"Végűl is nem hosszú idő, 2-3 hónap a vadászati tilalom alatt.Utána is csak heti 2-3 alkalommal kell a fegyver lámpába."
Ezért jó fegyverlámpákban a Li-ion akkuk használata. A 2-3 hónap holtidőt feltöltve, álltában is kibírja, ugyanakkor nem okoz gondot, ha egy buzgó vadász a szünetr utáni vadászatra készülve a biztonság kedvéért rátölt az akksira. NiCD akksiknál azért ez nem ilyen egyértelmű, sőt még NiMh sem szereti igazán a rátöltést félig merült állapotban. Pedig a Kacsa és belső akkus Heliátorok ilyenekkel vannak szerelve. Az ólomakksi viszonylag felhasználóbarát -töltés, rátöltés szempontjából, más szempontból (súly, hidegállóság stb) viszont katasztrófa. Nem hiába végeztem már több Kacsa ill Heliátor lítiumosra való átalakítást (és folyamatosan keresnek ezügyben)
Lítium akksinál valamilyen szintű töltés szükséges a tárolásnál (ne legyen üres). A félig töltött lehet tudományosan indokolt, de én tele szeretem őket tárolni (úgyis előbb-utóbb lemerítem, majd újból töltöm). Öreg, sokat futott laptopakksik is megtartják így hosszú ideig a töltést (6-8 éves antik laptopból való 18650 cella, ami elvileg egy halott akkupakk részét képezte még egy évvel a töltés után sem mutatja a merülés jeleit önkisülésből kifolyólag).
Más a protected kínai akkuk története, ezekből időnként előfordul egy-egy selejtes ami egy hét alatt leszívja magát, de a normálisabb is pár hónap után mutat némi töltésvesztést. Azt hiszem ezt az elektronika okozhatja.
Nálam ugye általában 30-100 db 18650-es és egyéb méretű PCB-s akkuk vannak.
Tényleg, tudjátok a méreteket: 18500, 14500, 17670. :-)
Van olyan akkum, amit már 2008 augusztusa óta használom és gondolom a gyárból az is korábban futott ki.
Semmi baja nincs, önkisülése gyakorlatilag jelentéktelen.
A Fenixnál nem érzékeltem, de az Olightnál érzékelhető az, hogy ha 18650-el használod akkor adja ki a normál fényerőt, de ha 2x v. 3x v. 4x CR123A-t akkor nagyobb fényerőt ad ki.
Fegyverlámpát keresel? A FEHOVAN lesz nálam is már, de azt nem tudod feltenni a fegyverre!
Nagyon kicsi az önkisülése a sima lithium elemeknek, ezért 10 évre is ellehet tárolni őket. (az enyémre 2019 van írva, gondolom szobahőmérsékleten értik ezt) (persze valószínű, hogy 10 év után már nem lesz olyan mint új korában) De sokkal hamarabb elhasználod te azt, mint hogy annyira essen a kapacitása, hogy már ne legyen valamire használható. Adatokat nem nagyon találtam erről, hogy ez számokban (% veszteség) mit is jelent.
Mondjuk azért engem is érdekelne, hogy mi lenne 2019ben, ha csak akkor használnám először. (meddig bírná). Ha jól tudom 1500mAh ezeknek a kapacitása. (cr123a) - hacsak nem azóta fejlődtek ezek is valamit.
Ez egy kicsit túlzás. Van egy rakat 3-4 éves (vagy öregebb) használt laptop akksim, és bizony a kapacitásuk kb 10%-al csökkent csak, pedig biztos kaptak az élettől, és nem hűtőben voltak tárolva.
Sony 1960mAh gyárilag. 0.75A-es kisütésnél 1812mAh, 0.95A-nél 1770mAh, 2.4A-nél 1715mAh.
LG 2200mAh gyárilag. 0.75A-es kisütésnél 2025mAh, 0.95A-nél 2000mAh, 2.4A-nél 1960mAh.
A kapacitás vesztés nem olyan vészes, viszont a belső ellenállásuk jelentősen megnőtt, így nagyobb terhelést nem bírnak. De mint látható kisebb terhelésnél megvan még a kapacitás 90%. Az 1800-as Moli cellák 2A felett elhagyják magukat pár perc után, a sony és az lg cellák 3-4A-t még bírják, de közel sem olyanok mint az új cellák.
Ezek márkás cellák, a trust/ultrafire cellák bizonyára nem fognak eddig élni.
Egyébként ezt a 20%-os csökkenést teljesen feltöltött cellákra írják, a 40%-ra töltött celláknál 25°C-on ez csak 4%.
Nincs semmi baj! Mint írtam azért szeretem a topikokat mert mindenki más oldalról közelíti az adott témát és mindig tanul az ember,és esetleg nem esik bele az ember egy vételbe,-ami esetleg teszene-amiről sokaknak nincs jó tapasztalata.
Megse gondoltam volna,hogy ilyen sokat vaszíthet a kapacitásából. Mivel azért ritkán használom a lámpát,talán elgondolkodtató hogy ha meghal az akku,akkor elég a long lithium elem.
Jól van. De most ezt azért nem kell ilyen nagy dobra verni, hogy engem nem érdekel. Legyen ez az én bajom. Amúgy én is csak azért mondtam ezt, mert több van belőle. Nyílván ha csak egy lenne itthon, nem így látnám, mert pont amikor meg kellene (ne adj isten vészhelyzetben), nem működne, vagy hamar lemerülne a helytelen tárolás/töltés/akármi miatt.
Bár ilyen helyzetekre van nekem tartalék cr123 is, amivel nem kell így törődni.
Sorry. nem gondoltam hogy ez most ekkora nagy dolog lenne itt.
Csaszu: Ja, végülis összerakjuk itt ezt a táblázatot. :) Mondjuk tényleg kb így lehet, mert ha jól rémlik egyszer amikor rámértem kb 3.6-3.7volton még ment azért egy darabig nekem a lámpám. (ma fényerőn)
"" Engem pl már nem annyira érdekel a dolog, majd veszek másikat, ha beszarik "" NEM AZ A LÉNYEG.HOGY MIKOR MI SZARIK BE!! SZERINTEM ITT BÁRKI MEG TUDNA VENNI EGY PÁR EZRES BÁRMIT,LEGYEN AZ ELEM,LÁMPA,BÁRMILYEN KIEGÉSZÍTÖ!! PONT AZ A LÉNYEGE MINDEN TOPIKNAK,ENNEK IS,HOGY AZ ADOTT TÉMÁT KIVESÉZZE MINDEN OLDALRÓL.HA ITT MINDENKI ÍGY LÁTNÁ A DOLGOKAT MINT TE,ÉS SENKIT NEM ÉRDEKELNE A ""DOLOG"" ÉS ""VENNE MÁSIKAT""AKKOR AZ EGÉSZ TOPIK ÉRTELMÉT VESZTENÉ.
A 3.7Volt az csak a névlegeg feszültség. Ami valójában terhelés nélkül 4.2 Volt. Terheléskor ez beesik 3.7Vol kürülre.
A 40 % az pedig a kapacitásra vonatkozik. tehát kb 3.8 volton már csak a kapacitása 40% a van meg benne. ha pl már csak 3.7 voltot tudsz rajta mérni műszerrel, akkor már alig van benne delej.
Kb 3.8 Volton kell tárolni, lehetőleg hideg helyen. Ez az ideális. Hütőben is jó, mert ott általában 5-10 fok van. (nem szabad lefagyasztani!)
Lényeg, hogy nagyon lemerítve egyáltalán nem szabad.
"Storage in a cool place slows the aging process of lithium-ion (and other chemistries). Manufacturers recommend storage temperatures of 15°C (59°F). In addition, the battery should be partially charged during storage. The manufacturer recommends a 40% charge."
Sok helyen ez a 40% charge van, szóval 3.9? Volt környéke lehet ez. Mittudomén. Jólvanaz. Engem pl már nem annyira érdekel a dolog, majd veszek másikat, ha beszarik. :D Persze kezdetben érdekelt, csak mostmár nem nagyon. Amúgy én 3.7Volton tárolom.
A műltkor olvasgattam valami olyasmit a CPF-en, hogy a DEFT (már aki tudja miről van szó :)) valami dupla lencsés rendszert alkalmaz, de mostanság nem találom a topicot, ahol erről valami leírásféle lenne.
Aki nem tudja: ez egy marha messzire hordó lámpec, eredetileg 1x XR-E-re tervezve, és valóban igen messzire visz.
Az x2000 alapjaira épül (kis túlzással), mintha lenne a led előtt egy kisebb lencse, ami összébb húzza a fényt a nagy lencse előtt (ami amúgy is igen nagy, valami ~15-20 cm?), hogy belül minél kevesebb fény vesszen el.
Kíváncsi lennék, hogy Nektek sikerült-e már valami hasonlóval kísérletezni, ha igen, milyen eredménnyel.
Li-iont, Li-Po-t csak feltöltve szabad tárolni és működés közben sem szabad teljesen hagyni lemerülni (protected akku esetén ebben az elektronika ad némi segítséget).
"The Lumentop TD-15X has a very pretty beam for all you wall hunters. There are no rings and inspite of the SMO reflector it actually has a nice floody beam. Not much throw given the big/deep reflector, but makes up for it with its nearly perfect beam with faint hotspot in center. "
szerintem már van itthon és ha közel vagy Törökbálinthoz érdeklődj Beo-pa-nál, itt nincs akkora különbség árban a kinti meg az itthoni között mint pl egy TK40-nél..
lehet hogy valamit elnéztek az árazásnál mert az a 4dbos kb féláron volt akkor. Én most tesco alkálit vettem a fényképezőhöz ebből 12db 300ft :D de ennél is értelmesek az árak, mert ugyanez 8as csomagban meg 700ft
Próba-szerencse meg lehet nézni a nagyobb Tecsókban is. Tavaly nyáron 2db-ost vettem 7xx,-Ft-ért, akciósan, de a vicc az, hogy a 4 db-os ugyanakkor 9xx,-Ft volt.
Küldtem már vissza a DX-nek 3db lézerpointert (dobozostól kb ugyanez a méret, súlykategória-elnézték, lámpa helyett küldték). Levélként olyan 2400 körül volt ha jól emléxem (DX Paypalon visszaküldte a feladás árát korrektül)
németektől egyszer egy cipőt rendeltem, nagy lett.. szó nélkül vitték vissza UPS-el, ingyen, minden költséget ők álltak. 3 nap alatt megjött a cseredarab. Nagyon durva ha csak 7 ezerért lehetne megoldani.. gondolom a lámpa is szép pénz volt..
Elfelejtettem leírni, hogy a hotspot közepe a képek közepén van. Nagyobb távolságra nem tudtam elvilágítani, mert mindenfelé fák, meg szomszédok vannak.
Megnéztem az udvarunkban. Tulajdonképpen közepes és magas állásban nem látszik a "lyuk", alacsony módban is minimálisan, de nem zavaróan, gyűrűszerűen. Persze, ha laborkörülmények között (fehér falon) vizsgáljuk, akkor van egy haloványbb rész a hotspot közepén (közepes és magas módban a fehér falon szemmel is alig láthatóan, a fényképező meg nem is látja) , de tereptárgyakat megvilágítva, különösen ha mozog a lámpa, egyáltalán nem tűnik fel, tkp. csak az látja, aki tudja és ezt vizslatja. Úgyhogy ez már nem is izgat, viszont amin felhúztam az agyam az az, hogy a német posta idehozta ajánlva kilencszáz valahány eurocenttért, a magyar posta meg majd hétezerért vinné vissza. Eszem megáll.... ez lenne egyetlen led ára??!! A lámpafej meg nem szétszedhető. :((((((
az a fánkos jelenség MC-E "betegség", a Tiablo ACE első szériája is ilyen volt, aztán faragtak valamit a foncsoron és eltűnt ez dolog. Fonariknál a 45 lumennél látható a sötétebb folt de a két nagyobb fokozaton nem látni semmit a nagyobb távokon sem, nálam a Tiablonál maxon is látszódott, még szabadtéren is. Nagy fényerőnél is látszik a lyuk?
