Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13775
"(...), hogy kék lámpával reálisan 1perc 1km!"
Tehát 1 km/min, azaz 60 km/h. Nem kevés egy kicsit? Egy Mercedes Sprinter mentőautó 160-nal tud menni. Egy vonuló tűzoltó szer mennyivel? Vagy ez a 60 km/h az a teljes vonulási útvonalra értendő? Mert úgy már jogosabb..

Nekem az tetszik, hogy a félig-háromnegyedig kihalt Pesten szirénázva vonultak át. Szegény tűzoltóknak sem szóltak, hogy hajnali kettőkor nem kell óbégatni a szirénát.
"49. § (1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása (...) érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik."
Forrás: http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
Előzmény: Törölt nick (13774)
atidas Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13773
Nos. Minket kb este fél tízkor riasztottak (MÁV-Gépészet Zrt Balesetelhárítás) és irány Ludas. Végig szirénáztuk fél pestet azután az autópályán a helyszínre száguldottunk.
Ott már volt két egység tűzoltó, több rendőr, hullaszállító stb. 23:50 körül értünk oda.
A 224-es pupos lehúzta a Gorilláról (350 014) a szerelvényét. Mi az Unimoggal rámentünk a vágányra és elaraszoltunk a gép mögé. A tűzoltók leszedték a vágányról a megmaradt kocsironcsot. Ezután felkötöttük a lógó és elszabadult alkatrészeket, majd vártuk amég jön a Púpos és lépésben behúz minket az állomásra. Ott hagytuk a gépet, de akkor arról volt szó, hogy majd elvontatják Hatvan vontatási telepre. Ezidáig nem történt meg! Gondolom, még Ludason van.
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13772
Igaz, de az újságban is lehetne azt írni, hogy a baleset pontos lefolyását még vizsgálják. Nem rögtön bedobálni, hogy lehet, hogy nem működött, meg lehet, hogy így volt meg lehet, hogy úgy volt...
Előzmény: zmiklós (13770)
Bazsi75 Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13771
Még szerencse. Ha a bizberesek úgy dolgoznának mint az újságírók akkor érdekes jelzési képek lennének :))
Előzmény: zmiklós (13770)
zmiklós Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13770
Tudod ezt Te mint biztberes, de az ujságíró nem az!
Előzmény: Törölt nick (13769)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13769
"Ludas SR1-ben a vonat elkapott egy felelőtlen balfasz autóst. Bővebb infók a 80-as vonal topicjában."

Jah, és akkor az újságban rögtön azt írják, hogy nem tudni, hogy működött-e a sorompó. Pedig egy állomási sorompónál ha legalább 100km/g-val kapja telibe a vonat az autót, akkor majdnem 100%-os valószínűséggel működött a sorompó, ugyanis jelzőt nem bírna húzni a bakter, han em lenne lent a sorompó...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (13733)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13768
De hidd el az öngyilok hajlamúak ellen az se védene meg. Arra is kitalálnának valamit. H autóval nem is, de gyalog biztos. Lásd a teljes sorompókat, autóval azon azért nem próbálnak meg átmenni. De gyalog simán átbújnak alatta. Ha szakállas átmásznak rajta vagy kikerülik. Régen sok helyen volt a sínek előtti gyalogos átkelőknél ( sok helyen ma is van) vasból készült szlalompálya kerítésekből mondván ez majd lelassít és akkor szétnézel. Szinte mindenhol van kitaposott út a szlalompálya mellett, mert van, aki mégis siet.
Előzmény: Atis57 (13767)
Atis57 Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13767
Sziasztok!
Magyarországon ez akkor sem lenne elég --Itt hány száz éves hagyománya van az "ügyeskedésnek"? a törvények megkerűlésének?stb. S akkor jönnének a "nagyarcúak" másnak igen -DE NEKEM?
itt csak a sorompó helyetti 1,5m magas BETONFAL segitene.-hátha azt se venné észre!
Előzmény: ZE (13765)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13766
Most akkor dicsérjük meg a barmát?

"Ügyes gyerek vagy, így kell magadat és a csajodat is a túlvilágra vezetni!"
Előzmény: Törölt nick (13764)
ZE Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13765
OFF
Anno kedvencem volt Fehér Klárától a Földrengések szigete c. regény. abban karóra formájú, hangvezérléses, videotelefonálásra alkalmas készülékről volt szó... Ma már itthon is kappható ilyen.
ON

A technikai fejlődés valóban óriási, azonban egy-egy biztonsági eszköz elterjedéséhez nemhogy évek, sokkal inkább évtizedek (gyakorlatilag teljes generációváltás a járműpark terén) szükségesek. A közúti jelzőlámpák és a forgalom között még ma is csak mutatóban van bármilyen visszacsatolás (közeledő, ill. kereszteződésnél várakozó jármű érzékelése), pedig messze nem szükséges hozzá rakétatechnika-szintű berendezés...

