én személy szerint nem foglalkozom ilyen mélységig az olajokkal. ha megnézed én nem írok szakmailag az olajokról. kereskedő vagyok és Castrol vagy Shell olajválasztóból kinézem hogy az adott autóhoz milyen olaj kell. DE!!! az emberek 75-80%-át baromira nem érdekli hogy mit ír a katalógus mert az úgy is drága. a legfogyósabb olaj 10w40, 5w40 legyen az pl 2006-os vagy 1995-ös autó /szándékosan nem írok márkát/ . annyira tök de mindegy hogy mi való bele. ha te autód 1000km-en megeszik mondjuk 5-7dl olajat és a gyári előírás mondjuk 5w30 TE MEGVESZED??? vagy teszel bele 10w40-est és talán felezed az olajfogyást?? az anyagi oldaláról nem is beszélve. ezek sajnos tények!!!
(ezt a köszit csalódott hangsúllyal is "mondhatom", amivel arra gondolok, hogy milyen kifinomult marketing van ezen a piacon, és nehezen lehet eligazodni. Ahogy SLX-350 is említette, vannak piaci szereplők, akik kicsit rugalmasabban alkalmazzák a szintetikus kifejezést, és nyilván segít az eladásokban, ha a szintetikus szó megjelenik egy dobozon, bármilyen szóösszetételben (így pl. lásd az én példámat...))
Srácok, most mi az érthetetlen azon, amit írtam? Az eredeti kérdésem valóban arról szólt, de az SHC-fully synthetic párhuzamot egy másik olaj képével mutattam. Akkor már az SHC milyenségéről volt szó, nem az ESP Formuláról csak.
Visszájára ne forduljon már ez az egész, én voltam az, aki egyáltalán ezt az egészet megkérdezte... Ti, akik ebben a kenőanyag ügyben eléggé jártasak vagytok, tán segíthetnétek megtalálni a csíziót. Hogy vajon az SHC synthese az full szintetikus olajat jelent-e. Mantecnek volt egy véleménye, én meg azt írtam, hogy nekem is indirekt bizonyítékok alapján úgy tűnik.
Rövidre zárva, kedves Répabáró, ill. SLX-350 urak (ill. természetesen bárki)!
Szerintetek a Mobil1 "SHC synthese" olajai teljesen szintetikusak? (nem kötekedésből, tényleg érdekel a szakértői (és ezt komolyan gondolom!) véleményetek!
Azt hogy milyen előállítási "módú" az olaj, csak a vámtarifaszámáról lehet megállapítani. Különben pedig a hydrokrakkolt ásványi olajok nem rosszak. Példáula jó minőségű (Északi-tengeri) alapolajból előállított ásványi olajok jó minőségűek.
Az, önmagában, hogy kétféle címkével kerül a boltokba, nem bizonyít semmit.
A teljes szintetikusságot indirekt módon talán az bizonyítja, hogy ilyen "Fully synthetic" felirattal IS van kiadva máshol SHC felirattal ellátott olaj. (ha kizárom annak a lehetőségét, hogy kétféle Mobil1 Rally Formula 5W-50 létezik).
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni tőletek, egy Honda civicem van 1993-as, nem mai darab az olajat is kortyolgatja sajnos!1.5 motor 90 le és eddig castrol magnatec 10w40 volt benne, jelenleg pedig castrol edge sport 10w60, mert sűrűn járatom 5-6000-en! A ti véleményetekre lennék kíváncsi, milyen típusú, illetve márkájú olajat ajánlanátok a kocsiba ami bírja a magas fordulatszámot! Köszönöm előre is a segítséget!
" .... nem lehet tudni mikbe lenne jó de nem hiszem ,h bármely autónak gondja lenne belőle ha nincs rajta a tipushoz való minősítés. csak megközelítőleg sacc ... "
Na ez az a kérdés amiben én (sokkal) inkább ragaszkodom az adott típushoz előírt (vagy attól egyértelműen korszerűbb, többet nyújtó) minősítés/jóváhagyás meglétéhez semmint bármilyen nascar vagy akár holdjáró referenciához.
Szia! nem tudom és nem is szoktam ilyenen rágódni de aki bemegy a boltba kér olajat, mondja a mot kódot vagy viszi a forgalmit és a boltos adja a belevalót, van választék de naon sokszor az ár a mérvadó. (ez az átlag autósokra vonatkozik) Vagy aki naon kényezteti az autóját és veszi a "drágát" de nem biztos,h annyival jobb az olaj. szval ha szintetikus és a boltos is úgy tudja akkor már nem kérdés. A multkor iram a meguint a passatba , HC de nem hiszem ,h gond lenne mert már tul van a 400E-n és okés . És kérdeztem a mobil nascart és nem lehet tudni mikbe lenne jó de nem hiszem ,h bármely autónak gondja lenne belőle ha nincs rajta a tipushoz való minősítés. csak megközelítőleg sacc. de a pd-be így én se merem betenni Több gondot jelent az elhúzott olaj csere v a nagyon gagyi olaj. A ladák elmentek a Agip-al de ami gtx-3-at kapott az olyan volt végig mint újkorába:-)
Ok, csak azt nem értem hogy ha a biztonsági adatlapon (ami elvileg az összetételről is nyilatkozó hivatalos papirusz) nem szerepel erre vonatkozó infó akkor a kereskedő honnan tudja azt amit leírt?
Ajánlott a VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00 és az 505.01*/506.01* előírásokhoz (*kivétel R5/V10 PD TDI motorok és a 3/4 hengeres normál csereperiódusú PD TDI motorok) de azért ez is érdekes :-)
Számomra ebből az állításból: " ... "Mobil SHC Technology". Ennek a kifejezés tartalmát még nem találtam meg. ... " nem következik egyértelműen hogy " ... A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 teljesen szintetikus motorolaj ... "
Igen, köszönöm, jobban utánaolvasva úgy tűnik, a Mobil SHC technológiája a teljesen szintetikus olajat jelenti. Ilyenek is bizonyítják ezt, mint ez a kép, melyen "Fully synthetic" van írva, más oldalon meg () ez is az SHC-vel készült.
Emlékeim szerint az ESP Formulát is láttam kétféle címkével. Csak nehogy könnyebb legyen egy mezei autósnak eligazodni...
Igen, amiről beszéltünk/írtunk az a HC (hidrokrakk) technológia volt. Amivel az ásványolajnál jobb, de a szintetikus olajnál rosszabb minőségű olajat lehet előállítani viszonylag olcsón.
Ez a kifejezés "Mobil SHC Technology". Ennek a kifejezés tartalmát még nem találtam meg. De a www.exxonmobil.com vagy az www.mobil1.de oldalon lehet keresgélni. Ha kell, az angolban a google fordító segít.
A kérdés az, hogy - az itt, e fórumon szerzett tudásom alapján - az SHC technológia nem teljesen szintetikus olajat jelenti, és így ellentmondást látok. Vagy tévedek?