Holnap Zánkán AlfaCity. Esetleg lesz hasonló közös megmozdulás (mini Maserati találkozó) mint tavaly B.füreden? Klassz volt, ha jól emlékszem 6 autó is összejött.
Ez valóban jó ötlet (volt), de sajna én az elmúlt héten több mint 3000 km-t autóztam (igaz, sajna nem Maseratival...), úgyhogy se testem, se lelkem nem kívánt egyetlen további km-t se...
Viszont nem sokára itt van május elseje (énekszó és dal köszöntse... ha még valaki emlékszik erre). Nadapra persze megint kaptunk meghívást és ott mindenképp jó lenne találkozni!
Úgy gondolom, hogy a kényelem és szunyókálás miatt találkozhatnánk 10-kor a régi balatoni út (70-es) tétényi Shell kútjánál (ahol szoktunk, aki már volt).
Elő kell venni kérem, mert ahogyan mi is, már Ők is érzik a tavaszt.
Megborzongnak mikor kinyílik a garázsajtó és megérzik a kinti, tavaszi levegő édes illatát. Megborzongnak bizony, motorháztetőjükön érdes lesz fényezésük, megremegnek kipufogórendszerük hővédő lemezei, összeszűkülnek hangtompítódobjaik nyílásai.
Mert ők is érző lények, mert lelkük, nekik is van.
Szóval "csak" elő akarnak jönni. Mert az egyenesekben falni akarják az aszfaltcsíkot, a kanyarokban dacolni akarnak a centrifugális erővel, és feneküket kicsit megcsúsztatva kigyorsítani belőlük. Újra, meg újra és újra. Mert Ők erre születtek...
Legszívesebben, minden nap ezt tennék. Minden áldott nap. Akár holnap is! Mert nagyon szép idő lesz, az autóinknak is és nekünk is.
Szóval ha valakinek tetszik a hirtelen ötlet, és szívesen csatlakozna hozzánk (Lilla & Ricsi), akkor gurulhatnánk együtt "kéz a kézben" - akarom mondani "kilincs a kilincsben" :) - egy könnyed dobogókői vagy visegrádi vagy szentendrei vagy tatai kört, vagy meglátogathatnánk a Dunaharaszti melletti tavakat, vagy ami éppen az eszünkbe jut. Közben egy laza séta, vagy egy jó kis piknik - kockás pléddel, finom szendvicsekkel, klassz üdítőkkel - vagy bármi más. Mert ilyenkor tökéletesen szabadok vagyunk. Azzá tesz minket a hang, a tapintás, az illat és az "érzés", amit ad nekünk a járgányunk. És mindehhez még mérhetetlen jókedvet.
Úgyhogy csak tessék, csak tessék... csatlakozni.
A "Nagyfiú"-nknak (alias Dzsordzsó) már nagyon hiányoznak az édestestvérei. :)
Az tuti hogy semmi beépített cucc nem volt benne. (legalábbis a '98-as QP IV-ből én nem emlékszem ilyesmire) Lehet hogy egy kis poroltó volt az ülés alatt max.
Vajon mit tartalmazhatott a "Tűzvédelmi rendszer"?!? Elképzelni sem tudom... Talán egy poroltó a csomiban? :)
Ezekben az időkben a Mercedes-Benz vezérképviseletnél dolgoztam, mint értékesítő. A '95-ben bemutatott Sprinter-nek már normális alapfelszereltsége volt, de az előtte forgalmazott korábbi modellnek - 208D-től 410D-ig - nagyon vicces volt a gyári alapfelszereltsége. Külön extraként kellett rendelni bele a biztonsági ragasztott szélvédőt és az első biztonsági öveket is. Talán még az "extrák" kódjaira is emlékezem: F40, S68 és S69.
Úgyhogy minden hazai vevő hüledezett, mikor összeállítottuk neki a rendelését, és nem az általa kívánt extrákkal kezdtünk, hanem azokkal a tételekkel, ami valójában ahhoz kellett, hogy nálunk egyáltalán forgalomba lehessen helyezni majd az autóját.
Perszer minket is érdekelt a dolog, hogy miért nem tartalmazzák az MB transzporterek ezeket az alapvető dolgokat. A kapott válasz elfogadható volt: a világ számtalan országában - akkor és talán ma sem - nem foglalkoztak "ilyesmi tételekkel" az ottani "hatóságok" (pl. Afrika, Dél-Amerika, stb.).
Ezeken felül még nagyon sok olyan tétel volt, melyeken mi is és a vevők is csodálkoztak. Pl. extra volt a kormányzár, a kézifékkar gumimandzsetta (ennek hiányában például egy jól lerágott almacsutkát simán ki lehetett dobni a fülkéből a kézifékkar tövénél lévő nyíláson) a kesztyűtartófedél is (más extra kódja - és felára - volt ha pl. zárhatót kértek).