Megérkezett a várva várt SUNWAY M40C-m. De sajna nem sokáig örültem: A kék ledek közül az egyik nem világít :( . Aztán ahogy nézegettem, a hotspot mintha enyhén fánkos lenne :((. Egyébként a led szemre jól pozícionált, nem áll ferdén, vagy nem csúszott félre. Nem hinném, hogy ez az MC-E led sajátossága lenne, de cáfoljatok meg! Végül összehasonlítva az alacsony üzemmódot, ami elvileg 45 lumen egy Fenix LD10 Q5 alacsony üzemmódjával, ami meg 9 lumen, a Fenix (közönséges duracellel) szemmel láthatóan több fényt ad. :((( Persze ez utóbbi lenne a legkevesebb, mert minden lámpának kell, hogy legyen alacsony üzemmódja, akinek ez nem elég, az meg úgyis feljebb kapcsol.
Úgyhogy szegény megy vissza cserére postafordultával.
Egyébként maga a lámpa építése, fogása nagyon tetszik, jó masszív darab, az üzemmód váltó gyűrű kicsit sem kotyog, érzésre egy MAGLITE fejének forgatásához tudnám hasonlítani, határozott megakadási pontokkal. Tényleg magas minőségű az eloxálás, az élek határozottak, de mégis érzésre simának tűnnek, még a hűtőbordák is. Összességében elsőre nagyon jó lámpa benyomását kelti, tetszik. A protected Soshine akkuk viszont épphogy beleférnek az elemtartóba, vagyis igazából nem, csak erőből, mert annyira hosszúak, muszáj lesz lecserélni őket valami másra.
Sebtiben a melóhelyen csináltam egy pár képet (bocs, egy ősöreg mobillal), kb. 1,5 méterről, falról: Kép1: balra LD10 9 lumen, jobbra SUNWAY 45 lumen, Kép2: balra LD10 47 lumen, jobbra SUNWAY 45 lumen. Tudom, hogy a Fenixnek messze kisebb a reflektora, emiatt jóval koncentráltabb a fénye, de ennyire? Kép3 az 5 kék leddel Este nem nagyon fogom tesztelgetni az udvaron a csere miatt, mert még a végén leejtem, és akkor bukta
Mindenkinek szerencsésebb vásárlást!!! (Az enyém egyébként egy német webshopból történt, és minden korrekten ment, egy hét alatt megérkezett.)
Van egy TrustFire TR-1200-as lámpám. Hivatalosan 3db 18650-es elemmel lehetne használni, de én csak 2db-al használtam. Mégis meghalt a lámpa. Most úgy gondoltam, hogy rendelek hozzá egy új drop-in modult, hogy mégis csak tudjam használni a lámpát ha már megvan. Találtam is 3 db-ot ami csak simán 1 üzemmódos és megfelelő méretű szerintem.
Az érdekelne, hogy szerintetek is jók hozzá, és melyik a legjobb vagy melyiket érdemes választani szerintetek. (Vagy esetleg tudtok-e más ötletet, kiegészítőt)
Jah. hA jól emlékszem erre a lámpára mondta David Chow (4sevens), hogy ha betekered egy törölközőbe és úgy hagyod, semmi baja nem lesz, mert benne van ez a thermometer és leszabályozza a fényerőt. Míg a többi lámpa ebben az esetben szépen megsütné magát.
Elavulás: TK20 Q2-től jobb 2AA throwert sárgás fénnyel még nem nagyon láttam (attól még lehet, de még mindig nem avult el annyira, hogy lecseréljem bármimásra)
A lámpabuziknak (elnézést a csúnya magyar kifejezésért, de nekem nem áll rá az angol szakszóra a szám, és én is beletartozok a körbe, tehát én is lámpabuzi vagyok) sok "alfaja" létezik. Valakinek a gyűjtés a dilije, valakinek az, hogy mindig birtokolja az aktuális csúcsmodellt (az előzőektől meg megszabadul, eladja, elajándékozza stb), meg vannak moddoló, építő, tuningoló, lámpát szétszedő és összerakó emberek. És vannak az egyszerű vagy a kicsit képzettebb felhasználók akik csak egy eszközt látnak a lámpában.
Ha csak egyszerű (nem megszállott) felhasználók lennének akkor valószínűleg régen megállt volna a hihetetlen fejlődés és fejlesztés ami jellemzi az elemlámpabizniszt, ugyanis mondjuk ki, hogy egy 2-300 lumenes (led lumen) 2xAA vagy 1x18650 lámpa az általános és a speciális hordozható világítási igényeknek (jaj de szépen fogalmaztam) nagy részét lefedi, praktikusan szólva egy XR-E Q5-el szerelt lámpa dosztig elég a legtöbb esetben. De hála a megszállott gyűjtőknek és maximalistáknak a fejlődés nem áll meg.
Tényleg, ha már szóba került a gravírozás. Ki garvíroztatta már a meglévő lámpáját? (nyílván lézerre gondolok most). Én fontolgattam, hogy esetleg belegravíroztatok valamit a lámpámba, csak nem tudom milyen lenne. Nem akarom, hogy ferdén rakjanak rá valamit... (vonalkód vagy valami akku jel, esetleg +/- jel, vagy valami hasonlóra gondolok. olyan üres a lámpa másik oldala, ahol nincsen felirat.) ehhh.. Meg a színe is érdekelne, hogy ugyanolyan lenne-e, mint a gyári gravirozás? (tehát nem-e fakóbb vagy erősebb. igazából nem tudom hogy megy ez, de valószínű azért a lézer erőssége beleszólhat ebbe, hogy milyen lenne a kész gravírozás)
Bár majd ha jobb idő lesz elmegyek egy ilyen helyre és személyesen megkérdem azért, meg megnézem a referencia tárgyakat, aztán majd döntök. Csak gondoltam megkérdem előtte.
Ezeket használni kell, amúgy meg minek? Nehogy már azért vegyek lámpát, hogy a vitrinben nézegessem. Mint a múltkori képen is, ahol volt a vitrinben Surefire vagy fél milla értékben plusz Polarion,stb. Na ennek aztán van értelme... Inkább adja nekem, én legalább használnám! Polarion PH50-nel mennék ki este az udvarra a kutyákat megetetni :D
Sziasztok! Technikai jellegű kérdésben fordulok hozzátok. Biztos van köztetek olyan aki rendelt már a 4sevens.com oldalról lámpát. A kérdésem az, hogy kell e számolni a vételáron és az esetleges biztosítás árán kívül egyéb költségekkel? Főleg ilyen áfa/vám/egyéb terhek amikre gondoltam. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Thx. Meg is néztem mindet. Leginkább a barlangos mászkálás tetszett. Az nagyon jó helyszín lámpa tesztelésre is, mert vannak színek meg nem homogén a fal / felület. A lentebbi survival-paxos videó se rossz, hangulatos és profi ugyan, csak ott a csatornában eléggé homogén a felület és olyan szürke minden, szóval akkor inkább egy barlang. :)
3.7V a hivatalos li-ion cella feszültség, mely max. töltésnél 4.2 lesz, vagyis legalább ekkora feszültséget kell tudnia a töltő tápjának. ezért 5 voltosak, mert ugye az elektronikának van egy kis vesztesége.
építettem már sok li-ion töltőt és sokfajta mobiltöltőt is próbáltam már.
az újfajták gyakorlatilag mind 5V-osak és 500-700mA korlátosak. előbbi az USB kompatibilitás miatt van, illetve mert az integrált áramkörös li-ion cellatöltők 99%-a 5V táplálást kér. utóbbi pedig egyszerű védelem, nem a töltést szabályozza. azért van, hogy ne melegedjen túl a töltő, ezért elektronikusan tartja a max. áramot.
ezt egy sima védős cellára rárakni nagyon nem jó ötlet. eleve azért nem, mert csak a védelem korlátoz. másrészt ha le is kapcsol a védelem, mikor a cella kicsit visszakompenzál feszültségben, akkor az elektronika visszakapcsolja a védelmet, ekkor pedig a cella megkapja egyből a 0,7ampert.
ja és ami még nagyon fontos az akksikon lévő 3. láb. ez ugyanis a hőmérséklet mérő (általában valamilyen NTC vagy PTC ellenállás) és ez nem véletlenül van benne. amennyiben valami hiba miatt túlmelegszik az akksi, ezen keresztül a mobilba épített (integrált töltőchip) figyeli és lekapcsol ha kell.
ezt kikerülni, vagy nem használni igen veszélyes, bármikor kigyulladhat így töltés közben az akksi.
nekem már volt használt cellánál ilyen, szerencsére használtam hővédelmet (mindegyik töltőm integrált chipre alapul), ami egyből lekapcsolta.
általában úgy szokták javasolni, hogy 40-45 fok fölé ne emelkedjen a cella hőmérséklet, mert afelett már bármikor megfuthat.
szóval én semmilyen szín alatt nem javaslom így tölteni...még rövid ideig sem.
Pedig én a védelemre számítottam, hogy az majd lekapcsol. Amúgy nem állandó töltésre használnám, csak ritkán, kb. évente 1-2 alkalommal, táborozáskor erdőben ha nincs más lehetőség. Három cellából van egy pack csinálva ezt kb. az 1A(DX)töltő is 10óra alatt tölti fel a 0.7 meg .sok. Tehát valószínű csak rátöltésre használnám és nem várnám meg, hogy túltöltse.
Ezt már én is kérdeztem (itt és máshol is) és azt a választ kaptam, hogy attől függ. Ugyanis a mai mobiltelefon töltőkben nincsen áramgenerátor, azok csupán egy konstans feszultséget adnak le. Magában a telefonba van beleépítve az áramgenerátor, és úgy tudja egy meghatározott árammal tölteni az akkut.
Ez alapján nem tanácsos simán a töltőre rákötni a 3.7Voltos li-ion akkukat. Persze régebbi töltőkben lehet még van áramgenerátor, de ezek a mai töltők igen csak könnyűek is és kicsik is, szóval lehet ebben valami.
Magyarán a mobiltöltőt rá a mobilra, és a mobilon ahol csatlakozik a mobil akku oda ha rácsatlakoztatod pl a 18650es akkudat, akkor nyugodtal lehet tölteni. De direktben nem.
Persze ha hülyeséget mondtam, akkor javítsatok ki, de nekem ezt mondta egy hozzáértő.
A következő kérdésem lenne. A telefonom(Samsung) akkuja 3.7V Li-ion. A töltőjére az van írva hogy output:5.0V-0.7A. Szerintetek lehetne ezzel tölteni a 18650-es cellát? Tudom, hogy 4.2V kellene de mivel a telefon is 3.7V és ezt is 5V tölti talán lehetne használni. Konkrétan az autós töltőt alakítanám át, hogy kocsiban is tudjam tölteni a cellát.
Ez az x21 alkáli elemekkel lett tesztelve, aminek a kisülési ciklusában nincs "kvázi" szabályozott szakasz. Egy nimh vagy lithium akksival sokkal szabályozottabb a kisülési ciklus.
Ezt a grafikont a cpf-ről emeltem, remélem nem haragszik meg érte a tulaj :-) :
Látszik, hogy a nimh cella a teljesítményének sacc/kb 80%-át 1.2-1.3V-on adja le, az alkáli meg végig zuhan lefele.
Persze ez még nem menti fel a LedLensert, mindenesetre sokkal szebb görbét látnánk, ha nimh cellákat használtak volna.
A nem regisztrált levelek csúnyán meg tudnak csúszni. Neke már volt vagy 2-3 elveszettnek hitt cuccom ami egyszer csak előkerült (biztos tevekaravánnal hozták, vagy dzsunkával). Legutóbb egy október eleji rendelés, november közepén lett elindítva, a múlt héten ért ide, egy másik esetben majd 3 hónap múlva érkezett a cucc)
Egy P7 a hazai vezérképviselettől majd 20e Ft (forgalmazói beszeráron). Ezért kap az ember egy direkthajtású (na jó plussz 2 ellenállás a módokhoz) lámpát XR-E P4 leddel, meg egy szabadalmaztatott vacak lencsével. Jó ne legyünk igazságtalanok maga a lámpa kidolgozása, meg az övtartó azért dob valamit az összhatáson. De tulajdonképpen mindig is ez volt a LL fő ütőkártyája, egy elmaradt műszaki tartalmat nagyon szépen becsomagolni.
Majd a héten valamelyik nap előkeresem a világszabadalom lencsét és csinálok beamshot-ot (kontrasztnak meg teszek mellé kínai piacos lámpa lencsét)
A LedLenser egy lehúzógépezet. Direkt hajtásos lámpákat árulnak vagyonokért. Na meg az a jó, hogy a modellek közt 10 meg 20 lumen különbség van. Több nem is lehetne, mert mindegyikben ugyanaz a LED van.