Az elbambulást és a jelzések szándékos figyelmen kívül hagyását valóban ketté kell választani, a karos sorompók esetében gyakorlatilag egyértelmű a dolog, csak fénysorompónál viszont -ha van lehetősége- takarózhat ezzel a jármű vezetője, bár felmenteni ez sem menti fel az alól, hogy durva hibát vétett.
Előzmény: M.VIII (13757)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13763
Na igen nem kéne oda 30 hsz. Elég 1x leírni, h Darwin díjas eset: n+1 n az eddigiek száma.
Előzmény: Törölt nick (13762)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13762
Minden sorompós baleset után muszáj ezt a Darwin díj dolgot legalább 30 hozzászólásban előadni?
Rohadt unalmas már.
Tudom nem kell elolvasni, de akkor is.
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13761
Keress rá a neten (amit filmek nélkül nem tudnál meg). Egy része ezt tartalmazza, egyébként sztem lementett verzióm már régen nincsen ebből ezt anno többen tárgyaltuk több alkalommal egy IRC csatornán még 1999-ben vmikor. Aztán a több oldalas IRC logból lett kibányászva és terjesztve így került fel több vicclapra, még írtak is hozzá pár újat. Azt meg nyilván nem jegyezte már meg senki melyiket ki találta ki. Sokszor nem is egy ember hanem többen, leírták a dolgot aztán más is tett hozzá és így alakult ki végül.

Egyébként tessék:
http://iszolda.hu/mese/ami_film.html
Ezt adta ki először a Google. Egy része onnan származik.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (13759)
További magyar hang Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13760
Nagy valószínűséggel igen -- az elején. Aki kicsit is figyelt a KRESZ órán, az eddig is lassított és körbenézett (főleg, ha nem volt tiszta a rálátási háromszög), aki meg nem, annak mindegy volt. Ez kivételesen tényleg olyan szabály volt, ami arra volt csak jó, hogy a rendőrök a könnyebb utat választva szórják csak a büntetést. Szerintem 1996 előtt sem volt több baleset (előtte nem volt ilyen sebességkorlát) és utána sem javult sokat a helyzet. A baleset többsége nem azért következik be, mert valaki 40 helyett 70-nel érkezik a vasúti átjáróba, hanem egyszerűen azért, mert nem érdekli/nem veszi észre a tilos jelzést és/vagy kikerüli a sorompót.

Másrészt szerintem a _tényleg_ veszélyes kereszteződésekben meg kellene erősíteni a biztosítást, és nem csak egy halványan villogó lámpácskának kéne ott lennie (pl. lámpás helyett LED-es jelző, szükség esetén sorompó).
Itt pl. tényleg nehéz azt mondani, hogy nem vett észre semmit az autós:
vasúti átjáró Hollandiában
Előzmény: papifan (13736)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13759
Off: ezt a klisét listát meg tudnád osztani velem? érdekelne hadd nevessek egy kicsit.
Előzmény: Törölt nick (13758)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13758
Na igen, de azért vannak olyan dolgok, amik a valóságban sosem működnek. Pl. mikor a bombán egy nagy piros LCD kijelző számol vissza, h mikor fog robbanni és bárki képes hatástalanítani ha elvágja a piros vezetéket. Ugye ha bombát látsz a filmekben az vagy egy több barna TNT feliratú rúdból áll amihez hozzá van kapcsolva vagy egy sistergő gyújtózsinór vagy egy nagymama korabeli vekkeróra vagy pedig egy zárt doboz amin nagy piros LCD kijelző számol vissza. A valóság azért kicsit más. Egyébként anno architektúrákból tanultunk ilyen számláló áramkörökről van több fajta is, és ott mondta a tanár, h olyan hülye terrorista nincs, aki rászerel a bombára egy piros LCD kijelzőt. Pláne, h kerül vagy 5000 ft-ba egy elektronika meg ami képes berobbantani a bombát meg kijön kb. 30 ft-ból. Ráadásul az sem törvényszerű ,h pont 0-nál kell robbannia, robbanhat bármikor, a valóságban több ZS kategóriás akciófilm főhőse koppanhatna, h nem 0-nál hanem mondjuk 40-nél robban ő meg azt hiszi még van 40 mp-e. :)

