Zalaszentgrótig lenne benne ráció közvetlen zalaegerszegi vonatokkal, erre volt is tervezet pár éve. A pályához se kéne hozzánúylni komolyabban. 6 km-ből 3.6 km fővonali felépítmény 54-es sínek és betonalj. A többinél kellene a talpfákat betonaljakra cserélni részletekben kb. 3-4 részletben ha minden 3-4. aljat kicseérled meglesz és bontott anyagokból nem is lenne drága. A többinél elég lenne a korhadt tipliket műanyagra cserélni, így a 60 km/h vissza lenne állítható és úgy már működne a vonal. Az utolsó újraindítási kisérlet a PFT miatt esett kútba, mikor az egész vonalat levették 20 km/h sebességre a Bz-s próbamenet után ( pedig az sikrres volt). És hát 36-os szelvény után érthető is.
Balatonszentgyörgy-Sármellék között még megvan a pálya. Onnan meg lehetne vizsgálni, hogy Alsópáhok-Hévíz-Keszthely irányban tram-train jelleggel épüljön egy összeköttetés - gyakorlatilag körpálya -, a növekvő népességű terület kiszolgálására. A terepviszonyok persze megnehezítenék a megvalósítást. A pénzügyi helyzet meg mindenre kimentést ad...
Az égvilágon semmi. Ha meglenne a pálya, szerintem még akkor is kérdéses lenne, hogy járjon-e egyáltalán vonat ott. Keszthelyt, Hévízt elkerüli, Zalaegerszeg felé kerülő, igazán nagy településeket nem érint, Balatonszentgyörgy nem forgalmas célpont. Ennél jobb adottságú vonalakon is alig van utas.
Sziasztok! Szerintetek mennyi értelme lenne visszaépíteni a pályát Zalaszentgrót és Sármellék-Balatonszentgyörgy között és újraindítani a vasútat ezen a szakaszon? Lenne kihasználtsága vagy sem? Illetve mennyire lenne értelmes Zalaszentgrót és Zalabér-Batyk közötti vasút újraindításának? Remélem maradhatnak a kérdéseim.
A nyár folyamán találkoztam egy igényfelmérő lappal egy Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási különvonattal az őszre, jeleztem is az igényem. Valaki tudja, hogy le fog-e közlekedni?
A Baranyai Vicinálisokért Egyesület nevében hirdetés, hogy újból megnyitottuk a programra való jelentkezési felületet.
Egyesületünk újból megpróbálja a Sellye-Drávafok közti szakaszra is meghirdetni az eseményt.
Alapvetően ez a Rail Cargo Hungaria Zrt hozzáállásán múlik, hogy a pálya használati engedélyt megkapjuk szombati napra vagy sem mivel jelenleg heti rendszerességgel ők végzik a teherfuvarozást Vajszlóig.
Sajnos többek közt tavasszal emiatt is kevesen jelentkeztek mivel akkor ezt az oda irányú kitérő utat nem tudtuk beleszervezni az eseménybe.
Nagyon remélem, hogy ez most Június 18-án nem így lesz, mint március tájt.
A részletes információk mindenről az alábbi Facebook linken tudjátok elolvasni.
A Március 19-én megtartandó 13-as különvonat: Győr-Veszprémvarsány-Pápa útvonalon közlekedő vonatra a Bakonyvasút Szövetség értesítése alapján az összes jegy elfogyott az oda-vissza útra.
Korlátozott számban kapható még a Pápa-Veszprémvarsány-Győr oda útra a jegy.
A továbbiakban csak program lemondás esetében tud új jelenetkező résztvenni a különvonaton.
Valakinek esetleg van információja arról, hogy a 84-es vonalon idén lesz különvonat? Nem vagyok fenn Facebook-on, ezért onnan nem tudok ilyenekről értesülni. Ha valaki tud segíteni esetleg infókkal, kérem, jelezze!