Itt érdemes megnézni, hogy mennyire tartja a fényerőt az X21, a LedLenser büszkesége 100e forintért:
erre az "apróságra", hogy a szabályzatban az áll, hogy 60usd felett regisztrált csomagként kell feladniuk felhívtad a figyelmüket? Erre mit írnak? Volt máshonnan más rendeléssel gondod vagy nagyobb késésed?
Túrázáshoz keresek fejlámpát, viszont még nem sikerült személyesen találkoznom nagyobb teljesítményű lámpákkal. Nagyon tetszik a FENIX TK35 kézilámpa is, de természetjáráshoz nem a legkényelmesebb megoldás.
Az következő típusokat néztem: Fenix HP10 Led Lenser H7 Led Lenser H14
Melyik típust lenne érdemes megvásárolni? Mit ajánlanátok? Milyen lámpát használtok erre a célra?
Pont ezaz, hogy elvileg 60$ felett ők úgy küldik és mégsem úgy küldték, erre nekem kellett volna felhívni a figyelmüket? vagy a rendelésnél nem pipáltam ki egy rublikát?
Még december 7én rendeltem a hkequipmenttől egy fejlámpát, 10-én már postázták is elvileg. A szállítási idő elvileg 10-16 nap, most már 40en felül járunk s azóta nincs hír róla. Már levelezek velük egy ideje, de tracking nélkül adták fel a csomagot, azt állítják semmit nem tudnak róla! Volt már valakinek ilyen tapasztalata velük? mit lehet tenni azonkívül, hogy még reménykedik egy kicsit az ember? köszi
Köszi a részletes leírást,bízom benne,hogy így működni fog a dolog... Jövő hó folyamán lesz aktuális,de még nem döntöttem el,hogy melyik lámpa legyen... A tk50-nel szimpatizálok,de nem igen írt róla senki, "csak" képek vannak róla,ezért még vannak kétségeim,hogy jó választás lenne-e?... Még egyszer köszi a segítségedet!
De gondold el milyen ciki: mielőtt nem ismertem személyesen a Ledlenser lámpák tudását, csak gyári adatokra meg neten begyűjtött ismeretekre támaszkodtam. És mikor kérdezték, hogy az enyém milyen ahhoz képes, hát csak óvatosan annyit mondtam, hogy majdnem olyan jó mint a Ledlenser. Mikor decemberben összepróbáltam a kettőt a fejemet majd a falba vertem, mert a Ledlenser szemmel láthatóan gyengébb.
Az üzemmódváltás is szép történet (mivel szétszedtem a kapcsolót is). Kettő darab SMD ellenállás adja a két üzemmódot, a turbó módnál pedig direkthajtás.
Sokkal jobb, sajnos a beamshotot eltökítettem valahová, mert le is fotóztam annak idején mikor megmoddoltam egyet. Az a szabadalmazott gyári lencse elég gáz.
Igen, gyári lencsével nagyon gáz. Bele kell tenni egy sima lencsét, mondjuk egy X2000 lámpából valót, egyből jobb lessz a fénye. Letekered a fejet, kitekered belőle a lencsetartót, kijön a gyári vacak lencse. Ha más lencsét teszel bele kell valami távtartó, én 3 milliméteres gumilapból vágtam ki egy gyűrűt és így passzolt a lencse, a fókuszpont is rendben volt. Beteszed távtartóstól a lencsét, felhúzatod a lencsetartóval (menetes fekete műanyagság) és összerakod a lámpát. Annyi még, hogy "rövidutas" a LL tehát nem fog olyan tágra nyitni a fény, bár ez szerintem nem hátrány.
Sziasztok! Led Lenser m7-es lámpám van,vadászatra használom.Méretével,szerelhetőségével ninden rendben van a fényereje is jó.Ami viszont mégse tetszik,hogy nagyobb távolságra elszórja a fényt.Szerintem elég erő lenne benne,hogy egy jó ""foncsorral""messzebbre,pontba világitson. Na és most lenne a kérdésem! Nem lehet-e lecserélni az elejét olyan fejre ami egy pontba fókuszál,vagy van-e szerintetek valami lehetőség javítani a pontszerüségén?? Előre is köszönöm!
SST-90-et elég nehéz kihajtani, ahhoz már komoly cella kell. Edc mérettel az a baj, hogy a kis lencse miatt rengeteg fény megy veszendőbe. Olyan 20-30mm-es pici lencse jó lenne, aminek nagyon közel van a fókuszpontja, de olyat nem találok.
X2000-nél is az összfénymennyiség (nevezzük lumennek) több mint fele elveszik throw állásban.
ez a throw állás ez meg a flood
Ezek relatív értékek, nem a valós lumen, de az arányt megmutatja.
és kb ennyi lux-ot tud egy x2000 max: ennyit meg egy nagyobb lencse:
14-15000lux 50000 lux felett, de csak kézzel nagyjából fókuszáltam a nagy lencsét
Meg mennyivel jobban néz ki egy ilyen nagy lencse. :)
Hát ha valami általános célú (otthonra, ház körül), normális jó minőségű lámpa kell és itthon akarod megvenni akkor Fenix E21 (2AA), 8e ftért, 48 lumen (11h) / 150 lumen (2h15m).
Egy gyors segítséget szeretnék(nincs kedvem végigolvasni a topicot),nem szeretnék lámpaszakértő lenni csak szükségem lenne egy megbízható jó lámpára 10eft körüli összeget szánnék rá kb.,ha tudnátok segíteni hogy hol és milyet azt megköszönném
Őszintén szólva ez az egyszerű xr-e p4 is szinte mindenre elég lenne. :)
Na azt hiszem egy időre leállok a lámpagyártással. Ez így kb 50e ft plusz a cellák, töltők stb. Ez már kezd kórossá válni. :) Még jön egy tr-500 ház, abba megy majd egy xm-l 4-5A-rel + egy nagy lencse, utána pár hónap pihenő lámpaügyileg.
Nem lehet erre valamilyen figyelő programot írni a sz. gépen, ami figyelné az adott nick-et és ha kell, ha nem, azonnal automatikusan küldene egy választ. Aztán egyszer csak lesz egy a sok közül, ami egy új lámpa bejelentése lesz. Én nem értek ehhez, de annyi ügyes ember van, aki ezt biztosan meg tudná oldani.
Volt olyan nyertes akinek otthon ott figyel egy SF M3LT is... na az ilyenektől szeretném elhappolni az ingyen lámpát, neki semmi szüksége rá :D Amúgy is a gép előtt van dolgom.. sajnos az utóbbi 3 bejelentés itteni idő szerint hajnali negyed 4 körül volt a másik kettő meg reggel 7óra vmikor, utóbbi is elég problémás mert ilyenkor pont nem a gép előtt ülök.
Beo-pa-nak köszönhetően úgy néz ki jön majd kipróbálásra egy Lumintop TD15 R5 és egy TD15X XM-L T6-os lámpa + TK35 és egy E21, utóbbi kettő valamelyike itt is marad remélhetőleg.. Még pár hetet biztosan kell rá várni.
Más
Játszik még rajtam kívül valaki a CPF Dealeren található Sunwayman topicban? Tavaly július óta megy a játék, a lényeg hogy ahogy bejelentenek a fórumon egy új lámpát, az első ember aki erre a beírásra válaszol (bármit elég annyi hogy jaj de szép :D) az megkapja ajándékba az aktuális újdonságot, semmi mást nem kell csinálni csak elsőnek lenni. Visszanéztem, 6-szor volt olyan amikor 4-11 perc!! közötti idő telt el a bejelentés és az első reagáló közt (pl M30A, M40A, M20C). Ezek simán verhetőek lettek volna... az összes többi percen belül volt de nem azonos idővel, tehát ezek még mindig megelőzhetők.. bár itt már figyelni kell rendesen. Egy olyan nyertes volt aki azonos idővel rendelkezett.. és volt itt minden még a több mint 200 dolláros M30-M60R-t is simán odaadták. Én is csak pár napja vettem észre ezt az egészet rohadjon meg, most meg ünnepelnek Kínában szóval feb. 11-ig nem várható újabb bejelentés.
ez a normál változat,meglepődtem hogy "csak" 8e itthon.... remélem látszik vmenyire a képen, van egy erős fényű közepe a hotspotnak,a szélén halványodva,majd a fénykör egyenletes.
A színes gyűrűk a közepe körül szabad szemmel nem láthatók.
az érdekelne, hogy a fénye mennyire tiszta, vannak e benne gyűrűk, ha falon megnézed. Képekről hibátlannak látszik. A normál változatot vetted vagy a neutralt?
2hónap elég durva, kíváncsi lennék hol állt addig. Mondjuk ez az egyik lámpa a Fenixek közül aminek itthon is elfogadható az ára.
Nekem van Fenix E21 -em,mire vagy kíváncsi? kb egy hete van, 2 hónap alatt ért ide a HKequipment-től,már lemondtam róla,azt hittem a posta lenyúlta..
Ez az első komolyabb lámpám,nagyon jó, erős a fénye,még a kisebb fokozaton is (szervíz célra használom) sokszor még vakítóan is erős. 2db AA akkuval/elemmel működik fényerő csökkenés nélkül a kimerülésig.
Gondoltam kipróbálom milyen mikor gyenge/kimerült az elem, kukáztam bele 2 kidobott ,lemerült AA-t ,azóta is azok vannak benne mert ugyanugy világítottak,mint a tele akkuval...
jó a kidolgozottsága ,megfogva van minőségérzete, kifejezetten AA-s lámpát kerestem (ez van itthon) 1db AA val működő lámpáknak keveseltem az üzemidejét ,meg elérhető áron (35usd volt akkor) minőségibb lámpát akartam,azért lett ez.
A következő vmi fejlámpa lesz.... pl UltraFire UF-H2 B
A Quark MiNi X árát levitték egy ezressel, most 8340 Ft-ba (kuponnal) kerül, az első szériába egy kis "hiba" csúszott, az eredeti 1.2 lumen/100 óra helyett 3.5 lumen/40 órával vakít legalacsonyabb fokozaton. Biztosan sokakat érdekel :D
Ezt a drivert már néztem.Valószínűleg veszek egy új lámpát és egy drivert és megprobálom megjavítani a régit. Az a hatlábú Ic gyanus nekem. A jelenlegi rossz driveren van még egy IC. -12F629 I6SN 1013- Szerintem az öt üzemmódot ez vezérli .majd szkóppal megnézem. Köszönöm a segítséget. Ha valakinek van egy iyen megunt lámpája ,érdekel. Waki
Sziasztok! Trustfire F20 elemlámpámnak meghalt az elektronikája. Egy ideig gyengén világított még, most már semmi. A -CFC00- felíratú hatlábú IC-re gyanakszom (talán ez a LED driver IC) és a -2314- jelű SMD tranyóra vagy FET-re. Ötleteket kérek a javítására. A CREE Led biztosan jó benne. Köszönöm! Waki-
Tegnap rámértem a lámpámra,xm-l ledes,1×18650.Frissen töltött akksival nemrég 2,6-2,7 A-t mértem,most az akkuba 3,93 V van,de csak 2 A-t ad le.Ez most az akksi,vagy a driver hibája,esetleg mindkettő?
ja ez is érdekes, hogy miért a hivatalos oldalakra kerülnek ki majdhogynem utoljára az újdonságok. Van hogy már vhol árulják a lámpát a hivatalos oldalon meg még semmi info róla.
Semmit nem tudok róla azon kívül amit a videókon is elmondanak, 6db XM-L, kb 4200-4800 valós lumen. Az Olight árazását elnézve félek hogy simán 100e ft környékére teszik majd..
Ez a lencse tényleg jó. Rögtönzött teszt: XR-E Q5 pontosan nem tudom mennyi árammal, kb 1.3A~65000 lux, xm-l kb 3A~50000lux. Az xm-l természetesen sokkal nagyobb spottal hozta ezt.
Ahhoz képest, hogy talán a legolcsóbb nekem ez vált be a legjobban. Persze nem árt protected akksikkal használni, meg hosszabb időre magára hagyni sem szoktam (mint minden lítiumos akksitöltőt).