Úgyhogy érdekes időket írtunk akkoriban, de szép is volt... :)
De a fentiektől függetlenül még mindig érdekel, hogy vajon mit tartalmazhatott a "Tűzvédelmi rendszer"?!?... :)
Ezt a napokban láttam én is a neten. A blokk ismerős, hiszen ugyan ez van az enyémben is, de "csak" 430 Le-s. De, hogy ezt hogyan lehet túélni, nem tudom. 1/5 súly (a QP-hoz képest), virsli gumik hátul (a 285-höz viszonyítva), semmi karosszéria... Brrrrrr. Asszem egy kicsit már megöregedtem... :)
Nálam is van kint egy ilyen, csak talán kevésbé agresszív a vége... ("minden más autó el lesz szállítva"). Ami persze a Lancia-nkra nem vonatkozik, hiszen ők tesók: a "nagyfiú" és a "kis piros hölgy".
Nem kellene már összefutnunk egy rövid kis közös autózásra és dumálásra? Lassan a nyakunkon a nyár és mindenki "olyan csendben van"... :)
Kedves Attila!
Esetleg van már valamilyen infód a májusi német rendezvényről? Korábban írtad, hogy lehet, hogy meghívást kapsz (esetleg kapunk) egy márkatalálkozóra. Illetve lehet, hogy szeretném a segítségeteket is kérni, mert kiégett a jobb első helyzetjelzőm és nem biztos, hogy egyedül lennék olyan bátor - tapasztalt biztos nem -, hogy nekiálljak a kerékdobot meg fényszórót tudatlanul kirobbantani. Nem szívesen "feszegetném" a fényszórót, ca. 700e darabja... :) Illetve közeleg az olajcserém is, és e miatt is szeretném a szakmai tapasztalatodat kikérni és tudásodat meghallgatni.
Ez így, ebben a formában nem igaz. A quattroporte V. generációjának (2003-2007 közti duoselect, vagy FC) volt egy szériája ami automata módban használva egyes esetekben "ette" a kuplungot. Felhasználó függő volt az élettartam. Rutintalan/nemtörődöm sofőr esetén akár 20.000Km alatt is elfogyott, kis odafigyeléssel 60-100.000-et is elmegy.
Vannak helyzetek amikor ki kell venni automatából és kéziként használva semmi gond nincs. Emelkedőn kis sebességnél pld, vagy parkolóházban felfelé araszolva, dugóban hasonló körülmények közt. A váltó automata funkciója ilyenkor csúsztat, váltogat, (nem sikerült a hangolás jól ... nem, nem hiszem hogy van rá szoftver upgrade) és hamar megeszi a kuplungot, de ha manuálba kapcsolsz ilyenkor, és egyesben vagy 2-ben megoldod akkor nincs gond.
A későbbi QP-kben már hagyományos automatát tettek, ott nincs ilyen gond
Sziasztok.Segítséget szeretnék kérni.Lehet ti tudtok.Hallottam,hogy a Maserati Qattroportenak a kuplung a gyengéje.Azt szeretném meg érdeklődni,hogy mennyit bír ki kb. egy kuplung kilóméterben. 30-40 ezer km-enként csere?Vagy mennyire lehet számolni?Mert erről igazából eddig nem találtam adatot.
Szia! Megmondom őszintén, nem a luxusautóságára vágyok én igazán. Ha kényeztető luxust szeretnék különleges formával párosítva, vennék egy C6-ot V6 HDI-vel. Szép, különleges, halk, kényelmes, valójában ha belegondolok, az atópályás autó célnak nem sokminden felel meg jobban. A hiba az én készülékemben van, tudom, és lehet nem is létezik az az autó amit keresek. Engem a 90-es évek olasz autói ejtettek rabul. Pontosan az, hogy úgy tud finom és különleges lenni, hogy közben ormótlan nyers dög. De talán ezt itt nem is kell magyaráznom, gondolom Te sem véletlenül 155-el jársz :-) Én is ezért 146-ozok.
Egyzerűen a QP IV-ben látom formailag, hajtásilag ennek e korszaknak a csúcsát. Soha nem ültem ilyenben, nem vezettem ilyet. Külsőre abszolút. Sokaknak nem tetszik, nekem nagyon. Egyébként QP IV, 146, 155 a sorrend. A többi meg csak egy képzet részemről. Hogy a 146 ma extrém direktnek számító kormányzását, játékra hívó precíz, kicsit rázós futóművét, igaz 2 év programozása után, de végül elért dúvad szerű agilitását (350Nm) majd egy ilyen autó köbre emeli. Plusz megadja azt amit a 146 nem tud, autópályán a viszonylagos csendet és nyugalmat.
