Bő két éve hajtok egyet, eddig 110e km-t mentem vele. Eddig a legjobban összerakott és a legkevesebb hibát produkáló autóm. Konkrétan csak a kormányváltó - gombját kellett cserélni (TCT-s).
Átlagfogyasztás: 5,89 l/100 km - átlagsebesség: 73 km/ó (ebben ugye benne van minden, amíg ment a motor)
Valószínűleg azért találsz eltérő adatokat, mert a fogyi nagyon függ a tempótól. Más autómnál eddig nem tapasztaltam ilyen erős függést. Konkrétan a KRESZ szabályait betartva országúton bőven 5 liter alatt fogyaszt. Autópálya 130-nál már 6,3-6,5 - 160-nál 8-at. A youtube-on van valahol egy lengyel videó, az jól mutatja a függést.
Hibája talán egy van, azt is a 2,0 motor hozta magával és ez az egr hűtő műanyag fedele. Hajlamos az elrepedésre és akkor elmegy a hűtővíz. Mire észreveszed már késő lehet. Nekem anno a 159-nél szerencsém volt, nem lett motorkár. 80ezrenként ki kell cserélni és akkor nincs gond, A 159-en és a Giuliettánál is így teszek.
A "szokásos" egr-dpf itt már nem gond, teljesen másképp viselkedik mint a korábbi autóknál, sokkal jobban lett megoldva. A DPF közvetlenül a leömlőben van.
Nem volt meg Alfam de a kiszemelt verzio amit szeretnek : Giulietta 2.0jtdm 2012 evjarat kb es 150ezer Km kornyeken.
Mik a tipus gyenge pontjai mire figyeljek? Napi 100km futashoz kellene az auto 80%orszagut 20%varosi hasznalat. Valos fogyasztasa kb mennyi? Tesztekben eleg elteroek az adatok. .
Hmmm.... Ha hosszabb útra is hajlandó akkor Csöriéket tudom ajánlani Várpalotán. Róluk még senkitől sem hallottam rosszat. http://www.csorgoauto.hu/
Másodlagosan javasolható Budapesten az Alfa Szamosi vagy Zsámbékon az Alfa Kontakt.
És van az az út amikor elviszed a megszokott szerelődhöz, a felsorolt problémák nem igényelnek különösebb célszerszámokat. Megtehetjük, hogy személyesen konzultálunk egy hasonló csak kicsivel öregebb felett, akkor meg tudom mutatni is a dolgokat de pár szóban le is írom alant:
- km ora ugral es kb a fele sebbeseget jelzi <- Elektromos a cucc, általában a váltóban levő jeladó megy kakukkra, viszonylag gyorsan cserélhető ha az embernek 5 helyen hajlik a keze. Mintha lehetne még kapni a jeladót. Másik lehetőség ha maga a műszerfali panel halt be de az a ritkább.
- ablaktorlo vegallaban megakad es csak nehezen megy alaphelyzetbe <- sajnos szétkopott a mechanika, új nincs de talán Marklar-nak lesz eladó. (Marklar Tie itt a topikon)
- jobb oldali elektromos tukorallitas nem megy <- 98%-ot adok rá hogy az ajtóátvezető kábel van megtörve. De nem a jobb oldalon hanem a bal ajtóban ahol a kapcsolótól jön. :)
(- vmi kattog a muszerfal mogott, neha gyakrabban neha egy idore abbahagyja, de ez annyira nem zavaro, mert funkcionalisan nem zavar semmit) <- valamelyik klímaállító motor lesz az
problemak, amihez nem feltetlen alfa szerelo kell, de szinten megoldando
- vizhuto folyik <- ha a múanyag és a fém találkozásánál akkor sajnos cserés lesz. Próbáltunk többfélét többen ragasztani de semmi sem fogta meg
- toronycsapagy valszin kuka, mert kattog kormanytekereskor <- nem drága, de én azt javaslom cseréljétek egyben a toronyszilentet is. Figyelni kell a szilenten a formára mert 3 féle van belőle amelyek majdnem ugyanúgy néznek ki.
(- vmi sir uresben es elindulas utan egy ideig motorfordulattal aranyosan - en nyelestengelycsapagyra, vagy kinyomora tippelek) <- nagyfiú vagy ki fogod tudni deríteni hogy valóban a váltó környékén van-e a bibi de lehet a másik végén is a motornak, ellég sok görgő meg szíj van arrafelé. Ha le kell venni a váltót az nagy szopás.
(abszolut nem alfa specifikus: le kene tüszenteni a hatso iveket :-D ) <- előtte nézz alá. A doblemezből is hiányozni fog egy tízcentis csík, a többi félig el lesz rohadva.
(nem ingyen kell, nem olcson probalkozas kell, hanem vallalhato aron megoldas)
Azt tudnod kell, hogy vállalható ár ehhez a kocsihoz már nem létezik, amit leírtál azok javítása a kocsi értékének 50-100%-a (
Ez eléggé rosszul hangzik így elsőre. Persze,hogy használni szeretném . Csupán arra gondoltam,hogy egy esztétikusabb gomb jobban nézne ki. Ezért szeretném levenni,hogy egy másik kerüljön utódnak föl. Gondolom valahogy csak lelehet venni sérülés nélkül. Nem szeretnék valamilyen komoly kárt tenni ott. Gondolom,hogy semmi elektronika nincs a gombban?Csupán esztétika szempontjából van ott. Volt aki azt mondta,hogy csavarni kell mint egy anyát ez nem jött be. Van a tetején egy fém zárókupak na ezt még nem basztattam mert nem tudom mire számítsak. Nos ezért érdekelne egy jól kivitelezhető károsodás nélküli megoldás. Nem olyanra gondoltam,hogy késsel levágom meg hasonló társai.
Megnéztem néhány 2010-es 1.4-es Giuliettát és az egyik jelölt motorja alatt találtam a képten látható gyűrött elemet. Szerintetek mi lehet az? Valószinűsithető, hogy balesetben sérült? Nekem igy elég deal-breakernek tűnik, pláne hogy a jelenlegi tulaj nem tudja mi az és hogy került oda.
Sajnálnám mert amúgy rendben lévőnek tűnt az autó.
Lehet hogy a kuplungtárcsa nincs a helyén, lehet hogy a kinyomócsapágy, lehet hogy a lengővilla, lehet hogy fordítva van felrakva a kinyomócsapács, lehet hogy minden jól van, de nem megfelelő méret..... ezeket én innen hogyan állapítsam meg?
Az biztos, hogy ez így szarul van összerakva ahogy az előbb is említettem. Szedd le a váltót. Ülj le elé és próbáld meg megérteni, hogy hogyan működik, mi mibe kapaszkodik bele, mi mit nyom, mit húz, és mi hol támaszkodik fel. Miután már érted a működösét nem fogod elrontani. Ha szétszedve akadás nélkül tudod működtetni akkor a helyén is úgy fog. Ha viszont nem érted meg akkor ne rakd össze hanem kérd egy szerelő segítségét. Nem online. Helyben.
Ismételten segítséget szeretnék kérni Tőletek. Régebben írtam, hogy motort cserés lett a kis GTV-m "1995"... Már belekerült a jó motor és minden kopóalkatrészt igyekszem közben kicserélni. Többek közt új kuplung is került az autóba és tegnap a légtelenítés után igen furcsa hangokkal örvendeztetett meg ... a motor a helyén van már de még nincsen bekötve rajta semmi, még nem jár. Belinkelném a videót hátha valaki sejti mi lehet a hiba, mit tegyek, most még könnyen kijön a váltó, ha muszáj kivenni. Előre is köszönöm a segítséget, szép napot.