Jaja. Én is pár hete tudtam csak meg. De viszont nem mindegyik 9voltosban van ez az AAAA, mert én régebben (elég régen) már szedtem szét ilyen elemet és abban ilyen téglalap alakúak voltak egymás tetején. Persze az valami "gyengébb" márka lehetett.
Amúgy ha már itt tartunk, a 12 voltos elemben pedig 1.5 voltos gombelemek vannak.
Optikai dolog. Olyan, mintha műtőslámpa tükröződne rajta. Az oldalnézetből egyértelmű, mert azoknak a köröknek másképp kellene látszódniuk, ha a lencsében lennének belül.
30 perc - 610 lux 45 perc - 610 lux 60 perc - 610 lux 75 perc - 610 lux
80 perc - 120 lux
Fenix TK12 R5 OP, 2400mAh-s 18650-el
7000 lux
10 perc - 6900 Lux 20 perc - 6800 Lux 40 perc - 6800 Lux 60 perc - 6800 Lux 80 perc - 6800 Lux 100 perc - 6700 Lux 120 perc - 6700 Lux 140 perc - 6700 Lux
következő 10 percben 4500lux, aztán folyamatos csökkenés kb 20-30 percen keresztül
Fenix LD20 R4, 2100mAh alacsony önkisülésű akksival
0-100 percig 2900 lux
110 perc 2800 lux
115 perc 500 lux
Led Lenser M7, 4db 800mAh-s alacsony önkisülésű akkuval
18500lux
5 perc 15900 lux
15 perc 13000 lux
20 perc 12900 lux
30 perc 12800 lux
40 perc 13000 lux
50 perc 13300 lux
60 perc 13100 lux
65 perc 3600 lux aztán pár perc után megadja magát
Olight M30 MC-E M "700" lumen, Fenix TK45 "760" lumen, táv kb 30 méter
Nagyon hamarosan sor kerül részemről driver, 18650 aksi és töltő rendelésére. Az a kérdésem, hogy melyik töltő az, amivel a magamfajta kezdő nem nagyon lő mellé? 4 db aksira lesz szükségem, korábban írtam is, hogy a ledlenser h7 fejlámpámat akarom kicsit magam ízlésére formálni, de a ledhez nem nyúlok, azzal -és optikájával- nincs semmi bajom, csak valamivel több fényt szeretnék tőle, és rendes üzemidőt.
A két lámpa közt szerintem a driverben van különbség, a módozatok száma miatt. Nekem ránézésre a Mana tetszik jobban. A Manafont fotókkal áll jobban, a hk. pedig a műszaki adatokkal, bár, hogy a 400-600mA (amit írnak) munka -áramnak hogyan hajtaná meg a ledet...?A hk. ad hozzá egy kis szütyőt, egyébként ingyen szállít. Én még nem vettem tőlük, de itt a topikban vannak többen, akiknek van tapasztalatuk.
A SONY cella jó is lehet (meg nem is), nem ismerem. Az ára alapján nem lehet sokkal jobb, mint a DX-es TrustFire-ek. Én azokból a fekete csomagolásút javaslom, nekem is most jön még két db.
Erről a driverről vegyesek a felhasználói észrevételek. A 8xAMC7135-ös megoldás biztosabbnak tűnik, az 2,8A-t ad le és és a CPF-en is dícsérik. Lehet a módozat csoportok közt is válogatni.
Az XM-L led jó, én is itt vettem és hamar meg is küldték.
Nincs (egyenlőre) C8-am, hanem- mint lentebb írtam-TF F-15-öm volt, amiben ugyanez a reflektor van, mint a C8-ban. 45mm átmérőjű és elég mély. Most egy C2-m van, P7 D-bin emitterrel. Ennek 40mm a fej átmérője és sekélyebb a reflektora. Az F-15-el összehasonlítva (amit most a barátom használ a szomszédomban), annak erősebb a hotspotja, de ugyanolyan széles a szórt fénye.
A C2 előnye, hogy 5mm-el kisebb a feje és kb. 2cm-el rövidebb, de a hotspotja gyengébb,de kabátzsebben még jól hordozható. A C8 kicsit nagyobb, cserébe középen erősebb a fénye. Ha nem zavar a nagyobb méret, akkor nagyon fogod szeretni.
EDC-re persze van egy TR-801, amibe tettem egy XP-G R5-öt. Ez végig 24mm átmérőjű és csak 11cm hosszú. Ez a legkisebb méretű 18650 cellával működő lámpa. Ennek persze nincs szúró fénye, de EDC-re kiváló.
C8-at vedd.nekem van C8,igaz Q5 leddel,azzal nagyon thrower,250 méter fölött...Belepróbáltam az XM-L-t,azzal még jobb,mert messzebb ugyan nem visz,talán egy picit gyengébb is,mint a sima Q5,de szemmel alig észrevenni,viszont nagyobb a hot-spot-ja,és elég erős a szórt fény is.
Nekem a méreteivel van inkább gondom,mert a feje elég nagy,zsebben szinte nem hordható.
Az UF 502B már inkább felhasználóbarát,XM-L-el persze.Távolságban kb 2/3-a a C8-nak,be nagyon gyilkosat szór.
Én rendeltem a Manafont-tól jan. 11-én egy JetBeam RRT-1 koppintást (amit az Ultrafire ZF-7370-nek nevezett el). Azonnal visszaigazolták a rendelést, felajánlottak kétféle szállítási lehetőséget. Én 2$-ért a regisztrált küldeményt választottam. 13-án már értesítettek, hogy feladták a cuccot. A napokban várom, hogy megérkezzen. Az eddigi hozzáállásuk korrekt.
A lámpák közül az első azonos a Trustfire F-15 típusával és az UF-nek is van ez a kivitelű lámpája. Én ugyanilyet vettem a DX-en SSC P7 leddel, de az 34$ volt, azóta annak is csökkent az ára. Jó kis lámpa, de régebbi típus. Most egy barátom használja, de én az UF C8-at venném meg, annak nagyon jól eltalálták a reflektor méreteit, P7 leddel nagyon jó a fénye és még nem túl nagy méretű. Az XM-L-el szerintem még jobb lehet. Ideális méretű lámpa, lehet, hogy én is veszek egyet.
A Lumintop TD15x-re azt írják szine mindenhol, hogy 580 lumen. A gyártó honlapján már 720 lumenre lett javítva ez a teljesítmény. Rákérdeztem, azt mondták hogy 720 lumen, ami 620 lumen ANSI szerint... A dobozon 620 lumen van feltűntetve... Kicsit káosznak tűnik, de majd meglátjuk mit tud ténylegesen : ) hamarosan beszámolok az eredményről
Nem tudom milyen keresőlámpa, de nem hinném, hogy azzal a foncsorral jól működne egy led. Az ilyen hagyományos halogén lámpáknak általában széles, lapos a foncsora, a ledek sugárzása abszolút nem illene hozzá. De jó lenne látni, milyen lámpáról van szó.
Hát éppen lenne megoldás, csak van egy kis szépséghibája.
A körülírt feladatra jó lenne egy darab XR-E Q3 led 1000milliamperen hajtva egy lencsével (fókuszos kivitel) meg 2db 18650 akksival (4 óra üzemidő)
A szépséghiba csak annyi, hogy ilyen lámpa még nincs, bár semmi technikai akadálya nincs az elkészítésének.
Kompromisszumos megoldásként szóba jöhet még 1x18650-es fókuszos lámpa, egy pótakksival felfegyverkezve ez is kibírja a 4 órát. Az X2000 nevű csoda viszonylag olcsó, bár abban szerintem nem árt ledet cserélni (P4-ről Q3-ra) valamint egy 1 módos drivert tenni bele. Amit még kipróbálnék a helyedben az ez:
Az egyik értékelő pont azt írja, hogy majdnem olyan ütős mint az 55w halogén. 25,6 dollár, meg mondjuk 7 dollár egy olcsó de jó töltő, meg 9-10 dollár 2db 18650 akksi, az annyi mint 42 dollár, mondjuk mai áron 8500 forint.
Tehát vagy az izzód nem 55W-os, vagy az aksi nem 4Ah-s, vagy az egy óra nem egy óra. :)
De kérdésedre visszatérve, egy 55W-os halogén fényerejét momentán egy SST-90-es LED tudná kiváltani. A most divatos XM-L, ami olyan 10W körül fogyaszt, a közelében sincs fényerőben egy ilyen halogénnek. Márha az tényleg 55-ös.
Nagy építkezéseken lenne értelme hasonló léptékű és jól terítő lámpának, mert amúgy meg nyomatjuk kint a halogén reflektorokat. Sajnos ezek nem elég kedvező árral mennek, vagy/és nem alkalmasak a fizikai munkaerő keze ügyébe. Viszont a fókuszálható ez abszolút nem piac.
Megértem a "lámpabuziságot is", sajnos nem vagyok eléggé pénzemnél ahhoz, hogy ne másra költsek el "felesleges" tízezreket azon felül, amire feltétlenül szükséges. Hirtelen kezembe ugrana párszázezer, azt is előbb költeném pl új számítógépre.
Amúgy én is lesném az új kínálatot -) A fókuszálható lámpák terén sajnálom, hogy nincs nagyobb kísérletező kedve a fejlesztőknek, mert szerintem kihasználatlan terület. Én jól tudtam használni, mint szabadidős sport lámpát, a ledlensert, csak épp fejlesztenem kell rajta házilag, hogy tényleg kielégítsen minden igényt.
Vegyünk külön két dolgot, a "lámpabuziságot", meg a felhasználót akinek egy meghatározott célra kell a lámpa. Utóbbit nem feltétlen érdeklik a minél erősebb ledek meg az újabbnál újabb lámpák. Ha így választanék, nem várnám most annyira ezt a kb 4500 lumenes Olightot, hanem vennék egy AAA-s akármit aminek bőven elegendő fénye van ahhoz amire valójában szükségem lenne.
Szerintem, ha vársz még egy kicsit az M40C is megkapja az XM-L-t. Az M30R-t nemrég frissítették. Összességében még ezzel az MC-E leddel is az M40C-t választanám. Nem mélyedtem bele a tesztjeibe, de amennyit láttam az alapján a Sunway felé húzok. Light-reviews 598 lument mért és úgy tartja a fényét 1óra 15percig hogy 580 lumen alá nem megy be ez idő alatt.
A helyedben írnék a gyártónak és rákérdeznék az XM-L-es verzióra.
Melyik lámpát választanátok (ha az ár nem számít) a Fenix TK35 vagy a SUNWAYMAN M40C közül. Nekem nagyon bejön a módváltó gyűrű, az akkumerülés indikátor LED, az OP reflektor, és bár nem vagyok betörő alkat, de a beépített vörös fény is pozitívum, mert nem kell külön szűrőt cipelni. Igazából a SUNWAYMAN-t választanám, a tesztoldalakon nagyon szép, homogén az általa bevilágított terület, bár a Fenixé is. Ami ellene szólhat, hogy az eljövendő XM-L korszakban jó választás-e az MC-E ledes lámpa (azért elavultnak nem mondanám)? Van közöttetek, akinek volt a kezében? Minden véleményt szívesen vennék.
Addig oké, hogy a ledek max áramhoz tartozó feszültsége kb azonosnak kell lennie az akksik feszültségével. Azért valamivel magasabb akksifesz kell a max led áramhoz, mert vannak veszteségek (akksik belső ellenállása, kontaktok, kapcsoló stb).
8*4.2V=33.6V ekkora az akksik kapocsfesze. Nem tudom pontosan az sst-90 átlagos Vf-jét (feszültségét) max áramnál, legyen 3.8V.
8*3.8=30.4V. Látod a 33.6V-os akksifesz nagyobb, mint a ledeknek szükséges 30.4V. Ez a 3.2V differencia szépen eltűnik az akksik belsőellenállásán, kontaktokon, kapcsolón stb, és pont így lesz jó a maximális teljesítményhez. Ha nem lennének ezek a veszteségek, akkor kb 1 tized mp-ig világítana a cuccos, utána egy hatamas robbanással mégnagyobbat világítana, és szólna az egész kóceráj akksistól ledestől együtt. :)
"és az akksi max árama meg kevesebb mint a led bír, ezért nem kell semmi elektronika, nem sütheti meg a ledet ugye? (max az akksit hehe )"
Ez így nem oké.