Anno még évekkel ( sőt már lassan megvan az egy évtized is) ezelőtt poénból összeírtunk egy csomó dolgot, ami a filmekben megtalálható klisé, egy része azóta is fentvan több vicclapon is.
Előzmény: M.VIII (13757)
M.VIII Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13757
Hát igen...előbb-utóbb megjelenik a hétköznapokban, amit eddig a filmvásznon láttunk. Emlékszel az Alien 2.-re (A bolygó neve: halál)? Szájtátva néztük, amikor a főhősnő felhívja éjszaka az egyik manust, hogy hányan vannak még a bolygón? Az meg ott törölgette a csipáját a képernyőn...Videotelefon! Nahát! Elképesztő! Manapság meg szinte alap dolog. :D
Előzmény: Törölt nick (13756)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13756
Vannak már ilyen kísérletek, már működő béta állapotú verziók is vannak, de ameddig nem 100%-ig biztos addig nem lehet élesben használni. De előbb-utóbb az lesz. Sokan még idegenkednének tőle ,h elveszi a kontrollt és egy gép dönt helyettünk. De minden új technika ilyen. Anno az ABS-től is idegenkedtek sokan, de ma már alig van, aki kételkedne benne, pedig ott is egy gép dönt helyetted, és veszi vissza a fékerőt ha úgy gondolja, h azt kell.

Kamionokban úgy tudom már van olyan rendszer, ami már teljesen készen van, h ha van előtte vmilyen tereptárgy vagy másik autó vagy bármi és nem lassít akkor hangjelzést ad feltételezve, h elaludt a sofőr. Innen pedig csak egy lépés ,h automatice fékezzen is. Arra isk észül megoldás, h na engedje letérni a kocsit az útról, az út szélén lehet jeladókat elhelyezni vagy az autó kamerákkal pásztázhatja hol az út széle és ha le akar térni visszakormányozza. Akár egymással is kommunikálhatnak az autók, így ha veszély van az úton akár több km-el előtte már értesíthetnek róla pl. ha autópályán tömegkarambol van akkor az autó kiküldhet egy lassíts jelzést és az neked megjelenik a műszerfalon a balesetet még nem is látod mert több km-re van, de már értesítenek róla így van időd lassítani. Főleg Amcsiban meg Nyugat európában fordul elő, h egymásba rohannak az autók km-eken keresztül a telített pályán, mert nincs idejük megállni.

Egyébként mintha egy magyar fejlesztett is volna vmi ilyesmit a pörbölyi baleset után. Vmi jeladó, ami ott van a vonatban a párja a buszban meg az átjárónál is van egy és ha a busz átjáróhoz ér és van a közelében vonat akkor figyelmezteti hangjelzéssel. Több helyen olvastam már róla, de tudtommal még nem használják, egyáltalán az sem biztos, h működik, az alapötlet még jó is lehet, de nem biztos, h működik a gyakorlatban.

Egyébkén emlékeztek a Knight Rider sorozatra? KITT automatikusan is tudta vezetni az autót és azt a 80-as évek elején készítették. Azóta már sok funkció, amit KITT tudott mára valóság lett, nem tartom lehetetlennek azt sem, h még 5-10 év és már vezetni is tudja majd a kocsit. Drágább autókban már létező dolog a parkolóautomatika, sőt a garázsba is be tud állni magától, és igen ezeket a dolgokat nagyon alaposan akár évekig tesztelik mire beépítik a kocsiba, mert ha téved a gép és összetöri a kocsit vagy parkolás közben egy másikat akkor a gyártóé a felelősség.
Előzmény: M.VIII (13755)
M.VIII Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13755
Vagy a vasúti átjáró kommunikálna az autóval, jelfeladással kapná a parancsot, és a géphang mondaná, hogy "figyelem, tilos jelzésű vasúti átjáróhoz érkezünk"-és ha a sofőr nem lassít, automatikusan fékezne... :DD
Előzmény: Törölt nick (13753)
M.VIII Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13754
Elbambulás ellen lehetne éberségi beerendezés az autókban...csak ott egy hang mondaná, hogy kérem, az utat figyelje! :DDD Vannak kísérletek, hogy egy kamera a vezető szemét nézi, és ha az le-lecsukódik, elbóbiskol a sofőr, figyelmeztet.
Előzmény: Törölt nick (13753)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13753
Azért egy leengedett sorompót nem olyan egyszerű véletlenül elnézni, az nem szimpla elbambulás meg nem figyelés meg fáradtság. Hiszen az előtt van és fizikai akadály. Egy piros lámpát vagy egy piros fénysorompót még el lehet ilyen esetben is, ha az ember csak néz, de nem lát és csak előre néz. A leengedett sorompót viszont nem, az már messziről látszik. Pláne egy felújított átjáróban mint pl. ami Mezőtúr állomás után van a belvárosban. Na az olyan mint egy karácsonyfa mindenhol villog a fénysorompó mindkét oldalt félsorompó is van. Irányonként is villog legalább 3 fénysorompó mindenhol, külön sorompó a járdának külön fénysorompóval.