Lehet közelébe sem járok annak, hogy valójában milyen Quattroporte :-).
Garázsom nincs, egyszerű engedélyezési okok miatt nem is szándékozom egyelőre építeni. Ez persze idővel majd alakulhat. A 146-om nem panaszkodik a csillaggarázs miatt. Nem rozsdás, szép a fényezése (csak kézzel mosom, naná), mindene rendben. Tudom, hogy néha hülyének néznek, hogy miket ki nem cserélek abban az autóban. És képes vagyok bemenni a szalonba és zokszó nélkül elhozni a gyári alkatrészt. Tudom, hogy egy öreg autó halála, ha spórolunk az alkatrész minőségen, ha "ejj kibír az még 10 ezret". Szóval ezzel tuti nem lenne gond nálam. Megtanultam, a kis 146-on. Volt 2 év, hogy kicsit hanyagoltam. Még 2-be telt, mire újra visszakaptam az újszerű autómat. Azt, ami szerszámot sosem hordott a farában, és ha most azt mondják, hogy holnapra legyek Párizsban, akkor beülök és odamegyek vele. Gondolkodás nélkül.
Sokat cseszegetnek ezzel, hogy miért nem veszek egy autót munkára, ez (vagy bármilyen öreg olasz) meg marad hobbi. De nem, nem és nem... Függőség van, nekem minden méteren kell ez a feeling. Én szarul érzem magam egy Skodában. Tudom, mert volt. 26e-rel az órájában eladtam szegényt. Gyűlöltem. És a Ford sem jött be és a Seat sem, csak amik családban vannak és többször vezettem. Mit kezdjek, ez van :-D
Szia, ha már itt tartunk én is hozzászólok. Bár, az előttem szólok szerintem mind jókat írtak, vagyis amit én is gondolok. Annyit talán hozzátennék, hogy nem véletlenül csökken ilyen drasztikusan a luxusautók ára. És nem, nem szabad a Maseratit leértékelni, mert ugyanez van az összes luxusmárkával. Mercedes S, Audi A8, Jaguar...stb. Kihozod a szalonból, használod és drasztikusan lemegy az ára. És tudod miért van ez így? Mert horror a javítás egy idő után. Sokan vágyunk arra, hogy luxuskocsival járjunk nap mint nap, de vagy meg kell venni újan és ugye ezt teszik az emberek, vagy megvenni használtan és költeni rá. Amúgy nagyon lényeges kérdés az, hogy hol használnád akár napi szinten is. Én szereztem egyik barátomnak egyszer, pár éve egy Qp IV-et és ő is naponta használta Pápán, szóval nem nagy városban araszolgatott. Neki semmi komolyabb baja nem volt sosem, ha kellett elment vele több száz kilométerre, hibátlanul. De végül mégis csak félt tőle, mert nem értett hozzá és bár baja nem volt, eladtuk inkább.
A szabad ég alatti tárolással viszont én sem értek egyet. Gondolj bele, egy madár leejt egy diót és betöri a szélvédődet. Nincs, nem tudod kicseréltetni. Nem az, hogy sokba kerül, hanem nincs.
A lényeg viszont, hogy én is simán járnék Quattroporte IV-el, sokkal inkább bíznék benne mint az V-ben. Egyszerű autó amúgy, ha semmi különösebb dolog nem romlik el. De például a lengéscsillapítokat is csak felújítani lehet, stb stb. Egy nagyon jót szabadna csak megvenned ilyen célra. Ami eddig nem rohadt el, ha vigyázol rá azért utána sem fog.
És megy felfelé az áruk nagyon drasztikusan. Téved aki azt mondja, hogy nem. És tök mindegy régen hogyan értékelték. A Top Gear-ben anno egy daruról ledobtak egy Biturbo-t, mondván, hogy milyen szar kocsi. Most nézd meg. 6-7000 euro alatt meg nem mutatnak egy sima első szériásat. Ha meg komolyabbat akar valaki, simán 10.000 euro. És akkor azt még gatyába kell rázni itthon. És a piac árazza be a kocsikat. Ez nem hasraütés, hogy jajj mi mennyit ér....amennyiért el lehet adni. És ennyikért el lehet adni egy Biturbot, mert akkora élményt nyújt a vezetése a mai autókhoz képest, hogy ezt majd' 30 éve senki sem gondolta volna. Amik fent maradnak az interneten, valamiért szarok, évek óta hirdetik. Mivel nekem ez is a munkám, nézem őket. És ha egyre rábökök, hogy ez jó állapotú, tiszta minden szempontból és akár még az ára is jó, azonnal elkel. Pár hét alatt adják el a jó Maseratikat külföldön. A itthoniakat én meg sem nézem, mert én nem veszek olyan autót ami már itthon van. Az "oldjuk meg, hogy átmenjen a műszakin, vagy, hogy eladható legyen" stílus nekem nagyon nem fekszik.