Az akksi max árama az "ajánlott" max áram, ennél sokkal többet is tud, ha rövidrezárják, csak annak megint nagy durranás lenne a vége. Egy akksi simán meg tud sütni egy ledet, ha az akksinak alacsony belső ellenállása van, és a lednek meg nagyon alacsony a Vf-je (feszültsége). Hogy egy led közvetlenül hajható legyen egy feszültség/áramforrásról, ahhoz kicsit számolgatni, és próbálkozni kell. Tisztában kell lenni a feszültség/áramforrás belső ellenállásával, a használt led Vf-jével, a közbülső ellenállásokkal stb.
Pl egy xm-l ledet ilyen AW IMR akksival tuti meg lehet sütni még jó hűtés esetén is. Az xm-l-nek nagyon alacsony a Vf-je, 3.4V-nál már 3A körüli áram megy át rajta, egy AW akksi -mivel nagyon alacsony a belső ellenállása- , simán 5A felett hajtaná meg ezt a ledet, ami nem egészséges.
Az a gyengécske szórt fény nagy szolgálatot tesz nekem esténként gyérül világított esti futásoknál, ami erdőben hatványozottan jól jön. A fókuszált csóvával vaddisznó seggét nem, de távoli turistajelzést már számosat sikerült megkeresnem 200m-ről. Mivel az ilyen éjszakai erdei séták, túrák, netán futások a legritkább esetben vannak magányosan, sokszor vannak előttem, mellett emberek. A szanaszét szóró (bizonyos esetekben pedig feleslegesen fényszennyező) reflektorok a többnyire néhány méter széles ösvényen addig működik, amíg rajtam kívül nincs ott senki, viszont az előttem haladót bunkóság hátba világítani, ezzel vetni eléje az árnyékot. A nagyon jól fókuszált fényvetővel sem mindig egyszerű ezt megúszni.
Na, akkor összefoglalva jól értem, hogy mivel a feszültség stimmel az akksiéval, és az akksi max árama meg kevesebb mint a led bír, ezért nem kell semmi elektronika, nem sütheti meg a ledet ugye? (max az akksit hehe )
Ebben a formában nem sok mindenre használható, de az RRT-1 sem használható normálisan lámpaként, mert nagyon ki van hegyezve, arra biztos jó, hogy megnézd vele a vaddisznó seggét 200 méterről. A fókuszosok mire használhatók? Van egy szúrt fény amivel kardozhatsz a ködben vagy szintén megnézeted valamelyik állat seggét meg van egy "gyengécske" szórt fény ami szabadtéren hamar elfogy, mert oda már kevés az XR-E.
A kérdés a nagy lámpával vetődött fel, mivel tudtommal az ss-90 valami 1A körül megy, dehát ezek az akksik darabja akár 3-4A-is tud adni, nem vágja szét ez a ledet?
Ez a lámpa közvetlen hajtással megy, nincs benne elektronika. 8 db sorosan kötött 18650 hajt meg 8db soros sst-90-et. 1600mAh-s AW-ket használ, 10A körül indul, kb 5 percig világíthat, mint a disznó, utána szépen csökken a fényerő, és 15 percnél tovább nem világít.
Ha jól gondolom elektronika még akksinál is kell ezekhez. Ha sorba kötök többet akkor több kis driverrel több ampert tudok elérni? PÁrhuzamosan kössem ugye?
Throwerként jobban is teljesítene. Miért, egyébként szerinted ez a 8xSST-90 használható valamire demózáson kívül? Elég a képet megnézni, már fáj is az ember szeme, annyira sok a flood. Ez olyan lámpa, hogy bekapcsolod és kevesebbet látsz távolra, mintha lámpa nélkül lennél.
Akkor lenne értelme, ha nem ilyen kis 3 centis reflektorokkal lennének a ledek, de más megoldás meg ugye nincs, mert nagy reflektorhoz kell a hely.
Igen, erre gondoltam. Az xr-en 3 csíkot lehet látni, az xp-gnél 4-et, és az xmlnél meg már 6ot. Szépen növekszik a fényt kibocsátási felület. Tehát egyre inkább távolodik a "pontszerű" ideálistól. Persze én magam is a köztes megoldás híve vagyok. Csak thrower lámpával nem sokra mennék, de a csak flood sem az igazi.
Az sst ledeket meg már meg sem említem. Azok "bazi" nagyok.
A múltkor meg az jutott eszembe, hogy LEDLenserékkel mi van? Fejlesztenek ők valamit? Mert ők ugye csak XR-E ledeket használnak. A legkomolyabb lámpájuk még mindig az X21, P17, P14, de egyik se mai darab már, na meg tudjuk, hogy elektronika terén hogy álnak... a konstans fényerő gyakorlatilag teljesen ismeretlen számukra.
Na csak mert az ARCMania X6 jelen van már jó ideje az 1300 lumenjével, ők meg egy elég nagy Osram Ostar ledet használnak.
szerintem a fényemittáló rész növekedésére gondolt, és emiatt kis lámpából kis foncsorból nem lehet xr-e szerű throwert készíteni ezekkel a nagyobb chipekkel
Egy ilyesmi dropin átépítésén gondolkozok -- az alapfeltétel, hogy legalább 2x18650-ről tudjon menni. Csak valami normális P7/MC-E drivert kéne találnom hozzá...
Még a multkor, amikor észrevettem mennyivel nagyobb chip az xml az xp-g től, akkor gondolkoztam el ezen, hogy ha mostantól csak a led nagyobbításával tudunk csak nagyobb fényerőt elérni, akkor ez nem igazán tenne jót a kisebb lámpáknak. Vagyis inkábbb a "thrownak" nem tesz ez jót a kisebb reflektoru lámpáknál. Ezek sokkal inkább flood lámpák lesznek onnantól. Vagy pedig ott megmarad az xp-g led. (pd31, tk15 reflektor méreteknél)
SwissBianco képei a Shot Show-ról, feketében sem rossz az S12 és S18 is nagyon jól el van találva formailag. Az Olight meg a Fenix elbújhat egyelőre ezek mellett szerintem.
A katalógus képek nagyban, ezek szerint az S12 marad SST ledes, de ott az X10 XM-L-el is.. nagyon kéne kategória, méretre is marha jó.
Itt meg az előző videón szereplő EagleTac meg vmi az Olighttól leírás nem volt hozzá
110-120m. Viszont a nagy pára bezavar, és ugye túl van exponálva a "lézer hatás" érdekében, szóval ezekből a képekből nem kell messzemenő következtetéseket levonni.
érdekes, megnéztem írják is hogy kell a név, nagyon sok értelme van.. meddig tart regisztrálni cpf-re, már ha nem szigorítottak vmit azon is. Egy olasz fórumra regisztráltam volna, azt mondja majd az admin jóváhagyja és várjam a mailt, ez volt kb 1 hónapja, azóta is várom.
Először is kellene egy paypal számla, a paypal.com oldalon regisztrálhatod a bankkártyád, de erről részletesebben találsz leírásokat a neten, én is csak egyszer csináltam, fejből nem tudom már mi hogy volt. Vagy vannak netkártyák is kifejezetten ilyen vásárlásokra, az is jó, de a paypal a leggyorsabb és a legbiztonságosabb.
Mindegy ha a kártya/paypal kérdés meg van oldva mehetsz regisztrálni a 4sevens oldalára. Az ékezeteket lehetőleg hagyd ki a nevedből címedből, volt már ebből probléma
A vásárlás képekben, itt már benne van a kosárban a lámpa, szóval az után csak ennyi az egész
Ha biztosítást is kérsz a csomaghoz akkor nem érdemes szórakozni a bevallott értékkel, mert csak azt a pénzt kapod vissza, ha esetleg eltűnik a csomag ami azon szerepelt.
Én ugyanott $85-ért találtam meg... Ez ilyen gyorsan változik vagy ez az ár miből tevődik össze? Megtennéd,hogy leírod nekem a pontos menetét,hogy miként rendeljem meg? Sosem rendeltem még külföldről,sem neten,ezért semmit nem tudok az egészről... Előre is köszi a választ!
Én egy TrustFire TR-801 -ben cseréltem le az XR-E Q5-öt XP-G R5-re és ennek a lámpának nagyon kicsi a reflektora. Az átmérője is és a mélysége is. Nagyon sokat kellett sz..kodnom, hogy a reflektor aljához legalább közel tudjam hozni a ledet. Az XP-G olyan lapos, hogy a vezetékforrasztásokon felfekszik a refi alja és a led még kb. 2mm-el mélyebben van. Ráadásul a 16mm-es alaplap is olyan szűk és a fészke is 5mm-t le van süllyesztve, így hozzáférni szinte lehetetlen. A reflektor alját téglalap alakúra le kellett köszörülnöm, hogy a két vezetékforrasztás közé nagyjából beférjen, így lejjebb került az alja, a led majdnem ráfekszik a refi aljára, de nehéz volt középre állítani, mert a reflektor mindig elmozdult a forrasztásokon, amikor szorulni kezdett. Így viszont a refi hosszirányban lötyögött a fejben, hiányzott az XR-E magassága. Kellett keresnem olyan gyűrűt, amivel ki lehetett hézagolni. A reflektor szűk 18mm átmérőjű és 12mm hosszú, így a köszörülésekor csak úgy tudtam stabilan megfogni, hogy a hüvelykujjam belelógott a foncsorozott felületbe. Emiatt a foncsor persze megmattult. Próbáltam beletenni egy MXDL ugyanilyen méretű SMO műanyag reflektorát, de olyan foltos lett vele a fény, hogy inkább kivettem. Vszleg ezek mind hatással vannak arra, hogy nem lett olyan igazi a fény, mint amit vártam, vagy rosszul emlékezem az XR-E fényére. Az biztos, hogy egy nagyobb átmérőjű és mélyebb reflektorral, mint az UF C8, sokkal jobb fényt lehet elérni, de az XR-E helyére az XP-G-t nagyon körülményes betenni.
Ma este végre tiszta idő volt,ezért próbálgattam egy-két dolgot.UF WF502b,XM-L.Gyárilag Op refi,beletettem egy SMO-t,érdekes módon ezzel jóval sárgásabb a fénye,mint az OP refivel.Szemmel láthatóan nem igazán vitt meszebb az SMO refivel,mint az OP-val.Aztán kipróbáltam egy másik SMO refit,ami egy UF C8 XR-E lámpámban van.Ez a refi átm 41×30-as,az XR-E leddel elég messze visz,260 m-re lévő ház látszik vele,minimálisan fényszennyezett helyen.Szóval kíváncsi voltam,milyen lesz az XM-L.Hát,nem igazán látszik különbség,csak annyi,hogy jóval erősebb a szórt fény,valamint a hot-spot is nagyobb.de messzebb nem vitt,mint az XR-E leddel.
Esetleg annyit lehetne még tenni,hogy megpróbálni egy lencsével.
Hát nem tudom. Szerintem nagyon jó az XP-G. Megjött az Ultrafire C3 XP-G R5, nem hibátlan a lámpa, de tökéletes fénye van, imádom, főleg ahhoz képest, hogy ez végülis egy nagyon kicsi, névlegesen 5W-os LED.
320 méterre még felismerhető egy-egy bokor vagy fa formája. Távolabb nem próbáltam, de drivert cseréltem benne. Két darab dx-es P7-hez való elekronikát kötöttem párhuzamosan. Tudom hogy nem egy elegáns dolog, de így 4A felett hajtja a ledet a gyári 3,1A helyett. Kapott hővezető pasztát is, de 15 perc folyamatos üzem után már nem lehet megfogni a fejet. Nagyon melegszik.
Ez típustól is függ. Ha túl kicsi az átmérő, akkor műanyagból szoktam vágni alátétet ami megtartja. A belső átmérő= a lencse beépítési méretével, a külső pedig a fej belső mérete. Ha erősebb megoldás kell, akkor vágasd ki 2mm-es műanyagból lézerrel. Szinte minden városban gravíroznak (pl. névtáblát) ott meg tudják csinálni a kivágást is.
Legtöbbször műanyag disszié anyagából készítek ilyet.
köszi a linket. Ha csak kicserélem az ugy jo lessz vagy valami más modositás is szükséges? figyi és az nem gond hogy ennek az átméröje csak 50mm a gyárinak meg 52mm??