De a kétpói átjáró is így néz ki és emlékszem a felújítás előtt 1-1 fénysorompó mindkét oldalon és passz. Most mindkét oldalt sorompó épült gyalogjárda a perontól annak is sorompó és fénysorompó, ráadásul már LED-esek, amik több km-ről is látható. DE szó szerint. Mentünk este Kétpóra és a 46-osról a bekötőútra kanyarodva 1-2 km után már láttuk a villogó fehéret ( 4 km hosszú a bekötőút), az átjárót még nem, de a villogó fehéret már igen. Sőt sötétben a 46-os úton mikor Szolnok felöl jövünk haza akkor sokszor látni villogó fehér fényeket a vasút felöl, tuti, h átjárókban lévő fénysorompók azok. Itt a vasút kb. 2-3 km-re megy a közúttól egy ideig kb. egy irányba kb. Kétpóig, onnantól a vasút Tiszatenyő felé fordul a közút meg Törökszentmiklós felé.
Előzmény: ROCOman (13745)
M.VIII Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13752
"Sok ártatlan hal meg így, hogy bent ül egy idióta vezető autójában. "

Lásd diszkóbalesetek, ittas vezetők, jeges úton 120-al száguldó "aaakkorisénvagyokazistecsászármertrettenetesterepjárómvan" balfékek (ide tartozik az az idióta, aki szabálytalanul jobbra felkanyarodott a rakpartról a karácsonyi UV elé, és az elkapta. Azt mondta, nem látta a villamost...54000LED-del volt kivilágítva. Emberünk hepciáskodott, de hamar elkussolt, miután az egész villamos ellene volt...)
Előzmény: HLP (13748)
Lee kapitány Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13751

Legközelebb csinálok fényképet is...

 

A 811 es út sv és Pacipuszta közötti szakaszán többszőr kereztezi a vasutat, na ott lehet menni. (Persze nem a vonattal...)

Előzmény: M.VIII (13750)
M.VIII Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13750
Merre vannak azok? Eddig csak földrengésszerű élményem volt.... :DDD
Előzmény: Lee kapitány (13740)
orangutan Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13749
sosem tudhatod mikor ülsz be egy olyan autóba, amit nem te vezetsz

Nekem fel szokott tűnni, ha olyan autóba ülök, amit nem én vezetek :)
Előzmény: HLP (13748)
HLP Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13748
A másik meg, sosem tudhatod mikor ülsz be egy olyan autóba, amit nem te vezetsz, és annak a sofőrje megy neki a vonatnak... beleborzongtam, de nem irreális eset. Sok ártatlan hal meg így, hogy bent ül egy idióta vezető autójában.
Előzmény: r1232 (13747)
r1232 Creative Commons License 2010.01.10 0 0 13747
Egy lehetséges és hatékony megoldás a Föld nevű bolygó túlnépesedési problémájára a vasúti átjáró, azaz aki hülye haljon meg.

Ezzel csak egy bajom van. Hogy ezzel veszélyezteti azt, aki a "vasalót" vezeti. Inkább építeni egy betonfalat, és menjenek neki annak, ha mindenáron meg akarnak dögleni...
Előzmény: ROCOman (13745)
ROCOman Creative Commons License 2010.01.09 0 0 13745
Egy lehetséges és hatékony megoldás a Föld nevű bolygó túlnépesedési problémájára a vasúti átjáró, azaz aki hülye haljon meg. (Nem mondom, hogy számottevő csökkenést eredményez a népesség számát illetően, de sok kicsi sokra megy!) Fölösleges szófosás az elnézte, mindenkinek lehet rossz napja, nem vette észre, szimplán hülye volt, Darwin-díjra esélyes, stb. eshetőségek taglalása. :-))) Mottó: "Akinek nem inge, ne vegye magára, mindenki más öltözködjön fel!" :-)))
Előzmény: Törölt nick (13744)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.09 0 0 13744
Természetes szelekció itt is működik más néven aki hülye haljon meg szindróma.


Ahhoz már ész kell, h a sorompót kikerülje valaki. Ahogy mondani szokták manapság már a Taigetosz is önkiszolgáló lett.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (13742)
zmiklós Creative Commons License 2010.01.09 0 0 13743
Valószínű, mivel ez a sorompó is csapórudas.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (13742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!