ártana, mint az 1.6 ecotec. Dinamikája még épp van annyi, hogy nekünk megfeleljen, de néha kevésnek éreztem . Főleg megpakolva. plusz nem voltam kibékülve a hivatalosan is leírt olajfogyasztással.
Futásteljesítményben kb 20-25000/év. vagy kevesebb. szóval mindenképp benzines.
Jelentem sikerült kicserélnem a műszerfalban a led-t ami a napi km órát világítja meg, nem volt egyszerű, de azért megoldható, a weboldal ahol a fent van a leírás sokat segített.
Kicsit túl is szaladtam a vezérlés cserével, cirka 7000km-l, mennyit bírnak ezek a szíjak?
Merjek vele még járni vagy azonnali csere?
Ha szakad akkor összeakad minden? vagy megúszható kisebb kárral az ilyen szíj szakadásos törénet.
Nem is értem miért nem képesek olyan motorokat gyártani aminek nem lesz semmi baja ha szakad a szíj, ilyenkor csere és mész tovább...
Ja bocs mégis értem, el kell adni az autót még egyszer különben nem éri meg az autógyártóknak. :)
A Computerben találni fogsz hibát, Én ezzel szívtam kb. fél évet, minden létező alkatrészt kicseréltem, de a vége az ECU csere lett, most azóta működik az autó.
Ha gondolod hívj fel, és megosztom az eddigi tapasztalataimat, és hogy hol tudsz hozzá alkatrészt, és programozót találni ha nem lenne.
Zafira 1.8, ma már 1 héten belül harmadjára csinálja, hogy menet közben leáll, a műszerfal visszajelzői világítanak. Újraindításra megy egyből, mintha mi sem történt volna. A mai esetben egy villamos sínen mentem keresztül, jól rázkódott a kocsi, utána pár méterrel állt le. Visszagondolva, az első eset is ilyen körülmény után jelentkezett, a második esetben egy "útborkolati sérülés halmazon" hajtottam át, utána állt le. Akku csatlakozók jók, ezt tudtam megnézni. Motor hiba lámpák nem világítanak. Volt már valakinek hasonló esete? Mi okozhatja, hol keressem, vagy szerelő hol keresse a hibát? Hibakódot tárol erről a fedélzeti computer?
Ha olajcseppet látsz a váltó és motor összeillesztésnél akkor tuti hogy az alsó munkahenger a váltóharangban ,ha nem akkor a pedálnál a főhenger szorul cserére !
Zafira tourer-nél nálatok is lejött már elöl az alsó légterelő? Mennyire fontos ez az alkatrész? Nálunk állandóan lejön, akár egy normál méretű járdára való felállástól is :( .
Van egy alap 1.6-os benzinen zafira A-nk (z16xe). Szeretném kicsit helyre pofozni, felextrázni.
Hiányzik a nyári, eredeti alufeniről a kupak (2db) (a szerelő jóvoltából). Ezt valahol betudom szerezni normál áron? Esetleg ebay?
Tempomat beépítés. Elég csak az baloldali indexkart megvásárolni, beépíteni, vagy kell még más is (bowden, boardcomputer)?
BC. Itt kell másik (3soros) kijelző is? Vagy a kijelző és a BC egyben van (így egy és ugyanaz a 2)? Itt gondolom a jobboldali bajuszkapcsolót is kell venni.
Sziasztok! Opel Zafirat szeretnek vasarolni, kineztem egy 2006os 1.8as Enjoy benzinest, ill. egy 2008as 1.9 CDTI Cosmo-t, arban egyeznek, km megegyezik, KB 170ezer, viszont a Cosmo jobban csàbìt a magasabb felszereltsege miatt, de benzin pàrti vagyok, meg soha nem Volt dizeles autom, es hallani roluk rosszakat....Valaki, valami jo tanacs?
Én a múlt hét pénteken vettem a lenti linken, van nekik egy szerelőjük aki fel is programozza ha kell.
Nagyon kedvesek, és ez az ár messze a legjobb itthon, persze ebayen van olcsóbban.
Beszerelési garancia van a vezérlésre, Én lassan egy éve szivtam az enyémmel mert folyamatosan leállt, először csak alapjáraton, utána már menet közben is.
A kerekek mögött lévő sárfogót használtan nem tudjátok honnan lehetne beszerezni? Természetesen új is jó, csak nem abban az árban amit én láttam. A négy darabot 16.000 forintos árban láttam ami egy kicsit soknak tünik.
A rugók alá ilyen emelőpogácsát is vennék 1,5 - 2 cm magasságút. Ilyet végképp nem találok. Van olyan aki emelte már a Zafira futóművét?