Az első képről, a JetBeam-ekről jut eszembe, hogy nem tudtam magam megtartóztatni és hirtelen felindulásból rendeltem a Manafont-nál egy ott 7370 típusunak nevezett lámpát. Keresgélés közben kiderült, hogy ez egy UltraFire gyártmány, az RRT-1 koppintása és ZF-7370 a rendes neve. Az is kiderült, hogy ZF-7371 néven az RRT-2-t is gyártják. Ez utóbbihoz a cseh BudgetLightForumon keresztül jutottam el egy német honlapra (messerforum.net), ahol rendesen kivesézték, elemeire szétszedték. Elég jókat írnak róla. A két lámpa úgy látom a fej kivételével azonos. Nem volt még ilyen forgógyűrűs választókapcsolós lámpám, úgy hogy kiváncsian várom az érkezését. Ezeket a lámpákat a kaidomainen is megtaláltam kicsit drágábban, de most éppen "sold out". A Manafont egyébként eddig nagyon korrektül intézi a rendelést. 11-én rendeltem, azonnal visszaigazolták, felajánlottak kétféle szállítási módot. Én 2$-ért a regisztrált küldeményt választottam. Tegnap már kaptam az értesítést, hogy postázták. Eddig jó. Ugyanakkor rendeltem a DX-től is sok apróságot, de eddig még a fülük botját sem mozgatták (Holdújév).
Nem tudom hova vezet ez az út, idén ez a második lámpavételem lesz és még január közepe sincs.
Igen,énis csak hátul mértem.Ha csak 2,5 A-t kap a led,az se baj,mert legalább nem melegszik annyira,meg szemmel nem is lehet látni,hogy gyengébb.
Tapasztalat:van egy 16340-es UF WF C6S,amolyan EDC,200 lumen XR-E Q5,az persze sehol sincs.van egy XR-E Q5 UF C8 thrower,az simán veri távolságba az XM-L-t,szerintem még SMO refivel is,mert alapban az 502b az OP,de én rendeltem SMO refit is,de azzal nagyon előjön a sárgás fény,megy kissé gyűrűs,az OP-val sokkla szebb.
Volt régebben szintén 502B sima R2-es,az távolságra gyengébb volt mint az XM-L,és sokkal szűkebb a csóva is.
Ez az XM-L-es wf502 nem rossz,méretre elfogadható,fényerőre is,nagyon erős a szórt fény,szinte alig van átmenet a hot-spot-ba.Mifelénk most elég ködös az idő,igazán távolságra még nem tudtam megnézni,de olyan 120 méterig használható.
Direkt hajtást nem akarok,mert szükségem van a gyengébb módokra is,ha áramszünet van a munkahelyen,lehessen sokáig használni.
Én is sokszor nézem a Fonarevka és fonarik fotóit, sóvárogva, de amelyik lámpát megvenném, az mind 100$ fölött van. Az a helyzet, hogy én meg rendkívül kíváncsi természetű vagyok, és szeretném magam megtapasztalni egyik, másik...sokadik lámpa tulajdonságait, ezért cserélgetem őket. A 100-150-200$-os, vagy még drágább lámpákat az ember nem tudja kedvére cserélgetni, hogy a kiváncsiságát kielégítse, így maradnak az olcsóbb, de kétség kívül gyengébb darabok. Mondanám, hogy ha megtalálom a számomra ideális lámpát, akkor megveszem a drágát és annál maradok, de ezek a tetves gyártók mindig jobb és jobb dolgokkal hozakodnak elő, így a végleges megoldás is egyre távolabb tolódik. Olyan ez mint a drog. És tulajdonképpen én még csak kb. egy éve kezdtem az újabb led és lámpa-technika iránt intenzíven érdeklődni. Amit tudok, azt innen tőletek és a Prohardveres lámpa topikból gyűjtögettem össze, az első hsz-től végig olvasva az összeset. Ezúton is köszönet azoknak, akik az új emberek sokszor bárgyú, vagy többször kitárgyalt kérdéseire türelmesen válaszolnak. Nem minden fórum ilyen!
A WF-502b-ben is egybeszerelt drop-in van. Gondolom a lednél te sem tudod mérni az áramot, feszültséget, csak a faroknál. Nekem ez a gondom a WF-1000L-el. Persze egy akkuval nem lehet nagy eltérés a driver előtti és utáni fesz és áramviszonyok között. Nem akarod megpróbálni direkt hajtással, mint finlux?
Azt még nem is mondtad, hogy hogyan világít? Van valami hasonló kategóriád, amihez hasonlítani tudod?
Én egy TrustFire TR-801-ben kicseréltem az XR-E Q5-öt XP-G R5-re. Nekem úgy tűnik, hogy nincs sok különbség a Q5-höz képest. Persze csak az emlékezetemre tudok hagyatkozni, mert nincs másik Q5-öm. Az látszik, hogy kb. olyan a fényereje, mint az SF-15-ben a P7-nek a közepes fényerőn, fehér falon. A WF-1000L-be szerelt XM-L-el pedig össze sem hasonlítható. Többet vártam az XP-G-től.
Na,megjöttem.Majdnem teli akkuval olyan 2,6-2,7 A-t vesz fel.A lámpa UF wf502 b.A gyári driver sem volt rossz,szinte ugyenezt tudta,csak vékonyak a vezetékei és amikor kiszedtem,megsérült a széle,de működik ugyanúgy,de már nincs kedvem forrasztani.meg a 8 ×7135 alacsony fokozatról indul.Ez 5 módú!Amit el akarok adni,az csak 1 módú.Feszültséget azt nem tudom.
Beleraktam a frissen feltöltött Soshine 2800Mah-ás akkukat ugy néz ki ez tudja vinni a high módot.kérdezném sako75-től hogy régebben említette az 52 mm-es gyüjtőlencsét és hogy hol lehet olyat beszerezni mert sehol nem találom a neten.Előre is köszi a válaszotokat.
Na, örülök, hogy alakul a dolog. Azért majd jelezd, hogy mire jutottál a teli akkuval és a 8x7135-ös driverrel.
Te milyen lámpába tetted az XM-L-t és hány akkuval hajtod?
Korábban írtad, hogy van egy felesleges 17mm-es 8x7135, 1 mód drivered, az ugyanaz, amiről most is szó van? Annak mennyi a bemenő fesz-e? Ha jó a 2x18650-hez, akkor mégis átvenném. Aztán átalakítanám a felfogatását és a kisebb fokozatokat (1-et, vagy 2-t, attól függően, hogy milyen kapcsolót kapok) megoldanám ellenállásokkal, ahogy finlux javasolta.
A TK 15 és az 50 közti különbség mutatja, hogy a specifikációban megadott lumenek mennyire nem tükrözik a lámpa valós képességeit. A tükör mérete felborítja a számsorrendet.
Ma tettem be a műszerbe másik vezetéket,meg az akku is töltésen van.Már majdnem fel van töltve,nemrég mértem,4,1 voltnál olyan 2,3 A-et tud a lámpa,az eredeti driverrel,úgyhogy ez nem rossz.Azt hittem amikor megjött a lámpa,hogy gyenge a driver (kínai jó szokás9,de most kiderült,hogy nem,csak az akku nem állt a helyzet magaslatán.majd szerzek be olyan akkut,mint amiket ajánlottál.
Most azért még visszateszem a 8×7125-ös drivert,megnézem,azzal mit mutat fullos akkuval.
Azért gáz,hogy a kék Trustfire akku olyan 3,4-3-6 voltnál csak 1,3 A-t tudott....
Csináltam egy fénymennyiség-idő grafikont. Egy luxméterrel és egy fénymérő dobozzal mértem a relatív fénymennyiséget.
Full fényerővel néztem a lámpáknál.
Egyedül az xp-g r5-ös volt szabályozva, az xm-l és a 3xmc-e simán direct drive, a wf-501-ben meg hiába van driver. Bár úgy tűnik, mintha a wf-501 "enyhén" szabályozva lenne, de ez csak amiatt látszik így, mert kisebb árammal van meghajtva, és kisebb a feszültség letörés. Az xp-g a 2x18650-tel kb 2 óráig világítana, azt nem vártam meg.
Az xm-l kicsit vissza lett fogva, az eddigi 4-5A-es indítás 3A-re csökkent. Még jó, hogy kibírta eddig. :)
Tehát az xm-l és a 3xmc-e 3A-rel indít, a wf-501 kb 2.3A-rel, az xp-g 1.65A-rel megy.
A 3x mc-e-nél kb 5-6 percenként, az xm-l-nél 8-10percenként, a wf-501-nél 7-8 percenként meg kellett állni, mert 50-55°C-os lett a ház, szóval a grafikonok a szünetek nélkül lettek összerakva.
A 3xmc-e és a wf-501 viszonylag öreg cellákkal ment, új cellákkal kicsivel magasabb értékek jöttek volna ki. Azért ezeket a cellákat használtam, mert ezek is kb 2000mA-esek, és jól összehasonlítható a futásidő a 2000mA-es eneloop-pal.
Az elképzelhető, hogy én a faroknál kb.1100mA-t mérek 8V-on és a driverből nagyobb áram lép ki a LED feszültségén? A lámpa leírása szerint 1800mA-nek kellene lenni a max áramnak, de a drop-in szerkezet miatt ott nem tudom mérni.
Ha 2 cellával hajtod, akkor tuti. Kb 2A körül mehet a ledre.
Az 5xq5 dropinjét nem nagyon piszkáltam, csak hővetező pasztával bekentem az összeillesztést. A reflektoron keresztül tűrhetően elvezeti a hőt. A 3xmc-e-nél alul is összekötöttem a dropint a házzal . Az marhára fűt, kell is neki ez a plusz hűtés. Azt nem akarom szétszedni, mert össze van ragaszva ilyen dx-es fujik hővezető pasztával. Az mc-e-kben a magok párhuzamosan, maguk a ledek pedig sorosan vannak kötve. Ez megy 3x18650-tel. 3 xp-g nem olyan izgalmas. Az ellenállásértékek függnek a kapcsoló, a vezetékek, forrasztások, kontaktok, cellák belső ellenállásától. Egy gyors próba mindent elárul. Direct driveban kiróbálni pár mp-ig, és látja az ember, hogyha túl nagy az áram, akkor valahogy korlátozni kell. A dx-es 3-4 állású kapcsolóknak viszonylag nagy az ellenállásuk (80-100mOhm körül), ez már elegendő sok helyen, hogy elfogadható mértékben korlátozza az áramot. Hogy mikor fog elfüstölni a kapcsoló a 3-3.5A-től az majd a jövő kérdése. :) A további fokozatokat én 1-2W-os ellenállásokkal oldom meg, az ellenállás értékek pedig 1-15 ohm-ig, próba alapján. Most a 3xmc-eben egy 10ohmos ellenállásal 0.35A az alacsony fokozat. 8x7135 jó lehet, csak ha összeszed a lámpa+kapcsoló környéke pár tized volt feszültséget a kis ellenállásokon, akkor tuti, hogy ez a driver is át fog esni azon a határon, ahol már nem tud szabályozni. És 2 liion-nal nem is lehet hajtani, ha jól tudom.
Ha van nálad több driver is, nem tartanád pofátlanságnak, ha én is kérnék egyet kipróbálásra és ha lehet róla szó, akkor megvételre is. Nekem is XM-L meghajtásához kellene driver, de 2x18650-el, vagyis a bemenő fesz. legalább 8,4 V kellene, hogy legyen.
Az elképzelhető, hogy én a faroknál kb.1100mA-t mérek 8V-on és a driverből nagyobb áram lép ki a LED feszültségén? A lámpa leírása szerint 1800mA-nek kellene lenni a max áramnak, de a drop-in szerkezet miatt ott nem tudom mérni.
Nekem egyetlen lámpa (driver) volt, ami nem vette a Hi módot. A többivel simán ment a gyári akksival minden. De az a driver hibája volt. Fegyverlámpákat készítek belőle, így átalakítom egy módosra. Ha gondolod, küldhetek egy másik drivert kipróbálásra! Van itt 3db.
Nekem volt ilyen lámpám. Pontosabban a lámpa most is megvan, csak egyik barátomnak annyira megtetszett, hogy neki adtam, de szinte naponta látom. Jó lámpa. Mivel a reflektora egy kicsit mélyebb (az SF-15, UF C2 típusoknál), ezért van egy kellemes hot spotja is (persze nem egy thrower), de alapjában egy jó floody lámpa. Ebben nem hiszem, hogy érdemes lecserélni a P7-et XM-L-re. A fényerő növekedése 10-15% lehet, amit szabad szemmel nem is biztos, hogy érzékelsz. De ez is csak akkor, ha jó benne a driver és ki tudod rendesen hajtani.