Szóval egy szónak is száz a vége: egy Kappa-t mádnál, nekem is volt több is, Coupe is, mondjuk azt sem ajánlom mindennapira, mert egyszerűen a hátsó futóműhöz sincsen alkatrész stb. karbantartása egyenlő szerintem a QP IV-el, mert a turbos 5 hengeres motor is egészen más mint a szívó 5 hengeres. Én szívó 5 hengeres szedánt vennék, kettő is volt nekem, imádtam őket, de ugye eladásra hoztam, nyilván, bár nem gondoltam, hogy pillanatok alatt el is adtam őket 700-800 ezer forintért....hehhe, na ja, itthon 250ezer egy ilyen kocsi, de ezek hibátlanok voltak és most is azok. És mennyit ér egy Kappa? 250ezret? Kurvára nem! 800ezret most már, mert ennyiért eladtam kettőt is, mert volt aki azt mondta élvezni akarja még az utolsó 5 hengeres semmivel össze nem hasonlítható hangot és teljesítményt.
QP IV: 8000 eurotól indul. Így számolj. És ha hazajön, mindent leszervizeltetsz (megvan, hogy kivel, mert nem viheted akárhova) nagyjából 700-800 ezer forintért és nem lehet bajod vele évekig.
Na, nekem ez a véleményem. Amúgy amilyen hülye vagyok például én is Alfa 155-öt használok mindennapira, egy új állapotú kocsit. De egy kappára vágyom, csak lassan azt sem lehet megvenni 1000 euro alatt, de inkább már több lesz....
Nem, a döntésben semmiképp, képes leszek meghozni :-) Az infókat viszont köszönöm, minden apróság hozzátesz valamit a képhez.
Nekem ez pusztán lelkesedésből nem megy, ahhoz túl kocka vagyok elismerem :-)
Kell érv ide, kell érv oda, aztán mérlegelés.. Lehet hogy túl racionális, de legalább nem szaladok bele csalódásba. A "rajongó" énem most azonnal hozná el a legközelebb útba eső tökmindegy milyen példányt. :-)
Szóval még egyszer köszi mindenkinek aki bármilyen tapasztalatot infót adott, elrágódom majd rajta, nem "turbózom" tovább a topicot feleslegesen.
Szia! Mindenek előtt köszönet, hogy le írtad a véleményed. Két oldal van itt is, miszerint ez műtárgy. Avagy ez is csak egy autó némi extra kompromisszummal, cserében extra élményekkel. Próbálom a teljes képet látni :-)
A mindennapi életben törekszem minőségi (inkább szolidan mint feltűnően) tárgyakat használni. Mind jár kompromisszummal, vagy extra odafigyeléssel, cserében viszont megbízhatóságot, szépséget és teljesítményt kapok. Legyen ez akár a laptop amiről épp írok. Ha csak azt nézem, hogy a szép fém burkolatát 2 perc alatt szétkarcolná a laptoptáskám cipzárja, ha nem figyelnék erre kínosan.
Egy felsőbb kategóriás, ne adj' isten luxus terméktől én lehet naívan, de kiemelkedő minőséget várok. Lehet nincs fogékonyságom a szobrászatra, de azt gondolom, ha luxus autóról beszélünk, az egy kiemelkedő minőségű, teljesítményű és különleges design-al bíró eszköz. Az extra költségeket úgy tartom jogosnak , ha ezzel szemben áll valami azon kívül is, hogy ritka. Lehet túl racionális vagyok az Olasz luxushoz, erről nem tehetek :-)
Gépeket tervezek, építek. Nagyon nem értek azzal egyet, hogy a szépség oltárán bármely fontos műszaki tulajdonságnak csorbulnia kellene. Akkor az sajnos nem minőség. Az Alfám pozitív csalódás volt ebből a szempontból. Megbízhatóbb, mint nagyjából bármi más jármű a családban. Én se gondoltam volna, de óriási bizalmat épített bennem az olasz technika iránt. Minőség, minden szempontból . Vajon egy QP IV is az? Ezt próbálom elsősorban magamban letisztázni.
A Kappa nekem volt képben anno, ugyanis a kedvenc motorom a 20v turbo :-) Egyet tudok, újabb dízelem nem lesz, most egy benzinest szeretnék, ha lehet több mint 4 hengerrel és/vagy turbóval. Majd kiderül mire jutok, soha nem erőltettem az ilyesmit. Ráfeszülve nem vagyok a dologra, nem is sürgős. Inkább gyűjtöm az információt (azért irkálok ennyit), érlelem, aztán hagyom hogy legyen valahogy :-)