Az enyém a feka-sárga-piros akkuval 3,25A-en ment maxon, a kék akksival csak 2,75A volt elérhető, de itt az sem rossz, hiszen 2,8A a névlegese. Melegedni egyébként az XM-L-el sem fog jobban. A lámpának jó a hőelvezetése. A próba persze egy tizest ($) megér.
Most tettem be egy kék TF 2400mAh akkut az UF SF-15-ös lámpámba, amiben P7 emitter van és nekem sem ég vele a magas fény, sem az SOS (az is max. fényerőn menne). Közepes és kis fényerő megvan. Szóval ez az akku problémája, mert a fekete-sárga-piros akkuval 3,7-3,8 A-el szépen világít.
Ennek a feka-sárga-piros akkunak a védelme a korábbi SpiderFire P7 lámpámban (direkt drive!!!) 5A-nél kapcsolt le, 4,19V mellett. A kisebb fényerők akkor is működtek. Kis használat után, amikor a fesz. 4,15V-ra csökkent, már folyamatosan működött 4,8A-el.
No de szerintem ami lámpákban helytáll a P7 hűtése és vezérlése, az XM-L csak még jobb lehet. Az előbb említettbe is erősen gondolkodok rajta, bár a ragasztás meggátolja további kísérleteimet... (ragasztottam az sst-50-et egyéb lefogatás híján)
Én most csináltam át egy hasonló lámpecet SST-50-re... A drivere nem tudja tisztességesen meghajtani, megcsináltam közvetlen meghajtásúra, de úgy sem jobb; túl magas lehet a led Vf-je, mert csak max 3,4 A hajlandó átmennni rajta, úgy meg talán picit jobb fénye van az XM-L-nek amihez viszonyítottam (P60 dropin, 5 módos, 3,1 A max.). Arról nem is beszélve hogy egy XM-L drop-in, de van hogy egy egész lámpa is olcsóbb, mint egy SST-50 led magában. :S
papiron 5000ma on adja le a "1300lument" de ha csak 2*18650-es 2500mah kék trustfire akkurol megy soros kötésbe akkor az sst50 led csak 50% on van hajtva. vagy rosszul gondolom??
Nekem kék Trustfire van.Most töltöm,majd meglátjuk mi lesz,lehet le is van merülve kicsit,bár 3,6 voltot mértem benne....tettem bele másik kábelt,de azzal is csak minimálisan mér többet,szerintem inkább a töltés miatt.Majd kiforrasztom,megnézem nem sérült-e valami.
Valószínüleg a műszered mérőkábelével van gond, én is így jártam. Vágtam helyette egy vastag sodrott rézvezetéket, azzal mindjárt minden a helyére került. Én már csak azzal mérek áramot.
Az akkuk közül nekem a fekete-sárga-piros csíkos TrustFire 2400mAh-s 18650-es vált be, kb. 20-30%-al nagyobb áramot ad, mint a kék 2500mAh-s. A direkt hajtású SpiderFire P7 lámpának 4,15V-on 4,8A-t vígan leadott, aztán a fesz. csökkenésével az is csökkent, de 3,93V-nál is még 4,5A-t adott. Én fél éve használom őket és nagyon elégedett vagyok velük. Van kék akkum is, de az közel sem ilyen jó. Csak az a hátránya, hogy kicsit drágább, most a DX-en 9,57 egy pár. Éppen tegnap este rendeltem még kettőt.
Én is ilyen drivert akartam venni, mint amit megkaptál, de nem találtam, mennyi a bemenő feszültsége. Nekem 2x18650-hez kellene, XM-L-hez, amit UF WF-1000L-be tettem, de a gyári driver csak kb. 1150mA-t ad. Te mihez használod?
Én is ezt a drivert használom, XM_L T6 ledhez egy police lámpába építve p60 drop in-ben. Teli Trustfire 2500mAh akkuról 2700 körül vesz fel. Szerintem nállad vagy az akku vagy a műszer nem stimmel. Olcsóbb műszereknél előfordul, hogy a gyenge minőségű kábel miatt nem jó értéket mutat.
Hamarosan egy új típusú Maelstrom jelennek S12.A lámpa lesz a "jól" 1200 lumen.Melyik van telepítve, XM-L T6 vagy SST-50 nem ismert számomra."
eredeti
"Neue 4sevens S12 mit 1200 Lumen und XM-L ?
11.01.2011 | Taschenlampen
in kürze soll eine neue Maelstrom Typ S12 erscheinen. Die Lampe wird "wohl" 1200 Lumen haben. Welche LED verbaut wird, XM-L T6 oder SST-50 ist mir nicht bekannt."
A fejet egyszerűen szét kell tekerni, a műanyag-fém kapcsolat miatt eléggé nehéz megindítani, tapad; vigyázz, az usb csatlakozó nehogy kárt szenvedjen. Puszta kézzel sikerült egyébként széttekerni.
Az USB csati valami melegtakonnyal van belefogatva egy kicsit a fehér fenékbe bár nem túl masszívan (én leszedegettem, megkínáltam bővebben belőle. Ha leszeded róla a ragasztót, kicsúszik a csatlakozó, befelé meg van ütközője.). Ez fogja a nyákot is, mert merev vezetékkel van bekötve a nyákba a csati, de ha picit feszegeted a nyákot a fenéktől, a csatlakozóból kihúzódik a 2 láb :) és nem esik baja, visszatehető.
A nyákon csak SSC P4(-szerű) pőre lednek van hely/bekötés, az optika is csak ehhez megy. Én cseréltem a kínai zöldes fényű vacakot SSC P4-re, de vigyázz, szigetelő lapka kell alá! (Az SSC P4-nek nincs szigetelve a hőátadó felülete a bekötéstől! Mit szenvedtem mire rájöttem, ehh.) Lényegi fényességi változás nem történt, de szebb lett a színe.
Másik driver nem tudom, hogy menne bele, elég furán van megoldva belül. Kb. mint az X2000-nél ahogy be van téve a csillag, de elölről van vastag perem ami a nyák szélével érintkezik. Ezt megkínáltam hővezető pasztával, hátha jobb lesz tőle kicsit. Ezen a nyákon van egyébként rajta a driver egység is a leddel együtt.
Mit mondjak, nem nagyon melegszik, lehet a led szépen csendben elforrong magában. Majd még tesztelgetem. Egyik nap a kabátzsebemben véletlenül bekapcsolódott, nem tudom mennyi ideig ment, de jó forró lett a feje (ez még a mod előtt). Most meg kézben tartva, de szabadon sem akar langyos se lenni. (1 W még nem is olyan sok mondjuk.)
"A kaidomain.hu-n láttam 8x7135-ös drivert. Az elvileg max. 2,8A-t ad . Nem tudom, milyen minőségű. Nem ismered?"
Építettem már olyanból, hibátlan (mondjuk nem egy túlbonyolított szerkezet, össze kell szedni magát a kínainak hogy egy ilyen egyszerű kapcsolást elbaltázzon)
Az 5xQ5 hűtésének megoldásáról közelebbi képet tudnál mutatni a fej irányából?
Az MC-E magjai milyen kapcsolásúak (soros, vagy párhuzamos), a három MC-E hogyan van kapcsolva és hány akku hajtja? Három XP-G R5 megoldás nem merült fel?
Driver helyett milyen típusú és értékű ellenállásokkal lehetne a 100%-50%-25% teljesítményfokozatokat megoldani két 18650 akkuval? Ami ekkora áramot elbírna, csak SMD-vel találkoztam, de azzal dolgozni nekem rémálom.
A kaidomain.hu-n láttam 8x7135-ös drivert. Az elvileg max. 2,8A-t ad . Nem tudom, milyen minőségű. Nem ismered?
"ami még sokat dob a hűtésen, ha a dropin alját összekötöd a házzal."
A megfelelő hűtés szép "iskolapéldája" a Huntlight FT-01 XRE-SE. Tulajdonképpen egy P60-hoz hasonló dropin van benne (a házba bele is megy a P60, de a gyári semmi más P60 hostba nem megy bele), az alsó rész ki van szélesedve (hengeres tömör alumínuom az alja, nem pedig menetes réz meg rugó) ami passzosan belefekszik a ház fejrészébe. Emellett a reflektor rész is elég nagy és tömör, ez is átveszi a hőt a dropin aljától, sőt a kiszélesedő részen elég jól kontaktol ez is a fejjel. Az már csak hab a tortán, hogy az egyedi "csillag" elég sok helyen meg van fúrva apró furatokkal és így van az alapra felragasztva hőálló pasztával ( a lyukakban is ott a paszta, így a lapkáról jó nagy felületen veszi át a hőt.)
Már párszor leírtam tapasztalataimat a lencsékkel meg külömböző ledekkel kapcsolatban.
Szóval a legjobban lencsével a P4 és Q3 muzsikál, Q5 és R2 elég lehangoló eredményt produkált (mintha még egy picit gyengébb is lenne az előző kettőnél, nemhogy plussz fényerő). Az okán már ém is sokat gondolkodtam, lehet, hogy a sugárzási karakterisztikájuk kismértékben eltér olyan irányban ami a reflektoros lámpának pont jó a lencsésnek meg nem igazán. És ugyancsak csalódtam a lencsés kísérletek során (vagy 8 fajta lencse, bár valszeg mind XR-E-re van hegyezve) az összes többi "menő" leddel is, így XP-G, SST 50 és 90 valamint egy pár fajta kínai utánérzés led is így járt. Talán az SSC P4 még elmegy egy kis szódával, de azzal sem érdemes tökölni, mert nem jobb a Cree P4-nél ami viszont olcsóbb, van hozzá 20mm-nél kissebb star lapka stb.
Én egyszer megcsináltam, de vagy a hőelvezetés nem volt túlságosan jó, vagy nem R2 volt, de a fénye nem kimondottan volt olyan hűdejajdenagy. Nagyobb lencsével többet is ki lehetne hozni belőle (ld. az átalakított tesco 2D-met, pedig abban talán egy Q3 döcög csak, igaz 1,5 A-en, bár az nem is fér el nadrágzsebben :) ).
Az usb-s 18650-es lámpecst meg méregettem, a feje 5 V-on 0.25 A-t vesz fel. A booster egység a lámpa hajtásakor az akksiról 4.1 V-on 0.31 A-t vesz fel (1 A-es módban 0.34-et), egész jó a hatásfoka alapjáraton, 98 %, bár a merüléssel gondolom romlik pár %-ot.
A lámpácska kb. gyalázat módon van összerakva: egy SSC P4 led utánzat van egy nyákra felapplikálva (forrasztás + hővezető pecsmeg, no meg legalább driver van benne), onnan 2 viszonylag vékony csík viszi el a hőt egy a nyákon kívül körbefutó gyűrűre, az meg a lámpafejben kiképzett (viszonylag vastag) küszöbre, vagy mifene támaszkodik fel körben, az nyomja a nyákot a fenéknek. A LED meg nyomja előre az optikát (TIR optika, ha jól tudom). Szóval nem egy hőelvezetési bajnok ez se, de egyelőre nem mutatja betegség jeleit (kékülés, miegyéb) és viszonylag széles feszültség tartományban működőképes (2.5-5 V, a felső végét nem próbálgattam de gyanítom 8 V körül van).
Ja igen, az 5xQ5 melegszik, de eddig nincs vele gond. Ha nagyon muszály lehet javítani a hőátvitelen. A kapcsolódó elemeket hővezető pasztával kell bekenni, de ez alap dolog. Vagy ami még sokat dob a hűtésen, ha a dropin alját összekötöd a házzal. Ott, ahol a nagyrugó nyomódik az akkutaró menetes részéhez. Ki kell hézagolni fémlemezzel, és beragasztani hővezetővel. A rugó áramvezető szerepét is átveszi a fémlemez.
Itt egy kép. A forrasztás minőségét nem szabad kritizálni. :)
Elképzelhető, hogy driver baja van. Én azért átnézném a kontaktokat, forrasztásokat, kapcsolót, hogy minden okés legyen. És mindenféleképpen kipróbálnám védelem nélküli cellákkal, vagy valami tuti biztos védelemmel ellátottal. Lehet, hogy túl érzékeny védelemmel ellátott cellákat kaptál, és lekapcsolja őket Hi módban.
Az 5xQ5 gyári, ezt adják a dx-es tr-1200-vel. A 3xMC-E félig maszek, az egy tr-500 3xQ2 volt eredetileg. A 3xMC-E egy egyszerű háromállású kapcsolóval van megoldva, a magas fokozat direct drive (a kapcsoló kb 70-80mOhm), kb 3.5A-rel indul és a majdnem üres cellák is 2A-rel tolják. Drivert nem is kerestem hozzá, nem lenne olcsó egy normális meghajtó ehhez a felálláshoz, és annyival nem is nyújtana többet. Az xm-l is DD, de ezen alakítani kell, most vettem észre, hogy frissen töltött eneloop-okkal az első pár másodpercben 4A körül indul, ez azért nem egészséges. Ennek a piacos kínai lámpának a kapcsolójának alig van ellenállása pár 10milliOhm, el sem hiszem. Valahonnan gyűjtenem kellene még vagy 50milliOhmot. :) Vagy majd esetleg kap egy 7135-öt próbaképp. Az xp-g az egy dx-es driverrel megy 2x18650-tel. Kicsit meg van piszkálva, 1.65A-rel tolja, amíg van szufla. Egyébként ezekben a 10-40$-os 1 liion cellás lámpákban 99%, hogy a cellafesz csökkenésével csökken a led meghajtóáram is, nem is értem minek erőltetik (ja igen, a strobe miatt). Szerintem az UF SF-15 is ilyen. A hatásfok sem olyan egetrengetően jobb, mint egy sima ellenállásos megoldás, ráadásul DD-vel, vagy egy kisértékű ellenállással sokkal jobban meg lehet hajtani a ledet. Annyira szűk a liion cella kapocsfesze és a ledek Vf-je között a hézag, hogy a lámpákban ezek az olcsó driverek nem tudnak vele mit kezdeni. A 7135 talán egy jó és olcsó megoldás alacsonyabb Vf-es ledekhez, még nem próbáltam.
Az 5xQ5 és a 3xMC-E gyári drop-in-el megy, vagy te hoztad össze őket? Lehet tudni milyen drivereket használtál az MC-E-(k)hez, az XM-L-hez és az XP-G-hez?
Én egy 5xR2 DX-es drop-in vételén spekulálok az UltraFire WF-1000L-be, de félek, hogy nem lesz elég jó a hűtése. Az 5xQ5 nem melegszik túl?
Most próbálkozom egy átalakítással. A WF-1000L-be az MC-E helyett betettem egy XM-L T6-ot, de nem találok hozzá olyan drivert, ami 3A közelében adna áramot és méretben is jó lenne. Az MC-E gyári driverje csak max. 1150mA-t ad, 2x18650 akkuval. Így is kicsivel jobban világít, mint az MC-E ugyanezzel a driverrel, pedig az MC-E sem gyenge.
Sajnos tegnap este a farok-kapcsoló elolvadt és nincs tartalékom Ha ki tudna valaki segíteni eggyel, amíg a rendelésem megjön, nagyon megköszönném.
Egy másik átépítés holnap lesz. A TrustFire TR-801-be teszek be egy XP-G R5-öt. Kíváncsi vagyok lesz-e látható fényerő növekedés. A driver itt is marad az eredeti, de az is csak max. 1100mA-t tud.
Van egy UF SF-15-öm, az az SSC P7-nek tud adni 3100mA-t, lehet, hogy ezzel megpróbálom az XM-L-t.
A héten megjött http://www.dealextreme.com/details.dx/i.0~sku.36031 lámpa. jol néz ki. olyan gondom van vele hogy magas modba kb 10másodperc után már nem világit. de ha váltok modot közepesre akkor azon megy gond nélkül meg a többin is csak a magas modban nem. aztán párszor sikerült ugy kapcsolni hogy nem volt gond a magas modba sem , de ez csak párszor fordult elö. van valakinek ötlete hogy mi lehet a gond??? driver??? ha valaki tudna foglalkozni a témával kicsit azt elöre is köszi minden forum társnak.
Most éjszaka került fel hkeqhez egy elég régi Jet modell frissített változata, a Fenix PD31 ellen pont jó lehet, majd kiderül mit tud az akksival és hogy lesz e hozzá OP reflektor.
Köszönön az ajánlatot, de nekem a17mm-es nem jó, mert az is 20, vagy 19mm-es, amelyik helyett másikat keresek. A 17mm-es beleesik a driver fészkébe, arra pedig nincs elég hely, hogy még egy gyűrűt aplikáljak alá.
Viszont általános kérdésem, hogy nincs-e valakinek egy eladó 12mm-es, háromállású farok-kapcsolója???
A tk50 méretét elnézve szerintem abba kellett volna ezt az xml ledet pakolni. Aztán ez a 25 percenként való lekapcsolás valószínű nem lenne, mint ami a tk35nél van (turbo) a túlmelegedés ellen. Az áramellátás meg vagy 2 18650 lenne, vagy 8 darab AA.
egyelőre úgy néz ki mind ilyen, lehet hogy egy T5 vagy egy U2 bin másabb árnyalatú, XP-G-nél is voltak ilyenek.
ThruNite Catapult V2 SST50 és XM-L T6, kb 20/80-90/140 méteren. Azért itt a beállításokkal nem volt minden rendben szerintem, ennyire nem lehet sárgás..legalábbis a máshol látott beamshot képek alapján.
Érdekes, hogy szinte az összes xm-l-ről készült képen enyhén sárga a "hotspot". És tényleg, nálam is sárgás, a szórtfény pedig enyhén kékes. Lehet, hogy a lednek a sajátossága, mindenesetre ez annyira nem tetszik.
Nem tudom, csak érdekes. Illetve Lehet hogy a sok hő miatt rakták át ide, és esetleg így több "anyag" is maradt a fej hütésére. Vagy szimplán olyan mély a reflektor, hogy már nem volt hely neki.
Milyen drivert találtál az XM-L-hez? Én is azt keresek 3,5-8,4V bemenő feszültséggel, max. kb 3000mA kimeneti árammal, ami 20mm átmérőjű és legfeljebb 7mm magas. Én ilyet nem találtam sehol. Neked sikerült?
ez a híres WF500 teste. Mondjuk annyi van vele, hogy 18650-re méretezett, de valami méretes műanyag csővel ki lehet "hézagolni". A gagyi kínai sz@r 3 elemes Police ugyanígy néz ki, csak gyengébb kidolgozás és vastagabb alumínium (csak AA átmérőig van fúrva)
Hamár homár lehet bele nézni egy megfelelő, WF500 mintájú reflektort is (Cree XR-E reflektor jó lehet hozzá szerintem egy kis mókolás után).
Bár akkor már itt nem állnék meg, hanem tennék bele egy 2x18650 elektronikát és lítium akkut.
Ha be akarok tenni a lámpámba egy másik driver,ami az XM-L-hez tudna 2,8 A-t,a vezeték vastagságát mekkorára válasszam?Nem akarom a másik driveren lévő vezetéket használni,az elég vékonyka.
- miért nem képesek fix fényérzékenységűre belőni azt a kamerát, miután ők is látják, hogy leszabályoz az automatika, amitől az összehasonlítások se értékelhetők.
Nagy fényerejű lámpával rendesen kell demonstrálni, amihez már ki kellene menni a szabadba. Nem azzal fog meggyőzni egy lámpa, hogy milyen fényes az a paca egy méterre a falon, mert nem egy 15 m2-es szobában használnám élesben.
Na igen. Nem árt várni egy picit 1-1 új lámpa érkezésekor. Aztán nézni a fórumokat róla. De mondjuk a lentebbi képen, amin látszik a tk35 feje, ott lehet látni, hogy szétszedhető. Szóval lehetne korrigálni akár házilag is, csak akkor a garanciának annyi.
sokat nem kell várni a videóktól, annak biztos jó aki érti mit beszél, de ennyi erővel, beülhetne szemben a kamerával és elmesélhetné milyen a lámpa, ugyanis azokból sokat nem látunk, fele homály másik fele meg idegesítő kézmozgás, mert 3 mp-ig nem tudja megtartani nyugodtan azt a lámpát, hogy lássál is valamit belőle. Ok, hogy a video nem adja vissza a lámpák fényét, főleg ilyen gyenge minőségben, de azért kitalálhatna valami mást is ahelyett, hogy a falat világítja 50centiről.. adnék neki tescos lámpát
Figyelni kell ezekre az új lámpákra, az EagleTac-nél volt olyan korábban hogy az akkor kb 30e ftos lámpájuk pl beázott meg ilyenek és hamar frissítették is.. ez ok, de mi van azokkal akik rögtön beleugrottak és megvették.. Jetbeam is frissítette az M1X-et. most a 4. generációnál tartanak, bár ott nem tudom miket változtattak.
Beo-pa tudsz valami infot erről? M2S is a második kiadásnál tart. Mi a különbség?
Durva ez a félre csúszott led. De a tk15-el is vannak gondok, ahogy én olvasgattam. (a módok nem működnek, nem elég fényes turbó módban, egyszer csak nem kapcsol be tovább, meg hasonlók.)
TK35-ről már olvasni lehet olyanokat, hogy vkinél sötétebb folt is látszik a fényében bizonyos távolságnál, vagy pl nincs teljesen középen a led meg hasonlók.. biztosan nagyon nehéz lehet középre betenni azt a szart, ha évek alatt sem sikerült megoldást találni erre a problémára.. nincs kedvem azon aggódni, hogy a megrendelt 10-20-30ezer ftos lámpa most egy jól sikerült darab lesz e, vagy kapok egy bénán betett ledet egy bénán tervezett reflektorral... SMO ref. mellett még jobban oda kellene figyelni ezekre.
Beleraktam egy "kínai piacos" házba, 3 eneloop-pal hajtva. Elég ütős lett. Még nincs kész teljesen, a foncsort még állítgatni kell, de így is nagyon durva. Összfényerőben kb a fele, mint a 3xmc-e lámpa.
Én már másfél éve használom, néha nagyon jó szolgálatot tett.
A lámpa része pedig a legszebb fényt adja az összes lámpám közül.
(Ha valamihez kevés a leadott áram, a bekapcsoló gombot több mint két másodpercig lenyomva nagyobb, talán 1A áramot ad le. Ilyenkor kettesével futkároznak rajta a LEDek.)
Ja, azt elfelejtettem mondani (na jó, írni) hogy a lámpa része prímán működik usb-ről, legyen az pc vagy akár fali adapter.
Meg a másik, hogy bár nem tudom, meddig húzhatná ily módon, de akár 18650 töltőnek is lehet használni, jobb híján (a védelmek nem tudom, milyen feszültségeknél lépnek be, elvileg van benne túlfesz és alulfesz védelem is no meg a töltést meg kell nézni meddig-hogyan viszi).
A hozzáadott töltő adapterek között nincs samsung, ezt sajnálom csak egyelőre (majd rendelek hozzá egy usb töltőkábelt).
Jól jön, különösen akkor, ha van nálam még egy lámpa, ami szintén 18650-nel megy, lehet cserélgetni az akksit ha az egyik lemerül.
Ugye maga a szerkezet egy USB áramforrás, rá lehet akasztani bármit ami usb-ről tölti magát, sőt, usb-ről tölti is a benne lévő akksit!
Eddig bejött, bár a hozzá adott átalakító kicsit nem túl robusztus, de egyedi usb töltőkábelekkel ez könnyen áthidalható (nekem meg úgyis csak nokiák vannak, tehát kvázi felesleges is magammal hordani azt az átalakítót, csak a helyet foglalja).
Nekem wf501b mc-e van, kb ugyanaz. 14168számú hsz-emben láthatsz összehasonlítást. Szerintem az árához képest nagyon jó kis lámpa, 2.3-2.4A-rel indul a lámpa, szóval elég jó fénye van. A dropin hűtésén kell javítani, mert az kritikus. Nagyon könnyen meg lehet oldani, 2 tenyérnyi alufólia kell hozzá. Tavaly sokat használtam, és nincs baja. Ha érdekel teszek majd fel képet, hogy kell megoldani a hűtést. Nagyon messzire nem világít, inkább terített fénye van, de az van rendesen.